- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 18 632
Ei ole käsitelty. Seuraavaksi ohjeistus on lainvastainen
Taitaa kuitenkin tuon lakipykälän muotoilu olla sellainen että se antaa VNK:lle aika paljon harkintavaraa tuollaisissa asioissa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Ei ole käsitelty. Seuraavaksi ohjeistus on lainvastainen
Vaikuttaa siltä että tuo 80k€ summa jää hyvin vähälle huomiolle kun vaakakupissa on useita kymmeniä viestejä 300€ summasta.Täällä on kummasti ohitettu se yli 4 miljardia minkä suomalaiset lahjoittaa eeuulle ja kiinnitetään mitättömään vajaasen 80k summaan huomiota. Kuitenkin PerusSuomalaiset toimivat lain edustajille suoman puheoikeuksien rajoissa.
Asiaa voi toki käsitellä vaikka Perussuomalaisten twittertoiminnan yhteydessä, mutta Sanna Mariniin tämä ei mitenkään enää liity. Asiassa on toimittu prikulleen säännösten ja ohjeistusten mukaan. Sanna Mariniin asia ei liity enää mitenkään. Pulinat pois! Järki, tiede ja kansa on puhunut.
Pääministerin ateriaetu: verottaja ja valtioneuvoston kanslia eri linjoilla - ”asuntoetu ei sisällä ruokailuja”
Vaikuttaa siltä että tuo 80k€ summa jää hyvin vähälle huomiolle kun vaakakupissa on useita kymmeniä viestejä 300€ summasta.
Sitten jonkun vuoden päästä ennen vaaleja valitetaan Sääntö-Suomesta, kun lakiin pitää kirjata erikseen kaikki ministerien aamupaloista lähtien... Arvaan jo mikä porukka sielä tulee olemaan valittamassa.![]()
Rytin sopimus Natsien kanssa mahdollisti, ja ainoastaan se, itsenäisyytemme säilymisen. Ilman Saksalta saamiamme aseita ja lentokoneita sekä Kuhlmanin laivueen Stuga-pommituksia tuskin Suomi olisi nykyisen kaltainen. Rytin laitto siitä vankilaan oli yksi häpeällisimpiä tekoja historiassamme (toki tehtiin pakon edessä). Hitlerin vierailussa Marskin synttäreillä ei myöskään ole (sen aikainen sotatilanne huomioiden) mitään häpeämistä. Vierailu muiden vierailujen joukossa.Hohhoijaa. Oikeista häpeän aiheista ensin tulee mieleen Otto-Ville Kuusisen Terijoen hallitus. Sitten Rytin sopimus natsien kanssa ja Hitlerin vierailu Marskin synttäreillä. Sokeiden ja kuurojen naisten pakkosteriloinnit. Saamelaisten kohtelu. Ja tuoreimpana 90-luvun laman jälkeinen ”konklaavin” valinta pelastaa pankit kaatumiselta antamalla yritysten ja kansalaisten kaatua, ja myydä sitten vielä ne velat valtion roskapankista ulkomaisille perintäyhtiöille parin prosentin hinnalla sen sijaan, että olisi kirjanneet luottotappioiksi, mikä tarkoitti sitä, että monen jo eläkeläisenkin vanhoja velkoja on peritty aivan viime vuosiin tai kuolemaan saakka. Ihan noin esimerkkinä.
Sen sijaan Marinin hallituksen osalta ainakin koronan kanssa pärjäämisestä voi olla ylpeä. Samoin 2.asteen oppivelvollisuuden laajentamisesta. Ja jos onnistuvat lopulta koko tämän vuosituhannen hallituksia halvaannuttaneen sote-uudistuksen saamisessa maaliin, niin silloin jäävät varmasti onnistujina historiankirjoihin. On se niin vaikeaa maamme hallituksille ollut.
