Ja veronmaksajat maksaisivat. Olisi noille rahoille parempaakin käyttöä kuin turhuudet.Näiden funktio on (toimisto) töiden tekeminen etänä.
Rahdin kuljetukseen edelleen juna tai rekka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Ja veronmaksajat maksaisivat. Olisi noille rahoille parempaakin käyttöä kuin turhuudet.Näiden funktio on (toimisto) töiden tekeminen etänä.
Näiden funktio on (toimisto) töiden tekeminen etänä.
Ja veronmaksajat maksaisivat. Olisi noille rahoille parempaakin käyttöä kuin turhuudet.
Mitä ne itsenäiset ilma-alukset kuljettaisivat? En nyt ymmärrä ollenkaan, miten ne auttaisivat noihin toimistotöiden tekemiseen kotona?
Hinta olisi kuitenkin suuri / lento..
Tuo liittyy todennäköisesti siihen, että ei ennenvanhaan nuorille mitään ylenpalttista tukia annettu, vaan saivat tehdä töitä rahojensa eteen. Kun ovat koko ikänsä tehneet töitä, niin nyt ovat ansainneet sen ylläpidon.
Nyt on nykyajan nuorten vuoro tehdä osuutensa, mutta eihän ne tee muuta kuin ulise.
Onko tämä sarkasmia. Vanhat sukupolvet ovat voineet ilman suurempaa osaamista työllistyä ja urat on ollu vakioituja kunhan on vaan jaksanut töitä tehdä. Nykyään osaaminen on paljon suuremmassa osassa ja nuoret joutuu ihan oikeasti tekemään töitä tulevaisuuden eteen. Entiseen malliin ei riitä, että jaksaa vaivautua töihin, niin sillä saa maksettua niin asunnot kuin kesämäkit ja muut synttärisetit, oman osaamisen ja siten toimeentulon eteen pitää tehdä oikeasti töitä.
Jokainen sukupolvi käy enemmän koulua ja opettelee koulussa enemmän asioita kuin edellinen sukupolvi ja silti todennäköisesti ei pääse vastaavaan tulotasoon kuin edeltävä sukupolvi. Toki se on hyvä, että koulut kokoajan paranee, mutta nykyään pitää sen lisäksi lukea itsensä pidemmälle kuin ennen.
Yksinkertaistaen, jos isoisä on teknikko pitää isän olla inssi ja pojanpojan dippainssi ja silti ura on jokaisella hiukan epävarmempi kuin isällään.
Onko tämäkin sarkasmia?
Nyt meillä on eläkkeellä ihmisiä, jotka eivät ole maksaneet edes itselleen eläkettä. Toki eläkkeellä alkaa olemaan myös ihmisiä, joiden työaikana eläkemaksuja on alettu korottamaan. Nuoret sen sijaan maksaa niitä eläkkeitä selkävääränä ja jokainen uusi sukupolvi lisää ja lisää kunnes jossain vaiheessa selkä katkeaa.
Minun palkkamenoista menee about 25% eläkkeisiin ja minun lapsilla tulee menemään paljon paljon enemmän.
Tuo liittyy todennäköisesti siihen, että ei ennenvanhaan nuorille mitään ylenpalttista tukia annettu, vaan saivat tehdä töitä rahojensa eteen. Kun ovat koko ikänsä tehneet töitä, niin nyt ovat ansainneet sen ylläpidon.
Nyt on nykyajan nuorten vuoro tehdä osuutensa, mutta eihän ne tee muuta kuin ulise.
Mutta nuo vapautuvat rahat voi käyttää paremmin muualla. Riippumatta onko oma katsomus kokoomuslainen taikka vasemmistolainen.Jos olisit lukenut tarkemmin, niin olisit huomannut, että ehdotus on budjettineutraali eli rahat tulisivat maatalouden tukiaisista. Eli vaihdettaisiin maatalouden tukiaisia muihin maaseutua hyödyttäviin asioihin.
