Mutta sinulta jää monet äänet saamatta, kun puolueesi edustaa täysin päinvastaista politiikkaa. Kuulostat Perussuomalaiselta ja heidän riveissään toisit sinne sopivasti "pehmentäviä" arvoja, eli hyvinkin voisin olla äänestämässä. Mutta takinkääntöä ja puoluekuria on tässä maassa nähty jo niin pitkään, että järkevä äänestäjä ei tuohon ansaan enää astu. Edut ja status saa ihmiset kummasti menemään massan mukana, kun niiden makuun pääsee. Tai tulee näitä päätöksistä "poissaolevia" lisää, mikä sekin huono asia.
Eli: Hyvät ajatukset, huono puolue
Voi olla, että jää ääniä saamatta. Tällä hetkellä meillä on punavihreä johto, mutta Paavo Lipponen esimerkiksi ajoi talouskuria ja hänet luokiteltiin puolueessa aikoinaan oikestodemariksi.
Taidan sitten olla yksi niitä "oikeisto" demareita. Uskon, että tämäkin suunta saadaan kääntymään ja niin kuin aikaisemmassa viestissäni toin ilmi olen saanut ja olen valmis saamaan paskaa niskaani omilta, koska esimerkkini voi saada muutkin hiljennetyt demarit puhumaan. Olen ja me olemme koeponnistelleet tätä nyt puolueen sisällä ja tästä alkaa olemaan hyviä kokemuksia, vaikka meitä haukutaankin persuiksi, natseiksi tai vihjaillaan rasisteiksi.
En vain ole valmis hylkäämään puoluetta jolla on melkein 100 vuotinen historia sukuni kanssa. Haluan edes yrittää saada muutosta aikaan. USKON, että se on mahdollista.
Saamme paljon paskaa ja haukkua niskaamme omiltamme, mutta olemme valmiita maksamaan sen hinnan sillä uskomme että joukkomme kasvaa ja niin se on kokoajan tehnytkin.
En myöskään kuulu yhteenkään korruptioryhmään kuten: Veikkaukseen, S-Ryhmään tai Keskoon ja minusta on täysin käsittämätöntä miten päättävissä elimissä olevat ihmiset voivat olla myös esim. S-ryhmän hallituksessa. Enkä aio kääntää tässä takkiani ikinä, koska silloin en voisi katsoa itseäni edes peiliin.
Olen kylläkin muutamassa asiassa Perussuomalaisten kanssa samoilla linjoilla ja seuraan Sebastian Tynkkysen, sekä Halla-Ahon edesottamuksia politiikassa.
He tuovat tärkeitä asioita esille, vaikka en olekaan kaikesta samaa mieltä. Kaikki meidän ryhmässämme vastustaa Persujen demonisointija ja olemme valmiita avaamaan keskuteluyhteyden siihen suuntaan.
Heillä on kumminkin kansan mandaatti Suomen 2. puolueena, vaikkakin monelle Demarille se näyttää olevan hyvin vaikea pala niellä. Vielä vaikeampaa se on tuolla kommari/vihreä akselilla.
Koen itse, että Perussuomalaiset ovat arvoiltaan ja politiikaltaan Demareita lähempänä kuin esim. hallituskumppanime RKP tai Vihreät. RKP:n edustajat olisivat varmaan valmiita myymään oman äitinsäkkin P-Pohjanmaalaisille, jos ruotsinkielen asema saadaan seuraavat 100 vuotta turvattua.
Itse aion edistää tämän orjuudesta peräisin olevan 4% vähemmistön kielen erityisaseman hävittämistä. Eli pakkoruotsi pois ja vapaavalintainen kieli tilalle.
Kiitos vielä tuestasi, vaikka et jaakkaan puoluevalintaani
SDP on isoista puolueista Suomen turvallisuudelle haitallisen maahanmuuton kiimaisin kannattaja ja mahdollistaja.
Demareista tulee myös mieleen holhoava tätipuolue jotka haluavat lisää yhteiskunnan valvontaa ja kieltää yksilönvapauksia.