Ei ole. Tarkoitus on hillitä / jarruttaa kulujen nousua. Se on hieman eri asia.Sote uudistuksen tarkoitus on vähentää kulujamme ja se voi tapahtua ainoastaan palveluja pidemmällä tähtäimellä heikentäen tai työntekijöiden palkkoja alentaen. Raakaa matematiikkaa
Pikkuisen ihmettelen sitä johtavaa veroasiantuntijaa, joka aiemmin kommentoi medialle.
Verottajan syventävä vero-ohje on nimittäin tällainen. Eli aamiainen, joka ei ole niin runsas, että korvaisi ihan lounaan, ei ole ateriaetu, vaan sallittu veroton tarjoilu.
”5.1 Ravintoedun määritelmä ja järjestämistavat
Ravintoedulla tarkoitetaan järjestelyä, jossa työnantaja tarjoaa palkansaajalle aterian käypää hintaa alempaan hintaan tai täysin vastikkeetta. Ateriana pidetään lounasta, päivällistä ja illallista. Ateriana ei pidetä työnantajan tarjoamaa aamupalaa, kahvia ja kahvileipää eikä työnantajan järjestämää virvoketarjoiluja. Jos kahvitarjoilu on kuitenkin niin runsas, että se korvaa normaalin lounasruoan, kyse on ravintoedusta.”
![]()
Luontoisedut verotuksessa
www.vero.fi
Tarkoititko Sotea, ei siinä kulut jarrutu pelkästään sillä, että puretaan toimivia rakenteita ja tehdään ne uudestaan toiseen paikkaan. Hoitamiseen tarvitaan tiloja, laitteita, lääkkeitä ja työntekijöitä. Noista pitää karsia tai hintoja/veroja nostaa.Ei ole. Tarkoitus on hillitä / jarruttaa kulujen nousua. Se on hieman eri asia.
Näin se on. Verottoman edun edellytys on että tarjotaan kaikille. Ainakin näin kertoi meidän palkanlaskija kun yhden uuden verottoman järjestivät äskettäin.Muistaakseni eduissa on sellainen pieni kulma, että et voi tarjota aamupalaa joka päivä vain johtajalle verottomana, etkä todellakaan johtajalle ja sen perheelle. Näin siis ainakin yksityisellä puolella.
Se oli Sipilän hallitus se. Tosin sen edellisen sote-projektin aikana selvisi, että seuraavan parinkymmenen vuoden ajan väestörakenteen johdosta mikään sotemalli ei voi säästää, ts. pienentää kuluja, ellei kuten totesit, myös palveluja leikata.Tarkoititko Sotea, ei siinä kulut jarrutu pelkästään sillä, että puretaan toimivia rakenteita ja tehdään ne uudestaan toiseen paikkaan. Hoitamiseen tarvitaan tiloja, laitteita, lääkkeitä ja työntekijöitä. Noista pitää karsia tai hintoja/veroja nostaa.
Sekin on raakaa matematiikkaa.
Sipilän hallitus kyllä mainosti että tehostetaan kuluja ja säästeään (taisi joku puhua miljardistakin).
Näin se on. Verottoman edun edellytys on että tarjotaan kaikille. Ainakin näin kertoi meidän palkanlaskija kun yhden uuden verottoman järjestivät äskettäin.
Tuo aamupala on muuten melko uusi juttu, vasta eilen illalla (ts. pari sivua sitten), lainasin huomaamattani joitakin vuosia vanhaa Verottajan sivua jossa sitä ei ole. Meillä ohjeistettiin aiemmin että työmatkalla aamupala tulee firman puolesta jos kuuluu huoneen hintaan mutta jos se ei kuulu niin ei saa ostaa firman kortilla koska olisi ylimääräinen etu.
On täysin epäolennaista saako jossain pääministerin virka-asunnolla talon puolesta aamupalan vaiko ei. Ja aivan sama kuka siellä on pääministerinä. Maailmassa on oikeitakin ongelmia.