On totta että vanhemmat sukupolvet elivät talouden nousuaikana ja siten pääsivät suhteellisen helposti kasvattamaan varallisuutta, mutta samalla ei ollut mitään tukia mitä nostella tai edes kunnollisia julkisia palveluita. Koulutus oli heikkoa ja ulkomaille matkustelu oli kaukainen ajatus. Silloin oltiin pellollaTulikin jo rautalankaa mutta kärjistäen "boomerit" on tehneet varmoilla kasvumarkkinoilla itselleen töitä, joita on riittänyt ilman hirveää kouluttautumiskilpailua yms. eivätkä ole maksaneet säästöön tarvittavaa eläkekertymää samaan aikaan.
Nyt nuorten pitäisi epämääräisillä ja muuttuvilla keikkatyömarkkinoilla ylläpitää itseään suurempi ikäluokka koska kokemus, että "on se nyt ansaittu".
Samalla näillä vanhuksiksi vähitellen muuttuvilla on suhteettomasti päätäntävaltaa ja vähemmän yllättäen myös omaisuutta nuoria enemmän.
Mutta nuo vapautuvat rahat voi käyttää paremmin muualla. Riippumatta onko oma katsomus kokoomuslainen taikka vasemmistolainen.
Onneksi ei pitkään. Kepun syöksykierre on tuskin (tai ainakin toivottavasti) lopussa.Näinhän sitä voisi ajatella täydellisessä maailmassa, mutta punavireä ja ps+kok blokit tarvitsevat molemmat kepua hallituksen muodostamiseen. Joten kepu ei varmaan luovu jostain jos ei saa jotain tilalle.
Helsingissä omistusasuminen piikkassi 1990, jolloin 55% asui omassa. Nyt valutaan jo alle 40%:in.Tuli tosta vanhempien sukupolvien rikkaudesta ja työllistymisen varmuudesta mieleen, että onko pidemmän aikavälin statistiikkaa ihmisten asumismuodoista? Mietin vaan, kun omilla vanhemmilla ja isovanhemmilla on yhteensä 4 lomamökkiä ja kaikki asuvat okteissa suuremmissa kaupungeissa, itellä ei korkeakoulutaustasta huolimatta kyllä mitään ajatustakaan siitä että olisi joskus varaa rakennuttaa oma mökki ja samalla okt:n suureen kaupunkiin.
Tämä osaaminen, samoin kuin sen auton oston/omistamisen osaaminen on elintason kannalta vähintään yhtä tärkeää ellei tärkeämpää kuin se korkeakoulututkinto.
Hauska kun itse olen aina miettinyt päinvastaista. Johtoasemissa ja välipomoina on läjäpäin vanhempia ihmisiä jotka eivät osaa mitään, ja se freshmani tekee ja neuvoo niitä kaikessa.Mielenkiintoista kuinka puhutaan opiskelusta ja koulutuksesta, mutta osaamisesta ollaan aika hiljaa.
Nykyään näyttää liian usein siltä, että vaikka olisi kuinka koulutettu, niin silti ei osata mitään.
Hauska kun itse olen aina miettinyt päinvastaista. Johtoasemissa ja välipomoina on läjäpäin vanhempia ihmisiä jotka eivät osaa mitään, ja se freshmani tekee ja neuvoo niitä kaikessa.
Toki tietyssä ympäristössä Erkki Tuomiojat pärjäävät. Tietoa on vaikka muille jakaa, mutta ovat silti täysin tampioita.Hauska kun itse olen aina miettinyt päinvastaista. Johtoasemissa ja välipomoina on läjäpäin vanhempia ihmisiä jotka eivät osaa mitään, ja se freshmani tekee ja neuvoo niitä kaikessa.
Tätä pitäisi kysyä mm. Pekka Haavistolta sekä koko vihervasemmistolta.Perheenisänä minua rupesi ottamaan aivan käsittämättömän lujaa päähän luettuani alla mainitun artikkelin.
Suomen psykiatrinen hoito ollut pitkään alasajossa, koska rahan priorisointi. Meininki on ollut aikuisten kohdalla jo viimeiset 20 vuotta sellainen, että "otappa tästä pilleripurkki ahdistukseesi. Kontrollikäynti 6kk jälkeen jos et ole vielä ehtinyt tappaa itseäsi". Hoitolaitoksen hoitoon lähes mahdotonta päästä muuten kuin ottamalla joku päiviltä.
