• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Itse asiassa islamissa ei ole juurikaan tulkinnanvaraisuutta, kuten esim. juuri kristinuskossa on. Tulkintoja on käytännössä vain yksi: myöhemmin kirjoitettu ylittää aiemmin kirjoitetun. Ja sattumoisin ne myöhemmin kirjoitetut ovat niitä väkivaltaisempia ja vittumaisempia tekstejä. Ei siinä ole imaamilla mitään asiaa tulkita mitään toisin, ikävä kyllä.
Ja juuri siksi kannattaa blokata kaikki islamilaiset maahan muuttajat.;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
En oikein jaksa luottaa ylen tekemiin galluppeihin.
En jaksa luottaa ylipäänsä yhtään mihinkään gallupiin. Vaikka tilastollinen otantamenetelmä on tieteellisesti validi, on ihan turha kysellä ihmisiltä ympäripyöreitä tänään jos vain huominen mielipide merkitsee - kuten vaaleissa on tapana.

Tässäkin tuloksessa ihmetyttää että RKP on saanut 1,4% prosenttiyksikköä lisää kannatusta nousten 4,9 prosenttiin. Suhteellisena muutoksena ihan järjetön. Sekä RKP: ja KD:n pitäisi molempien olla puolueita joiden kannatus pysyy vakiona koska ei moisia äänestä kukaan muu kuin päästään kroonisesti kilahtaneiden sakki ja sen määrän ei pitäisi vaihdella.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Itsehän äänestän edustajaa enkä niinkään puoluetta. Loppupeleissä kaikki myyvät itsensä ulos ja noudattavat puolueen kantaa mikä se sitten tahtookin olla sillä kuukaudella.
Miten se sellainen edustajan äänestäminen onnistuu, kun Suomessa käytetty vaalijärjestelmä ei sellaista ylipäätään mahdollista? Vaikka kirjoitat lappuun ehdokkaan numeron, äänesi menee ensisijaisesti listalle, jolla edustaja on. Yksittäisille ehdokkaille annetut äänet vaikuttavat ainoastaan järjestykseen listalla.

Mielenkiintoisesti perustuslaki säätää äänestystavaksi välittömän äänestyksen, jollainen nykyisenlainen listavaali ei tietenkään ole.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Yöllinen välikohtaus Turussa - naamioitunut joukko piiritti Halla-ahon: ”Uhkaava ja aggressiivinen tilanne”
"Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho kertoo viikonlopun välikohtauksesta Facebook-päivityksessään.

- Ilta meni Turussa. Turku on muuten kiva paikka, mutta väkivaltainen äärivasemmisto ( = Antifa) on valitettavan hyvin edustettuna. Muualla Suomessa voi kulkea rauhassa kadulla, mutta Turussa tapahtuu aina jotakin. Kävelin kaverin kanssa ravintolasta hotellille. Mukaan liimaantui antifantti, joka ilmeisesti hälytti kaverinsa paikalle. Kun jäin yksin hotellin edustalle, viisi tyyppiä, osa naamioituneita, piiritti ja ryhtyi rähjäämään, Halla-aho kirjoittaa.

Halla-aho kertoo Iltalehdelle välikohtauksen tapahtuneen "reippaasti puolenyön jälkeen".

- Lähdin kuppilasta Turun keskustassa ja kaverini lähti mukaan eräänlaiseksi turvamieheksi. Huomasimme, että peräämme lyöttäytyi tyyppi, joka näpräsi kännykkäänsä ja selvästikin kutsui lisää porukkaa paikalle, perussuomalaisten puheenjohtaja sanoo.

Kun Halla-aho pääsi hotellille, siellä oli vastassa joukko ihmisiä, joista osa oli Halla-ahon mukaan naamioitunut.

- Ainakin 3-4 miestä ja yksi nainen. Naamioitunut mies tuli heilumaan aggressiivisesti minun ja hotellin oven väliin. Äänen- ja sanankäyttö oli uhkaavaa.

Halla-ahoon ei kuitenkaan käyty käsiksi.

- He kysyivät ymmärränkö millaiseksi olen tehnyt Suomen. Erityisen raskauttavaa oli, että vastustan islamia. Kutsuivat minua myös "vi**n fasistiksi". Sanoin miehelle, että hän haastaa riitaa ja hän tunnusti suoraan niin tekevänsä.

Tilanne päättyi kun hotellin eteen tullut taksi vei hetkeksi piirittäjien huomion ja Halla-aho pääsi siirtymään sisälle hotelliin. Eräs piirittäjistä seurasi kuitenkin vielä sisälle hotelliin, jolloin hotellin henkilökunta soitti poliisille.

Turun poliisi vahvistaa Iltalehdelle saaneensa ilmoituksen tapahtuneesta.
.
Halla-aho kuvailee tilannetta uhkaavaksi.

- Totta kai tilanne on uhkaava, jos ympärillä on aggressiivisesti käyttäytyviä naamioituneita henkilöitä.