On kyllä vanha käytäntö (äkkiseltään vajaat 20 vuoden takaa muistan) ja syy on se, että firma ei varsinaisesti halua tarjota aterioita, joita pitäisi ostaa päivärahalla. Päivärahallahan oikeasti syö ihan kivasti ja monesti jää ylikin. Veroseikka on tullut paljon myöhemmin.
Klassikko.
Sopiiko tämä tilanteen kuin tilanteen valkopesuun? Mitkä on ns. "Oikean ongelman" kriteerit?
Varmasti olisi itketty, mutta asia on nyt vasta tullut tietoisuuteen, ehkä juuri sen takia, että aiemmin siihen ei ole kiinnitetty huomiota, koska sen käyttö on ollut olematonta.Kumma kun ei muiden pääministerien virka-asunnolla syömistä makkaroista itketä.
No ei sentään. Liski on toimittajana työmyyrä, ja aivan yhtä armoton ihan kaikkien puolueiden poliitikoille. Ja virkamiehille. Ja yrityksille myös.Varmasti olisi itketty, mutta asia on nyt vasta tullut tietoisuuteen, ehkä juuri sen takia, että aiemmin siihen ei ole kiinnitetty huomiota, koska sen käyttö on ollut olematonta.
Tietysti tässä nyt voi vääntää jotain median salaliittoteoriaa, että hip hei säästettiin tämä uutinen juuri Sannalle..
Ja sekin on hyvä huomata, että nyt kun se VNK:n päätös löytyi, niin se viimeisin tosiaan oli tehty toukokuussa 2019, siis jo ennen kuin Marinista tuli pääministeri.
Marinin tapauksessa maksamme/tarjoamme myös hänen perheelleen. Jos asian oikein ymmärsin.Pikkuisen ihmettelen sitä johtavaa veroasiantuntijaa, joka aiemmin kommentoi medialle.
Verottajan syventävä vero-ohje on nimittäin tällainen. Eli aamiainen, joka ei ole niin runsas, että korvaisi ihan lounaan, ei ole ateriaetu, vaan sallittu veroton tarjoilu.
”5.1 Ravintoedun määritelmä ja järjestämistavat
Ravintoedulla tarkoitetaan järjestelyä, jossa työnantaja tarjoaa palkansaajalle aterian käypää hintaa alempaan hintaan tai täysin vastikkeetta. Ateriana pidetään lounasta, päivällistä ja illallista. Ateriana ei pidetä työnantajan tarjoamaa aamupalaa, kahvia ja kahvileipää eikä työnantajan järjestämää virvoketarjoiluja. Jos kahvitarjoilu on kuitenkin niin runsas, että se korvaa normaalin lounasruoan, kyse on ravintoedusta.”
![]()
Luontoisedut verotuksessa
www.vero.fi
En kyllä usko, että kuluja hillitään sillä, että toimiva järjestelmä puretaan ja tehdään uudestaan jossain toisessa paikassa/ muodossa. En nyt muista oliko ministeri Saarikko , joka sanoi että "pitää tehdä pikkuhiljaa muutoksia, jotta päästään tavoitseeseen".Ei ole. Tarkoitus on hillitä / jarruttaa kulujen nousua. Se on hieman eri asia.
Kuinka niin? Ilman kyseistä lööppiä asia jäisi selvittämättä, verohallinto ja vnk on selvästi eri mieltä asiasta.Niin, tällä kertaa kävi toimittajalla - tuolla "työmyyrällä" - nyt näin, että olisi varmaan kannattanut odottaa sitä valtioneuvoston kanslian vastausta.
Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan pätee varmaan toimittajankin työhönKuinka niin? Ilman kyseistä lööppiä asia jäisi selvittämättä, verohallinto ja vnk on selvästi eri mieltä asiasta.
