• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 014
Niin ei mulla ollut sen kummempaa pointtia kuin osoittaa, että raha ei vaikuta menneen mitenkään selvästi hallituksen kavereille tai muuta selkeää kotiinpäin vetämistä. Eniten pinnalla olleet keissit ovat olleet tappouhkauksia saanut huutokauppayrittäjä, Marinin miehen firma, Turtiaisen firma ja jonkun europarlamentaarikon vaimon firma. Ainakin kaksi noista on selkeästi oppositioon sidoksissa, ei hallitukseen.
Myös perussuomalaisten kansanedustajan Tom Packalénin omistama firma sai 100k. (Mikä on mielestäni siis lähtökohtaisesti hakemusta näkemättä täysin OK asia. Ei puoluetaustalla ole tässä mitään merkitystä minkään suhteen.)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Myös perussuomalaisten kansanedustajan Tom Packalénin omistama firma sai 100k. (Mikä on mielestäni siis lähtökohtaisesti hakemusta näkemättä täysin OK asia. Ei puoluetaustalla ole tässä mitään merkitystä minkään suhteen.)
Yksi asia, mikä on myös syytä muistaa, on se että mitä enemmän tarveharkintaan rahoitus perustuu, sitä enemmän sitä valuu konsulteille ja niille, jotka osaavat puhua "oikeaa kieltä". Siksi noille baareille ja ravintoloille tarvittaisiinkin erilainen mekanismi estää konkursseja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 017
Jos jollekin ei aukea miksi toisilla menee todella tunteisiin nuo koronatuet, niin tässä on aika hyvä kuvaus asiasta siltä näkökantilta:


Oon itse joutunut joskus elää toimeentulotuella ja silloin kyseltiin jotain veikkaustilin saldojakin :D.
Sitten noita yritystukia jaellaan "hieman" leväperäisemmin ja kehtaan väittää ettei perään paljon kysellä. Olis varmaan kannattanut persaukisena silloin perustaa pöytälaatikkofirma ja pyytää sataa tonnia, niin olis päässy helpommalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 014
Jos jollekin ei aukea miksi toisilla menee todella tunteisiin nuo koronatuet, niin tässä on aika hyvä kuvaus asiasta siltä näkökantilta:
Riippuu varmaan tuesta? Ansiosidonnaisessa ilmoitetaan lähinnä se, mitä on tehnyt (lojunut, tehnyt töitä, jne.) ja paljonko ansainnut. Muutoin ilmoittaudutaan työttömäksi työnhakijaksi ja that's it. Eli ei työttömän ymmärtääkseni tarvitse kertoa mitään suunnitelmistaan, eikä mihin ne rahat käyttää. Vaikka dokaisi joka sentin. Yritystuet on periaatteessa käytettävä siihen, mihin ne anoi ja asia on raportoitava. En osaa sanoa, millaisia todisteita pitää BF:n tukiraportteihin sisällyttää.

Siinä mielessä en kyllä ymmärrä tuota(kaan) purkausta. Sen ymmärrän täysin, että on paljon ihmisiä, joita vituttaa, kun toinen saa syystä tai toisesta 100k.

Mutta siis varmasti yritystuissa on parannettavaa ja kritisoitavaa niin määrän kuin laadun suhteen. Mä ihmettelen henkilökohtaisesti, miksi ne tuensaajat kohtaavat sen raivon ja tappouhkaukset, eikä se, joka ne tukiperusteet keksi. Tai se, joka ne tuet myöntää. Jostain syystä yritysten kohdalla se syyllinen onkin tuensaaja?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 598
Kotimaista korruptiota :) Oli tosta joku juttu lehdissä. Hänen piti kuulemma googlettaa, että mikä on valtiosihteeri, kun hänelle tarjottiin kyseistä pestiä :D
Onko tässä jotain outoa? Olen itsekin Googlen olemassaolon aikana googlettanut joka ikisen haetun ja minulle myönnetyn työpaikan/-tehtävän mahdollisimman perusteellisesti.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tai nätimmin sanottuna oikeustaju :)

Mitään tappouhkauksia ja vastaavia ei silti tietenkään tarvii hyväksyä.
Siteeraan sanasta sanaan:

Me ollaan oikeasti rakennettu järjestelmä, jossa työttömän pitää kertoa valtiolle kaikki henkilökohtaiset suunnitelmansa, että se saisi rahaa seuraavaan vuokraan. SAMALLA kun pörssiyhtiöt innovoi tikusta paskaa ja saa siitä 100 000 euroa. Vetäkää nyt lapaseen oikeesti.
Eli koska meillä on sossua (vai työkkäriä?) varten järjestelmä, jossa pitää kertoa työllistymissuunnitelmansa niin... ja sitten loppuu looginen ketju siitä, että miksi tämä nyt meni "tikusta paskaan" tms. Meinaisko että tekes-rahatkin olisi pitänyt jotenkin kanavoida hänelle?

Meinaako tuo, että kriisin iskiessä ne sossuntädit alkaisi työkkärin työllistymissuunnitelmia käsittelevällä järjestelmällä ja asiantuntemuksellaan käymään läpi yritysten liiketoiminnan kehityssuunnitelmia?

Vai meinasiko tuo, että miksi hän joutuu selittämään kun firmat ei (kyllä ne joutuu)?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 017
Eli koska meillä on sossua (vai työkkäriä?) varten järjestelmä, jossa pitää kertoa työllistymissuunnitelmansa niin... ja sitten loppuu looginen ketju siitä, että miksi tämä nyt meni "tikusta paskaan" tms. Meinaisko että tekes-rahatkin olisi pitänyt jotenkin kanavoida hänelle?
En.
Vähän tällainen "so you're saying" argumentointitapa nyt.
Meinaako tuo, että kriisin iskiessä ne sossuntädit alkaisi työkkärin työllistymissuunnitelmia käsittelevällä järjestelmällä ja asiantuntemuksellaan käymään läpi yritysten liiketoiminnan kehityssuunnitelmia?
Edelleen en.