Halla-aho harmittelee tapahtunutta, sillä hän sanoo tottuneensa kävelemään kaduilla rauhassa.

- En ole pitänyt minkäänlaisia turvamiehiä tarpeellisina. Ehkä jatkossa täytyy sellaisiakin miettiä tapaus- ja kaupunkikohtaisesti.

Yksi kaupungeista saattaa olla nimenomaan Turku.

- Se on ainoa paikka, jossa tällaisia tilanteita on tullut.

Halla-aho uskoo kyseessä olleen väkivaltaisen äärivasemmiston. Antifalaiset tunkeutuivat Halla-ahon mukaan Turussa keväällä 2015 perussuomalaisten eduskuntavaalitilaisuuteen ja aikaisemmin Turussa eräs nainen oli yrittänyt sylkäistä Halla-ahoa naamaan."

Yöllinen välikohtaus Turussa - naamioitunut joukko piiritti Halla-ahon: ”Uhkaava ja aggressiivinen tilanne”

Äärioikeiston uhka jne. :cigar2:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 116
"Halla-ahoon ei kuitenkaan käyty käsiksi. -> Halla-aho uskoo kyseessä olleen väkivaltaisen äärivasemmiston."

Tuo on varmaan sitä parempaa väkivaltaa, kun sitä ei edes käytetä. ;)

Typerää käytöstä tyypeiltä keitä sitten olivatkaan, ei tarvitse mennä niiden tasolle joita vastustaa. Tuollainen käytös vieläpä sataa persujen laariin kun revittelevät aiheella tarpeeksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 129
Itse asiassa islamissa ei ole juurikaan tulkinnanvaraisuutta, kuten esim. juuri kristinuskossa on. Tulkintoja on käytännössä vain yksi: myöhemmin kirjoitettu ylittää aiemmin kirjoitetun. Ja sattumoisin ne myöhemmin kirjoitetut ovat niitä väkivaltaisempia ja vittumaisempia tekstejä. Ei siinä ole imaamilla mitään asiaa tulkita mitään toisin, ikävä kyllä.
Ongelma tosin on se, että ei ole mitään yksikäsitteistä tietoa siitä, mikä on se viimeisenä kirjoitettu, koska koraanin kirjat eivät ole kronologisessa järjestyksessä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Arvaan ettei poliisi edes tutki, toisin kuin ihan oma aloitteisesti jahtasi kiinni jonkun valkoiseen lakanaan pukeutuneen tyypin, joka ei edes tehnyt mitään.
Mutta eihän näillä ollut edes tötteröä päässä, saati lakanaa päällä! Ei tässä ollut mitään nähtävää, hajaantukaa!
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Ongelma tosin on se, että ei ole mitään yksikäsitteistä tietoa siitä, mikä on se viimeisenä kirjoitettu, koska koraanin kirjat eivät ole kronologisessa järjestyksessä.
Ei kai tuollaisella ole väliä uskonnoissa, kyllä ne "tietäjät" aina "tietävät" järjestyksen.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tuolla Vihreiden facebooksivulla on hyvää settiä Fatim Diarran "anteeksipyynnön" alla. Siksi lainausmerkeissä, koska oikeassa anteeksipyynnössä pyydetään vain anteeksi eikä puolustella omia tekemisiään.
- Vihreillä itsellään tuntuu olevan suuria vaikeuksia ymmärtää itse käyttämäänsä laajempaa rasismin määritelmää, jossa ihmisryhmä ei ole pelkästään rodusta kiinni, vaan vaikkapa sallalaiset kehitysvammaiset ovat tuon määritelmän mukaan ryhmä, jota voi rasistisesti loukata. Jopa maalaiset, vaikka hieman saivarrellaan siitä, että mitä se metsään muuttaminen oikein tarkoittaa.
- Kyllähän nyt pitäisi vähän ronskempaa vitsailuakin ymmärtää.
- Ollaan äärimmäisen suuttuneita, kun Kärnä kehtasi postata yksityisen postauksen, mikä on tarkoitettu vain ystäville. Kyllähän nyt Facebookin suljetussa ryhmässä saa jutella mitä haluaa.
- Eikä omat saisi haukkua, vaan rivit pitää pitää suorina.

Elikkäs ihan samaa settiä kuin voi lukea minkä tahansa persukohun jälkeen persujen foorumeilta. Itse olen kyllä hiukan sitä mieltä, että jos on koko ajan toitottamassa muille moraalia ja itkee kaikesta läpällä ja kännissä kirjoitetusta, niin voisi olla hieman kriittisempi omienkin sanomisista.

