• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
218

RKP:n eduskuntaryhmä kokoontuu illalla

Opetusministeri, RKP:n puheenjohtaja Anna-Maja Henriksson kertoo Svenska Ylen haastattelussa, että RKP:n eduskuntaryhmä kokoontuu illalla keskustelemaan valtiovarainministeri Riikka Purran (ps.) rasistisista nettikirjoituksista.
Paine kasvanee RKP:n eduskuntaryhmän ja äänestäjien keskuudessa, elämme mielenkiintoisia aikoja.

Referaattina että HS seurasi valtiovarainministeri Purran matkaa Brysseliin valtiovarainministerien talousfoorumiin ja olisi halunnut haastatella Purraa vain ja ainoastaan rasismiin ja blogikirjoituksiin liittyvistä asioista. Talousasiat eivät hesaria kiinnostaneet. Purraa vissiin ärsytti. HS haki vertaistukea myös Espanjalaiselta toimittajalta, mutta tämä sanoi, että asia ei häntä kiinnosta. Siis oikeasti jo hävettää tämä journalismi.
No se nyt ei varsinaisesti ole mikään ihme tässä vaiheessa. Kukaan ei pakottanut Purraa eilen hämmentämään soppaa jatkamalla keskustelua ja viesteistä joita jo kertaalleen pyyteli anteeksi. Niin makaa kuin petaa.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 301
Rasismi on siitä hieno termi että sitä voi tulkita niin vaihtelevin tavoin. Jos ajatellaan tiukinta määritelmää, niin ihminen joka ajattelee että eriväriset tai muuten biologisesti erilaiset ovat ihan sen biologiansa takia huonompia ja vähemmän arvokkaita kuin toiset, on ilman muuta rasisti. Mutta sitten kun kulttuuri yms tulee mukaan niin ollaan vaikeammassa paikassa. Varmaan joku joka esim. pitää kaikkia 1,5 miljardia islaminuskoista automaattisesti huonompina kuin jonkun muun uskonnon edustajia voidaan aika yleisesti edelleen todeta rasistiksi.

Mutta jos meillä on jonkun imaamin satoja tuhansia tai miljoonia seuraajia ja tällä imaamilla on enemmän sellainen "tuhotaan länsimainen maailmanjärjestys ja sharia voimaan kaikkialla, vääräuskoisilla ei ole arvoa" tyyppinen viesti, niin voidaanko näitä tyyppejä pitää jotenkin keskimääräistä tallaajaa ongelmallisempina ilman että ollaan rasisteja? Sehän on heidän kulttuurinsa kuitenkin. Ehkä tavallaan kun aiheuttavat ulkoista uhkaa niin heidät voidaan tuomita jossain määrin. Mutta sitten jos vain yhteisön sisäisesti tuodaan käyttöön kasvavassa määrin selkeästi Suomessa vallalla olevan liberaalin demokratian vastaisia arvoja ja tomintatapoja, niin ollaan tosi vaikean kysymyksen äärellä. Onko rasimia vastustaa esim pakkoavioliittoja joista ei ole oikeudellista näyttöä?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 245
Taisi olla tämän hallituksen tarina tässä. Noh, persuilla kasvatus varmaan seuraavissa vaaleissa taas suurempi kok dem touhun jälkeen. Ehkä persun pelko ajaa silti ottamaan kovia keinoja käyttöön turhisten suhteen.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 961
Halla-Ahon kommentointi istuntotauon keskeyttämisestä kuulostaa ihan fiksulta. Ilmeisesti se olisi aika poikkeuksellista, varsinkin tällaisen kohuilun takia.

Oleellista tietoa on Halla-ahon mukaan se, millaisia ennakkotapauksia historiasta löytyy, millaisin perustein istuntotauon keskeyttämistä on aiemmilla vaalikausilla pyydetty ja miten näihin pyyntöihin on reagoitu.


– Minulla on alustavaa tietoa siitä ja lisäksi käyn keskusteluja eduskunnan enemmistöä edustavien eli hallituspuolueiden eduskuntaryhmien kanssa.


HALLA-AHO huomauttaa istuntotauon keskeyttämisen olevan harvinaista.

– Se on harvinaista ja käsittääkseni istuntotauon keskeyttäminen on tähän asti tapahtunut vain hallituspuolueiden aloitteesta silloin, kun on tarvittu eduskunnan kanta kiireellisesti johonkin kysymykseen.