Se mun pointti siinä viestissä oli se, että tuo rahan jakaminen varmasti näyttää todella epäoikeudenmukaiselta niille kaikkein heikoimmassa asemassa oleville. Eli minkä takia tuosta meni jollekin todella pahasti tunteisiin. Eli kansan oikeustajusta kyse.

E:typo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Se mun pointti siinä viestissä oli se, että tuo rahan jakaminen varmasti näyttää todella epäoikeudenmukaiselta niille kaikkein heikoimmassa asemassa oleville. Eli minkä takia tuosta meni jollekin todella pahasti tunteisiin. Eli kansan oikeustajusta kyse.
Ja siksi mun pointti oli "Mistään mitään ymmärtämättömyys? ".
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 092
Sannan miehen firma siis saa itse omaan toimintaanta koronatukea 45 tai 60 tonnia ja firman toiminta on sitä että se väsää koronatukihakemuksia toisille firmoille perustellen että pääministerin puolison nimi hakupapereissa niin tuet kyllä napsahtaa varmasti.

Vähän haisee paska tuossa toiminnassa.
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
128
Riippuu varmaan tuesta? Ansiosidonnaisessa ilmoitetaan lähinnä se, mitä on tehnyt (lojunut, tehnyt töitä, jne.) ja paljonko ansainnut. Muutoin ilmoittaudutaan työttömäksi työnhakijaksi ja that's it. Eli ei työttömän ymmärtääkseni tarvitse kertoa mitään suunnitelmistaan, eikä mihin ne rahat käyttää. Vaikka dokaisi joka sentin. Yritystuet on periaatteessa käytettävä siihen, mihin ne anoi ja asia on raportoitava. En osaa sanoa, millaisia todisteita pitää BF:n tukiraportteihin sisällyttää.
Perus BF:n väliraportteihin ei tarvitse avata kovin yksityiskohtaisesti summia eli laskukopioita tms. ei tarvitse toimittaa. Toki nämä pitävät olla olemassa jos joutuu satunnaisesti tehdyn valinnan kohteeksi ja tarkempaan tarkastukseen. Pääpointti väliraporteissa on, että BF:lle kerrottava tarina projektin edistymisestä sekä haettavan korvauksen määrä vastaisivat toisiaan. Ei voida sanoa, että projekti on edistynyt upeasti jos kustannuksia ei ole kuitenkaan tullut (tai toisinpäin). Tai sitten pitää selittää miksi näin.

Olen pitkälti samaa mieltä kirjoituksiesi kanssa. Se mikä niissä vähän häiritsee on se, että näet järjestelmässä ongelmia, mutta kuitenkin kirjoitustapasi on sellainen joka sitä puolustaa. Sen pitäisi olla lähes sanomattakin selvää, että tukea hakeneet yritykset eivät (varsinaisesti) ole syyllisiä eivätkä he varsinkaan ansaitse tappouhkauksia tms. Toisaalta kertoohan se jotain menestyvien yritysten toimintatavoista ja moraalista jos nyt haetaan korona-avustuksia. Kaikille yritysmaailmassa oleville pitäisi olla selvää millaisissa haasteissa monet yritykset tällä hetkellä ovat. Tosin taas mikään järjestelmä ei saa, eikä voi perustua siihen, että yritysjohtajien luotetaan tekevän moraalisia ja yhteiskuntaa hyödyttäviä päätöksiä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No jos haluaa sen noin elitistisesti ilmaista, niin mikä ettei...
Ilmaise sinä vähemmän elitistisesti se punainen lanka, jonka mukaan yritysten liiketoiminnan kehitysrahojen pitäisi päätyä sossun asiakkaan tilille?

Mä en edes näe, että miten työtön varsinaisesti olisi tästä kriisistä vielä kärsinyt. Kyseessä lienee vain sama vanha herrat helsingissä perkele ei ansaitse mitään (vaikka itse ne verotkin maksavat).
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 903
Mutta siis varmasti yritystuissa on parannettavaa ja kritisoitavaa niin määrän kuin laadun suhteen. Mä ihmettelen henkilökohtaisesti, miksi ne tuensaajat kohtaavat sen raivon ja tappouhkaukset, eikä se, joka ne tukiperusteet keksi. Tai se, joka ne tuet myöntää. Jostain syystä yritysten kohdalla se syyllinen onkin tuensaaja?
Tämän foorumin omistaja kirjoitti jossain vaiheessa kantansa tämän tuen hakemiseen, joka minun mielestäni onkin ainoa mahdollinen normaalilla moraalisella kompassilla varustetulle ihmiselle. Ei ole oikein yrittää kusettaa itselleen sosiaalietuuksia, joita ei tarvitse ja joita ei ole sinulle tarkoitettu. Ei vaikka valtio ei olisi kiireessä saanut aikaan aivan vedenpitävää järjestelmää tukien myöntämiseen.

Sannan miehen firma siis saa itse omaan toimintaanta koronatukea 45 tai 60 tonnia ja firman toiminta on sitä että se väsää koronatukihakemuksia toisille firmoille perustellen että pääministerin puolison nimi hakupapereissa niin tuet kyllä napsahtaa varmasti.Vähän haisee paska tuossa toiminnassa.
Sannan miehellä ei tietääkseni ole firmaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 017
Ilmaise sinä vähemmän elitistisesti se punainen lanka, jonka mukaan yritysten liiketoiminnan kehitysrahojen pitäisi päätyä sossun asiakkaan tilille?
En ilmaise, kun en tällaista ole esittänyt, usko nyt jo.
Mä en edes näe, että miten työtön varsinaisesti olisi tästä kriisistä vielä kärsinyt. Kyseessä lienee vain sama vanha herrat helsingissä perkele ei ansaitse mitään (vaikka itse ne verotkin maksavat).
Ei ole kyse siitä, että työtön olisi kriisitä kärsinyt, vaikka varmasti jossain vaiheessa kärsiikin. Kyse on siitä miten toisaalla valtion rahoja jaetaan avokätisesti ja leväperäisesti yrityksille ja toisaalla huonompiosaisten kohdalla syynätään sitten aivan vitun tarkasti.

