• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Eipä viitata, kun juuri Ohisalo ja kumppanit tätä jonain uutuutena rikoslakiin himoitsevat. Mikä siis on sellaista vihapuhetta, johon nykyinen rikoslaki ei anna eväitä vastata?

Lue tuolta jos kiinnostaa: Vihapuhe

Rangaistava vihapuhe
Rangaistava vihapuhe on viestintää, joka täyttää rikoksen tunnusmerkit. Yleisiä rikosnimikkeitä rangaistavalle vihapuheelle ovat kiihottaminen kansanryhmää vastaan, kunnianloukkaus, yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen sekä uskonrauhan rikkominen.

Epäiltäessä rangaistavaa vihapuhetta joukkotiedotusvälinettä käyttäen syyteoikeus on asianomistajan lisäksi valtakunnansyyttäjällä. Poliisi suorittaa asiassa esitutkinnan asianomistajan vaatiessa rangaistusta tai valtakunnansyyttäjän määräyksellä.

Poliisi on julkaissut kirjoituksen, jossa käsitellään mm. vihapuhetta ja viharikoksia.

Veikkaisin, että jos tuohon lisäyksiä tulisi niin ainakin maalittaminen jossain muodossaan voisi olla rangaistava teko.
 
Maalittaminen on aivan yhtä ympäripyöreä termi kuin vihapuhekin. Maalittamiseksi on tunnuttu laskevan aika lavealla penselillä vähän kaikenlaista, jossa PS:n kannattajat, tai muuten heidän mielisensä, antavat kritiikkiä toiseen suuntaan.
 
Maalittaminen on aivan yhtä ympäripyöreä termi kuin vihapuhekin. Maalittamiseksi on tunnuttu laskevan aika lavealla penselillä vähän kaikenlaista, jossa PS:n kannattajat, tai muuten heidän mielisensä, antavat kritiikkiä toiseen suuntaan.
Yhtälailla maalittamista huudetaan kun natsi levykaupan myyjä joutuu varisverkoston hampaisiin tai islamia kritisoiva brittityttö joutuu doxxauksen kohteeksi. Eniten sitä vaikuttaisi ammattiryhmänä kohtaavan poliisit.
 
Jos lakia vihapuheen tiimoilta aletaan kiristämään, niin saa olla porukka tarkkana myös täällä foorumilla. Sen jälkeen ei välttämättä selviä enään parin päivän banneilla.
 
Keskustakin vähän nikottelee Ohisalon mamujen haalimisen kanssa.

”Esitys Kreikan leirillä olevien lasten auttamisesta ei voi olla yllätys, koska asia on käsitelty hallituksen iltakoulussa. Iltakoulun pohjalta sisäministeriö on asiaa valmistellut”, Kari kirjoittaa.

Emma Karin mukaan taas ei voinut olla yllätys.
 
Parempi sekin kuin jokin kirkkoslaavia opiskellut polyamorisessa kuplassa elävä faktoista täysin piittaamaton fasisti(puheitahan ei voi perua persujen mukaan).
Mitä vikaa kirkkoslavin opiskelussa on? Milää perusteella Halla-aho on kuplassa elävä fasisti, muussa kuin kultturimarksistien ja SJW:läisten mielikuvituksissa ja vihapuheissa.
 
Hah hah... paljonko lyödään vetoa että Keksuta ei ole seuraavassa hallituksessa jos maakunta uudistus saadaan läpi nyt? RKP ei lähde rasistien kanssa leikkimään, PS ei leiki äärivasemiston kanssa ja Kookomus on jakautunut kahtia. Eli jäljelle jää puolet Kokoomuksesta ja KD.
Ketkä ovat rasisteja ja millä perusteella, tuollainen roskapuhe ei kuulu asialliseeen keskusteluun. RKP on historiallisesti Suomen ylivöimaisesti rasistisin puolue, puolueen perustajia ja kunniajäsen oli tunnettu rasisti, jonka kunniaksi RKP jakoi Freudethal mitalleja.
 
Poltoainevero ja maaseudun elinvoimaisuus on juuri sitä paskapuhetta puhetta millä ei ratkaista yhtään ongelmaa vaan ainoastaan työnnetään pää pensaaseen: maaseutu tarvii rakenteisiin meneviä muutoksia ja näyttää siltä että Keskusta on ainoa jolla on tarpeeksi motivaatiota nostaa kissa pöydälle. Ja tässä on se syy miksi Keskustaa ei myöskään nähdä PS puudelina seuraavissa hallituksissa - ei ainakaan kovin helposti sillä alueiden näivettyminen sataa perussuomalaisten laariin.