Ensin tutkittiin, löydettiin, että Marinin aamupalat menee veronmaksajan piikkiin. Mennyt myös muiden pääministereiden. Tuon jutun jälkeen keskustelu siirtyi tuon laillisuuteen, jota kukaan tuskin olisi edes miettinyt, jos juttua ei tehty. Eli täysin oikein tehty juttu. Nyt sitten onkin keskustelua, kuuluuko edes PMi:n saada kyseistä etua.Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan pätee varmaan toimittajankin työhön
Siinä ois kansalaisaloiteen paikka että vaaditaan ministeriltä edes tehtävää vastaava koulutus.
Samaa voisi kysyä kansanedustajista, siellähän on muun muassa BB:stä ponnistanut Tynkkynen pitämässä 8h puheita.Miksihän ministereiden pestiin ei ole pätevyysvaatimuksia? Siinä ois kansalaisaloiteen paikka että vaaditaan ministeriltä edes tehtävää vastaava koulutus.
Ei koulutuksella oikein ole mitään tekemistä enää siinä kohtaa, kun pitäisi olla suuren yhtiön johtoryhmässä. Ei siihen tarvittavia oppeja ole sieltä saatu. Kyl se (kymmenien)vuosien kokemus yleensä noissa taustalla on. Poikkeuksiakin on, mutta yleensä ovat itse perustaneet toiminnan, joka lähtenyt lentoon.Aika useinhan noilla on tehtävää vastaava koulutus. Pikaisesti katsottuna nykyisistä ministereistä ainakin Marinilla, Ohisalolla, Kurvisella, Henrikssonilla, Kiurulla, Haataisella, Lintilällä, Tuppuraisella ja Kaikkosella. Sitten jos katsotaan koulutusta/työhistoriaa mikä sopii ministerin toimialaan niin voidaan lisätä vielä Mikkonen, Leppä ja Pekonen.
Heillä on apunaan ministeriön virka"miehet" (joilta sitä koulutusta vaaditaan), jotka eivät vaihdu hallitusten vaihtuvuuden tahdissa, joka tuo jatkuvuutta (ja samalla suuren epäsuoran vallan ko. virkamiehille, misteristä riippuen). Yleensä ministereiksi valitaan jo kokeneita poliitikkoja (heillä usein myös ko. alalta jotain koulutusta), joiden pitäisi osata asioita ajatella kansan parhaaksi.Miksihän ministereiden pestiin ei ole pätevyysvaatimuksia? Siinä ois kansalaisaloiteen paikka että vaaditaan ministeriltä edes tehtävää vastaava koulutus.
Miksihän ministereiden pestiin ei ole pätevyysvaatimuksia? Siinä ois kansalaisaloiteen paikka että vaaditaan ministeriltä edes tehtävää vastaava koulutus.
Vaikka mieluiten en koskaan enää näkisi yhtään persuministeriä, niin silti Sakari Puiston voisin ajatella sopivan niiden listalla korkealle.Koska hekin ovat pohjimmiltaan kansan valitsemia kansanedustajia. Siksi se Karpela-Saarela-Vienonenkin pääsi ministeriksi koska keräsi ääniä niin paljon.
Ja ketäs nyt vaikka persuilta nostaisi ministereiksi jos pitäisi olla tehtävään sopiva pätevyys?
Korjaan: Purran voisi nostaa ja Taviokin sopisi oikeusministeriksi. Mutta Halla-ahon koulutuksella tuskin sopisi mihinkään?
Edellä @JCSH totesi ettäMutta Halla-ahon koulutuksella tuskin sopisi mihinkään?
