Nyt jos palataan aiheeseen ja unohdetaan hetkeksi tämä pandemiapoliisin talteenottama henkilö.
Muutama kysymys nykymenosta:
Eikös tällainen pandemia, tai huomattavasti pahempikin, saataisiin aikaan minä tahansa vuonna, jos tehtäisiin +3 000 000 influenssatestiä ja raportoitaisiin jokainen influenssaan liittyvä kuolema päivittäisessä mediassa?
Erikoista on sekin että reippaasti yli 90% väestöstä noudattaa kuuliaisesti suosituksia eli käyttää maskia, läträä käsidesillä, laukkaa koronatestissä jos tulee aivastus ja piiloutuu kotiin, niin miksi ihmeessä siltikin on tarpeen kiristää rajoituksia, antaa tietyille tahoille valta sulkea yksityisen elinkeinonharjoittajan toiminta, kuten kuntosalit ja ravintolat, sen ohella että kaikki kulttuuri- ja aikuisten harrastustoiminta on jo jäähyllä? Miksi nämä rajoitukset eivät toimi? Miksi tarvitaan pakkotestaus ja muutos tartuntatutilakiin, jolla kajotaan ihmisen perusoikeuksiin? vrt juuri nyt saatu esimerkki kun poliisit hakee testistä kieltäytyneen kotoaan pakolla.
Kummallista myös, että influenssa on hävinnyt, koska maskit ja rajoitukset on käytössä, korona taas levinnyt, koska niitä ei käytetä? Ei kun ainiin, korona leviää paljon helpommin kun siinä sellaiset "piikit". Kuulittako! PIIKIT! Kyllä näin Tokmannilla ämpäreitä jonottava kansalainenkin ymmärtää että niiden piikkien vuoksi on helvetti irti! Nyt on pakko olla tanssimatta ja laulamatta hetken. Tai ehkä vähän pitempäänkin. Voi olla, että tulee vielä kahdeksaskin aalto, joten ei kannata tanssahdella ennen vuotta 2024. Vai voisiko olla, että influenssa vain korvattiin tällä koronaviruksella?
Kyllähän se täytyy kuunnella tässä ja nyt HUS:n johtajia - Helpompi laittaa kaikki paikat kiinni ja lukkoon, hakea porukkaa pakkotestaukseen kotoaan vs. ettei terveydenhuollon tarvitse poiketa sen kummemmin siitä normaalista toiminnasta?
ps. Ennenmuinoin, ei edes kovin kauan sitten, jokainen itse tiesi onko kenties sairas vai ei ja hän sai itse päättää mitä tekee mahdollisen sairautensa kanssa. Nykyisin nähtävästi on niin, että terveysviranomaiset päättää onko sairas vai ei millä tavalla tästä sairaaksi luokitellusta pitää rangaista. Vaikka todellisuudessa kyseinen henkilö on täysin terve.