Ehkä homma olisi rauhoittunut, tai vaikka siirtynyt jo johonkuhun toiseen, ellei Purra itse olisi sortunut uudelleen ja uudelleen vetäisemään taisteluhuutoa ja haastamaan niin mediaa kuin kansalaisia. Puoluesihteeri Luukkanen ja puhemies Halla-Aho toki yllyttivät myös, ensinmainitun provokatiivinen teksti oli ylipäätään minkään puolueen puoluesihteerille järjetön.
Kyllä kyse on nyt jo enemmänkin siitä, että Purra (ja puolue) itse ei ole ymmärtänyt ministeriroolin realiteetteja. Tai sitten persukulttuurissa tuo jatkuva haastaminen on niin syvällä, ettei yksinkertaisesti osaa kuin hyökätä.
Tätä olen aavistellut myös, persuissa tietyt ihmiset eivät vain osaa antaa olla provosoimatta hetkeksikään. Ehkä heidän poliittinen uransa tosiaan on siitä niin riippuvaista. Purran anteeksipyynnön ja rasisimin tuomitsemisen jälkeen olisi ollut ihan hyvin mahdollista pitää kesälomat ja jatkaa syksyllä, jolloin kohu mahdollisesti olisi jo vähän laimentunut. Mutta ei, siihen ei pystynyt Halla-aho, Luukkanen tai sitten Purrakaan.