En sano etteikö sosiaalitukia pitäisi syynätä, mutta kyllä noita yritystukia saisi myös syynätä "hieman" paremmin, jotta kansan luottamus järjestelmään säilyy. Näin ollaan ilmeisesti tekemässäkin, ainakin jos Lintilän puheita on uskominen (toisaalta kepu).
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei ole kyse siitä, että työtön olisi kriisitä kärsinyt, vaikka varmasti jossain vaiheessa kärsiikin. Kyse on siitä miten toisaalla valtion rahoja jaetaan avokätisesti ja leväperäisesti yrityksille ja toisaalla huonompiosaisten kohdalla syynätään sitten aivan vitun tarkasti.

En sano etteikö sosiaalitukia pitäisi syynätä, mutta kyllä noita yritystukia saisi myös syynätä "hieman" paremmin, jotta kansan luottamus järjestelmään säilyy. Näin ollaan ilmeisesti tekemässäkin, ainakin jos Lintilän puheita on uskominen (toisaalta kepu).
Mä oon sitä mieltä, että nyt pitäisi jakaa syynäämättä ja ihan tietyille aloille "helikopterirahana".

Mutta suurempana ärsytyksen aiheuttajana kyllä itse tässä näen sen perinteisen ajattelun, että "tavallinen kansalainen" kokee jotenkin veroina kerättn rahan olevan juuri heidän rahaansa vaikka todellisuus on usein, että sen merkittävät maksajat kaikkein vähiten sitä näkevät takaisinpäin tulevana. Ja se herättää palavaa raivoa kun joku rikas saa tukea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 014
Se mikä niissä vähän häiritsee on se, että näet järjestelmässä ongelmia, mutta kuitenkin kirjoitustapasi on sellainen joka sitä puolustaa. Sen pitäisi olla lähes sanomattakin selvää, että tukea hakeneet yritykset eivät (varsinaisesti) ole syyllisiä eivätkä he varsinkaan ansaitse tappouhkauksia tms. Toisaalta kertoohan se jotain menestyvien yritysten toimintatavoista ja moraalista jos nyt haetaan korona-avustuksia. Kaikille yritysmaailmassa oleville pitäisi olla selvää millaisissa haasteissa monet yritykset tällä hetkellä ovat. Toki mikään järjestelmä ei saa, eikä voi perustua siihen, että yritysjohtajien luotetaan tekevän moraalisia ja yhteiskuntaa hyödyttäviä päätöksiä.
Mielestäni olen ollut aika systemaattinen siinä, että kritisoin tässä nimenomaan sitä, että tuensaajia kritisoidaan ja heidän niskaansa kaadetaan kirjaimellisesti paskaa. En ole kehunut BF:n nykyistä yritystukea. Tai yleensäkään Suomen yritystukijärjestelmiä.

Mä olen sitä mieltä, että ollaan tosi oudoilla vesillä, jos annetaan kategorisesti kaikille firmoille oikeus hakea tukea mihin tahansa kehitysprojektiin niin, että tuella nimenomaan ei kateta tappioita (lue: yrityksen oltava elinvoimanen). Ja sitten aletaan vaatia jotain ihmeen subjektiivista moraalia ollakin hakematta tukea, koska syy X ja Y (ja kateus ja oikeudenmukaisuus). Se moraalitarkastelu pitäisi tehdä silloin kun se tuki laitetaan haettavaksi eikä ulkoistaa sitä. Kun yhteiskunta laittaa säännöt pystyyn, niiden pitäisi olla samat kaikille ilman somelynkkauksia.

Ja musta tämä koskee kategorisesti kaikkia muitakin tukimuotoja, oli se sitten naapurin Ramin toimeentulotuki kun ei duunit nyt huvita ja pitäisi kaljaa saada tai Nallen maataloustuki vaikka hän kritisoi niitä vuodesta toiseen. Kummallakin täysi oikeus tukeen ja tuen kritisoinnin pitää kohdistua vain päättäjiin.

Nyt ilmeisesti olisi pitänyt tajuta, että kun menestynyt firma kehittää toimintaansa ja palkkaa uusia työntekijöitä osin tukirahalla, se on moraalitonta. Se on ilmeisesti moraalitonta, vaikka se synnyttäisi kokonaan uuden bisneksen, joka työllistää 100 muutaman vuoden päästä. (Tätä toki on mahdoton tietää ennakkoon). Mutta, jos tätä halutaan, niin sitten pitää laittaa tukikriteereihin sopivat filtterit jotta voitolliset firmat karsiutuvat. Mutta musta pelkkien tappiollisten firmojen tukemisessa ei ole juuri järkeä vaikka korona-aika onkin.

Mä ehkä itse kannatan silti enemmän neutraaleja toimia, enkä tällaisia projektiluontoisia kohdennettuja rahoituksia. Eli vapautuksia jostain pakollisista maksuista, verokevennyksiä, vielä niin että ne kohdistuisi pieniin firmoihin. Siksi ajaisin nykyisenlaisia tukimuotoja pois ja levittäisin ne sellaisiksi, että yrittäminen keskimäärin tulisi kannattavammaksi ja työllistäminen halvemmaksi. Mutta korona on aika poikkeus. En osaa sanoa, mikä olisi paras tapa toimia.

Lisäksi tämä on kansainvälistä kilpailua. Jos kaikissa kilpailijamaissa yhteiskunta tukee firmoja ja Suomi päättää olla tukematta, niin onko se vain oman oksan sahaamista? En tiedä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Onko tää joku illan ketjukatsaus? Yksittäisiä lähes lukukelvottomia vastauksia vanhoihin viesteihin mutta keskustelu ei kuitenkaan jatku jos sulle vastaa :facepalm:

Jos haluat keskustella niin keskustellaan.
Mitä tarkoitit tuolla lähes lukukelvottomalla viestilläsi? Jos et osaa lukea sille ei voi mitään., mutta sinäkö täällä päätät kuka saa täällä kirjoittaa.