Opposition puolelta istuntotauon keskeyttämistä on Halla-ahon mukaan pyydetty hyvin harvoin.


– Ainoa mieleeni tuleva tapaus on vuodelta 2020, jolloin perussuomalaiset vaati istuntotauon keskeyttämistä koronaelvytyspaketin käsittelyn vuoksi. Silloin tähän pyyntöön ei suostuttu.


– Joten hyvin poikkeuksellisesta toimenpiteestä olisi kysymys ja siinä täytyy sitten punnita, että onko kyseessä niin ajankohtainen ja painava asia, että olisi perusteltua tehdä historiallisesti erikoislaatuinen päätös.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 427
Huoh. Kauheeta uhriutumista taas kerran. ”Ruotsin tieltä” voi välttyä myös ilman persuministereitä. Esim. ruotsin mallissa toimii ilmeisesti hyvin.


Virkamiehen voi toisaalta vaihtaa saman tien ilman turhaa kipuilua. Pyytää vaikka Marinin valitsemaan jos pitää saada varmasti hyvä.
Pitää Suomessa olla joku rasisti ministerikin, vaikka se joitakin harmittaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 427
Taisi olla tämän hallituksen tarina tässä. Noh, persuilla kasvatus varmaan seuraavissa vaaleissa taas suurempi kok dem touhun jälkeen. Ehkä persun pelko ajaa silti ottamaan kovia keinoja käyttöön turhisten suhteen.
Miksi tuollainen luovutus fiilis?
Jos persut pysyy kovana ja RKP mukana, niin ei ole mitään ongelmia.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
601
Tuli vaan mieleen se että ajatellaanpa jos nämä otsikot olisivat tulleet kun NATO-hakemus oli tauolla, ennen kuin mentiin jäseneksi.
Erdogan ois ainakin saanut vielä parempaa länsikamaa kun vaa F-16 hävittäjät :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 427
Halla-Ahon kommentointi istuntotauon keskeyttämisestä kuulostaa ihan fiksulta. Ilmeisesti se olisi aika poikkeuksellista, varsinkin tällaisen kohuilun takia.



RKP on mennyt opposition puolelle?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 963
Referaattina että HS seurasi valtiovarainministeri Purran matkaa Brysseliin valtiovarainministerien talousfoorumiin ja olisi halunnut haastatella Purraa vain ja ainoastaan rasismiin ja blogikirjoituksiin liittyvistä asioista. Talousasiat eivät hesaria kiinnostaneet. Purraa vissiin ärsytti. HS haki vertaistukea myös Espanjalaiselta toimittajalta, mutta tämä sanoi, että asia ei häntä kiinnosta. Siis oikeasti jo hävettää tämä journalismi.
Hyvin mielenkiintoinen seikka.

”Olen lukenut, että Suomessa on uuden hallituksen myötä jonkinlainen kriisi. Mutta espanjalaisesta näkökulmasta suomalainen politiikka ei ole kovin iso asia. Me keskitymme eniten Ranskan, Italian ja Portugalin seuraamiseen”, Polidura sanoo.

Toisaalta Polidura kertoo, että Sanna Marin (sd) on kiinnostanut espanjalaisia todella paljon.

”Oli shokki, kun hän kertoi jättävänsä tehtävänsä.”
Eli nykyhallituksen toilailut jäänevät onneksi Marinin suosion jalkoihin, mikä on mielenkiintoista. Aika moni yritti viedä Marinin kohuja negatiivisessä mielessä ulkomaille, mutta toisin on käynyt.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 190
Mutta sitten jos vain yhteisön sisäisesti tuodaan käyttöön kasvavassa määrin selkeästi Suomessa vallalla olevan liberaalin demokratian vastaisia arvoja ja tomintatapoja, niin ollaan tosi vaikean kysymyksen äärellä. Onko rasimia vastustaa esim pakkoavioliittoja joista ei ole oikeudellista näyttöä?
Tuossa on oikeammin kysymys universalismin ja kulttuurirelativismin kolliisiosta, jota voi tarkastella vähintäänkin poliittisesta, oikeudellisesta, antropologisesta uskonnollis-kulttuurisesta ja tietysti filosofisesta tulokulmasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 179
Pitää Suomessa olla joku rasisti ministerikin
Ei pidä. Ei yhtään sen enempää kuin pitäisi olla pedofiili tai kusipääkään ministerinä, vaikka se pedofiilin tai kusipään mielestä oliskin ihan ok ja vaikka ne olisivatkin mukavia "vastavoimia" suvaitsemiselle.

