No kerro nyt mitä ovat ne uudet tiukennukset, joita jo hallitusohjelmasta ei löytynyt?
Olen kysynyt jo kolmesti, muttet saa mitään aikaseksi. Jospa se kolmas kerta toden sanoo
Halla-aho toivoi Soinin siirtyvän syrjään. Ulkoministeri kyllä mitä todennäköisemmin vaihtuu, kun Keskustalta ja Kokoomukselta oli liikaa pyydetty noudattaa jo aiemmin sovittua hallitusohjelmaa.
Itse olen kyllä huomannut Kokoomuksen äänestäjien olevan niitä yksinkertaisimpia. Katsotaan palkkakuittia, arvellaan sen olevan tarpeeksi lähellä keskituloa tai sen yli ja sitten ajatellaan Kokoomuksen olevan jollain tavalla oikeistopuolue ja sellaistahan pitää äänestää jos haluaa itsensä keskituloiseksi ajatella. Kokoomusnuorten (ja sieltä hiljattain eduskuntaan nousseiden yksittäisten edustajien) lisäksi sitä oikeistolaisuutta ei sitten olekaan kuin nimeksi, mutta "äänestetään kun isikin äänesti".
En ole koskaan sanonut hallitusohjelman olevan yhtä kuin laki. Sinä tuota olet yrittänyt hokea, mutta hommassa on naurettavaa se, ettei Keskustalla ja Kokoomuksella ole aiettakaan sitoutua noudattamaan jo tuota aiemmin sovittua hallitusohjelmaa, jonka laadinnassa itse olivat mukana.
Mikä on tämä vallankumous johon viittaat? Tapahtuiko lähelläkin Suomea tai Eurooppaa?
Sulle on jo useasti linkitetty uutinen, että Halla-aho oli valmis myös säilyttämään nykyiset ministeripestit sen lisäksi että oli ainoa hallituspuolue, joka oli valmis sitoutumaan hallitusohjelman noudattamiseen. Tämä ei Keskustalle/Kokoomukselle riittänyt, vaan ennakkoluuloihinsa jumiutuneena halusivat kokeilla kaivella tynnyrinpohjia, joita saataisiin hallitukseen mukaan vesittämään hallitusohjelmaa entisestään, jotta mahdollisimman monen äänestäjän päälle voitaisiin kusta yhtäaikaisesti.