- Liittynyt
- 20.07.2019
- Viestejä
- 2 785
Minä en pidä edes todennäköisenä, että syntyisi käsitettä "3000 euron käytetty sähköauto" ainakaan tällä hetkellä käytössä olevilla akkuteknologioilla.Ja menee aika monta vuotta, että ne vähän edullisemmat sähköautot ovat riittävän edullisia (keskihinta 3000 e) suurimmalle osalle suomalaisista. Tällöinkin on kyseenalaista, missä kunnossa niiden akut ovat eli pääseekö alkuperäisestä kantamasta kuinka paljon yli puolta ennen lataustarvetta (tai saako niihin uusia akkuja korkeintaan tonnin hintaan).
Kun nyt katsoo Nettiautosta, minkä ikäisiä autoja on tarjolla haarukassa 3000-4000 euroa, niin tämän hintaluokan autojen keski-ikä on vm 2006 eli puhutaan 15 vuotta vanhoista autoista.
Kun 15-vuotta vanha polttomoottoriauto on suomi-kategoriassa vasta sopivasti sisäänajettu, on vastaavan ikäisen sähköauton akku mitä todennäköisimmin vaihtokunnossa. Akulla voi talvikeleillä päästä 15km töihin, mutta ei enää takaisin ilman latausta.
Onko hallituspuolueissa ja Kokoomuksessa ymmärretty sitä, että miten 3600 euron hintaisen auton ostoon kykenevä henkilö pystyy ostamaan 15-vuotta vanhaan sähköautoonsa 12.000 - 25.000 euron hintaisen akkupaketin? Kai te nyt olette tämän laskeneet?