Nyt näköjään ollaan samassa pisteessä jo lasten kohdalla. Samaan aikaan hallitus miettii, miten toisi yksityiskoneilla aivopestyjä lapsosia Suomeen äiteineen. Psykiatrian palvelut on heille tarjolla jo lentokoneessa. 2015 avattiin miljardien piikki 18-35 vuotiaille kouluttamattomille sosiaaliturvashoppaajille. Tähän päälle virkamiesten puuhasteluprojektit ja kusetukset yhdessä sidosryhmien kanssa. Eli rahaa kyllä maassa on, mutta priorisointi on aivan hanurista.
Miten tämä voi olla näin?
Kahdeksas jonossa
Kun 13-vuotias Leevi yritti itsemurhaa ja kotiutui osastohoidosta, alkoi perheen pitkä, pelonsekainen odotus.
Leevi, 13, yritti tappaa itsensä ja sen jälkeen päästä terapiaan – oli kahdeksas jonossa
Tyhmä kysymys: miksi psyykkeen hoidon pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla? Miksei jokainen perhe voisi vaan itse huolehtia itsestään? Soitat psykologille tai psykoterapeutille - varaat ajan ja menet sinne. Maksat käteisellä tai kortilla.Perheenisänä minua rupesi ottamaan aivan käsittämättömän lujaa päähän luettuani alla mainitun artikkelin.
Suomen psykiatrinen hoito ollut pitkään alasajossa, koska rahan priorisointi. Meininki on ollut aikuisten kohdalla jo viimeiset 20 vuotta sellainen, että "otappa tästä pilleripurkki ahdistukseesi. Kontrollikäynti 6kk jälkeen jos et ole vielä ehtinyt tappaa itseäsi". Hoitolaitoksen hoitoon lähes mahdotonta päästä muuten kuin ottamalla joku päiviltä.
Nyt näköjään ollaan samassa pisteessä jo lasten kohdalla. Samaan aikaan hallitus miettii, miten toisi yksityiskoneilla aivopestyjä lapsosia Suomeen äiteineen. Psykiatrian palvelut on heille tarjolla jo lentokoneessa. 2015 avattiin miljardien piikki 18-35 vuotiaille kouluttamattomille sosiaaliturvashoppaajille. Tähän päälle virkamiesten puuhasteluprojektit ja kusetukset yhdessä sidosryhmien kanssa. Eli rahaa kyllä maassa on, mutta priorisointi on aivan hanurista.
Kahdeksas jonossa
Kun 13-vuotias Leevi yritti itsemurhaa ja kotiutui osastohoidosta, alkoi perheen pitkä, pelonsekainen odotus.
Leevi, 13, yritti tappaa itsensä ja sen jälkeen päästä terapiaan – oli kahdeksas jonossa
Mutta mistä johtuu apua tarvitsevien määrän räjähdysmäinen kasvu? Itse toki epäilen tällä ilmastohysterialla ja 30+ sukupuolen tuputtamisella olevan merkittävä vaikutus asiaan, mutta ongelma on sen verran vakava, että se pitäisi tutkia ja paneutua juurisyihin eikä mennä kenenkään mutun perusteella.Perheenisänä minua rupesi ottamaan aivan käsittämättömän lujaa päähän luettuani alla mainitun artikkelin.
Kahdeksas jonossa
Miksi minä maksan veroja? Miksi minun palkasta otetaan joka kuukausi lähes 3x % veroa jos tässä maassa ei helvetti enää hoideta edes lasten mielenterveysongelmia?Tyhmä kysymys: miksi psyykkeen hoidon pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla? Miksei jokainen perhe voisi vaan itse huolehtia itsestään? Soitat psykologille tai psykoterapeutille - varaat ajan ja menet sinne. Maksat käteisellä tai kortilla.
Tyhmä kysymys: miksi psyykkeen hoidon pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla? Miksei jokainen perhe voisi vaan itse huolehtia itsestään? Soitat psykologille tai psykoterapeutille - varaat ajan ja menet sinne. Maksat käteisellä tai kortilla.
Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että mielenterveysongelmien juurisyyt pitäisi tutkia ja niihin pitäisi puuttua. Tämä ei kuitenkaan auta 13-vuotiasta Leeviä ja muita, joilla on ongelmia jo tällä hetkellä. Akuutteihin ongelmiin pitäisi puuttua heti ja nyt.Mutta mistä johtuu apua tarvitsevien määrän räjähdysmäinen kasvu? Itse toki epäilen tällä ilmastohysterialla ja 30+ sukupuolen tuputtamisella olevan merkittävä vaikutus asiaan, mutta ongelma on sen verran vakava, että se pitäisi tutkia ja paneutua juurisyihin eikä mennä kenenkään mutun perusteella.
