Itse olen hoitoalalla, hoitokodissa.
Päässä myllertää rokote-asia lähinnä mahd. haitat ym mitä tuosta voi tulla jopa pitemmällä aika jänteellä. (varmasti tyhmää joidenkin mielestä ok)
Hirvittävä paine tuntuisi olevan että rokote on pakko ottaa, onko se irtisanomisen peruste? Monet töissä tuntuvat ryhmäpaineen takia sen joutuvan ottamaan ja hyvin harmissaan asiasta.
Onko asia todellä näin? maski naamalla ollaan kuitenkin töissä 24-7 ja muutenkin tarvittavat varotoimet käytössä hygieniaan liittyen. Liiton sivuilla kuitenkin lukee ettei olisi pakollista eikä voida pakottaa jne. mutta kun tuntuu olevan tosiaan että PAKKO tai muuten.
Esimies itse odotellut rokotusta kuin kuuta nousevaa jo heti koronavyyhdin alettua ja tuonut ilmi että hän menee ottamaan sen vaikka etemmäksi kunhan sellainen on saatavilla, itse skeptisempi tämän suhteen varsinkin kehitys-ajan suhteen, toki onhan näitä testattu ja näin myyntiluvat on mutta kuitenkin vähän on sellainen olo että onko ihan pakko, serkulla tod. paha narkolepsia jo sikapiikistä. (alle 30v nainen)
Täällä pikkukunnassa koronaa alle 20 tapausta yhteensä ollut kokonaisuudessaan. Varmasti aiemminkin ollut ketjussa puhetta mutta ei aivan kaikkea jaksanut selata mutta jos joku jaksaisi vastata