Näsäviisastelulla vastaan kun ei mitään oikeaa pointtia ole?
Minulla on hyvin selvä pointti, sinun todella typerän virheesi tuominen esiin. Tähän todella typerään virheeseesi vaan kaatuu koko pointtisi.
Ja se, että pidät keskustelun kannalta hyvin oleellisten virheidesi esilletuomista "näsäviisasteluna" ja yrität sillä perusteella ignoroida argumentit joilla sinun todistetaan olevan väärässä on myös melkoista keskustelun paskomista.
Kummatkin on valittu vaaleilla.
Väärin. Hallitusta ei ole valittu vaaleilla. Hallituksen valitsee eduskunta, eduskunnan äänestyksellä, ei vaaleilla.
Saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta Suomessa ei järjestetä mitään "hallitusvaaleja" vaan eduskuntavaalit.
Ketään ministereitä ei valita vaaleilla.
Suomen nykyinen pääministeri ei ollut edes puolueensa ykköshahmo, kun eduskuntavaalit pidettiin.
Sanna Marin valittiin
kansanedustajaksi (ei pääministeriksi) reilulla 19000 äänellä. Sauli niinistö valittiin
presidentiksi melkein 1.9 yli miljoonalla äänellä, eli melkein satakertaisella äänimäärällä.
Presidenttiä ei ole valittu sisäpolitiikkaan puuttumaan millään tasolla.
Jälleen lisää väärin.
Tuolla sivulla on aika paljon muitakin kappaleita kuin kappale 4. Monet näistä muiden kappaleiden asioista liittyy sisäpolitiikkaan.
Puolustatko sinä Tavion ajatusta vai lässytätkö vänkäämisen ilosta?
Kyllä puolustan.
Koska presidentti valitaan suoralla kansanvaalilla, toisin kuin pääministeri(joka valitaan käytännössä lähinnä hyväveli-verkoston suhmuroinnilla ja puoluekurilla, virallisesti toki eduskunnan äänestyksellä), olen sitä mieltä, että presidentillä pitäisi olla enemmän valtaa kuin pääministerillä. Ja olen ollut jo vuosia tätä mieltä, jo edellisen hallituksen aikaan.
Toisin kuin monet muut, minä en alennu tällaisissa demokratian periaatteiden kannalta oleellisissa asioissa sille tasolle että vaihtaisin mielipidettäni tällaisissa asioissa sen mukaan, kuka sillä hetkellä sattuu olemaan vallassa.
Edustuksellinen demokratia voi pohjautua joko parlamentarismiin tai presidentalismiin. Parlamentarismi käytännössä aina kääntyy väärinpäiseksi (hallitus, jolla pitäisi olla pelkkä toimeenpanovalta, mutta ei lainsäädäntövaltaa, alkaa valvoa eduskuntaa ja puoluekurin keinoin säädellä mitä eduskunnassa saa äänestää, sen sijaan että eduskunta valvoisi hallitusta) mikä viimeistään rikkoo vallan kolmijaon. Presidentaalisessa systeemissä vallan kolmijako säilyy.