Koska kaikki suomen puolueet ja kansalaiset idioottimaisesti kannattavat pahoinvointiyhteiskuntaa.Miksi minä maksan veroja? Miksi minun palkasta otetaan joka kuukausi lähes 3x % verohin jos tässä maassa ei helvetti enää hoideta edes lasten mielenterveysongelmia?
Miksi minä maksan veroja? Miksi minun palkasta otetaan joka kuukausi lähes 3x % veroa jos tässä maassa ei helvetti enää hoideta edes lasten mielenterveysongelmia?
Yksityinen palveluntuotanto ei tarkoita, etteikö esim. lasten koulunkäyntiä ja terveyspalveluita voisi maksaa palveluseteleillä.Niin, miksei samaten hoidettaisi sairaanhoito, ensiapu, vanhustenhoito, peruskoulu jne samalla kaavalla? Jos kokee noi tärkeäksi, niin säästelköön rahaa sukan varteen siltä varalta, että tapahtuu vaikka onnettomuus ja priorisoi omat kulutukset niin, että saa lapsen tyrkättyä kouluun.
Kyllähän Pekka lähettäisi vaikka yksityisen business-lennon hakemaan suomalaisia lapsia terapiaan, mutta kun kone on nyt varattu Pekan muuhun käyttöön (Al-holi ja vielä olisi pari afrikan maatakin näkemättä joista selfiet) ja määrärahat ovat just nyt lopussa. Mutta jokainen voi sillä välin syytellä itseään miksei ottanut jonotusnumeroa aikaisemmin. Ja kyllä, Pekan omat business-jet lennot lasketaan julkiseen liikenteeseen - eli ei vaikuta ilmastoon.Tätä pitäisi kysyä mm. Pekka Haavistolta sekä koko vihervasemmistolta.
Eiköhän he korjaa porvareiden tuhot vaikka oppositio haraa vastaan. Tuon korjaaminen kun on heidän mielestään veronmaksajilta varastamista. Miksi porvarit päästivät asiat tähän pisteeseen? Koska heillä on rshaa yksityiseen ja köyhien kärsimykset ei kiinnosta. Tokaisevat vain: ”Kaikilla meillä on kuule rajoitteita”Tätä pitäisi kysyä mm. Pekka Haavistolta sekä koko vihervasemmistolta.
Yksityinen psykiatri? Jos Mehiläisellä maksaa n. sata euroa, kun käy vain sanomassa päivää niin paljonko lienee psykiatrin hinta.Tyhmä kysymys: miksi psyykkeen hoidon pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla? Miksei jokainen perhe voisi vaan itse huolehtia itsestään? Soitat psykologille tai psykoterapeutille - varaat ajan ja menet sinne. Maksat käteisellä tai kortilla.
Toista kunnes olo paranee.
Jos noin fundamentaaliin asiaan ei löydy esim. 500e:tä laittaa, niin prioriteetit ovat perheellä kyllä aivan väärin asetettuja. 500e:llä saa sen verran käyntejä, että saa jonkinlaisen käsityksen siitä, että kannattaako terapiaa jatkaa, vaiko ei.
-
Jos perhe on aikuisten oikeasti tosi köyhä, niin sitten ymmärrän valituksen, mutta jos on edes jotenkin normaali suomalainen liksa, niin 30-40 psykologikäyntiin vuodessa pitäisi riittää raha, jos sen oman kulutuskäyttäytymisen vaan priorisoi oikein. Isovanhemmat ja sisaruksen auttamaan.
Suomessa on aivan sairas mentaliteetti jos edes oman perheen jäseniä ei voi auttaa omalla rahalla, vaan odotetaan että joku ”yhteiskunta” hoitaa.
Yksityinen psykiatri? Jos Mehiläisellä maksaa n. sata euroa, kun käy vain sanomassa päivää niin paljonko lienee psykiatrin hinta.