Esim. vastustivat melkein yhtenä ryhmänä 0.8% vahvemman oluen siirtoa ruokakauppoihin mitä älyvapaimmilla argumenteilla. Jos näin pienessä asiassa ajavat kieltolakimentaliteettia, niin todennäköisesti ajavat sitä myös monessa muussakin asiassa.
Olen itse olutharrastaja ja pidin täysin naurettavana näitä argumentteja, jotka vastustivat vitosoluen myynnin sallimisen ruokakaupoissa. Ihan kuin sinne olisi tullut syaniidipurkkeja sen perus kolmostönikän viereen.
Olen tietoinen siitä, että pienpanimoita syrjitään ja aion edistää pienpanimoiden asemaa sekä järkeistää alkoholipolitiikkaamme.
On täysin järjetöntä, että pienpanimot esim. eivät voi myydä 11% olutta suoraan panimomyymälästä, vaan se pitää laittaa myyntiin alkoon tai ulkomaille.
Olen myös valmis tutkimaan sitä, että voisimmeko saada viinit myyntiin ruokakauppoihin ja voisiko Alkon säilyttää jotenkin siinä mukana.
Ainiin, kuntavaalit ovat tulossa.
Yleinen muistutus kaikille, varsinkin uusille äänestäjille:
Äänestäjänä pitää tietää, että Suomessa äänestetään ensin puoluetta ja sen ohjelmaa ja sitten vasta mieluisaa ehdokasta. Tämä pätee varsinkin eduskuntavaaleissa, mutta osittain myös kuntavaaleissa, vaikka näissä meno onkin hieman vapaampaa.
Kaikki ovat varmasti jo huomanneet, miten kokoomus ajaa aina vaalien alla kaksilla rattailla, kun benkut ja ryydmanit esittävät kovia lausuntoja maahanmuutosta. Tällä on tarkoitus vain kerätä hyväuskoisten äänet, eikä sillä ole vaikutusta puolueen maahanmuuttolinjauksiin. Samalla tavalla on aivan järjetöntä äänestää yksittäistä nuivaa tai talouden puolesta puhuvaa demaria, duunarin puolella olevaa vassaria, ydinvoimamyönteistä vihreää, pakolaisia haalivaa persua tai ateistikristillisdemokraattia. Näiden tarkoitus on vain kerätä hyväuskoisilta äänet. Puolueen linja ratkaisee, ei yksittäinen edustaja.
Jos puolueen politiikkaan haluaa muutosta, kannattaa jättää äänestämättä niitä ja kertoa syy ehdokkaalle ja puoluejohdolle. Oppivat ehkä, jos vaalitulos romahtaa, tai sitten tekevät keput ja eivät opi virheistään. Se tosin näkyy kannatuksessa tälläkin hetkellä.
Ymmärän mielipiteesi. En itsekkään täysin allekirjoita vaalitapaamme, koska se suosii puoluetta eikä ehdokasta.
Mitä tulee Rydmaneihin ja muihin, he voivat kääntää takkiansa, mutta minä en.
Maahanmuuttopolitiikka pitää saada kuntoon. Kansalaisuuden myöntämiselle pitää olla tiukemmat kriteerit ja rikolliset ei Suomen kansalaisuutta omaavat on karkoitettava välittömästi.
Suomalaisia me emme voi valita tai heitä karkoittaa, mutta me voimme valita keitä me tänne hyvinvointiyhteiskuntamme palveluiden piiriin otamme.