Onhan se aika ihmeellistä, että Suomi tuomittiin Euroopan ihmisoikeus tuomioistuimessa väärillä perusteilla ja nyt vihreät ja vassarit itkevät, että palautettu irakilainen olisi voitu tappaa, siksi tuomio oli oikea.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Ei kaikki persut, mutta Turtiainen. Tuomiot -95, -97, 2010, 2018.
Kai tuo jotain kertoo, kun suurin osa suomalaisista ei saa elämässään yhtään tuomiota.
Kysymys oli yleistämisestä, miksi sanottiin, että persut ovat tuomittuja taparikollisia. Eivät persut ole sen rikolliisempia kuin muutkaan, suurinta osaa persuista ei ole tuomittu mistään rikoksista. Eli kysessä on puhdasta vihapuhetta ja ajojahtia.
Sungvist talousrikollinen, Turun demari apulaiskaupungin johtaja erotettiin hän saatuaa rikostuomion, Hämeenlinnan valtuuston demari puheenjohtaja tuomittiin, kyllä näitä riittää. Kaikista puolueista saisi oman listansa.

Demarit:
Taas pari uutta naulaa demarien arkkuun. | Uusi Suomi Puheenvuoro
SDP ja rikolliset rivissä | Uusi Suomi Puheenvuoro
Konnakerho SDP
Kolumni | Mistä johtuu demarien rikollisuus?
Hovioikeus käsittelee Sunny Car Centerin miljoonakorvauksia – USA:han häipynyt päätekijä jätti saapumatta paikalle
Ulf Sundqvist – Wikipedia
TS: Erotettua apulaiskaupunginjohtajaa epäillään taas pahoinpitelystä
LYHYESTI | Hämeenlinnan valtuusto pohtii tuomion saaneen jäsenensä asemaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 165
Kysymys oli yleistämisestä, miksi sanottiin, että persut ovat tuomittuja taparikollisia. Eivät persut ole sen rikolliisempia kuin muutkaan, suurinta osaa persuista ei ole tuomittu mistään rikoksista. Eli kysessä on puhdasta vihapuhetta ja ajojahtia.
Sungvist talousrikollinen, Turun demari apulaiskaupungin johtaja erotettiin hän saatuaa rikostuomion, Hämeenlinnan valtuuston demari puheenjohtaja tuomittiin, kyllä näitä riittää. Kaikista puolueista saisi oman listansa.

Demarit:
Taas pari uutta naulaa demarien arkkuun. | Uusi Suomi Puheenvuoro
SDP ja rikolliset rivissä | Uusi Suomi Puheenvuoro
Konnakerho SDP
Kolumni | Mistä johtuu demarien rikollisuus?
Hovioikeus käsittelee Sunny Car Centerin miljoonakorvauksia – USA:han häipynyt päätekijä jätti saapumatta paikalle
Ulf Sundqvist – Wikipedia
TS: Erotettua apulaiskaupunginjohtajaa epäillään taas pahoinpitelystä
LYHYESTI | Hämeenlinnan valtuusto pohtii tuomion saaneen jäsenensä asemaa
Kyl tuolla Luettelo rikoksista tuomituista kansanedustajista – Wikipedia Persut on huomattavan yliedustettuja. Varsinkin jos ottaa huomioon sen, kuinka nuori puolue Persut on. Jos sorttaa vuoden mukaan ton listan, ni siel on loppupäästä alkaen lähes jokatoinen persu siihen saakka, ku puolue on perustettu.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 903
En tarkoittanut tässä yhteydessä että on miehen firma vaan "miehen firma". Kuitenkin se mies istuu siellä hallituksessakin.
Nämä olivat kaksi eri firmaa. Mies on pelkästään duunissa siinä firmassa, joka tekee hakemuksia asiakkailleen. Titteli oli toki joku johtaja, mutta eihän sitä käsienheiluttelutoimistossa yleensä edes ole porukkaa töissä muilla nimikkeillä. Sama ukko istuu myös jonkun softafirman hallituksessa, joka oli myös saanut Business Finlandilta fyrkkaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Kyl tuolla Luettelo rikoksista tuomituista kansanedustajista – Wikipedia Persut on huomattavan yliedustettuja. Varsinkin jos ottaa huomioon sen, kuinka nuori puolue Persut on. Jos sorttaa vuoden mukaan ton listan, ni siel on loppupäästä alkaen lähes jokatoinen persu siihen saakka, ku puolue on perustettu.
Eivät ole, noista osa on polittisia tuomioita kuten Halla-ahoon kohdistuneet. Demareissa on sentään vakavia rikoksia tehneitä, kuten pedofiiejä, oman tyttärensä hyväksikäyttäjä ( Oulussa) , invalidi vaimon pahoin pitelijä, Herlinin kidnappaaja, useita vakavia talousrikoksia tehneitä. Mutta persufoobikot eivät näe vikaa kuin persuissa, no noiden persufoobikkojen uskottavuus on täysi nolla. Yleistävät muutaman rikollisen tekemiset kaikkiin persuihin, todella typerää.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 165
Eivät ole, noista osa on polittisia tuomioita kuten Halla-ahoon kohdistuneet. Demareissa on sentään vakavia rikoksia tehneitä, kuten pedofiiejä, oman tyttärensä hyväksikäyttäjä ( Oulussa) , invalidi vaimon pahoin pitelijä, Herlinin kidnappaaja, useita vakavia talousrikoksia tehneitä. Mutta persufoobikot eivät näe vikaa kuin persuissa, no noiden persufoobikkojen uskottavuus on täysi nolla.
Ai nyt sul on sit oikeus määrätä, keiden tuomiot ovat oikeita. Selvä. Mitähän seuraavaksi? En edes viitsi lukea viestiäsi loppuun, kun jo toi eka lause jo osoittaa, ettei siinä ole järjen hiventäkään.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Voisko sanan persufoobikko, persuvihaaja yms. käytön jo vähitellen lopettaa? Ne on noita halpoja kikkoja kun ei enää ole mitään sanottavaa puolustukseksi. Vähän kuin "rasisti!", "russofobi!" yms. paska. Pidän suurta osaa persuista ihan vitun idiootteina ja heidän nämä "asiapoliitikotkin" ovat viime aikoina taas kunnostautuneet mutta ei mulla mitään vihaa tai pelkoa ole. Pikemminkin toivon, että tuosta vasemmistokonservatiivisesta tollolaumasta kuoriutuisi jossain vaiheessa oikeistolainen hallituskelpoinen puolue.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 133
Eivät ole, noiista osa on polittisia tuomioita kuten Halla-ahoon kohdistuneet. Demareissa on sentään vakavia rikoksia tehneitä, kuten pedofiiejä, omann tyttärensä hyväksikäyttäjä, invalidi vaimon pahoin pitelijä, Herlinin kidnappaaja useita vakavia talousrikoksia tehneitä. Mutta persufoobikot eivät näe vikaa kuin persuissa.
Joo en ole persufoobikko, en myöskään demari.
Lähtökohtaisesti ihmisen, koskee myös poliitikkoja, olisi syytä olla tekemättä minkäänlaisia rikoksia.
Ja jos sortuu tekemään, olisi syytä ymmärtää ainakin katua ja hävetä tekemisiään. Mielellään myös pyrkiä sovittamaan tekonsa. Eikä ainakaan rehvastella hölmöilyillään.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 092
Joo en ole persufoobikko, en myöskään demari.
Lähtökohtaisesti ihmisen, koskee myös poliitikkoja, olisi syytä olla tekemättä minkäänlaisia rikoksia.
Ja jos sortuu tekemään, olisi syytä ymmärtää ainakin katua ja hävetä tekemisiään. Mielellään myös pyrkiä sovittamaan tekonsa. Eikä ainakaan rehvastella hölmöilyillään.
Tämä on paska ohje jos lainsäädäntö on joiltain osin perusoikeuksia sortavaa.