Pidempikestoista terapiaa tehdään pääsääntöisesti psykologin tai psykoterapeutin kanssa. Hinnat ovat vissiin vähän yli satasta per sessio Suomessa.Yksityinen psykiatri? Jos Mehiläisellä maksaa n. sata euroa, kun käy vain sanomassa päivää niin paljonko lienee psykiatrin hinta.
Jos nyt puhutaan niistä mamuista, niin miljardi vuodessa ei ole lähellekään sitä kokonaiskustannusta joka vuosittain menee jo maassa olevien moniongelmaisten tapausten hoitamiseen. Pauli Vahtera on tehnyt tiettävästi ainoan vakavasti otettavan kustannuslaskelman, joka päätyi 3,2 miljardin kokonaiskustannuksiin. Henkilökohtaisesti pelkään, että edes tämä summa ei ole koko totuus. Edes Vahteran kaltainen laajan kokemuksen omaava tilintarkastaja ei pysty huomioimaan kaikkia niitä piilokuluja, joita valtio-ja kuntatasolla on osaksi erilaisia geneerisiä budjetteja.Koska kaikki suomen puolueet ja kansalaiset idioottimaisesti kannattavat pahoinvointiyhteiskuntaa.
Ihan turha kuvitella, että miljardi mamuista säästämällä mielenterveyshoito paranee. Ei parane. Julkisella sektorilla ei ole pienintäkään edellytystä luoda oikeasti toimivia mielenterveyspalveluita.
Yhdessäkään maailmankolkassa julkisesti tuotetut mielenterveyspalvelut eivät toimi hyvin. Vaikea uskoa, että ne voisi jotenkin maagisesti saada toimimaan Suomessakaan.
Okei, väännetään rautalangasta:
- nopeilla yhteyksillä vähennetään tarvetta olla paikalla siellä kaupungissa ilman erityisnäyttöjäkään
- 8K näyttöillä, joissa on samalla myös kamerapikselit näyttöpikselien välissä, saavutettaisiin tilanne, jossa palaverin osapuolet kokisivat olevansa lähestulkoon samassa tilassa, joka edelleen vähentäisi tarvetta f2f palaveriin
- jos edelleen jostain syystä pitäisi pitää f2f palaveri, niin sitten olisi niille harvoille tilanteille olemassa esim. vuokrattavissa tai taksi periaatteella (mutta ilman kuljettajaa) olevia ilma-aluksia, joilla pääsisi niihin f2f palavereihin nopeasti ja edullisesti
Tämä kaikki tarkoittaisi sitä, että erityisesti toimistotöissä oleva voisi asua maaseudulla edullisesti luonnon keskellä (=paratiisi)
Minä seuraan politiikkaa kunnallistasolla ja jossainmäärin tiedän mitä siellä tapahtuu. Kyllä oma ja kavereiden napa on siellä liian monta kertaa ensin. Sitten on oma lukunsa nämä oman sädekehän kiilloittajat, muiden kustannuksella tottakai.Miksi minä maksan veroja? Miksi minun palkasta otetaan joka kuukausi lähes 3x % veroa jos tässä maassa ei helvetti enää hoideta edes nopeasti julkisella hampaita? Jne. jne.
Varmaan trollailet. Miksi suomessa maksetaan veroja? Suomessa on siis oikeasti köyhiä. Ei kaikilla ole 500eur "ylimääräistä" .Tyhmä kysymys: miksi psyykkeen hoidon pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla? Miksei jokainen perhe voisi vaan itse huolehtia itsestään? Soitat psykologille tai psykoterapeutille - varaat ajan ja menet sinne. Maksat käteisellä tai kortilla.
Toista kunnes olo paranee.
Jos noin fundamentaaliin asiaan ei löydy esim. 500e:tä laittaa, niin prioriteetit ovat perheellä kyllä aivan väärin asetettuja. 500e:llä saa sen verran käyntejä, että saa jonkinlaisen käsityksen siitä, että kannattaako terapiaa jatkaa, vaiko ei.
-
Jos perhe on aikuisten oikeasti tosi köyhä, niin sitten ymmärrän valituksen, mutta jos on edes jotenkin normaali suomalainen liksa, niin 30-40 psykologikäyntiin vuodessa pitäisi riittää raha, jos sen oman kulutuskäyttäytymisen vaan priorisoi oikein. Isovanhemmat ja sisaruksen auttamaan.
