Pistää kyllä vihaksi ettei ministeri Kiuru pystynyt sanomaan, että oli ehkä pieni arviointivirhe poistaa markustusrajoituksia. Nyt itsekin olen sitten isomman luokan rikollinen, koska matkustin maahan joka ei ollut riskimaa sinne matkustaessani. Vielä enemmän suoraan sanoen vituttaa koska koko osavaltion koronatilanne on parempi kuin Suomessa nyt. Jäätävää syyllistämistä ministeriltä: ihmiset jotka jumalauta noudattivat ministerin itse tekemiä päätöksiä, ovatkin ottaneet riskin ja vaarantaneet ihmisten hengen.
Huomaa että on naiset (tai paremminkin poliitikot) vallassa - vaikka tunaroidaan mitä ja tehdään huonoja päätöksiä niin ei vain pystytä myöntämään omia virheitä. Oli se sitten puuttuvat varmuusvarastomaskit, paskan ostaminen, tunarointi lentokentillä keväällä jne. niin vika ei ole hallituksessa tai ministeriössä. Vika on aina kansalaisissa. Mikä on kyllä totta, koska tuollaiset päättäjät ollaan äänestetty valtaan.
Tämähän on ihan täyttä paskaa niiden osalta jotka ovat matkustaneet maahan, minne ei ollut matkustusrajotuksia. Hyvin näköjään onnistuu ministerien itse tehdyn virheen vastuun vietitys muiden niskoille.
Ps. Karanteeni ihan yksi ja sama. Keväällä olin 4 kk käytänössä oman tontin rajojen sisällä. Se mikä nyppii, on tuo jäätävä syyllistäminen (minä myös ministeri teki) ja vastuun vierittäminen muiden niskaan.