Myönnettäköön, että pari vihreää poliitikkoa suoraan irtisanoutuu Fatimin puheista eikä keksi mitään puolustelua niille. Vaikka olen niin anti-Vihreä kuin vain voi olla, niin myönnän että tuollaiset poliitikot antavat hieman uskottavuutta hommmiin, joita Fatimit vievät.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Elikkäs ihan samaa settiä kuin voi lukea minkä tahansa persukohun jälkeen persujen foorumeilta. Itse olen kyllä hiukan sitä mieltä, että jos on koko ajan toitottamassa muille moraalia ja itkee kaikesta läpällä ja kännissä kirjoitetusta, niin voisi olla hieman kriittisempi omienkin sanomisista.
Juuri näin. Pääsääntöisesti vihreitä äänestävänä olen todella pettynyt asian puintiin omissa riveissä. Erityisesti Touko Aallon ei olisi pitänyt selitellä yhtään mitään "mustasta huumorista" tai "kontekstista irroittamisesta" vaan olisi pitänyt ainoastaan tuomita kirjoittelu (minkä toki lopulta tekikin). Fatimin non-apology kruunaa kaiken.

Vihreiden FB-ryhmässä onneksi on jonkun verran porukkaa, jotka näyttävät tajuavan tilanteen. Hälyttävän paljon kuitenkin kirjoittelua, jossa vaaditaan "oikeisiin asioihin" keskittymistä tällaisten pikkujuttujen sijaan. :facepalm:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 287
– Jos haluaa asua metsässä niin ole hyvä, mutta ihan turha odottaa samaa palvelutasoa ja metsässä on ankeata, ainoa syy muuttaa sinne on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua, Diarra kirjoitti perjantai-iltana keskusteluketjuun yksityiselle Facebook-sivulleen.

Kyllä, täyttä asiaa. :beye:
Vastine darralle:

Jos muslimi haluaa asua Helsingissä, niin ole hyvä. Siellä Kelagold, sossu ja ilmaiset lääkäripalvelut. Helsingissä monta discopalloa ja paljon raisk.. vääräuskoisia naisia. Poliisia ei kiinnosta koska paljon töitä. Jos kiinnostaa sano: sina rasisti.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Juuri näin. Pääsääntöisesti vihreitä äänestävänä olen todella pettynyt asian puintiin omissa riveissä. Erityisesti Touko Aallon ei olisi pitänyt selitellä yhtään mitään "mustasta huumorista" tai "kontekstista irroittamisesta" vaan olisi pitänyt ainoastaan tuomita kirjoittelu (minkä toki lopulta tekikin). Fatimin non-apology kruunaa kaiken.

Vihreiden FB-ryhmässä onneksi on jonkun verran porukkaa, jotka näyttävät tajuavan tilanteen. Hälyttävän paljon kuitenkin kirjoittelua, jossa vaaditaan "oikeisiin asioihin" keskittymistä tällaisten pikkujuttujen sijaan. :facepalm:
Emma Kari liittyi näköjään myös joukkoon, jossa Fatim onkin nyt jonkun lokakampanjan uhri eikä suinkaan, että saa mitä tilaa.
Että osaan nauttia kuinka vahinkojen maksimointi onnistuu erinomaisesti.

Emma Kari avautuu Fatim Diarran insestipuheista: ”Kun tummaihoinen nuori nainen mokaa somessa raskaasti, armoa ei anneta”

Voisin ehkä kuunnella Emmaa, jos hän vaikka joskus toteaisi ettei se läppä nyt kovin hauska ollut, mutta mitäs jos annetaan asian olla eikä lietsota itseämme mihinkään somelynkkausraivoon?

Ja kyseessä tietenkin joku muu kuin Vihreä politiikko.

Edit.
Itseasiassa ei tuo Emman kirjoitus ole ihan niin paha, kun käy lukemassa sen kokonaan hänen Facebookistaan. Mutta senkin pilaa täysin tuo omien puolustelu. Jos siitä olisi jätetty kokonaan pois Fatimin puolustelu, niin kirjoitus olisi ollut ihan ok. Sitä vaan jaksaa hämmästyä, miten viestinnän ammattilaiset jatkuvasti mokaavat yksinkertaisetkin jutut.
 
Viimeksi muokattu:

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Suomessa saa neekerit haukkua maalaisia sisäsiittoiseksi mutta sanoppa neekeriä neekeriksi niin tulee mustaa pamppua silmille.
noh,toihan viittasi sallan tautiin ja siihen että se on kai osaksi suomalainen ja jompi kumpi vanhempi on kotoisin salla "vieressä" olevasta kunnasta pellossa joten ei se haukkunut kaikki suomalaisia vaan ainostaa lappilaisia?.:D:kahvi:

/edit
tosin "vieressä" on aika suhteellinen käsite

pello

salla

 
Viimeksi muokattu:

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 019
Nämä kyllä tyhmimpiä jotka valittavat siitä että Kärnä nosti asian ja levittti screenshottia Fatiman tekstistä.

Emma Kari liittyi näköjään myös joukkoon, jossa Fatim onkin nyt jonkun lokakampanjan uhri eikä suinkaan, että saa mitä tilaa.
Että osaan nauttia kuinka vahinkojen maksimointi onnistuu erinomaisesti.