Onko sun mielestä Riikka Purra siis täysin väärässä kun hän totesi, ettei hyväksy minkäänlaista rasismia ja oli mukana hallituksen lausumassa, jossa hallituksella on nollatoleranssi rasismiin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 543
Varmaan ois hyvä ihan tieteellisesti määritellä se rasismi. Ja sitten opettaa sitä ala-asteelta lähtien. Nythän se on lähinnä musta tuntuu linjalla määritelty.
Minulle jää tuota sivuten vähän auki mitä on liiallinen suvaitseminen, mistä yllä mainittu (ja aihetta muutenkin ketjussakin sivuttu). Mitä tarkasti koetaan, että vastustetaan rasismilla, mitä se oikeasti edistää?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 427
Ei pidä. Ei yhtään sen enempää kuin pitäisi olla pedofiili tai kusipääkään ministerinä, vaikka se pedofiilin tai kusipään mielestä oliskin ihan ok ja vaikka ne olisivatkin mukavia "vastavoimia" suvaitsemiselle.

Onko sun mielestä Riikka Purra siis täysin väärässä kun hän totesi, ettei hyväksy minkäänlaista rasismia ja oli mukana hallituksen lausumassa, jossa hallituksella on nollatoleranssi rasismiin?
Vanhat tekstit teki Riikasta rasistin median puolesta, niin silloin on vaan itse hyväksyttävä rasismi. Itse olen tätä mieltä.
 

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 731
Halla-Ahon kommentointi istuntotauon keskeyttämisestä kuulostaa ihan fiksulta. Ilmeisesti se olisi aika poikkeuksellista, varsinkin tällaisen kohuilun takia.



Toki jos RKP:kin siirtyisi asiassa oppositioon, ei puhemiehellä liene muuta mahdollisuuta kuin kutsua eduskunta koolle. Asian mitättömyys huomioiden siinä toki ammuttaisiin pahasti yli.

Vuonna 2020 perustuslakivaliokunta antoi eduskunnalle kielteisen lausunnon Suomen osallistumisesta EU:n elvytysrahastoon. Pääministeri Marin kuitenkin vastoin tätä lausuntoa ja ilman eduskunnan mandaattia lupasi heinäkuussa 2020 EU-huippukokouksessa että Suomikin osallistuu rahastoon noin seitsemällä miljadilla. Perussuomalaiset vaati tällöin eduskunnan kutsumista koolle mutta silloinen puhemies Vehviläinen ei nähnyt asiaa tarpeelliseksi. Jos ei seitsemän miljardin vippaus tuosta vaan ole riittävän suuri asia että eduskunta pitäisi kutsua kesälomalta koolle, niin on kumma että nyt yhtäkkiä yhden ministerin 15 vuoden takaiset kirjoittelut onkin elämää suurempi asia.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
603
Minulle jää tuota sivuten vähän auki mitä on liiallinen suvaitseminen, mistä yllä mainittu (ja aihetta muutenkin ketjussakin sivuttu). Mitä tarkasti koetaan, että vastustetaan rasismilla, mitä se oikeasti edistää?
Liiallinen suvaitsevaisuus on, että olettaa ihmisen olevan hyvä lähtökohtaisesti etenkin jos hänen lähtökohdat ovat huonot. Esim. venäläiset, muslimit ym. joilla on voimakas ideologinen haittatausta. Parempi olla olettamatta mitään, muutamassa sekunnissa voi jo kehon kielestä ja pukeutumisesta nähdä ihmisestä minkälaisia varauksia olisi hyvä pitää takaraivossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 179
No sitten meillä ei olekkaan rasisti ministeriä.
Meillä on ministerinä rasistisia tekstejä kirjoittanut PJ, joka 10.7. puolusti tekstejään ja 11.7. pyysi niitä anteeksi ja totesi ettei hyväksy rasismia. Tuollainen valtiovarainministeri ja takinkääntäjä meillä on. Ja muut saavat pyydellä anteeksi hänen kirjoituksiaan.