Olin järkyttynyt kuinka osa puolueestani äänesti Helsingissä (meni aika 50/50 puolueen sisällä, mm. Eveliina Heinäluoma äänesti vastaan) laittomasti maassa oleskelevien ihmisten terveydenhoidon kattavuuden lisäämisen puolesta. Tulin siitä oikeastaan enemmän vihaiseksi. Mut pahoinpideltiin kesäkuun lopussa ja multa meni kaulakoru, vaatteet ja sairaalakuluja tuli 100e se oli sillon aika iso raha, just työttömäksi jääneelle ihmisille joka taisteli työkkärin kanssa karenssista. (6kk meni niin sain TE-toimiston valituksen läpi ja he muuttiat kantaansa) Jos olisin ollut laittomasti maassa olisin saanut Helsingissä hoitoni ilmaiseksi. Poliisin tutkija ei ole vieläkään tähän päivään mennessä ollut minuun yhteydessä vaikka asiasta on tehty rikosilmoitus. Eli aika tragikoomista, että TE-toimistomme toimii tehokkaamin kuin Suomen poliisi nykypäivänä. Se ei ole tosin poliisimme vaan leikkauksien vika.
Perussuomalaiset on yrittäneet tehdä kuntavaaleista jonkunlaisen valtakunnanpolitiikan jatkeen, vähän niin kuin kommunistit teki 60-70 -luvuilla.
Mutta kuntavaalit ei kyllä ole sellaiset. Ensinnäkin maahanmuuttopolitiikkaan ei kuulu kuntiin, siitä ei päätetä kunnissa. Ei myöskään kolmikannan tulevaisuus tai ydinvoima.
On ylipäätään syytä epäillä jokaista ehdokasta, joka kampanjoi kunnallisvaaleissa teemoilla, joihin päätösvalta ei ole kunnissa, vaan on eduskunnassa tai hallituksella.
Jaa miksi? Koska hän ns. kusee silmään äänestäjiä harhauttamalla pois niistä asioista, joihin hän itse on pyrkimässä vaikuttamaan, eli asioista, jotka kuntien päätösvallassa on.
Kunnan- ja kaupunginvaltuustoissa ei myöskään ole hallitus-oppositio -asetelmaa, vaan kunnanhallituksen paikat jaetaan läpi päässeiden ehdokkaiden suhteessa kaikille.
Käytännössä kaikki puolueet ajavat kunnan ja kuntalaisten etua. Kunnilla (varsinkin pienemmillä) on myös yhteinen edunvalvonta valtion ja kulloisenkin maan hallituksen suuntaan ja siinäkin on kaikilla läpi päässeillä puolueilla / ryhmillä edustus. Samoin lautakuntapaikat jaetaan vaalituloksen mukaan kaikille, jne.
(Itsekin olen ollut mukana vuosikausia erään kunnan edunvalvonnassa, vaikka en edes ollut minkään puolueen edustaja - edunvalvonta kun ei katso väriä, vaan sitä, millaiset kontaktit sinulla nyt sattuu olemaan.
Mitä tällä haluan sanoa on, että ne kunnallisvaalit jos joku on paikka, missä nimenomaan kannattaa äänestää ensisijaisesti mahdollisimman hyvää ja taitavaa ehdokasta ja vasta toissijaisesti puoluetta. Kunnallisvaaleissa puolueella on eniten merkitystä siinä, paljonko paikkoja mihinkin saadaan.
Kaikki puolueet kun ajavat kuntalaisten etua ja hyvin erikoisiakin liittoutumia saattaa syntyä, kun löytyy yhteinen asia ajettavaksi.
Kuntatasolla joskus saattaapi vaikkapa Vasemmistoliitto ja Kokoomus ajaa jotakin asiaa yhdessä, valtakunnan politiikassa harvemmin.
Toinen kuntatason politiikan ilmiö on se, että puolueiden kunnallispoliitikot saattavat joissain kunnissa ajaa eri asiaa, mitä heidän kansanedustajat Arkadianmäellä. Sen idea on sama: ajetaan oman kunnan etua yli puolueen valtakunnallisten linjausten.