Emma Kari avautuu Fatim Diarran insestipuheista: ”Kun tummaihoinen nuori nainen mokaa somessa raskaasti, armoa ei anneta”

Voisin ehkä kuunnella Emmaa, jos hän vaikka joskus toteaisi ettei se läppä nyt kovin hauska ollut, mutta mitäs jos annetaan asian olla eikä lietsota itseämme mihinkään somelynkkausraivoon?

Ja kyseessä tietenkin joku muu kuin Vihreä politiikko.

Edit.
Itseasiassa ei tuo Emman kirjoitus ole ihan niin paha, kun käy lukemassa sen kokonaan hänen Facebookistaan. Mutta senkin pilaa täysin tuo omien puolustelu. Jos siitä olisi jätetty kokonaan pois Fatimin puolustelu, niin kirjoitus olisi ollut ihan ok. Sitä vaan jaksaa hämmästyä, miten viestinnän ammattilaiset jatkuvasti mokaavat yksinkertaisetkin jutut.
 
Viimeksi muokattu:

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Soinin takinkääntäjät taitavat saada perseennuolijoiden kohtalon,paskaisen lopun?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Suomessa saa neekerit haukkua maalaisia sisäsiittoiseksi mutta sanoppa neekeriä neekeriksi niin tulee mustaa pamppua silmille.
Neekeri on neekeri ei se siitä muutu. Olen nähnyt paljon vuokrahakijoita. Surkeimmat ovat olleet neekereitä ne ovat olleet niin surkeita että koettivat väkisin mennä alivuokralaiseksi minun asuntoon. Miten se tarina loppui? Uusi vuokralainen joka ei hanki alivuokralaisia ja lukko sarjoitettiin uudestaan varmuuden vuoksi.

Ei nyt kaikki mustat ole tyhmiä. Olen tavannut esim akaateemikon mustan joka oli kyllä älykäs muistaakseni ole jossain yliopistossa opettamassa. Jos yleistää että kaikki mustat ovat tyhmiä niin se on väärin.

Se sanottuna joku somaali vuokrahakija niin joo ei ole hyviä kokemuksia ja se siitä. Olen vuokrannut sekä suomalaisille ja ulkomaalaisille. Paras vuokralaiseni on ollut Intiasta mutta se ei ole neekeri vaikka tummempi iho kuin minun. Ahkera vuokraaja joka on töissä ja maksaa vuokrat ajallaan ja maksaa mitä haluan sen vuokran.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mahtaako Bulgariassa olla käytössä kreikkalainen vai italialainen talouslaskenta?
En tiedä mutta Bulgarialla on hyvät suhteet Kreikkaan. Turkilla ja Kreikalla ei ole hyvät suhteet. Olen ollut turistina sekä Bulgariassa ja Kreikassa.

Bulgaria on suhteellisen köyhä maa... ja Bulgarialla talous oli huono jo ennen Kreikan ongelmia. Ei se nyt super köyhä maa ole mutta esim turismi on hyvä tulonlähde heille.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tässä vasemistolaisia joita en vihaa:

Hyviä uutisia. Rauha on tullut ainakin minun ja joidenkin ystävien välillä jotka äänestivät Li Anderssonia.

He siis vasemmistolaiset ystäväni lähettivät minulle tämän videon sähköpostissa:


Käytännössä vaikka puhuja on vasemmistolaisen hän tuomitsee ANTIFA täysin vääränä tapana.

Mitä tulee Li Andersson hän on aika nuori tai siis todella nuori jos ajattelee että hän on poliitiikko. Toivotaan että Li Andersson näkee että ANTIFA ei ole se oikea tapa vaan väärä tapa.

No joo minun kokoomus ja vasemmisto ystävät pysyvät minun ystävinä vaikka en äänestä kumpaakaan puoluetta:).
En ole koskaan äänestänyt vasemmistoa tai kokoomusta ja poliittisesti olen heidän välillä jos otetaan vasemmisto vs kapitalismi.

En pidä vasemmisto älykkäänä puolueena koska mamut vie Suomen talouden alaas jos olette seuranneet minkä fiaskon maahanmuuttovirasto on saanut aikaiseksi. Vasemistolla on illuusio että raha aina riittää. Ehkä riittää nyt mutta ehkä 20 kuluttua eläkettä ei ole olemassa Suomessa.

En mene haastamaan ritaa vasemmistolaisten kanssa mutta jumaliste jos näen noita ANTIFA jossain.
 
Viimeksi muokattu:

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
En vihaa vasemmistoa. Vihaan ANTIFA ja he saavat kyllä kuulla jos näen heidät! ANTIFA on anarkisteja kja pitäis heittää heidät uloos Suomesta!
Tarkasti ottaen antifa on kommunistinen järjestö, alun perin Saksan kommunistisen puolueen perustama joskus ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Kommunismi ja natsismi, kaksi pahinta ideologiaa ihmiskunnan historiassa. Ja juuri tuossa järjestyksessä, tulosten perusteella.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
ANTIFA pois Suomesta!

