Luuetko että Haavisto tapetaan jos se menee valtionvierailulle saudeihin? Aika kaukaa haettua. Mieti nyt vähän että noissa maissa on käynyt miljoonia turisteja, joista tiedettyjä homojakin monia.
Pointti naiskommentistani oli, että voisiko nainen hoitaa presidentin virkaa vieraillessaan maissa, joissa naisen asema on tasoa kynnysmatto. Jo kyllä voi. Kyllä se homoltakin onnistuu, vaikka en haavistosta ota mitään kantaa.
No pääsisi ainakin maailman pääuutiseksi jos Haavisto Saudi-Arabian reissullaan sanoisi että mä oon homo ja tää teidän suhtautuminen homoutta, naisia ja muita vähemmistöjä kohtaan on rikos ihmisyyttä vastaan. Sitten kuva jostain saudiprinssistä naama punaisena.

![]()
Professori arvioi kolmen kärkipuolueen talousohjelmat – Paras ohjelma sai arvosanaksi 7,5, huonoin 5
Taloustieteen professori Jouko Vilmunen arvioi SDP:n, perussuomalaisten ja kokoomuksen talouspoliittiset ohjelmat.www.iltalehti.fi
Mikään puolue ei kunnolla avaa käytännön kohtia talousohjelmassaan jotta ei karkoittaisi äänestäjiä. Taloustieteen professori arvioi Kokoomuksen parhaaksi, sitten SDP:n ja PS:n huonoimmaksi. Paljon noissa kaikissa toiveajattelua.
Minä toivoisin noihin myös yhteisiä hahmotelmia siitä millainen ohjelma olisi eri hallituspohjin. Äänestäjän kannalta olisi reilumpi mutta ei tule ikinä tapahtumaan. Voi sitä kuitenkin arvioida itse menneen perusteella.
Näistä benchmarkeista saataisiin heti paljon mielenkiiintoisemmat, jos pyydettäisiin professoreilta arviomaan kaikkien puolueiden talousohjelmia. Voisi Liberaalipuolue ja Korjausliike nousta paremmin kansan tietoisuuteen hyvillä arvosanoilla.