Tässä yhteydessä on suodatettu. Päihteet tai huumaavat aineet pääsyynä on sitten erikseen 33 prosentissa kuolemaan johtaneista onnettomuuksista. Niissäkin se toissijainen syy on usein myös ylinopeus.Tässä puhuttiinkin nopeusrajoitusten mukaan ajamisesta.
Onko tuosta datasta suodatetu pois esim. itsemurhat ja kännissä/huumeissa ajaneet?
Olennaisin ongelma on kuitenkin ihan yleinen asenne. Pienestä nopeusrajoituksen ylittämisestä on tullut tapa 57 prosentille vastanneista.

Suomalaiset ottaneet pienen ylinopeuden tavaksi
Yli puolet Liikenneturvan kyselyyn vastanneesta autoilevista kertoo, että pienet nopeusrajoituksen ylitykset ovat tulleet tavaksi. Moni myös kokee alle nopeusrajoituksen ajavat ärsyttävinä. Toisaalta joka toinen kokee, että muu liikenne pakottaa usein ajamaan kovempaa kuin haluaisi ajaa...
Tuota asennoitumista on muuten varsinkin uudemmilla autoilla ajavilta vaikea ymmärtää, kun on mukautuvat vakionopeudensäätimet rajoittimilla ja joissain nopeusrajoitustunnistimetkin. Ei oikein olisi mitään järjellistä syytä ajaa ylinopeutta - paitsi se näkyvän valvonnan määrän pieneneminen, samoin kiinnijäämisen riskin liian pieni todennäköisyys.
Mutta ehkä keskustelu siitä kuuluisi jo toiseen ketjuun, esim. tänne.
Ajotavat ja liikennesäännöt
Tuossa on ollut kauppa/liike selvästi, siihen aikaan kun liike on ollut niin se on tieliikenteseen kuuluva alue joka kuuluu kolmion piiriin. Kuvaksi oli voinut valita jonkun selkeämmän tyyliin tämmöisen (tässä nyt sattuu olemaan kolmio tuolla pihassa, mutta on niitä paljon sellaisia kauppojen...
bbs.io-tech.fi