PS:n tapauksessa ei tarvita kuin yksi rasisti ja kun se sattuu olepaamaan pj niin se oli siinä... RKP:tä ei nähdä samassa hallituksessa Ha:n kanssa se on varma.
Eikös yleistäminen ole kielletty, ainakin silloin kun on mamut kyseessä, kaksinaamaista puhetta. Halla-aho ei ole sen enmpää raisti, kuin muutakaan puoluejohtajat. RKP tekee mitä tahansa säilyttääkseen pakkoruotsin ja sortaakseen suomenkielisiä.
 
Ketkä ovat rasisteja ja millä perusteella, tuollainen roskapuhe ei kuulu asialliseeen keskusteluun. RKP on historiallisesti Suomen ylivöimaisesti rasistisin puolue, puolueen perustajia ja kunniajäsen oli tunnettu rasisti, jonka kunniaksi RKP jakoi Freudethal mitalleja.

Eikös yleistäminen ole kielletty, ainakin silloin kun on mamut kyseessä, kaksinaamaista puhetta. Halla-aho ei ole sen enmpää raisti, kuin muutakaan puoluejohtajat. RKP tekee mitä tahansa säilyttääkseen pakkoruotsin ja sortaakseen suomenkielisiä.

Ha on puheenjohta enkä ottanut kantaa tuleeviin puheenjohtajiin... ja Ha on pesunkestävä ja tuomittu rasisti. Muiden puolueiden pj:t on tainneet selvitä ilman oikeuden tuomioita että sellainen yleistys. Jos nyt tilastotieteen luonnetta mietiin niin tuskin Ha ainoa PS:n rasisti mutta ei yleistetä liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos vastustaa rasismia tai äärinationalismia tai oikeistopopulismia niin PS on kyllä ihan luontainen kohde koska PS on näkyvin taho missä näitä lieveilmiötä esiintyy. Asian kun rehellisesti myöntää niin ei voi persutkaan loukaantua kun asiasta asiallisesti kertoo. Ja kirsikkana kakun päällä, oikeistopopulismin varjossa hämyää äärioikeisto. Varaottavia esimerkkejä löytyy ympäri Eurooppaa.
Älä viitsi Johannes Koski on tyypillinen äärivasemmistolainen vihan- ja eripuran luoja, jolla ei ole asiallisuudesta tietoakaan. Täälläkin valheita ja vihaa perussuomalaisia kohtaan levittävät vihreät ja muut vasemmistolaiset SJW:t ja kultturimarksistit.
 
Älä viitsi Johannes Koski on tyypillinen äärivasemmistolainen vihan- ja eripuran luoja, jolla ei ole asiallisuudesta tietoakaan. Täälläkin valheita ja vihaa perussuomalaisia kohtaan levittävät vihreät ja muut vasemmistolaiset SJW:t ja kultturimarksistit.

No, Ha on sitten varmaan tyypillinen äärioikeistolainen natsi jos sun analokiaa seuraa. Mutta wiki on kyllä erimieltä sekä Kosken ja Ha kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

"Polarisoituneen keskustelun viiltävin kärki on tutkimuksen mukaan kohdistunut vihreiden ja vasemmiston edustajiin. Näissä ryhmissä vihapuhe on suunnattu erityisesti naisiin ja vähemmistöihin kuuluviin. "

"Toisaalta vihapuhetta kohdattiin myös maahanmuuttoon kielteisesti suhtautuvien poliittisten päättäjien keskuudessa.
Tutkimuksessa toteutetun Twitter-analyysin mukaan useat perussuomalaisten edustajat vastaanottivat tutkimuksen aikana suuria määriä vihamielisiä viestejä"

Hyvä aika puuttua tähän ennen kuin ollaan samanlaisia kuin amerikkalaiset. Näen vaarana, että poliittinen kenttä polarisoituu ja eri osapuolet linnoittautuvat poteroihinsa, joista huudellaan törkyä. Yhteiskunnan pyörittäminen unohtuu kokonaan.
 
Ha on puheenjohta enkä ottanut kantaa tuleeviin puheenjohtajiin... ja Ha on pesunkestävä ja tuomittu rasisti. Muiden puolueiden pj:t on tainneet selvitä ilman oikeuden tuomioita että sellainen yleistys. Jos nyt tilastotieteen luonnetta mietiin niin tuskin Ha ainoa PS:n rasisti mutta ei yleistetä liikaa.
Ha ei ole sen enempää rasisti kuin muutkaan, ei kannataisi levitellä vasemmiston ja vihreiden valhellista vihapuhetta.
 