Siinä on ainakin minusta paljon eroa että onko joku tehnyt rikoksen ja saanut tuomion sen vuoksi että on raiskannut tai sekaantunut muuten lapsiin tai sitten vaikka arvostellut sananvapauslainsäädäntöä tai virkamiehiä.
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
128
Nyt ilmeisesti olisi pitänyt tajuta, että kun menestynyt firma kehittää toimintaansa ja palkkaa uusia työntekijöitä osin tukirahalla, se on moraalitonta. Se on ilmeisesti moraalitonta, vaikka se synnyttäisi kokonaan uuden bisneksen, joka työllistää 100 muutaman vuoden päästä. (Tätä toki on mahdoton tietää ennakkoon). Mutta, jos tätä halutaan, niin sitten pitää laittaa tukikriteereihin sopivat filtterit jotta voitolliset firmat karsiutuvat. Mutta musta pelkkien tappiollisten firmojen tukemisessa ei ole juuri järkeä vaikka korona-aika onkin.
Tähän voisi vielä kommentoida. Menestyvillä yrityksillä on nyt poikkeuksellisena korona aikanakin helposti mahdollisuus heittää 100k€ sellaisen toiminnan kehittämiseen joka tuo yritykselle lisää businesta/kannattavuutta/liikevaihtoa. Sehän on ihan normaalia liiketoimintaa, kun panostetaan kannattavan liiketoiminnan kehittämiseen. Kaikilla yrityksillä ei ole samanlaista mahdollisuutta investoida, vaikka toisessa päässä olisivatkin liiketoiminnan kannattavuuden parantuminen ja suuremmat liikevaihdot. Yritykset on tietysti hyvin erilaisia ja erilaisissa tilanteissa.
 
Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
84
Joo en ole persufoobikko, en myöskään demari.
Lähtökohtaisesti ihmisen, koskee myös poliitikkoja, olisi syytä olla tekemättä minkäänlaisia rikoksia.
Ja jos sortuu tekemään, olisi syytä ymmärtää ainakin katua ja hävetä tekemisiään. Mielellään myös pyrkiä sovittamaan tekonsa. Eikä ainakaan rehvastella hölmöilyillään.
Tästä olen samaa mieltä. Varsinkin vihreiden ja vasemmistoliiton piireissähän useasti jopa kannustetaan kansalaistottelemattomuuteen. Eikä ymmärretä jälkeenpäinkään hävetä vaan ollaan ylpeitä. Eikä todellakaan olisi syytä olla.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 165
Tästä olen samaa mieltä. Varsinkin vihreiden ja vasemmistoliiton piireissähän useasti jopa kannustetaan kansalaistottelemattomuuteen. Eikä ymmärretä jälkeenpäinkään hävetä vaan ollaan ylpeitä. Eikä todellakaan olisi syytä olla.
Lievää whataboutismia havaittavissa. Persujen rikoksista hypätään kätevästi: whatabout vihervassarit. Parempi olis ottaa asiat kerrallaan, vai etkö voi myöntää persujen perseilyä lain edessä ja pitää siksi yrittää vaihtaa aihetta, kun tekee niin kipeää?
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
128
Libera on selvittänyt Business Finlandin jakamien tukirahojen perusteita. Ei näy juuri olevan johdonmukaisuutta.


Joo, näistä tukea saaneiden yrityksien listauksista tulee väistämättä mieleen, että BF on ainoastaan lukenut hakemuksia ilman, että oltaisiin perehdytty yrityksen liiketoimintaan tai muihin taustatietoihin. Näyttää vahvasti siltä, että hyvät hakemukset ovat saaneet rahat ilman muita selvityksiä. Korruptiota ei ole, mutta heikkoa toimintaa tärkeässä asiassa.
Ei korjauksia tukipäätöksiin!? Valtion tehottomuutta ajatellen 800M€ on peanuts. Tosin jos miettii paljon huono järjestelmä on ilmeisesti maksanut aikojen kuluessa, niin kerroin X tuolle. Varsinkin siinä mielessä jos pelaajat eivät olisi tukea saaneet ja tuet olisivat sitä oikeasti tarvitseville yrityksille. Tästä seuranneita vaikutuksia voi vain arvioida.. Toivottavasti nyt tehdään korjauksia. Kyse on monia yrityksiä ajatellen äärimmäisen tärkeästä toiminnasta, eikä tuen jakamista pitäisi ottaa kevyesti tai pelkästään hakemuksia lukemalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 588
Libera on selvittänyt Business Finlandin jakamien tukirahojen perusteita. Ei näy juuri olevan johdonmukaisuutta.