Vasemmisto? No saavat olla Suomessa. Ne vasemmistosta jotka tukee ANTIFA niin menköön metsään!
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tarkasti ottaen antifa on kommunistinen järjestö, alun perin Saksan kommunistisen puolueen perustama joskus ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Kommunismi ja natsismi, kaksi pahinta ideologiaa ihmiskunnan historiassa. Ja juuri tuossa järjestyksessä, tulosten perusteella.
Historia on niin. Li Andersson on yksi vasemmisto liiton johtajista. Miten selität että hänellä on ANTIFA logo kannettavassa tietokoneessa? Li Anderssonia en puolusta enää vaikka on kyllä julmetun nuori ollakseen poliitiikkoa ja ANTIFA houkuttaa nuoria.

Minä EN vihaa vasemmistoa. Vihaan vain ANTIFA joka on pieni extreeme osasto vasemmistosta jotka tekevät ilkivaltaa, väkivaltaa ja ovat riesa. Minulla on vasemmisto äänestäjä ystäviä joiden mielestä ANTIFA ja Varisjärjestö (Suomen vastaava ANTIFA) on täysin väärässä ja typeriä.

Antifa on anarkisteja jotka aiheuttavat myös turhaa työtä Suomen poliisille. Minun mielestä antifa toiminta on rikollista esim ilkivaltaa ja väkivaltaa.


Jos taas puolustan vasemmistolaisia omassa ystävä piirissäni on muutama vasemmistolainen joilla ei ole extreeme ajatuksia ja voi rauhassa keskustella asioista.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Neekeri on neekeri ei se siitä muutu. Olen nähnyt paljon vuokrahakijoita. Surkeimmat ovat olleet neekereitä ne ovat olleet niin surkeita että koettivat väkisin mennä alivuokralaiseksi minun asuntoon. Miten se tarina loppui? Uusi vuokralainen joka ei hanki alivuokralaisia ja lukko sarjoitettiin uudestaan varmuuden vuoksi.

Ei nyt kaikki mustat ole tyhmiä. Olen tavannut esim akaateemikon mustan joka oli kyllä älykäs muistaakseni ole jossain yliopistossa opettamassa. Jos yleistää että kaikki mustat ovat tyhmiä niin se on väärin.

Se sanottuna joku somaali vuokrahakija niin joo ei ole hyviä kokemuksia ja se siitä. Olen vuokrannut sekä suomalaisille ja ulkomaalaisille. Paras vuokralaiseni on ollut Intiasta mutta se ei ole neekeri vaikka tummempi iho kuin minun. Ahkera vuokraaja joka on töissä ja maksaa vuokrat ajallaan ja maksaa mitä haluan sen vuokran.
Vähän offtopic mutta et muuten taida olla suomalainen kirjoitusasusta päätellen?.:)
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Vähän offtopic mutta et muuten taida olla suomalainen kirjoitusasusta päätellen?.:)
Ylpeä suomenruotsalainen. Mitt modersmål är svenska. Se sanottuna on tämä forum täynnä näitä minä puhun minun murrettani jostain metsästä hahaa. No ei minua toisten murteet haittaa kunhan saan selvää siitä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 019
Kesäkuun teatterista paljastuu lisää omituisuuksia.

IL ja AL: Soinin valtiosihteeri piiloutui Kesärannasta lähtiessään auton takakonttiin – ”Aivan uskomaton väite”

"Lehtien haastattelussa pääministeri Juha Sipilän (kesk.) poliittinen erityisavustaja Riina Nevamäki tyrmää tiedon tavaratilassa matkustamisesta. Hän sanoo sen olevan "aivan uskomaton väite"."


"
Elovaara vahvistaa
Kansanedustaja Tiina Elovaara (sin.) puolestaan vahvistaa blogissaan Virtasen poistuneen kesärannasta takaluukussa.

– Peräkontissa saa matkustaa, jos katsoo sen parhaaksi vaihtoehdoksi tilanteen huomioon ottaen.


Elovaaran mukaan pääministeri Sipilä ei kuitenkaan ole valehdellut, sillä mikään ei ollut varmaa ennen kuin kansanedustajien nimet olivat paperissa seuraavana tiistaina.
"


Joku valehtelee. (taas)
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Ei mikään ullatus että suomalaiset politikot valehtelevat.
Se jos totta puhuisivat olisi ullatus ja jos ottaisivat vastuun sanoistaan ja teoistaan olisi jo sen luokan ihme
että maailmanhistorian saisi kirjoittaa uusiksi!
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Joku valehtelee. (taas)
Elovaara ei jostain syystä saanut muistiota, että kiistäkää kaikki. En ihmettelisi, jos Elovaara koittaisi paikata kuulleensa vain huhun ja meni uskomaan sen.