Asiaton käytös - keskustelun paskominen useilla peräkkäisillä viesteillä, käytä lainaustoimintoa
"perustelematonta kommentointia tulee välttää kaikissa tilanteissa parhaan kyvyn mukaan."
Tämän alueen säännöissä. Kannattaisi etsiä perusteita taikka mennä vaikka nukkumaan.
No miksi et noudata sitä. Miknkä perustelmattoman kommentin olen laittanut. Vertaa Halla-ahoon ja persuihin kohdistuvat useat natsi ja raisti kirjoitukset, , joille ei ole mitään perusteita.
 
Kaikki uuninpankkopojan kirjoitukset ovat vasemmistolaista vihapuhetta. Vihapuheeseen ja maalittamiseen eri foorumeilla syyllistyvät eniten juuri vihreät ja vasemmisto.. Kuten on huomattu.
Tuossa olikin kaikki väärin. Sinulle äärivasemmisto js äärioikeisto taitaa tarkoittaa eri asioita kuin muille. Olivatko Lapuan liike taikka Suomen vastarintaliike mielestäsi äärioikeistoa?
 
Tuossa olikin kaikki väärin. Sinulle äärivasemmisto js äärioikeisto taitaa tarkoittaa eri asioita kuin muille. Olivatko Lapuan liike taikka Suomen vastarintaliike mielestäsi äärioikeistoa?
No jos Uuninpankkpojan kirjoitukset ei ole varsinaista vihapuhetta, niin paskapuhetta nyt ainakin. Saku Timosen kirjoitukset ovat silkkaa persuvihaa ja osin myös valhetta ja muunneltua totuutta.
 
Noniin nyt tullut ulostuloa virkamieheltä hallituksen suuresta avustajien määrästä. Tosin turvallista sanoa, kun on eläkkeellä.

Ex-kansliapäällikön mukaan Sanna Marinin hallituksen paisuneen avustajajoukon taustalla on karu vedätys: ”Haluttiin kavereille mukavia töitä”
Hallituksen ennätyssuuren poliittisen avustajajoukon edustajista useat tienaavat noin 10 000 euroa kuussa.
 
No jos Uuninpankkpojan kirjoitukset ei ole varsinaista vihapuhetta, niin paskapuhetta nyt ainakin. Saku Timosen kirjoitukset ovat silkkaa persuvihaa ja osin myös valhetta ja muunneltua totuutta.

Tämä ei ollut minulle ollenkaan tuttu kirjoittaja. Luin muutaman tekstin enkä löytänyt persuvihaa tai muutakaan ihmeellistä. Normaalia poliittisen eliitin kritisointia ja populismipolitiikan avaamista lukijalle.

Otos ei ollut kovinkaan kattava, mutta laita toki linkki kirjoitukseen, joka mielestäsi on "silkkaa persuvihaa".
 
Tuossa olikin kaikki väärin. Sinulle äärivasemmisto js äärioikeisto taitaa tarkoittaa eri asioita kuin muille. Olivatko Lapuan liike taikka Suomen vastarintaliike mielestäsi äärioikeistoa?
Mitä sinulle tarkoittaa äärioikeisto ja äärivasemmisto, kun niistä kohkaat, ei todellakaan minulle tarkoita eriä kuin muille, miksi kirjoitat tuollaista roskaa. Yleisesti Lapuan liikettä pidetään äärioikeistolaisena järhestönä, jos sitä et tiedä, juu tai oli samoin PVL. Molemmat ovat muuten kiellettyjä järjestöjä, ihan hyvästä syystä, vaikka vastustan sensuuria ja kannatan mielipiteen- ja sananvapautta.. Onkoha Saku Tuominen mielestäsi asiallinen ja puolueeton kirjoittaja, vai vihakirjoittaja, sen vaihan lietsontaa on tullut seurattua jo vuosia sitten, eikä ole parempaan päin mennyt.
 
Sitten palataan siihen ketjun aiheeseen ja lopetetaan se ketjun paskominen turhalla aiheen vierestä vänkäämisellä. Äärivasemmistolle ja oikeistolle sekä vihapuheelle on omat ketjunsa, eikä jonkun uuninpankkopojan kirjoituksetkaan ole suuremmissa määrin osu ketjun aiheeseen.
 