No tuossa katsotaan vähän vääriä asioita jos halutaan johdonmukaisuutta. Kun tuossa jälleen kerran ei ole kyse mistään siltarahoituksesta jolla pidetään firmaa hengissä vaan siitä että rahoitetaan uusia projekteja.
Se mistä se johdonmukaisuus voisi löytyä on että olisi ne hakemukset ja katsoisi minkälaisia ne ovat.
Joku liikevaihdon tai edes työntekijöiden määrän vertailu ei merkkaa hirveän paljon kun kyseessä voi olla nolla liikevaihdolla toimiva tappiota tekevä firma jonka rahatilanne on mainio ja aivan killer business idea ja tuo ei näy noissa luvuissa. Ja työntekijöiden ei tarvitse olla firman omilla palkkalistoilla ja etenkin noissa Business Finland projekteissa ne harvoin on vaan ne alihankitaan.
Lisäksi tuo 100 000€ on niin pieni summa että valtaosa firmoista osuu siihen maksimiin suht nopeasti jossain kehitysprojektissa niin se selittää miksi lähes kaikki noista myönnetyistä tuista on tuota maksimimäärää.
Niin ja jos nuo toimii kuin normi Business Finland tukiprojektit niin käsittääkseni tuota rahaa ei anneta etukäteen vaan sitä maksetaan sitten toteutuneiden kustannusten mukaan.
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 597
Libera on selvittänyt Business Finlandin jakamien tukirahojen perusteita. Ei näy juuri olevan johdonmukaisuutta.

Koko Business Finlandin johto tulisi erottaa, kuten myös vastaava ministeri. 200-300 miljoonaa euroa veronmaksajien rahaa on laitettu sileäksi, vailla oikeastaan minkäänlaisia positiivisia työllisyysvaikutuksia. Kaikilla mittareilla täydellisen osaamatonta säheltämistä.

On helppo arvata, että monen firman tapauksessa rahat menee jotakuinkin suoraan (ehkä sukulaisen pöytälaatikkokonsulttifirman kautta) omistajan taskuun ja työllisyys-ja kehitysvaikutus pyöreä nolla. Jos kerta BF:n kaverit ei ole viitsinyt käyttää minuuttia aikaa tilinpäätösselvittelyyn 100K euron tukipottia myöntäessään, niin todennäköisesti näillä kavereilla ei ole kummoista kompetenssia myöskään valvoa rahojen käyttöä.

Tossa on muuten yksi tutun tuttu pääosakkaana pikkufirmassa, joka lukeutuu isomman potin saaneiden joukkoon. Viikonloppuna kaveri oli hakenut kesäleluksi käytetyn Z4 bemarin ja keskiviikkona kaverin firman nimi löytyi Iltasanomien listauksesta. Mitenkään nämä kaksi asiaa ei tietenkään liity toisiinsa, hauska yhteensattuma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 358
No tuossa katsotaan vähän vääriä asioita jos halutaan johdonmukaisuutta. Kun tuossa jälleen kerran ei ole kyse mistään siltarahoituksesta jolla pidetään firmaa hengissä vaan siitä että rahoitetaan uusia projekteja.
Se mistä se johdonmukaisuus voisi löytyä on että olisi ne hakemukset ja katsoisi minkälaisia ne ovat.
Joku liikevaihdon tai edes työntekijöiden määrän vertailu ei merkkaa hirveän paljon kun kyseessä voi olla nolla liikevaihdolla toimiva tappiota tekevä firma jonka rahatilanne on mainio ja aivan killer business idea ja tuo ei näy noissa luvuissa. Ja työntekijöiden ei tarvitse olla firman omilla palkkalistoilla ja etenkin noissa Business Finland projekteissa ne harvoin on vaan ne alihankitaan.
Lisäksi tuo 100 000€ on niin pieni summa että valtaosa firmoista osuu siihen maksimiin suht nopeasti jossain kehitysprojektissa niin se selittää miksi lähes kaikki noista myönnetyistä tuista on tuota maksimimäärää.
Niin ja jos nuo toimii kuin normi Business Finland tukiprojektit niin käsittääkseni tuota rahaa ei anneta etukäteen vaan sitä maksetaan sitten toteutuneiden kustannusten mukaan.
Aika pitkä kirjoitus ilman mitään omaa yhteenvetoa.
Ymmärränkö oikein, että haluat sanoa BS:n, eiku BF:n, toimineen oikein? Vaikka BF:n toiminta on ollut väärää, moraalitonta ja toimintaa, jota kukaan järkevä ihminen ei tue.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 588
Aika pitkä kirjoitus ilman mitään omaa yhteenvetoa.
Ymmärränkö oikein, että haluat sanoa BS:n, eiku BF:n, toimineen oikein? Vaikka BF:n toiminta on ollut väärää, moraalitonta ja toimintaa, jota kukaan järkevä ihminen ei tue.
No Business Finland on toiminut sen lain mukaan mikä määrittää miten sen pitäisi toimia. Ja se on toiminut noin jo vuosikausia, en tiedä onko ihan vuodesta 1983 asti ollut tuollainen tukijärjestelmä mutta ainakin viimeiset 10 vuotta (koska tuon verran olen ollut tietoinen omien töiden kautta siitä miten Tekes/Business Finland toimii).
Ja kyseessä on toiminta johon Suomen valtio on laittanut noin 500 miljoonaa euroa vuodessa aikalailla jokaisen nykyisen eduskuntapuolueen hallituskausien aikana.
Joten jos kyseessä on moraalitonta ja väärää toimintaa niin on sitten viimeistäänkin hyvä aika Suomen kansalle herätä siihen miten yritystuet tässä maassa toimivat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 358
No Business Finland on toiminut sen lain mukaan mikä määrittää miten sen pitäisi toimia. Ja se on toiminut noin jo vuosikausia, en tiedä onko ihan vuodesta 1983 asti ollut tuollainen tukijärjestelmä mutta ainakin viimeiset 10 vuotta (koska tuon verran olen ollut tietoinen omien töiden kautta siitä miten Tekes/Business Finland toimii).
Ja kyseessä on toiminta johon Suomen valtio on laittanut noin 500 miljoonaa euroa vuodessa aikalailla jokaisen nykyisen eduskuntapuolueen hallituskausien aikana.
Joten jos kyseessä on moraalitonta ja väärää toimintaa niin on sitten viimeistäänkin hyvä aika Suomen kansalle herätä siihen miten yritystuet tässä maassa toimivat.
Jos tiedät, että homma on hanurista, niin miksi puolustat?
Jopa ministeri Lintilä myöntää ongemat:
"Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk) kertoi tiistaina Twitterissä, että työ- ja elinkeinoministeriö (TEM) käynnistää tarkastuksen Business Finlandin yritystukien jaosta. Myös Valtiontalouden tarkastusvirasto (VTV) on tässä mukana. "
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 588
Jos tiedät, että homma on hanurista, niin miksi puolustat?
Jopa ministeri Lintilä myöntää ongemat:
"Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk) kertoi tiistaina Twitterissä, että työ- ja elinkeinoministeriö (TEM) käynnistää tarkastuksen Business Finlandin yritystukien jaosta. Myös Valtiontalouden tarkastusvirasto (VTV) on tässä mukana. "
No en nyt sanoisi että se on täysin hanurista. PK-yritysten kohdalla sanoisin että Business Finlandin toiminta on varmaan loppusumman osalta positiivinen kerta se on paikannut Suomesta puuttuvaa startup-rahoitus kulttuuria. Tiedän ihan omasta kaveripiiristä kolme yritystä jotka alussa saivat Tekes-rahoitusta kun ne oli parin tyypin projekteja ja nykyään kaikki kolme työllistävät kymmeniä henkilöitä. Joten ainakin niiden kohdalla voisi sanoa että BF/Tekes on onnistunut tehtävässään.
Toki joku voisi argumentoida että tuollaiset valtion toimijat sotkevat tilannetta ja estävät sen startup-rahoitus kulttuurin syntymisen. Mikä voi kyllä olla totta. Tai että valtiontalouden kannalta lopputulos on negatiivinen ja tuohon mulla ei ole suorilta mitään lukuja millä sen voisi osoittaa suuntaan tai toiseen.
Kyseenalaisempaa on Business Finlandin toiminta suurten yritysten kanssa joilla ei ole noita alun rahoitusongelmia. Mutta noiden kohdalla rahoitussääntöjä on viime vuosina muutettu siten että ne vaativat enemmän yhteistyötä esim. yliopistojen kanssa. Joka taaskin tarkoittaa että yritykset tekevät Tekes-rahoilla sellaisia projekteja yliopistojen kanssa jotka muuten voisi helposti jäädä pois. Eli tuon rahoituksen seurauksena yliopistojen ja yritysten suhteet paranevat ja yliopistojen tutkijat ja oppilaat saavat enemmän käytännön kokemusta yrityspuolelta. Joka on mielestäni positiivinen asia.

