Tosiasia on, pitkäaikaisvaikutuksia ja muita asioita tunneta edelleenkään kovinkaan tarkkaan, vaikka monet täällä ketjussa tuntuu kovin varmasti leimaavan kaikki sellaiset luulosairauksiksi. Miksi niitä luulosairaita on sitten tavallista enemmän sellaisilla alueilla, joissa Korona on levinnyt?
Itse en toki poissulje sitä mahdollisuutta, että oireet olisivat psykosomaattisia, mutta 150000 Ruotsissa on jo niin suuri luku, että se joka väittää noin monen olevan luulosairaita on todennäköisemmin itse sellainen (ehkä eri suuntaan). Vanha viisaus, että jos koet olevasi viisas ja kaikki muut on hulluja olet todennäköisesti itse hullu
Muutenkin keskustelu jankkaa jälleen samaa, että joidenkin tahojen mielestä koko Koronan leviämisen ehkäisy tulisi lopettaa ja antaa sen vaan levitä. Mitkä faktat osoittaa siihen suuntaan, että niin tulisi toimia? Tähän asti nähty, että taloudelliset haitat kulkee ensisijaisesti käsikädessä Koronan leviämisen kanssa ja rajoitukset on lähinnä seurausta siitä, jos on töpeksytty pandemian alkupisteessä ja päästetty se leviämään. Jos se leviää, niin talous ottaa joka tapauksessa osumaa, kuten Ruotsista on nähty. Tuon päälle ei ole tullut mitään näyttöä siitä, että laumasuojaa kannattaisi lähteä hakemaan, eikä pitkäaikaisia terveysvaikutuksia edelleenkään tunneta. Suomessa homma on mielestäni nyt aika hyvin hallinnassa, eikä ole syytä muuttaa linjaa rankemmin suuntaan tai toiseen. Kovin vähän nämä nykyiset korona-toimenpiteet rajoittaa elämää, mutta näyttää kuitenkin toimivan aika tehokkaasti.
Coronavirus warning from Italy: Effects of COVID-19 could be worse than first thought
"So little is known of the virus that any long-term planning is guess work."
"The advice from Italy is simple: Don't get infected."
"At first, initially, we thought it was a bad flu, then we thought it was a bad flu with a very bad pneumonia, it was the phase when you came here, but subsequently we discovered that it is a systemic illness with vessel damage in the whole body with renal involvement, cerebral involvement,"
Onneksi täällä foorumilla moni tietää, että ei se ole kuin nuha, ja luulosairauksia on pitkäaikaisvaikutukset
Italiassa lääkärit ei tiedä - peloissaan vaan kun ovat joutuneet kokemaan moisen.