Edellä @JCSH totesi että
- Pekosen lähihoitajakoulutus sekä myyjän, lähihoitajan ja asumisohjaajan työura pätevöittää hänet sosiaali- ja terveysministeriksi
- Tuppuraisen maisteritason germaaninen filologia höystettynä valtio-opilla ja sosiologialla puolestaan sopii Eurooppa- ja omistajaohjausministerille
- Ohisalo sosiaalipolitiikan maisterina ja sosiologian tohtorina taas sopii sisäisen turvallisuuden ja maahanmuuton johtoon
Halla-aho on (yhdessä muiden kanssa) nostanut Persut Suomen suurimpien puolueiden joukkoon. Toimiessaan puheenjohtajana on varmasti lisännyt omaa poliittista osaamistaan. Työssämme me muutkin sen "oikean opin" saamme "ammattikoulutuksestamme riippumatta".Koska hekin ovat pohjimmiltaan kansan valitsemia kansanedustajia. Siksi se Karpela-Saarela-Vienonenkin pääsi ministeriksi koska keräsi ääniä niin paljon.
Ja ketäs nyt vaikka persuilta nostaisi ministereiksi jos pitäisi olla tehtävään sopiva pätevyys?
Korjaan: Purran voisi nostaa ja Taviokin sopisi oikeusministeriksi. Mutta Halla-ahon koulutuksella tuskin sopisi mihinkään?
Kiuru ja Saarikko aika hiilenä eduskunnan kyselytunnilla. Menossa nyt Yle 1.
Halla-aho on (yhdessä muiden kanssa) nostanut Persut Suomen suurimpien puolueiden joukkoon. Toimiessaan puheenjohtajana on varmasti lisännyt omaa poliittista osaamistaan. Työssämme me muutkin sen "oikean opin" saamme "ammattikoulutuksestamme riippumatta".
Halla-aho on selkeäsanainen ja vaikuttaa miettivän asioita monelta kannalta, silti harkitsee mitä sanoo. Uskon kyllä, että hän ministerin hommat hoitaa, eikä ihan heti ole virkamiestensä "pyöriteltävissä", osaa kyseenalaistaa asioita.
Kyllähän jopa Soinikin hoiti ministerinpestinsä OK. Mitä nyt julkisuudesta on voinut päätellä, toki pettyneitä persuja riitti hänen käännettyään takkinsa. Katsellaan miten Halla-aho pärjään tuon osalta. (En usko, että muut puolueet haluavat Persujen kasvana lisää oppositiossa, aika näyttää)
Esiselvityshän on pakko tehdä, koska joku on tehnyt tutkintapyynnön.Höhöhö
"Esiselvityksessä arvioidaan, onko asiassa syytä epäillä virka- tai jotakin muuta rikosta sen osalta, että pääministerille on korvattu aterioita, vaikka ministeripalkkiolaki ei tätä ainakaan sanamuotonsa perusteella näytä mahdollistavan. "
Poliisi ei voi tuota päätöstä tehdä.Joo, hyvä huomata, että toi selvitys ei koske sitten Marinia mitenkään.
Hienoa huomata että Suomessa on vielä poliisi ja verottaja jotka ovat kiinnostuneet korruption kitkemisestä. Samaa ei voi sanoa foorumin vasemmistosiivestä joka olisi tämänkin halunnut ohittaa olankohautuksella.
Ei kun poliisin on nimenomaan pakko tehdä. Niillä ei ole valtuuksia tutkia valtioneuvoston jäsenten toimintaa ilman valtakunnansyyttäjänviraston päätöstä.Poliisi ei voi tuota päätöstä tehdä.
Niin poliisi ei tässä kohtaa voi päätöstä tehdä, tutkiiko se Marinin osallisuutta. Sillä kun ei ole siihen valtuuksia.Ei kun poliisin on nimenomaan pakko tehdä. Niillä ei ole valtuuksia tutkia valtioneuvoston jäsenten toimintaa ilman valtakunnansyyttäjänviraston päätöstä.
Siinä tapauksessa, että ministerin toimia haluttaisiin tutkia, aloite pitäisi tulla valtakunnansyyttäjän virastolta tai eduskunnalta.
Heti kun tuli julkiseksiSinänsä "piilottelu" voi olla vahvahko termi sille, että valtioneuvoston kanslialla kesti noin vuorokauden vastata tutkivien journalistien pyyntöön.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.