Eli jos nyt sitten halutaan että koronakriisin takia tuon toiminnan budjetti tuplataan vuodeksi niin en näe sitä mitenkään erityisen vääränä tai moraalittomana. Okei, ehkä rajaisin nuo suuremmat yritykset pois tuon lisärahoituksen piiristä mutta muuten mikä ettei.
Kunhan vaan muistetaan että tuo ei ole se mekanismi jolla pelastataan niitä ravintoloita ja muita koronan takia kaatumispisteessä olevia yrityksiä ja noille tarvitaan ihan oma mekanisminsa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Asiaton käytös
Ai nyt sul on sit oikeus määrätä, keiden tuomiot ovat oikeita. Selvä. Mitähän seuraavaksi? En edes viitsi lukea viestiäsi loppuun, kun jo toi eka lause jo osoittaa, ettei siinä ole järjen hiventäkään.
Tuollaista kirjoittaa henkilö, jonka yhdessäkään kirjoituksessa ei ole ollut järjen hiventäkän,. Joka itse haluaa määrätä mitä saa kirjoittaa ja toitottaa persuvihaansa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Lievää whataboutismia havaittavissa. Persujen rikoksista hypätään kätevästi: whatabout vihervassarit. Parempi olis ottaa asiat kerrallaan, vai etkö voi myöntää persujen perseilyä lain edessä ja pitää siksi yrittää vaihtaa aihetta, kun tekee niin kipeää?
Aika vahvaa whataboutismia sinulta, etkö voi myöntää vihervassareiden rikoksia. Tekeekövät ne niin kipeää sinulle.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Voisko sanan persufoobikko, persuvihaaja yms. käytön jo vähitellen lopettaa? Ne on noita halpoja kikkoja kun ei enää ole mitään sanottavaa puolustukseksi. Vähän kuin "rasisti!", "russofobi!" yms. paska. Pidän suurta osaa persuista ihan vitun idiootteina ja heidän nämä "asiapoliitikotkin" ovat viime aikoina taas kunnostautuneet mutta ei mulla mitään vihaa tai pelkoa ole. Pikemminkin toivon, että tuosta vasemmistokonservatiivisesta tollolaumasta kuoriutuisi jossain vaiheessa oikeistolainen hallituskelpoinen puolue.
Miksi pitäisi noiden sanojen käyttö lopettaa? Osuiko? Ei sinun jurppiiko kannattaisi huudella täällä mitään. Monet pitävät teitä vihervassareita ja teidän "asiapoliitiikkoja" idiooteina. Ei minulla ol mitään pelkoa persuja tai vihervassareita kohtaan toisin kuin kaltaisiltasi,
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Joo en ole persufoobikko, en myöskään demari.
Lähtökohtaisesti ihmisen, koskee myös poliitikkoja, olisi syytä olla tekemättä minkäänlaisia rikoksia.
Ja jos sortuu tekemään, olisi syytä ymmärtää ainakin katua ja hävetä tekemisiään. Mielellään myös pyrkiä sovittamaan tekonsa. Eikä ainakaan rehvastella hölmöilyillään.
Niin, olen samaa mieltä. Se koskenee kaikkia, mutta eräät kirjoittajat lietsovat vihaa vain yhtä puoluetta kohtaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 298
Voisko sanan persufoobikko, persuvihaaja yms. käytön jo vähitellen lopettaa? Ne on noita halpoja kikkoja kun ei enää ole mitään sanottavaa puolustukseksi. Vähän kuin "rasisti!", "russofobi!" yms. paska.
"Homofoobikko", "transfoobikko", "islamofoobikko" on ihan samaa paskaa.