Mä pidin Purraa jotenkin järkevänä vielä ennen vaaleja, ja asiallisempana kuin muut PS-öyhöttäjät. Mutta kovaa vauhtia on rapissut se kiiltokuva ja alta paljastuu samaa paskaa. Eniten yllätyin kuinka paniikkiin Purra näköjään menee paineessa ja sortuu karkeisiin virheisiin. Luulin, että on kovempi luu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 543
Itseäni ei tuollaiset Riikan avautumiset haittaa.
Vanhat tekstit teki Riikasta rasistin median puolesta, niin silloin on vaan itse hyväksyttävä rasismi. Itse olen tätä mieltä.
No sitten meillä ei olekkaan rasisti ministeriä.

Harmi ;)
Eli et ollutkaan sitä mieltä, että 'ei haittaa' tai 'median takia hyväksyttävä' . Koen epärehellisyyden asiaksi, jota ei pitäisi suvaita. Jotenkin tämä toistuu näissä perussuomalais-jutuissa, vaikka itse olen pitänyt rehellisyyttä suomalaisena ominaisuutena.

ym. joilla on voimakas ideologinen haittatausta. Parempi olla olettamatta mitään, muutamassa sekunnissa voi jo kehon kielestä ja pukeutumisesta nähdä ihmisestä minkälaisia varauksia olisi hyvä pitää takaraivossa.
Mitenköhän tuo näkyy pukeutumisessa?
 

HC91

mansplainaava setämies
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
271
Koen epärehellisyyden asiaksi, jota ei pitäisi suvaita. Jotenkin tämä toistuu näissä perussuomalais-jutuissa, vaikka itse olen pitänyt rehellisyyttä suomalaisena ominaisuutena.
Ei tarvi pöyhiä edes 15:sta vuoden taakse kun löytyy muiltakin isommilta puolueilta ei-niin-nuhteettomia aktiivipoliitikkoja. Jos maakuvalle on jotain vahinkoa aiheutunut, siitä vastuussa ei kylläkään ole joku nimimerkin takaa kirjoittanut vaan ihan kotimainen media. Asiaa on paisuteltu ja otsikkoja revitty poskettomiin mittasuhteisiin. Orpon hallitus ei ole äärioikeistoa, natseja eikä rasisteja.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 704
Mutta hattua täytyy nostaa medialle, että malttoivat odottaa suomen nato jäsenyyden. Naapurissa, kun on kuitenkin natseilta pelastaja aina valmiina hädän hetkellä apua antamaan. Jospa se nato nyt enimmät pelastushimot ehkäisee. Tarja vielä kissan antoi ja nyt on välit poikki ja natseja kuhisee joka paikassa. Kuka onkaan oikeassa ollut kokoajan jos suomessakin on natsit vallassa.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
603
Mitenköhän tuo näkyy pukeutumisessa?
Pukeutuminen ja elekieli on kommunikointia, jota suurin osa ei edes pysty kontrolloimaan itsessään. Sekunnissa voi tulla tuhannen sanan edestä tavaraa. Osa käyttää sitä korostaakseen mielipidettään huutaen.

Esim. äärimuslimi haluaa korostaa haitallisuuttaan kävelyttämällä kaapuun pukeutunutta naista 3 metriä takana kadulla. Hän on ylpeä raakalaismaisuudestaan (valistuksen ja ymmärtämyksen vastakohta). Kuulapää maihareineen ym.

Hienovaraisempia vihjailuja toki on vaikka millä mitalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 963
Mutta hattua täytyy nostaa medialle, että malttoivat odottaa suomen nato jäsenyyden. Naapurissa, kun on kuitenkin natseilta pelastaja aina valmiina hädän hetkellä apua antamaan. Jospa se nato nyt enimmät pelastushimot ehkäisee. Tarja vielä kissan antoi ja nyt on välit poikki ja natseja kuhisee joka paikassa. Kuka onkaan oikeassa ollut kokoajan jos suomessakin on natsit vallassa.
Mitkä mediat ovat kertoneet, että Suomessa on nyt natsit vallassa tai kuhisee kaikkialla? Ihan vaikka konkreettisia juttuja jos saisi argumentoinnin tueksi.
Muuten epäilen että nyt ollaan taas uhriutumassa.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Mutta hattua täytyy nostaa medialle, että malttoivat odottaa suomen nato jäsenyyden. Naapurissa, kun on kuitenkin natseilta pelastaja aina valmiina hädän hetkellä apua antamaan. Jospa se nato nyt enimmät pelastushimot ehkäisee. Tarja vielä kissan antoi ja nyt on välit poikki ja natseja kuhisee joka paikassa. Kuka onkaan oikeassa ollut kokoajan jos suomessakin on natsit vallassa.
Juu Suomen kansan onneksi oli toimiva ja tehokas hallitus tuolloin kasassa, kun Natoon haettiin nopealla aikataululla. Eikös tuo ollut vielä jokin ennätys kuinka nopeesti maa ylipäätään Natoon pääsee hakemisen jälkeen?