Taloustutkimus selvitti, että valtaosa Helsingin ja Tampereen välisestä työmatkaliikenteestä suuntautuu näiden kaupunkien välillä oleviin, pienempiin kaupunkeihin tai niiden kesken. Päästä päähän ulottuvien työmatkojen määrä on tähän nähden selvästi vähäisempää.

Tampereelta Helsinkiin päin ja Helsingistä Tampereelle päin kulkevista matkustajista 64 prosenttia suuntaa näiden kaupunkien väliselle alueelle. Päästä päähän, eli Helsingistä Tampereelle saakka matkaavien osuus on vain 36 prosenttia, tutkimuksesta käy ilmi.
Ihan kiva tutkimus, mutta harmi vain että tässä on (tuttuun Hesari tyyliin) fundamentaalinen looginen virhe. Kyse ei ole pelkästään siitä mikä on suoran yhteyden kysyntä työmatkustamisen suhteen nykyisessä tilanteessa vaan mikä se olisi siinä vaiheessa jos Tampereen ja Helsingin välillä voisi työmatkata tunnissa.
 


Ihan kiva tutkimus, mutta harmi vain että tässä on (tuttuun Hesari tyyliin) fundamentaalinen looginen virhe. Kyse ei ole pelkästään siitä mikä on suoran yhteyden kysyntä työmatkustamisen suhteen nykyisessä tilanteessa vaan mikä se olisi siinä vaiheessa jos Tampereen ja Helsingin välillä voisi työmatkata tunnissa.

Tämä tunnin juna voidaan unohtaa. Jää siis enemmän rahaa muille kannattavemmille hankkeille.
 
Tämä tunnin juna voidaan unohtaa. Jää siis enemmän rahaa muille kannattavemmille hankkeille.
Junahankkeet ovat järkeviä, koska niihin saadaan EU-rahaa ja jostain luin että maakuntahallinnot, tms ihmettelevät miksi valtiovalta ei edistä asiaa. Vaikka hanke on ollut tiedossa vuosikausia. Sujuvilla liikenneyhteyksillä on iso merkitys suomalaisille.
Kuten arvata saattaa, Ruotsi on asiassa edellä. Heillä ei ole edes kunnon suunnitelmia, mutta silti ovat tajunneet hakea rahoitusta.

Mihin muihin kannattaviin hankkeisiin viittaat ja saadaanko myös niihin lisärahaa EUlta?
 
Tunnin yhteyden tampereelta helsinkiin toteuttaisi huomattavasti halvemmalla poistamalla moottoritieltä nopeusrajoituksen.
Motarin päästä-päähän toki, mutta aika lujaa sen moottoritieosuuden saisi ajaa että tunnissa olisi Helsingin keskusta-alueelta Tampereen keskusta-alueella vaikka tie olisikin rajoittamaton. Matkaa on siis n. 180km
 
Olettaen että ajaisi motarin cruisella 250kmh mihin nykyautot on rajoitettu jäisi vielä kymmenisen minuuttia hankkiutua motarille ja sieltä pois :D
 
Motarin päästä-päähän toki, mutta aika lujaa sen moottoritieosuuden saisi ajaa että tunnissa olisi Helsingin keskusta-alueelta Tampereen keskusta-alueella vaikka tie olisikin rajoittamaton. Matkaa on siis n. 180km

Yleensä alkuperäinen lähtöpaikka on joku muu kuin juna-asema ja lopullinen määränpää on joku muu kuin juna-asema.

Se, että jossain kehä1llä tms. kääntyy kohti lopullista määränpäätä ja ajaa autolla sinne suoraan tulee yleensä paljon nopeammaksi kuin se, että ensin menee juna-asemalle asti ja sitten hankkiutuu vielä julkisilla lopulliseen määränpäähän. Menee helposti 20-30min julkisilla siihen vaihtoyhteyteen.

Ja kun sama vaihtodilemma on tyypillisesti molemmissa päissä. Ennen kuin on saapunut julkisilla lähtöpaikan juna-asemalle ja sielä juna pääsee liikkeelle, olisi autolla usein ajanut jo kolmasosan koko matkasta, nykyisilläkin nopeusrajoituksilla
 
Yleensä alkuperäinen lähtöpaikka on joku muu kuin juna-asema ja lopullinen määränpää on joku muu kuin juna-asema.