"Persufoobikko on tismalleen oikea sana kuvailemaan tällaisia propagandatermejä käyttäviä ihmisiä, mikäli heillä on jotain perussuomalaisia vastaan.

Pidän suurta osaa persuista ihan vitun idiootteina ja heidän nämä "asiapoliitikotkin" ovat viime aikoina taas kunnostautuneet mutta ei mulla mitään vihaa tai pelkoa ole. Pikemminkin toivon, että tuosta vasemmistokonservatiivisesta tollolaumasta kuoriutuisi jossain vaiheessa oikeistolainen hallituskelpoinen puolue.
Tämä kertoo lähinnä siitä, että arviointikykysi siitä, ketkä ovat idiootteja on todella huono.

Totaalisen pihalla olevien hörhöjen osuus vaikutus perussuomalaisssa on paljon pienempi kuin vasemmistoliitossa vai vihreissä. Persuissa idiootteja tai hörhöjä ei esimerkiksi päästetä ministereiksi, vasemmistoliitossa ja vihreissä päästetään.

Persuissa hörhöt ja idiootit huutelevat kovaan ääneen, mutta he ovat silti vähemmistö, ja he eivät juurikaan päätä puolueen politiikasta, toisin kuin vihreissä ja vasemmistoliitossa, joissa heillä on suuri valta puolueen politiikkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 014
Totaalisen pihalla olevien hörhöjen osuus vaikutus perussuomalaisssa on paljon pienempi kuin vasemmistoliitossa vai vihreissä.
No, Huhtasaaren ja Hakkaraisen nimitykset puolueen ylimmille paikoille osoittaa, että hörhöillä menee yhä ihan liian hyvin Persuissa. Persujen satumainen onni oli, että Teuvo luopui pestistään kännisekoilujen jälkimainingeissa. Ja vielä suurempi onni oli passittaa kummatkin Eurooppaan pois antamasta lausuntoja täällä. Veikkaan, että tämäkin on antanut kannatukselle nostetta. Hörhöjä on joka puolueessa, eikä Persujen tarvitse tässä suhteessa hävetä suoritustaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 298
No, Huhtasaaren ja Hakkaraisen nimitykset puolueen ylimmille paikoille osoittaa, että hörhöillä menee yhä ihan liian hyvin Persuissa.
Ylintä valtaa piti kuitenkin Halla-Aho, ja käytännössä aika paljon puolueen linjasta on ollut päättämässä mm. Riikka Purra ja Sakari Puisto.

Huhtasaari ja Hakkarainen, jotka tosiaaan ovat molemmat hörhöjä, olivat lähinnä kiiltokuvahahmoja, jotka huutelivat ja vetivät tietynlaisia äänestäjiä. Heillä oli tosiaan nimellinen titteli, mutta Halla-Aho piti huolen, että puolueen linjasta päättää järkevämmät ihmiset.


Vihreissä taas esim. Emma kari on ihan sama tason hörhö kuin nuo kaksi, ja Maria Ohisalo, joka ennen ministerikautta onnistui esittämääään järkevää ihmistä on ministerikaudellaan kyllä paljastunut melkoiseksi hörhöksi.

Vasemmistoliitosta taas ei yhtäkkiä tule mieleen ketään joka ei olisi joko hörhö, tai vaan muuten älykkyydeltään riittämätön maan johtaviin tehtäviin. Li onnistui jonkin aikaa esittämään ei-hörhöä mutta esimerkiksi antifa-sympatiat, Päivän byrokraatin haukkuminen rasistiksi ja törkytweettejä laukovan kaverin suojeleminen on aika selvästi paljastanut Lin todellisen karvan.

Persujen satumainen onni oli, että Teuvo luopui pestistään kännisekoilujen jälkimainingeissa. Ja vielä suurempi onni oli passittaa kummatkin Eurooppaan pois antamasta lausuntoja täällä. Veikkaan, että tämäkin on antanut kannatukselle nostetta.
Juu, toisaalta:

Edustuksellinen demokratia on siitä hassu asua, että kansanedustajat ovat nimenomaan kansan edustajia. Suomessa on niin paljon känniääliöitä, että ihan tilastojen valossa kyllä hekin oman edustajansa ansaitsevat 200 kansanedustajan joukosta. Teuvo täytti tämän paikan ;)

Hörhöjä on joka puolueessa, eikä Persujen tarvitse tässä suhteessa hävetä suoritustaan.
Niin, hörhöjä on joka puolueessa, mutta jotkut vaan tuntuvat nostaan jatkuvasti persujen hörhöjä (joilla on oikeasti hyvin vähän valtaa) tikunnokkaan ignoraten muiden puolueiden hörhöt, joilla on heidän puolueissaan enemmän valtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 298
Hieno uustermi korvaamaan se vanha "joo ne painaa kyl sitä nappia mitä jussi käskee" kun ei osuutta voi vähätellä :facepalm:
Ei ollut tarkoitus keksiä uutta termiä, mutta kirjoitin ensin jotain, meinasin vaihtaa termin toiseksi ja jäi välimuoto molemmista.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mun mielestä se on aika huolestuttavaa, että yhdeksi järki- ja valtaapitäväksi persuksi luonnehdittu Tavio ilmeisen vakavissaan ehdottelee, että presidentti lähtisi johtamaan sisäpolitiikkaa kriisitilanteessa ohi vaaleilla valitun hallituksen.

Vois kuvitella, että olisi ehdottomasti toista mieltä kuitenkin vaikkapa demaripresidentin ja persupääministerin ollessa rooleissaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 679
Viestejä
4 275 955
Jäsenet
71 519
Uusin jäsen
Mäkkäri90

Hinta.fi

Ylös Bottom