(Tästä muuten on hyvä esimerkki Helsinki, Kokoomus ja kokoomuslainen pormestari Vapaavuori, joka teki kaikkensa kaataakseen viime hallituksen sote-uudistuksen, jota veti Kokoomuksen Risikko. Katsoivat sen olevan Helsingin etu. Ja ai niin, pätkän ajan nykyhallituksen opetus- ja tiedeministerinä toiminut Keskustan silloinen kansanedustaja Hanna Kosonen yritti vastustaa yliopistoyksikön lakkautusta kotikaupungistaan Savonlinnasta Sipilän hallituskaudella. Keräsi jopa toistasataa allekirjoitusta eri puolueiden kansanedustajilta eduskunta-aloitteeseen aiheesta. Kunnallispoliitikko siis tosiaan voi toimia kuntansa eduksi puolueensa valtakunnanpolitiikan vastaisesti.)
Sen sijaan ne eduskuntavaalit sitten on selvästi puoluevaalit.
"Mitä tällä haluan sanoa on, että ne kunnallisvaalit jos joku on paikka, missä nimenomaan kannattaa äänestää ensisijaisesti mahdollisimman hyvää ja taitavaa ehdokasta ja vasta toissijaisesti puoluetta. "
Tämän takia olenkin lähtenyt kunnalisvaaleihin ehdokkaaksi. Ne eivät ole niin rampautettu äänestystapamme takia puoluevaaleiksi. Esim. itse en koskaan olisi voinut eduskuntavaaleissa äänestää Vasemmistoliiton ehdokasta, mutta viime kuntavaaleissa ääneni meni Frankille joka meni läpi. Miksi äänestin häntä, johti siitä että tiesin että hän edistää Pohjois-Helsingin ja nuorien asemaaa koska hän ollut mm. minun nuoriso-ohjaajani. Hän oikeasti tietää nuorien ja lähiöiden ongelmat.
Minua kannattaa äänestää jos mielipiteeni ja ajamani asiat kiinnostavat, vaikka ääni osuisi Helsingissä myös puolueelleni. En paljasta sen enempää, mutta totean että meitä samalla tavalla ajattelevia on ehdolla demareitten listoilla Helsingin alueella demareissa. Meillä on jo siis ryhmä kasassa ennen vaalikampanjaa. Emme ole idiootteja ja usko yhden ihmisen muuttavan koko puoluuen kantaa, vaan riittää että meitä on useampikin.
Hyvä esimerkki on esim. Halla-Ahon nousu Terhon ohi Perussuomalaisten puheenjohtajaksi.
Kannattaa verrata persuja fasisteihin eikä kommareihin, sillä saa enemmän pisteitä paremmistopiireissä. Mistä edes persut vedit tähän, sillä demarihan tuo nimimerkki sanoi olevansa?
Joo, olet oikeassa, kuntavaaleissa ei päätetä valtakunnan politiikasta. Kiitos kun kerroit tämän, koska siitähän viestissäni oli kyse eikä vaaleissa äänestämisestä yleisesti. Kuntavaalit nyt vain sattuvat olemaan seuraavat.
Kunnalla on sitä paitsi iso rooli esimerkiksi siinä, otetaanko sinne kiintiöpakolaisia tai saako kunnan omistamiin tiloihin perustaa vokkia. Kaikki paperittomien ja muiden irtolaisten maksuton terveydenhuolto ja luksuspalvelut ovat myös täysin kunnan/kaupungin päätettävissä. Sama pätee kaavoitukseen, tiestöön, tulevien tietullien käyttöönottoon, kaikkeen mikä koskettaa juuri sitä yksittäistä kansalaista.
Se hyvä ja pätevä ehdokas päättää aivan samalla tavalla kuten se muukin valtuustoryhmä, tai se hyvä pätevä ehdokas on äkkiä omassa yksinäisessä valtuustoryhmässään.
"Kunnalla on sitä paitsi iso rooli esimerkiksi siinä, otetaanko sinne kiintiöpakolaisia tai saako kunnan omistamiin tiloihin perustaa vokkia. Kaikki paperittomien ja muiden irtolaisten maksuton terveydenhuolto ja luksuspalvelut ovat myös täysin kunnan/kaupungin päätettävissä. Sama pätee kaavoitukseen, tiestöön, tulevien tietullien käyttöönottoon, kaikkeen mikä koskettaa juuri sitä yksittäistä kansalaista."