Olisi hauskaa, jos tästä annettaisiin sakko tavaratilassa matkustamisesta. Muuta laitonta ei sinänsä tainnut tapahtua, koska ei äänestäjiensä kusettaminen ole rangaistava teko.
Tosin jälkikäteen asiasta valehtelu eduskunnassa taitaa olla. Siitähän Jäätteenmäkikin lopulta lähti, mutta toki suurin syy tilanteeseen oli, että toinen hallituspuolue veti hernen sieraimeen. Tässä tilanteessa kaikki hallituspuolueet ovat samassa veneessä, yhteisessä valheessa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Juuri näin. Pääsääntöisesti vihreitä äänestävänä olen todella pettynyt asian puintiin omissa riveissä. Erityisesti Touko Aallon ei olisi pitänyt selitellä yhtään mitään "mustasta huumorista" tai "kontekstista irroittamisesta" vaan olisi pitänyt ainoastaan tuomita kirjoittelu (minkä toki lopulta tekikin). Fatimin non-apology kruunaa kaiken.

Vihreiden FB-ryhmässä onneksi on jonkun verran porukkaa, jotka näyttävät tajuavan tilanteen. Hälyttävän paljon kuitenkin kirjoittelua, jossa vaaditaan "oikeisiin asioihin" keskittymistä tällaisten pikkujuttujen sijaan. :facepalm:
Kaksinaismoralismihan on aina ollut parempien ihmisten puolue Vihreiden selvimpiä tunnusmerkkejä, ei voi tulla mitekään yllätyksenä Vihreiden äänestäjille.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Kaksinaismoralismihan on aina ollut parempien ihmisten puolue Vihreiden selvimpiä tunnusmerkkejä, ei voi tulla mitekään yllätyksenä Vihreiden äänestäjille.
Kyllä muuten tulee. Niillä on aika ilmiömäinen kyky olla huomaamatta mitään vikaa omassa toiminnassaan, milloinkaan. Niillä on myös todella hieno kyky olla huomaamatta omissa loukkauksissaan mitään yhtäläisyyksiä muiden loukkauksiin, koska muiden loukkaukset ovat silkkaa pahuutta, heidän vain korkeintaan huonoa huumoria, jos sitäkään.

Niiltähän jäi siis täysin huomioimatta vaikkapa nyt, että Fatim loukkasi vammaisia. Todella heikko vähemmistö siis. Juuri sellainen asia, josta ne itse kyllä nousevat yhtenä laumana barrikaadeille, jos väärän puolueen tyyppi olisi sanonut sen. He eivät myöskään ollenkaan huomaa omaa ihan yleistä loukkaavaa kielenkäyttöä tiettyjen ihmisryhmien edustajille. Vaikkapa yksityisautoilijoita voidaan haukkua aivan miten halutaan. Se on ihan oikeutettua, koska yksityisautoilijat ovat täys paskoja.

Itse toivoisin, että joskus kun Vihreät jälleen kerran ovat lynkkaamassa jonkun toisen puolueen jäsentä, niin kaikki muut, jopa yli puoluerajojen, toteaisivat että haistakaa te vihreät nyt vittu ja menkää vaikka metsään huutamaan. Jos tiedätte edes mikä metsä on, se on luonnossa.

Edit. On muuten aika hienoa, että Pirkko Arstila seisoo sanojensa takana eikä pyydä keneltäkään anteeksi. Tätä lisää. Jos ei tiedä, niin Arstila kirjoitti kuinka ei pidä siitä kun nuoret naiset pukeutuvat johonkin jumppatrikoisiin ollessaan ihmisten illmoilla ja paljastavat aivan kaiken. Kyllä tuota mieltä saa olla. Ja saa olla sitäkin mieltä, että jumppatrikoissa saa liikkua kaikkialla. Sitä mieltä ei minusta saisi olla, että noita mielipiteita ei saisi omata eikä ainkaan julkisesti kirjoittaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 224
Rosa Meriläinen vauhdissa. Vihreille lisää hyvää mainosta. :D

Rosa Meriläinen kuvautti itsensä Porschen etupellillä - omistaja pyysi korvausta naarmuista: Katso kuva vaurioista
Rosa Meriläinen kuvautti itsensä Porschen etupellillä - omistaja pyysi korvausta naarmuista: Katso kuva vaurioista

Torstai 9.11.2017 klo 14.13


Rosa Meriläinen naarmutti 120 000 euron arvoista autoa, mutta lupasi korvata vahingot.

  • Rosa Meriläinen istahti Porschen konepellille kuvaa varten.
  • Kuva alkoi levitä Facebookissa.
  • Arvoauton omistaja ei pitänyt naarmuista, joita Rosan poseeraus aiheutti.

Rosa Meriläinen istahti Porschen etupellille. (ERIHINAUS)

Rosa Meriläinen oli viettämässä Vihreän puolueen iltamaa Sokos Hotel Vantaalla.

Samaan aikaan hotellissa järjestettiin Radalle.com -gaalatapahtuma. Sen kunniaksi hotellin edessä oli muutama arvoauto. Autot olivat suojaköysien takana, ja niissä oli kyltti joka kielsi koskemisen.

Jostain syystä vihreän puolueen jäsen Rosa Meriläinen päätti kuvauttaa itsensä Porschen kanssa.

- Hän istui Porschen vasemman etupuskurin ja etupellin päällä. Samalla hän oli laittanut käsilaukkunsa etupellin päälle. Näistä toimista aiheutui naarmuja, Porschen omistaja kertoo.