Se, että jossain kehä1llä tms. kääntyy kohti lopullista määränpäätä ja ajaa autolla sinne suoraan tulee yleensä paljon nopeammaksi kuin se, että ensin menee juna-asemalle asti ja sitten hankkiutuu vielä julkisilla lopulliseen määränpäähän. Menee helposti 20-30min julkisilla siihen vaihtoyhteyteen.

Ja kun sama vaihtodilemma on tyypillisesti molemmissa päissä. Ennen kuin on saapunut julkisilla lähtöpaikan juna-asemalle ja sielä juna pääsee liikkeelle, olisi autolla usein ajanut jo kolmasosan koko matkasta, nykyisilläkin nopeusrajoituksilla
Myöskään moottoritie ei ole alkuperäinen lähtöpaikka tai määränpää. Kun puhutaan työmatkaliikenteestä niin PK-seudun aamuruhkassa autolla jumittaminen kestää helposti pidempään kuin julkisen käyttö sekä Tampereen että Helsingin päissä yhteensä + asemien sijainnit ovat keskellä suurinta asukastiheyttä.
 
Hyvä aika puuttua tähän ennen kuin ollaan samanlaisia kuin amerikkalaiset. Näen vaarana, että poliittinen kenttä polarisoituu ja eri osapuolet linnoittautuvat poteroihinsa, joista huudellaan törkyä. Yhteiskunnan pyörittäminen unohtuu kokonaan.
Miten niin ennen kuin?
 
Myöskään moottoritie ei ole alkuperäinen lähtöpaikka tai määränpää.

Tampereen päässä pääsee melkein mistä tahansa n. 10 minuutissa moottoritielle.

Kun puhutaan työmatkaliikenteestä niin PK-seudun aamuruhkassa autolla jumittaminen kestää helposti pidempään kuin julkisen käyttö sekä Tampereen että Helsingin päissä yhteensä + asemien sijainnit ovat keskellä suurinta asukastiheyttä.

Ei todellakaan kestä. Menee helposti yli tunti siihen molempien päiden julkiseen vaihtoliikenteeseen yhteensä, se ruuhkajumitus on yleensä selvästi vähemmän.

Esimerkiksi matka nykysestä työpaikastani Tampereelta tulevaan työpaikkaani (Espoossa) kestää nykyisillä nopeusrajoituksilla google mapsin mukaan autolla ruuhka-aikaan Espooseen saapuessa 2h 20min (ei-ruuhka-aikaan 1h55min), julkisilla lyhimmillään 2h 57min.

Se, että se pitkän matkan juna nopeutuisi puolestatoista tunnista tuntiin poistaisi tästä puolisen tuntia, tällöin aikaa menisi melkein saman verran, mutta autollakin nopeusrajoitusta nostamalla saisi myös 20min pois matka-ajasta, jolloin auto olisi edelleen 20min nopeampi.
 
Tampereen päässä pääsee melkein mistä tahansa n. 10 minuutissa moottoritielle.



Ei todellakaan kestä. Menee helposti yli tunti siihen molempien päiden julkiseen vaihtoliikenteeseen yhteensä, se ruuhkajumitus on yleensä selvästi vähemmän.

Esimerkiksi matka nykysestä työpaikastani Tampereelta tulevaan työpaikkaani (Espoossa) kestää nykyisillä nopeusrajoituksilla google mapsin mukaan autolla ruuhka-aikaan Espooseen saapuessa 2h 20min (ei-ruuhka-aikaan 1h55min), julkisilla lyhimmillään 2h 57min.

Se, että se pitkän matkan juna nopeutuisi puolestatoista tunnista tuntiin poistaisi tästä puolisen tuntia, tällöin aikaa menisi melkein saman verran, mutta autollakin nopeusrajoitusta nostamalla saisi myös 20min pois matka-ajasta, jolloin auto olisi edelleen 20min nopeampi.

Riippuen minkälaista työtä tekee, työn teon voi aloittaa jo työmatkalla jos kulkee julkisilla (lue: juna).
 
Perus skenaario stadissa: Asut Tammistossa ja käyt Pitäjänmäellä töissä. Julkiset 46min, oma-auto 12min. Eikä tarvi jonottaa yhtään.

On ihan turha puhua jostain tunnin junista kun paras hyöty saataisiin pk-seudun poikittaisliikenteen parantamisella.
 