Tiedostamme tämän ja siksi aloittamme ensin kuntapolitiikasta.
Loppuun haluan sanoa, mitkä ovat minun konkreettiset teemat kuntavaaleja ja nimenomaan Helsinkiä ajatellen:
MT-palveluiden saatavuden parantaminen sekä hoidon uudistaminen. Tähän liittyy myös psykoterapeutin koulutuksen muuttaminen maksuttomaksi, aion siis tuoda jo perustetun kansanaisaloitteen valtuustossa ilmi. Ymmärrän, että tämä tulee maksamaan rahaa, mutta uskon että MT-palveluihin kannattaa panostaa koska nuorissa on maamme tulevaisuus. En halua toistaa 90-luvulla tehtyjä virheitä.
Tällä hetkellä koko MT-puoli on ylikuormitettu (minulla on paljon hyviä ystäviä allalla) ja luulen tietäväni missä on nykyiset kipukohtamme. Tällä hetkellä kun ovi yhden takana sulkeutuu eli potilas pääsee ulos tai lähtee ulos, on uusi tulija aina odottamassa ovella.
Vanhustenhoidon turvaaminen Helsingin alueella. Sääliksi käy esimerksi alakerran mummoa joka ei ole vieläkään saanut paikkaa vanhustenhoitolasta. Tiedän, että tämäkin maksaa. Mutta muistutan, että Helsingin kaupungin budjetti on tietääkseni ollut pitkään ylijäämäinen.
Lähiöiden vastaisku on myös yksi teemojani. Tuntuu, että kaikki idässä ja pohjoisessa olevat Helsinkiläiset ovat unohdettu. Itse olen esim. aina asunut vain Pohjois-Helsingin ja Itä-Helsingin alueella, uskon että tälle on kysyntää koska mm. Tony Halme nappasi Jakomäestä aikoinaan melkein 16 000 ääntä.
Unelmani olisi saada tehtyä Helsingin julkisesta liikenteestä maksutonta, se nyt on aika utopistinen ajatus, mutta jos ei maksutonta niin sitten ainakin edullisempaa.
On käsittämätöntä miten autoilijaa lyödään piiskalla joka otteessa ja autoilijoiden elämää kurjistetaan, autolija maksaa jo ihan tarpeeksi autoveroa, käyttövoimaveroa, polttoaineveroa, katsastuksia ja pakollista liikennevakuutusta. Olisiko oikea tie, vaikkapa kannustaa julkiseen liikenteeseen tehden siitä edullisempaa ja toimivampaa?
(Omistan itse auton ja olen aina omistanut auton)
Mistä leikkaisin?
Noh, minusta on tärkeämpää huolehtia Suomalaisista ja täällä laillisesti oleskelevista ihmisistä oli se jonkun mielestä rasistista tai ei.
Selvittäisin mahdollisuudet kumota päätöksen siitä, että täällä laittomasti oleskelevat ihmiset eivät ole oikeutettetuja muuhun kuin kiirelliseen hoitoon. Kenenkään ei pidä minun mielestäni antaa kuolla, jos on mahdollisuus pelastaa tämän ihmisen ihmishenki. Olit sitten rikollinen, itse jeesus tai vaikkapa Hitler.
Selvittäisin myös mille järjestöille sekä yhdistyksille kaupunki antaa rahaa.
Itsestäni voin myös kertoa sen verran, että olen aina seurannut politiikkaa mutta olen ns. politiikkaan ulkopuolelta tullut. 8 vuotta yksityisellä sektorilla IT-alan, operaattorialan sekä tietoturva-alan parissa.
Tässä vielä linkki teettämäni kyselyyn, ettei se huku tuonne muiden viestien sekaan:
TECHBBS POLITIIKKAKYSELY
Hyvin on tullut vastauksia ja kaikki ovat olleet tähän menessä asiallisia, jatketaan samaa rataa!