Auto on noin 120 000 euron arvoinen. Kyseiset vahingot olisivat voineet nousta jopa tuhansiin euroihin, mutta tällä kertaa naarmujen hiomisesta selvittiin omistajan mukaan noin muutamalla sadalla eurolla.

- Minulla on autopesula, jonka yhteydessä auto "myllytettiin", ja auto sai uuden pinnan. Auton maalipinnan korjaaminen aiheutti minulle varsin vähän vaivaa, Porschen omistaja perustelee alhaista korvausvaatimustaan.

Hän sai selville Facebookissa pyörivän valokuvan perusteella, että naarmut ovat Rosa Meriläisen poseerauksesta johtuvia.

- Minulla ei ole kenestäkään mitään pahaa sanottavaa. Vaikka asia ensin hieman harmitti, nyt asia on pois päiväjärjestyksestä.

- Ehkä tällä tarinalla on hyvä opetus siitä, ettei kenenkään autoihin pidä mennä nojailemaan.

Iltalehti tavoitti myös Rosa Meriläisen, joka myönsi tapahtuneen.

Sitä Rosa ei osannut sanoa, miksi hän päätyi poseeraamaan moisen ökyauton kanssa.

- Siinä oli autolle jonoa, aika moni muukin otti itsestään valokuvia. Olin siinä vain jonon jatkeena, Rosa kertoo.

- Asia on hoidettu, hän jatkaa.

Rosan ja Porschen kohtaamisesta uutisoi ensimmäisenä Seiska.



Ilmeisesti Rosan laukku naarmutti Porschen etupeltiä. Hän piti laukkuaan siinä kuvauksen ajan. Myös lokasuojassa oli pahoja naarmuja. (ERIHINAUS)


LEENA YLIMUTKA
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Emma Kari liittyi näköjään myös joukkoon, jossa Fatim onkin nyt jonkun lokakampanjan uhri eikä suinkaan, että saa mitä tilaa.
Että osaan nauttia kuinka vahinkojen maksimointi onnistuu erinomaisesti.

Emma Kari avautuu Fatim Diarran insestipuheista: ”Kun tummaihoinen nuori nainen mokaa somessa raskaasti, armoa ei anneta”

Voisin ehkä kuunnella Emmaa, jos hän vaikka joskus toteaisi ettei se läppä nyt kovin hauska ollut, mutta mitäs jos annetaan asian olla eikä lietsota itseämme mihinkään somelynkkausraivoon?

Ja kyseessä tietenkin joku muu kuin Vihreä politiikko.

Edit.
Itseasiassa ei tuo Emman kirjoitus ole ihan niin paha, kun käy lukemassa sen kokonaan hänen Facebookistaan. Mutta senkin pilaa täysin tuo omien puolustelu. Jos siitä olisi jätetty kokonaan pois Fatimin puolustelu, niin kirjoitus olisi ollut ihan ok. Sitä vaan jaksaa hämmästyä, miten viestinnän ammattilaiset jatkuvasti mokaavat yksinkertaisetkin jutut.
Kuten tähän ketjuun aiemmin postasin YLE:n virallista propagandaa, neekerit saavat suomalaisia haukkua. Suomalaiset taas eivät saa arvostella neekereitä edes niiden omista kirjoituksista! Pitää luottaa että tämä osuu suvakkeja omaan nilkkaan. Aika monta äänestäjää saattoi lähteä tonkin kohun myötä.

Miten niin? Ei Orpo ole asiasta eduskunnalle puhunut?

Innolla odotan uutta paljastusta tästä spektaakkelista

Ei edes etäisesti redditistä kopsattu :facepalm:
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Hallituskriisin aikoihin kun käytiin hallitusneuvotteluja niin Orpo ja Sipilä yhdessä vakuuttelivat että PS:n hajoaminen tuli ihan puskista.
No mitä sit? Olihan ton skenaarion mahdollisuus tiedossa kenellä tahansa politiikkaa seuraavalla. Ei noi nyt oo sama asia koska Pipilä kusetti eduskuntaa josta minitereitä erotetaan jatkuvasti. Pääministereitäkin on mennyt hiljattain pari vaihtoon ton takia.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
453
Taistelu oman sairaalan puolesta poiki tähän asti Suomen suurimman ulkoistamissuunnitelman

Sotea taas viedään. Tällä kertaa hankaloittamassa tilannetta Lapin sisäinen jakaantuneisuus ja neuvottelujen kaatuminen. Yksi lyömässä toista alas neuvotteluissa, kun takana on hallituksen päätös. Toinen koittaa sissitaktiikoilla hankaloittaa tilannetta. Nyt tilanne on se, että uskon Lpshp:n menevän yksityiselle. Keminmaa on jo päätöksen tehnyt, että kyseinen yritys aloitettaisiin. Uskon, että muut kolme seuraa mukana. Sairaalalla on suuri vaikutus pienen alueen itsenäisyydelle ja sitä Länsi-Pohjassa ei haluta menettää.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 019
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
89
Entistä uutisankkuria syytetään seksuaalisesta häirinnästä - ehdottelua ja päälle käymistä valtuustossa

Löytyi kotimaan politiikastakin ahdistelija. Hienosti juttu kuvitettu vaikka Halla-aho ja Perussuomalaiset ei asiaan liity. Otsikossakaan ei viitsitä mainita nimeä tai oikeaa puoluetta.