Ymmärrän, että uhriutuminen ja valtamedian syyttely on ensireaktio, kun lumihiutale puoluetta tai sen edustajia kritisoi. Mutta onko se nyt sitten oikeasti naapurin Markun vika jos minä paskon kännissä housuun ja selitän vielä seuraavana päivän etten aio housuja pestä tai vaihtaa?
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 190
Varmaan ois hyvä ihan tieteellisesti määritellä se rasismi. Ja sitten opettaa sitä ala-asteelta lähtien. Nythän se on lähinnä musta tuntuu linjalla määritelty.
Antirasismia, suvaitsevaisuutta, ajattelun joustavuutta ja empatiataitoja opitaan varhaiskasvatuksesta ja perusopetuksesta lähtien, se on leivottu varhaiskasvatus- ja perusopetussuunnitelman perusteisiin ihan läpäisevästi.
Ongelma on, että n. 15 prosenttia lapsista ja nuorista (tai ylikin) ei silti opi siellä juurikaan mitään. Aina voi lohduttautua sillä, että sama tilanne on muissakin maissa, mutta se on kovin valheellista. Meillä voisi olla paremminkin.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
603
Tässä nähdään myös YLE:n haitallisuus, koska sille on annettu poliittinen tehtävä poistaa tiettyjä mielipiteitä väestöstä ja yhdistettynä sen taloudelliseen intressiin poistaa Persut vaikutusvallasta. Mielestäni Purra edustaa oikein hyvin minun ajatuksiani maahanmuutosta vaikken persuista välitä (halla-ahoa lukuunottamatta) ja pidän tätä varsin epädemokraattisena, että minun rahoillani öykkärimedia yrittää tuhota demokraattisia rakenteita. Mitään keskustelua asiasta ei synny, koska YLE:llä ei ole edes oikeutta tuoda maahanmuuttoa vastustavia mielipiteitä esiin (ne on kampitettava ja asetettava naurunalaisiksi jos tuodaan).
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 704
Mä en sun juomatavoista ala keskustelemaan.
Juu Suomen kansan onneksi oli toimiva ja tehokas hallitus tuolloin kasassa, kun Natoon haettiin nopealla aikataululla. Eikös tuo ollut vielä jokin ennätys kuinka nopeesti maa ylipäätään Natoon pääsee hakemisen jälkeen?

Ymmärrän, että uhriutuminen ja valtamedian syyttely on ensireaktio, kun lumihiutale puoluetta tai sen edustajia kritisoi. Mutta onko se nyt sitten oikeasti naapurin Markun vika jos minä paskon kännissä housuun ja selitän vielä seuraavana päivän etten aio housuja pestä tai vaihtaa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 427
Eli et ollutkaan sitä mieltä, että 'ei haittaa' tai 'median takia hyväksyttävä' . Koen epärehellisyyden asiaksi, jota ei pitäisi suvaita. Jotenkin tämä toistuu näissä perussuomalais-jutuissa, vaikka itse olen pitänyt rehellisyyttä suomalaisena ominaisuutena.



Mitenköhän tuo näkyy pukeutumisessa?
Voihan sitä suvaita julkisesti, koska pakotetaan. Toinen juttu onko samaa mieltä mielessään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 427
Aika kova väite jos oikein tulkitsin. Korjaa jos olen väärässä mutta epäiletkö että RP valehteli pääministerille, presidentille ja medialle?
Sen vain Riikka tietää.

Eihän täällä Suomessa pääse mitään politiikkaa tekemään, jos ihmiset kertoisi täydellisesti kaikki luurangot mitä voi olla kaapeissaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 963
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 588
Meillä on ministerinä rasistisia tekstejä kirjoittanut PJ, joka 10.7. puolusti tekstejään ja 11.7. pyysi niitä anteeksi ja totesi ettei hyväksy rasismia. Tuollainen valtiovarainministeri ja takinkääntäjä meillä on. Ja muut saavat pyydellä anteeksi hänen kirjoituksiaan.

