Ongelma tuulettimien äänissä on se, että valmistajat yleensä vain ilmoittavat desibelit. Samoin testaajat mittaavat vain desibelejä. Myös markkinointi tyypit ilmoittavat vain desibeleja. Sekä laittavat tuulettimet desibelien mukaan paremmuusjärjestykseen. Todellisuudessa ihmisen korvaan voi käydä hiljainenkin ääni paljon pahemmin kuin desibeleiltään kovempi toinen ääni riippuen siitä osuuko ääni jollekin ärsytystaajuudelle.
Tästä syystä itse käytän arcticin halpistuulettemia, koska niiden turvallinen humina alhaisella taajuudella ei käy korvaan, koska niiden rakenteessa ja laakereissa ei ole mitään mikä aiheuttaa korkeita äänitaajuuksia. Samalla päädyn maksamaan tuulettimista vähemmän ja saan sitä mitä haluan. Itseäni ei kiinnosta desibelit vaan se, että tuulettimen äänessä ei ole korvaan käyviä ärsyttäviä äänitaajuuksia. Pyrin ostamaan vain sellaisia tuulettimia jonka humina tapahtuu mahdollisimman alhaisella taajuudella.
Myönnän kyllä, että olen jäänyt jumiin arctic kotelotuulettimiin, mutta aina kun olen erehtynyt kokeilemaan jotain muuta merkkiä kotelotuulettimia olen saanut pettyä. Hintakaan ei tunnu olevan tae sille, että saa sitä mitä haluaa.