Suomessa on aivan sairas mentaliteetti jos edes oman perheen jäseniä ei voi auttaa omalla rahalla, vaan odotetaan että joku ”yhteiskunta” hoitaa.
Ilman kuljettajaa olevat ilma alukset olisivat myös pirun kalliita, lisäksi lentäminen on tuollaisella yksipaikkaisella todella epätaloudellista ja ehdottoman ilmastohaitallista. Paljon ennemmin ko rahamäärä kannattaa panostaa esim raideliikenteen parantamiseen. 1-3 henkilön ilmataksi toiminnassa ei olisi minkäänlaista järkeä.
Eiköhän he korjaa porvareiden tuhot vaikka oppositio haraa vastaan. Tuon korjaaminen kun on heidän mielestään veronmaksajilta varastamista. Miksi porvarit päästivät asiat tähän pisteeseen? Koska heillä on rshaa yksityiseen ja köyhien kärsimykset ei kiinnosta. Tokaisevat vain: ”Kaikilla meillä on kuule rajoitteita”
En sanonut, että ne olisivat teknisesti/taloudellisesti kannattavia välittömästi, mutta 20 - 30 vuoden aikajänteellä ne eivät olisi sen kalliimpiä kuin autotkaan.
Jos olisit lukenut tarkemmin, niin olisit huomannut, että ehdotus on budjettineutraali eli rahat tulisivat maatalouden tukiaisista. Eli vaihdettaisiin maatalouden tukiaisia muihin maaseutua hyödyttäviin asioihin.
Voi luoja mitä täälä kirjotellaan. Meinaatko että ne loputkin vähät maanviljelijät pitäs tappaa, jotka selkänahastaan koittaa repiä elantoa 24/7. Kyllä niiden rahapussi on niin kevyt, että ei sieltä riitä enää varoja sinun kaavailemalle maaseutu paratiisiksi hankkeelle.
Käy leikkaamassa varoja ulkomaanavusta, siellä on miljardi rahaa jaossa.
Mitkään faktat eivät tue tätä ennustustasi.
Lentäminen vaatii aina paljon tehokkaampia moottoreita kuin maanpinnalla kulkeminen, ja tehokkaammat moottorit ovat aina kalliimpia. Lentäminen matalalla vaatii myös ilmanvastuksen ja (lentokoneen lailla lentäen) suuremman miniminopeuden takia paljon enemmän energiaa kuin maanpinnalla kulkeminen, lisäksi lentokoneessa tarvii mm. siivet yms.
Mitkään faktat eivät tue tätä ennustustasi.
Lentäminen vaatii aina paljon tehokkaampia moottoreita kuin maanpinnalla kulkeminen, ja tehokkaammat moottorit ovat aina kalliimpia. Lentäminen matalalla vaatii myös ilmanvastuksen ja (lentokoneen lailla lentäen) suuremman miniminopeuden takia paljon enemmän energiaa kuin maanpinnalla kulkeminen, lisäksi lentokoneessa tarvii mm. siivet yms.
Sinäkö osaat laskea/arvioida tämän? En usko, mutta minäpä osaan.![]()
Ei, vaan olen rehellisesti sitä mieltä, että suomalaisten normaali ajatusmaailma mallia:Varmaan trollailet. Miksi suomessa maksetaan veroja? Suomessa on siis oikeasti köyhiä. Ei kaikilla ole 500eur "ylimääräistä" .
Sinulla ei taida olla käsitystä suomalaisesta yhteiskunnasta. Onko ruoka-avustukset/jonot vain silmälumetta? Miksi ihminen joutuu odottamaan viikkoja/kuukausia lääkäriin?
Nytkin on homo ulkoministeri ja lesbojen kasvattama pääministeri. Mitäpä luulette miten jatkossa käy?
Minä seuraan politiikkaa kunnallistasolla ja jossainmäärin tiedän mitä siellä tapahtuu. Kyllä oma ja kavereiden napa on siellä liian monta kertaa ensin. Sitten on oma lukunsa nämä oman sädekehän kiilloittajat, muiden kustannuksella tottakai.
Ei ole ihme että lapsilla on mielenterveysongelmia kuin vanhempanakin miettii että mikä hemmetti tässä maassa on pielessä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.