Edit. Noniin tajusivat mokansa. "Jutun kuvitusta muutettu klo 12:53."

Poistivat kuvat Halla-ahosta ja Perussuomalaisten logosta.
Valtamedia luo ovelasti mielikuvia. Ei kukaan hermostu kun vähän näpäyttelee, katsos. Näitä pieniä "lipsahduksia" näkee aika ajoin. Ei ole sattumaa ja varmasti toimii tietynlaisena alitajuntaan vaikuttamisena tuulipukukansalle.
 
Liittynyt
17.09.2017
Viestejä
468
Kaikki neljä kuntaa tuli mukaan. Mitähän tästäkin tulee.
Tuota Kemin tilannetta on tullut seurattua jonkin verran, niin Kemissä on selvästi viimeaikoina ollut epävarmuutta ilmassa. Stora Enson veitsiluodon tehtaat(tuon alueen toiseksi suurin työllistäjä n. 1000 työntekijällä) yhtiöitettiin omaksi yhtiökseen ja kunto on ollut Stora Enson Oulun Nuottasaaren tehdasta heikompaa, yksi paperikone tuolta suljettiinkin 2014. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu yhdistyi lapin AMK:hon ja muuttui Kemin yksiköksi 2013. Torniossa on maailman suurin ruostumattoman teräksen tuotantolaitos(Outokummun) n. 2200 omalla työntekijällä.

Vastaavasti Rovaniemellä ei ole teollisuutta käytännössä ollenkaan, koulutuksen puolelta ainoat insinöörialat on metsätalouteen ja rakentamiseen liittyvät alat. Kemissä taas on Lapin amk:n kone,sähkö,tietotekniikka jne. alat luonnollisesti tuon teollisuuden myötä. Rovaniemellä vetää yliopisto jossa on "humanistisia" tieteitä eli kasvatus, yhteiskunta, taiteet ja laki.

Kemi-Tornio-Simo-Keminmaa alueella lienee n.60k asukasta joka on samaa luokkaa kuin Rovaniemellä, mutta käytännössä samalla alueella on myös ruotsin puolella Haaparanta mikä nostanee "metropolialueen" väkimäärän Rovaniemeä suuremmaksi. En tiedä onko ulkoistamissuunitelmassa taustalla myydä palveluita myös Haaparantalaisille, kun käytännössä Tornio ja Haaparanta on samaa kaupunkia.

Lähtökohtaisesti jos pelkästään yksikön suorituskykyä katsoo, niin Kemillä on parempi asema, sillä Kemi on tällä hetkellä yksi paikka, jossa Oulun Yliopistosta lääkäriopiskelijat suorittavat paljon amanuenssuureja. Kemi-Oulu välimatka on noin 1,5h jolloin periaatteessa Oulusta on mahdollista hankkia sijaisia jossain määrin Kemiin sekä toisinpäin. Toisaalta herää kysymys, onko tarkoituksenmukaista, että perustetaan keskussairaala 1,5h päähän Oulusta. Rovaniemellä sairaala palvelisi myös Sodankylän varuskuntaa ja olisi keskemmällä lappia.

Väestönkehityksen kannalta tuo Kemi-Torniojokilaakso on ollut viimevuosina muuttotappiollinen Oulun imiessä väestöä itseensä, kun vastaavasti Rovaniemi on ollut selvästi muuttovoittoinen.

Nyt eletään tuon perukan tulevaisuuden kannalta oikeasti merkittäviä hetkiä, ja paikalliset tietää sen, niin sopasta voi kyllä nousta melko suuria tunteita, varsinkin kun "osapuolet" ovat suhteellisen tasavahvoja, mutta toisaalta ovat täysin eriprofiilisia elinkeinoiltaan. Olisi tosiaan hyvä, että soppa saataisiin nyt jollain tavalla rauhotettua ja puitaisiin kunnolla läpi, sen verran isosta asiasta on noille seuduille kyse.

edit. Oman mausteensa soppaan luo se, että Oululla tosiaan olisi varmasti intressinsä saada keskussairaala Kemiin, ja toisaalta lääkärit koulutetaan kaikki Oulussa, sairaanhoitajien ja lähihoitajien aloituspaikat taitaa olla aikalailla tasan Kemin ja Rovaniemen välillä, toisaalta sairaanhoitajillekkin Oulu on suosittu opiskelupaikka yliopistosairaalan takia vaikka olisi Kemistä kotoisin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 898
Viestejä
4 206 066
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
empqu

Hinta.fi

Ylös Bottom