Mä pidin Purraa jotenkin järkevänä vielä ennen vaaleja, ja asiallisempana kuin muut PS-öyhöttäjät. Mutta kovaa vauhtia on rapissut se kiiltokuva ja alta paljastuu samaa paskaa. Eniten yllätyin kuinka paniikkiin Purra näköjään menee paineessa ja sortuu karkeisiin virheisiin. Luulin, että on kovempi luu.
Tämä on politiikan iso ongelma. Meritokratia ei toimi ja aina keskinkertaiset henkilöt pääsevät puheenjohtajiksi. Persuista löytyy paljon maltillisempiakin kansanedustajia mutta niin vain nämä keskinkertaisuudet pääsevät johtoon. Tämä tosin pitää paikkansa lähes kaikissa puolueissa pl. ehkä KD:n Essayah.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 427
Nythän se on vaan kiinni RKP:eestä, mitä päättävät keskenään tuleeko äänestystä.

”Tilanne on vakava” Teema menossa.
 

UPC

Liittynyt
10.08.2020
Viestejä
269
Onko kaikki Rasmukset käyneet lukemassa kokonaan Riikan kirjoituksen. Ja tämän takia pitäis eduskunta kutsua koolle.

Elämme sirkuksen takapihalla,vittu mikä pelle maailma Suomesta on tullut.

 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 689
Tää koko homma on kyllä ihan järjetön. Täällä ja mediassa jyllätään kuin Hitler olisi vallassa, ja todellisuudessa joku ministeri on ehkä kirjoittanut tuhmasti nettiin 15 vuotta sitten. Munkin mielestä ne jutut on kyllä mauttomia, mutta tietyllä porukalla kyllä vaikuttaisi olevan ongelmia realiteettien hahmottamisessa.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
601
Tämä on kaikista suunnista ihan vitun sekoilua.
Näyttää mun mielestä sen, mikä nykypolitiikassa on vikana. Eduskunnan puhemies twiittailee "get over it" ja hallitus on ollut pystyssä päiviä.
En tiedä millon tää muutos että politiikasta tuli jatkuvaa dramaa tapahtui.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 190
Tää koko homma on kyllä ihan järjetön. Täällä ja mediassa jyllätään kuin Hitler olisi vallassa, ja todellisuudessa joku ministeri on ehkä kirjoittanut tuhmasti nettiin 15 vuotta sitten. Munkin mielestä ne jutut on kyllä mauttomia, mutta tietyllä porukalla kyllä vaikuttaisi olevan ongelmia realiteettien hahmottamisessa.
Ehkä homma olisi rauhoittunut, tai vaikka siirtynyt jo johonkuhun toiseen, ellei Purra itse olisi sortunut uudelleen ja uudelleen vetäisemään taisteluhuutoa ja haastamaan niin mediaa kuin kansalaisia. Puoluesihteeri Luukkanen ja puhemies Halla-Aho toki yllyttivät myös, ensinmainitun provokatiivinen teksti oli ylipäätään minkään puolueen puoluesihteerille järjetön.

Kyllä kyse on nyt jo enemmänkin siitä, että Purra (ja puolue) itse ei ole ymmärtänyt ministeriroolin realiteetteja. Tai sitten persukulttuurissa tuo jatkuva haastaminen on niin syvällä, ettei yksinkertaisesti osaa kuin hyökätä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 050
Tää koko homma on kyllä ihan järjetön. Täällä ja mediassa jyllätään kuin Hitler olisi vallassa, ja todellisuudessa joku ministeri on ehkä kirjoittanut tuhmasti nettiin 15 vuotta sitten. Munkin mielestä ne jutut on kyllä mauttomia, mutta tietyllä porukalla kyllä vaikuttaisi olevan ongelmia realiteettien hahmottamisessa.
Ei se niiden kirjoitusten olemassaolo ole kaikki kaikessa, vaan puolueen suhtautuminen niihin ja muihin vastaaviin teksteihin.

Kaikilla on jotakin paskaa kaapissa, mutta sen voi hoitaa monilla eri tavoilla, jopa omaksi edukseen kun tilanne tulee kohdalle. Parhaat valitsevat itse ajan ja viitekehyksen missä menneitä muistellaan.

Realiteetin hahmoittaminen tuskin on ongelma juuri kenenkään kohdalla, persujen puoluesihteeri olkoon säännön vahvistava poikkeus.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 220
Viestejä
4 310 431
Jäsenet
71 992
Uusin jäsen
Peppi

Hinta.fi

Ylös Bottom