Tällaista arvioitaessa pitää tietenkin miettiä myös sitä, kuinka tunnin juna muuttaa ihmisten käyttäytymistä. Pikku hiljaa ihmiset alkavat hyödyntää enemmän ja enemmän sitä tunnin junaa. Työpaikka/asuinpaikka valitaankin niin, että saadaan maksimoitua hyöty siitä junan nopeudesta. Tai kuten yllä todettiin, hyödynnetään työntekomahdollisuutta junassa matkan aikana.

Ei tuossa voida olettaa pelkästään nykyistä tarvetta ja nykyistä käyttäytymistä. Mutta se on selvä, että käyttäytymisen muuttumisen ennustaminen ei ole helppoa.
 
Tällaista arvioitaessa pitää tietenkin miettiä myös sitä, kuinka tunnin juna muuttaa ihmisten käyttäytymistä. Pikku hiljaa ihmiset alkavat hyödyntää enemmän ja enemmän sitä tunnin junaa. Työpaikka/asuinpaikka valitaankin niin, että saadaan maksimoitua hyöty siitä junan nopeudesta. Tai kuten yllä todettiin, hyödynnetään työntekomahdollisuutta junassa matkan aikana.

Ei tuossa voida olettaa pelkästään nykyistä tarvetta ja nykyistä käyttäytymistä. Mutta se on selvä, että käyttäytymisen muuttumisen ennustaminen ei ole helppoa.

Toinen on se että jos tuo tunnin juna vedetään niin että se poikkeaa Helsinki-Vantaalla niin sille varmaan siirtyy aika reippaasti tuota Pirkkala-Helsinki lentoliikennettä. Tuossa vaiheessa olisi aika vaikea tajuta miksi kukaan haluaisi lentää tuon välin.
 
Mutta muuten täällä saat kyllä natsi lippua kannella, ehkä ei anna sinusta hyvää kuvaa, mutta se kai on jokaisen oma valinta
Jos kysytään Toiviaisen Raijalta niin eipä saa kauaa, syytehän noista on tulossa
Valtakunnansyyttäjä katsoi, että hakaristilippujen edustama viesti kohdistuu tiettyihin kansaryhmiin ja on rikoslain edellä mainitun säännöksen tarkoittamin tavoin uhkaava ja solvaava. Hänen mukaansa hakaristilipun uhkaava ja solvaava ideologinen viesti on yksiselitteinen, eivätkä epäillyt itse ole tuoneet muitakaan perusteita esille.
Kun tästä tulee tuomio niin eiköhän siihen aleta yleisesti suhtautua ennakkopäätöksenä, vaikkei käräjäoikeus sellaista voikaan tehdä.

 


Ihan kiva tutkimus, mutta harmi vain että tässä on (tuttuun Hesari tyyliin) fundamentaalinen looginen virhe. Kyse ei ole pelkästään siitä mikä on suoran yhteyden kysyntä työmatkustamisen suhteen nykyisessä tilanteessa vaan mikä se olisi siinä vaiheessa jos Tampereen ja Helsingin välillä voisi työmatkata tunnissa.
Kyseessä on Taloustutkimuksen tutkimus ei Helsingin Sanomien. HS uutisoi tutkimuksesta eikä ota kantaa tutkimuksen sisältöön sen enempää. On lukijan vastuulla tehdä siitä omat johtopäätöksensä. On kummallista, että mediaa syytetään jatkuvasti puolueellisuudesta ja sitten kun media ei ota kantaa puolesta tai vastaan, niin sekään ei kelpaa.
 
Olishan se kiva päästä tunnissa Tampereelle, silloin harvoin kun sinne on asiaa. Mutta tosiaan kyllä vähän ihmetyttää, että paljonko tuohon sitten kannattaisi rahaa laittaa? Ei siksi, että junalla matkustaminen ei olisi hyvä idea vaan siksi, että eiköhän kaikki tuota paljon käyttävät hyödynnä ne matka-ajat työskennellen. Siinä ei ikinä oma auto pärjää vaan ajoaika on aika pitkälti hukkaan heitettyä.
 
Miksi se 130km/h kokeilu torpattiin?


 
Sanna marin on luvannut viedä hoitajamitoituksen nosto läpi ja siihen on jo rahaakin löydetty... Tässä videossa kaveri ampuu alas hallituksen suhmuroinin. On ne kyllä päteviä tossa silmään kusemisessa. Toivon ettei vaalikansa pureskelematta niele tätä kusetusta.

 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 808
Viestejä
4 871 914
Jäsenet
78 724
Uusin jäsen
Harmi_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom