• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
Kepulithan saattaisivat vallan innostua tuosta, olisi jotain jota kannattaa kasvattaa.
Maaseudun Tulevaisuudessa on ollu parin viimeisen vuoden aikana muutama varovaisen positiivinen juttu kannabiksesta lehden lukijakunnan mukaisesti tietysti pääosin (maatalous)tuotannon näkökannalta. Satojen miljoonien bisnes olisi kyseessä, jos vapautettaisiin markkinoille.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894


Vasemmistolaisen tulkinnan mukaan tuo on antifamiekkari, koska antifan lippu bongattu.
Mitä ihmettä? ANTIFA on rikollinen järjestö! Voi jumalauta jos näen sellaisia!

Vasemmisto sitten erikseen niistä. Minulla on 2 ystävää jotka äänestää vasemmistopuoluetta. He eivät kuitenkaan missään tapaukssessa kannata tai hyväksy rikollista järjestöä ANTIFA.

Mitä tulee sitten Turkin säheltämiseen mitäs me voidaan sille? Kuulin että NATO keskustelee siitä...
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
346
Itsenäisyyspäivämarssia kovin kutsuttiin natsimarssiksi, kun siellä näky PVL lippu. Eiköhän toi samalla logiikalla sillon oo Antifamiekkari.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Itsenäisyyspäivämarssia kovin kutsuttiin natsimarssiksi, kun siellä näky PVL lippu. Eiköhän toi samalla logiikalla sillon oo Antifamiekkari.
Mun käsittääkseni sitä kutsuttiin natsimarssiksi lähinnä sen takia, että järjestävällä taholla oli yhteyksiä tuonne PVL:n suuntaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Vaikka näinkin keissi olisi, niin osallistuvat tavalliset ihmiset leimattiin surutta natseiksi, kun joillain oli yhteyksiä siihen suuntaan.
Se on aivan totta. Ja toki asia on osaltaan myös niinkuin sanoit. Narratiivi mielestäni oli sellainen, että tavalliset ihmiset ovat natseja, koska marssivat sulassa sovussa natsien kanssa. Jos samaa analogiaa käytetään, niin tokihan ihmiset, jotka osoittavat mieltä Antifa-jengin kanssa, Antifa-lippujen (tai lipun) liehuessa, ovat sitä samaa Antifaa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Vaikka näinkin keissi olisi, niin osallistuvat tavalliset ihmiset leimattiin surutta natseiksi, kun joillain oli yhteyksiä siihen suuntaan.
No jos logikkasi oli että suuri enemistö tuossa osaanottajista ei ole tekemistä ANTIFA kanssa se voi toki olla totta, mutta mitä edes joku tai jotkut kantaa rikollisia lippuja.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Se on aivan totta. Ja toki asia on osaltaan myös niinkuin sanoit. Narratiivi mielestäni oli sellainen, että tavalliset ihmiset ovat natseja, koska marssivat sulassa sovussa natsien kanssa. Jos samaa analogiaa käytetään, niin tokihan ihmiset, jotka osoittavat mieltä Antifa-jengin kanssa, Antifa-lippujen (tai lipun) liehuessa, ovat sitä samaa Antifaa.
Tuossa ei minun mielestä ole logikkaa mitä sanot... mutta pitäisi hävetä jos näkee ANTIFA lipun. Minä soittaisin poliisit paikalla tai haastaisin ritaa jos näen antifa lipun.

Jos taas näen vasemmisto ryhmän jossa ei näy mitään rikollista ANTIFA niin kävelisin vain ohitseja ei kiinnosta minua. Sanoinhan että minulla on jopa 2 vasemmistoliito kannattaja ystävää. Mitä tulee sitten on minulla ystäviä siellä sun täältä myös muissa puolueissa.

Minä en ole vasemmisto liiton kannattaja... Ei minun 2 ystävää jotka on vasemiistoliitossa hyväksy ANTIFATA.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Tuossa ei minun mielestä ole logikkaa mitä sanot... mutta pitäisi hävetä jos näkee ANTIFA lipun. Minä soittaisin poliisit paikalla tai haastaisin ritaa jos näen antifa lipun.

Jos taas näen vasemmisto ryhmän jossa ei näy mitään rikollista ANTIFA niin kävelisin vain ohitseja ei kiinnosta minua. Sanoinhan että minulla on jopa 2 vasemmistoliito kannattaja ystävää. Mitä tulee sitten on minulla ystäviä siellä sun täältä myös muissa puolueissa.

Minä en ole vasemmisto liiton kannattaja...
Varmasti sitten osoitat, missä kohtaa logiikka ontuu?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Varmasti sitten osoitat, missä kohtaa logiikka ontuu?
Tarkoitin että jos 1 lippu liehuu sanoen jotain niin ei kaikki marssilaiset välttämättä kannata sitä 1 tai 2 lippua jos kaikki muut kantavat ihan muiden järjestöjen lippuja.... mutta pahalta näyttää jos näen ANTIFA koetan ensin kutsua poliisit ja teen rikosilmoituksen.

Vasemmisto ei edelläkään ole ANTIFA niin kuin myös kaikki musliimit ei ole ISIS kannattajia.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 148
Ja käsittääkseni natsi-liput kerättiin pois - Antifan liput saivat olla. Tästä voisi päätellä, että lainsäädännöllisesti natsit on pahempia.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ja käsittääkseni natsi-liput kerättiin pois - Antifan liput saivat olla. Tästä voisi päätellä, että lainsäädännöllisesti natsit on pahempia.
No koetan tehdä rikosilmoituksen ja kutsua poliisit jos näen ANTIFA lipun... tosin jostain syystä en ole koskaan törmännyt yhten ANTIFA se ei ole kenelläkään mukava tapaaminen.

Jos näkisin vasemmto puolueen ryhmän joka juttelee niin haukottelisin ja kävelisin vain ohitse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Tarkoitin että jos 1 lippu liehuu sanoen jotain niin ei kaikki marssilaiset välttämättä kannata sitä 1 tai 2 lippua jos kaikki muut kantavat ihan muiden järjestöjen lippuja.... mutta pahalta näyttää jos näen ANTIFA koetan ensin kutsua poliisit ja teen rikosilmoituksen.

Vasemmisto ei edelläkään ole ANTIFA niin kuin myös kaikki musliimit ei ole ISIS kannattajia.
No kuinka monta lippua sitten pitää liehua? Kuinka monta natsilippua/PVL-lippua liehui tuossa mainitussa 612-kulkueessa? Muistelisin, että 612-kulkueen järjestäjät vaativat ennen kulkuetta, että mitään tunnuksia ei saa kulkueessa esiintyä. En tiedä esiintyikö, mutta sinä ilmeisesti tiedät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Ja käsittääkseni natsi-liput kerättiin pois - Antifan liput saivat olla. Tästä voisi päätellä, että lainsäädännöllisesti natsit on pahempia.
Kerrothan meille kaikille, mitä Suomen laki sanoo natseista?

Nuo liput kerättiin pois, koska ne olisi voinut aiheuttaa provokaatiota.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
No kuinka monta lippua sitten pitää liehua? Kuinka monta natsilippua/PVL-lippua liehui tuossa mainitussa 612-kulkueessa? Muistelisin, että 612-kulkueen järjestäjät vaativat ennen kulkuetta, että mitään tunnuksia ei saa kulkueessa esiintyä. En tiedä esiintyikö, mutta sinä ilmeisesti tiedät.
Ei ole minulla tietoa. Näin vain 1 kuvassa 1 Antifa lipun... voi toki olla enemmän niitä mutta oli valtava määrä lippuja ja näin vain 1 Antifa lipun siitä julkisesta kuvasta mikä oli media ottanut.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 148
Kerrothan meille kaikille, mitä Suomen laki sanoo natseista?

Nuo liput kerättiin pois, koska ne olisi voinut aiheuttaa provokaatiota.
Toi lainsäädännöllisesti oli tavallaan heitto, kun en keksinyt parempaa sanaa. Jollain tapaa ne natsi-liput olivat kuitenkin "huonompia", koska ne kerättiin pois, mutta Antifan liput saivat olla.

Ilmeisesti Antifan liput eivät aiheuttaneet sitten provokaatiota, jos sen uskot olevan tämä perimmäinen syy.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Toi lainsäädännöllisesti oli tavallaan heitto, kun en keksinyt parempaa sanaa. Jollain tapaa ne natsi-liput olivat kuitenkin "huonompia", koska ne kerättiin pois, mutta Antifan liput saivat olla.

Ilmeisesti Antifan liput eivät aiheuttaneet sitten provokaatiota, jos sen uskot olevan tämä perimmäinen syy.
Kyllä ANTIFA liput aiheuttaa provokaatiota ihan varmasti jos minä olen näköetäisyydellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Ei ole minulla tietoa. Näin vain 1 kuvassa 1 Antifa lipun... voi toki olla enemmän niitä mutta oli valtava määrä lippuja ja näin vain 1 Antifa lipun siitä julkisesta kuvasta mikä oli media ottanut.
Sanoit, että logiikkani ontuu, koska Antifa-lippuja oli vaan yksi. Jos et tiedä natsilippujen (tai PVL:n lippujen) määrää 612-kulkueessa, niin miten ihmeessä logiikkani ontuu? Lisäksi pitää huomioida, että viime vuoden 612-kulkueessa oli kuusinkertainen määrä ihmisiä tuohon miekkariin verrattuna.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Sanoit, että logiikkani ontuu, koska Antifa-lippuja oli vaan yksi. Jos et tiedä natsilippujen (tai PVL:n lippujen) määrää 612-kulkueessa, niin miten ihmeessä logiikkani ontuu? Lisäksi pitää huomioida, että viime vuoden 612-kulkueessa oli kuusinkertainen määrä ihmisiä tuohon miekkariin verrattuna.
612 marssia mainostetaan isänmaallisena kulkuuena. Voi olla että lippuja on enemmän mistäs minä tietäisin? Annetaan olla jo turhaa tästä jankuttaa on taisit saada jo minun poliittisen näkemyksen joka tapauksessa.

En minä ole osallistunut marsseihin sinne tai tänne, mutta en myöskään asu Helsingissä.

Ei en ole superasiantuntija.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
612 marssia mainostetaan isänmaallisena kulkuuena. Voi olla että lippuja on enemmän mistäs minä tietäisin? Annetaan olla jo turhaa tästä jankuttaa on taisit saada jo minun poliittisen näkemyksen joka tapauksessa.

En minä ole osallistunut marsseihin sinne tai tänne, mutta en myöskään asu Helsingissä.

Ei en ole superasiantuntija.
Mutta kuitenkin perustelit logiikan puuttumista lippujen määrällä. :facepalm:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Siihenkään ei ole nyt lähdettä, että mikä se natsi-lippujen poistamisen perimmäinen syy oli. Kuitenkin mielestäni on hyvä, että ne poistettiin.
Aha niin entäs sitten? En ole NATSI tai ANTIFA... mutta provokaatiota saa ihan varmasti minulta jos näen ANTIFA. Ensiksi koetan kutsua poliisit ja tehdä rikosilmoituksen.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Et kuitenkaan natsi-lippujen kohdalla, vai?
En ole missään tavannut ketään natsi lipun kanssa, mutta jos näkisin niin kävelisin vain ohitse. Tuo PLO kieltäminen mitäs minä siitä se on korkeimman oikeuden käsittelyssä ja ei kuulu minulle se asia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 096
Kyllä ANTIFA liput aiheuttaa provokaatiota ihan varmasti jos minä olen näköetäisyydellä.
Laita joku valtakunnallinen tiedote että sinä provosoidut näissä tilanteissa, jotta poliisi osaa tulla turvaamaan tilanteet joissa liikut ulkona silmät auki, eduskunta osaa säätää lait jotka suojelevat sinua provosoitumiselta jne. Parempi ennaltaehkäistä ongelmat jos tietää että normaali käytös ei onnistu.

Yleensä toki ei lähdetä tällaisten tapausten takia mihinkään toimenpitesiin, mutta haluaisin kyllä kuulla puhelun jossa soitat poliiseja paikalle tämän aiheen takia(ne voi tallentaa). :)

Ja kyllä, tämä on kirjoitettu hieman kieli poskessa tarkoituksena osoittaa koko aiheen älyttömyys.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
1 022
Kyllä se antifa taitaa olla suurempi uhka yhteiskuntarauhan kannalta tällä hetkellä.

Ei taida.


Helsingissä tuli tietoon viime vuonna 57 ekstremististä rikosta eli sellaista väkivaltaa tai siihen yllyttävää rikosta, joiden motiivi liittyy aatemaailmaan

Epäilyt jakaantuivat:

Väkivaltainen äärioikeisto 56
Väkivaltainen äärivasemmisto 1
Uskonnolla perusteltu väkivalta 0


Helsingin poliisin tietoon tuli viime vuonna lähes 60 väkivaltaista ekstremismirikosta – suurin osa motiiviltaan äärioikeistolaista
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Ei taida.


Helsingissä tuli tietoon viime vuonna 57 ekstremististä rikosta eli sellaista väkivaltaa tai siihen yllyttävää rikosta, joiden motiivi liittyy aatemaailmaan

Epäilyt jakaantuivat:

Väkivaltainen äärioikeisto 56
Väkivaltainen äärivasemmisto 1
Uskonnolla perusteltu väkivalta 0


Helsingin poliisin tietoon tuli viime vuonna lähes 60 väkivaltaista ekstremismirikosta – suurin osa motiiviltaan äärioikeistolaista
Nii kun on erimieltä ni tuomitaan.

Valtaosassa (26 kpl) tapauksissa oli rikosnimikkeenä kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Toiseksi eniten kirjattiin pahoinpitelyjä (17 kpl) ja kolmanneksi eniten laittomia uhkauksia (6 kpl).
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Laita joku valtakunnallinen tiedote että sinä provosoidut näissä tilanteissa, jotta poliisi osaa tulla turvaamaan tilanteet joissa liikut ulkona silmät auki, eduskunta osaa säätää lait jotka suojelevat sinua provosoitumiselta jne. Parempi ennaltaehkäistä ongelmat jos tietää että normaali käytös ei onnistu.

Yleensä toki ei lähdetä tällaisten tapausten takia mihinkään toimenpitesiin, mutta haluaisin kyllä kuulla puhelun jossa soitat poliiseja paikalle tämän aiheen takia(ne voi tallentaa). :)

Ja kyllä, tämä on kirjoitettu hieman kieli poskessa tarkoituksena osoittaa koko aiheen älyttömyys.
Ei taida olla kovin älykkäästi analysointi. Minun ei tarvitse tallentaa yhtään mitään jos soitan poliisille jonkun Forum jäsenen toivosta. Lopuksi mitä luulisin että tekisin jos poliisi ei tulisi? Todennäköisesti menisin haukkumaan vitun Antifa menkää pois! Olen aika laiska osallistumaan mihinkään poliittisiin tapahtumiin mielummin käyn leffateatterissa tai kuntosalilla tai ystävien luona tai juhlimassa. En ole osallistunut mihinkään tapahtumaan poikkeuksena joskus ennen vaaleja tapaan ehdokkaita kasvokkain ja juon kahvia kun kuulen heitä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 949
Missäs viipyy Ohisalon julkistus selvityspyynnön vastauksesta? Sen olisi kai pitänyt kestää vain pari päivää.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 586
Nii kun on erimieltä ni tuomitaan.

Valtaosassa (26 kpl) tapauksissa oli rikosnimikkeenä kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Toiseksi eniten kirjattiin pahoinpitelyjä (17 kpl) ja kolmanneksi eniten laittomia uhkauksia (6 kpl).
Otetaan 26 pois ja luvut 17 ja 6 ovat edelleen suurempia kuin luku 1
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Missäs viipyy Ohisalon julkistus selvityspyynnön vastauksesta? Sen olisi kai pitänyt kestää vain pari päivää.
Poliisitarkaataja vastasi että puolustaa poliisin käyttäytymistä joka oli ihan normaalia ja se on Ylen sivuilla 25.10 illalla julkaistu asia. Saivat ihan ansaitun kohtelun se siitä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 949
Poliisitarkaataja vastasi että puolustaa poliisin käyttäytymistä joka oli ihan normaalia ja se on Ylen sivuilla 25.10 illalla julkaistu asia. Saivat ihan ansaitun kohtelun se siitä.
Odotin vähän jotain virallisluontoisempaa kuin Sannikka&Ukkola haastattelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Näin sisäministerimme sai poliisin toimintaan negatiivisen leiman, kyseenalaisti poliisin valtuudet ja poliisi joutui selvittämään sisäministerille, mikä on poliisin tehtävä ja tarkotus maassamme. Latu on nyt auki ja ministeri pyrkii varmasti jatkossakin estämään poliisitoimintaa tehokkaasti selvityspyynnöillään. Poliisi taas joutuu jatkossa todennäköisesti vähentämään varautumistaan ja nostamaan puuttumiskynnystään sisäministerin ja poliittisen paineen pelossa. Uhreja odotellessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 719
  • sai poliisin toimintaan negatiivisen leiman,
  • kyseenalaisti poliisin valtuudet
  • poliisi joutui selvittämään sisäministerille, mikä on poliisin tehtävä ja tarkotus maassamme
  • pyrkii varmasti jatkossakin estämään poliisitoimintaa
Et voi olla tosissasi, vai unohtuiko tuosta joku hymiö ja tulkitsen väärin? Yksi vitun selvityspyyntö ja alat kehittää tuollaista fantasiaa?

Vai että oikein "negatiivisen leiman". Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin :facepalm:
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Näin sisäministerimme sai poliisin toimintaan negatiivisen leiman, kyseenalaisti poliisin valtuudet ja poliisi joutui selvittämään sisäministerille, mikä on poliisin tehtävä ja tarkotus maassamme. Latu on nyt auki ja ministeri pyrkii varmasti jatkossakin estämään poliisitoimintaa tehokkaasti selvityspyynnöillään. Poliisi taas joutuu jatkossa todennäköisesti vähentämään varautumistaan ja nostamaan puuttumiskynnystään sisäministerin ja poliittisen paineen pelossa. Uhreja odotellessa.
Jollei se johda sisäministerin eroon, että tulee vaikka ruumiita, kun on kieltänyt poliisia puuttumasta johonkin, niin sitten on kyllä kumma juttu.
Epäilen myös vahvasti, että jos poliisi vaikka avoimesti antaisi epäluottamuslauseensa Ohisalolle, niin kyllä se olisi Ohisalo, joka sen väännön häviäisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Pitää elää aika sameassa kuplassa, jos sisäministerin tekemä selvityspyyntö poliisille mielletään kielloksi puuttua johonkin. Tai että sisäministerin selvityspyyntö olisi joku negatiivinen leima. Suosittelen ottamaan asiasta selvää, sillä noita selvityspyyntöjä on kyllä tehty aiemminkin.
Kehoittaisin nyt näitä "mahdollisesti" erään puolueen kannattajia vetämään henkeä ja miettimään olisivatko asiasta samaa mieltä, jos kyseessä ei olisi vihreä ministeri. Nyt käsi sydämella kaverit...
En itsekään vihreitä äänestä, mutta joku tolkku tässä pitää yrittää säilyttää ;)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
951
Eiköhän kyse ole vain siitä twiitistä minkä ministeri päätti laittaa, joka oli aivan Trumppimaista.
Yritä pitää tolkku.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 433
Niin, twiitti minkä Ohisalo laittoi oli varsin Trumppimainen.
Ohisalon twiitissä ei ollut narsisistista omakehua, siinä ei käytetty pilkkanimityksiä kilpailevista politiikoista tai kriitikoista, siinä ei syytetty ketään noitavainosta, siinä ei syytetty mitään medioita valehtelijoiksi eikä siinä flirttailtu rasismin kanssa.

Joten voisitko selittää miten helvetissä se oli "Trumppimainen"?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Niin, twiitti minkä Ohisalo laittoi oli varsin Trumppimainen.
Niin puhutaankohan me nyt samasta twwitistä?

Tuon twiitin tahdikkuudesta voidaan toki olla montaa mieltä, mutta ei ole kyllä millään tavalla vielä Trumpin perustwiittailun tasolla :D
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Pitää elää aika sameassa kuplassa, jos sisäministerin tekemä selvityspyyntö poliisille mielletään kielloksi puuttua johonkin. Tai että sisäministerin selvityspyyntö olisi joku negatiivinen leima. Suosittelen ottamaan asiasta selvää, sillä noita selvityspyyntöjä on kyllä tehty aiemminkin.
Kehoittaisin nyt näitä "mahdollisesti" erään puolueen kannattajia vetämään henkeä ja miettimään olisivatko asiasta samaa mieltä, jos kyseessä ei olisi vihreä ministeri. Nyt käsi sydämella kaverit...
En itsekään vihreitä äänestä, mutta joku tolkku tässä pitää yrittää säilyttää ;)
Ei se selvityspyyntö ollut mikään normaali homma. Se oli julkisesti tehty poliittinen temppu omille kannattajille. Se oli myös julkinen epäluottamuslause poliisille ja veikkaan, että Ohisalo löytää tuon vielä edestään.
Nimenomaan koko poliisikunnalle, se persujen protesti ei koskenut kuin yhden poliisin toimintaa ja aivan perustellusti.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 510
Viestejä
4 201 873
Jäsenet
70 915
Uusin jäsen
MiihaelB

Hinta.fi

Ylös Bottom