Itse ymmärrän tuon viittaavan siihen että monikulttuurisuus itsessään ei ole mikään automaattisesti hyvä asia. Äänekkäimmät monikulttuurisuuden kannattajat eivät asu "monikulttuurisilla" alueilla ja eivät laita lastaan sellaiseen kouluun. Miksihän?
Ei suomi houkuttele osaajia millään "monikulttuurisuudella" mutta se voisi sitä tehdä turvallisuudella, tylsyydellä, puhtaudella, rauhallisuudella yms. Se että voit laittaa ala-asteikäisen kulkemaan yksin helsingissä matkan kotoa kouluun ei ole mitenkään itsestäänselvää monikulttuurisissa maissa.
Ikävää että sait turpaasi, kylläHAN suomalaisetkin siis hakkaavat eikä sitä ole kukaan kiistänyt.
Noh itse olen asunut ja käynyt koulussa näillä alueilla mistä sinä käytät termiä "monikulttuurinen" Esim. Jakomäki, Tapulikaupunki, Kontula etc. Hyvin tultiin toimeen lapsina ja hyvin tultiin toimeen aikuisina.
Toki olen itsekkin nykyisen maahanmuuttopolitiikan vastainen, koska kototutus ei toimi ja Ohisalo esittää laittomasti täällä olleille oleskelulupa konetta.
Kannatan siltikin työperäistä ja tarveharkintaan perustuvaa maahanmuuttoa.
Hyvin minä pystyin kävellä ekalla luokalla yksin kouluun pihan läpi missä asui kanssani vietnamilaisia, somaleita, virolaisia ja venäläisiä.
Myönnän tosiasiat. Esim. maahanmuuttajien lasten huonomman koulumenestyksen = kotouttaminen ei toimi.
En ole väittänyt, että suomalaiset eivät saisi turpaan. Sorrut nyt itse samaan olkiukkoiluun, kun kiihkovassarit jotka argumentoivat raiskauksia vastaan näin: "Kyllähän suomalaisetkin raiskaa"
Kerrotko lisää "näistä ihmisistä" ketä tällä tarkoitit? Jos kyse on persuista niin kertoiko lyöjä ennen kontaktia olevansa persu vai mistä päättelit että lyöjä on "isänmaanpuolusta" mitä tällä sitten tarkoitatkin?
Puhuin yleisesti rasisteista. En väitä kaikkia Persuja rasisteiksi, nyt itse oletit ja väität että sanoin niin.
Ennen tätä lyöntiä oltiin suomalaisuutani kyseenalaistettu kahden ihmisen toimesta.
Eli väännän nyt rautalangasta, ihan rasistit ovat niitä "näitä ihmisiä"
Aika hauskaa, että täälläkin foorumilla hyväksytään näköjään väkivalta ihmistä kohtaan joka ei ole kantasuomalaisen näköinen.
Päteekö tämä myös somaaleihin, irakilaisiin geelitukkiläähättäjiin, junalla tulleisiin lesbofeministeihin yms.?
Hyvä vain että koronan luoma häiriö alkaa kadota ja se oikea kannatus tulee esille.
Näin en ole väittänytkään. Siltikin nään ihmisen yksilönä.
Kiitos teille kaikille näistä viesteistä, tajusin taas kuinka paljon teidän kaltaisianne ihmisiä on näköjään Suomessa.
Minua on koulukiusattu läpi elämäni osittain ulkomaalaisten sukujuurteni takia ja nyt te idiootit (anteeksi kielenkäyttöni ylläpito) väitätte, että minä en voi tietää minuun kohdistuneen pahoinpitelyn ja hyökkäyksen syytä.
Kai te ymmärrätte, että tälläiset asenteet ja kirjoittelut saavat minut vielä enemmän taistelemaan teitä rasismia vähintään symppaavia ihmisiä vastaan?