• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 677
Mitä nyt vilkaissut muita keskustelupaikkoja niin on edelleen iso joukko ihmisiä jotka olisivat vaikka heti valmiita ottamaan rajoituksia käyttöön että "tartuntoja saataisiin alas". Se ajatusprosessi ei juokse näillä kovin pitkälle. Mutta eivät tosiaan näe mitään ongelmaa siinä että rajoitetaan ihmisten tekemistä nostamalla yksi tauti erityisasemaan.
Ei kannata tosiaan unohtaa tätä koronaa. Vaara kanssaihmisistä vaanii heti kulman takana.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 218
Mitäköhän nämä "muut keskustelupaikat" ovat? Maailmaan mahtuu taustakohinaa aika paljon ja jos yksittäiset viestit olisivat perustelu asialle kuin asialla niin iotechin mukaan korona oli salaliitto, liskoihmiset johtavat kansainvälisiä salaliittoja ja maa on litteä.

Noin yleisesti koronan taudinkuva on sen verran "lievä" nykyään rokottamisen ja sairastamisesta tulleen vastustuskyvyn takia (lue influenssalievä), että se perinteinen virustaudinhallinta, eli rokottaminen, on se tie jota tullaan jatkossa käyttämään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
689
Kansan kahtiajako, rokottamattomien leimaaminen ym. mediassa katkesi kuin veitsellä leikaten sodan alkaessa. Hajota ja hallitse ei ollutkaan niin hyvä strategia kun örkin uhka koveni.. Sitten oltiin niinkuin tuota aikaa ei olisi ollutkaan. Ties vaikka ilman sotaa olisi passisekoilu ottanut lisää kierroksia syksyllä, kannatusta tuntui olevan. Vaikkapa työpaikoille pääsyn estäminen ilman vapaaehtoista rokotetta. Nyt emme koskaan saa tietää miten pitkälle psykoosi olisi voitu viedä.. :kahvi:


Retoriikka on todellakin kokenut radikaalin muutoksen, kummallisen äkkiä. Ei ole ainakaan minussa herättänyt luottamusta sen paremmin viranomaisiin, mediaan kuin kanssaihmisiin, joiden pahimmat kommentit ovat olleet kuin suoraan jonkun partasuisen uskonnollisen fanaatikon suusta, tarjolla sortoa ja kuolemaa väärinajattelijoille. Saapa nähdä opitaanko tästä mitään ensi kertaa varten, pandemioita tulee kyllä aina lisää niin kauan kuin on ihmisiä niitä havainnoimassa.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Retoriikka on todellakin kokenut radikaalin muutoksen, kummallisen äkkiä. Ei ole ainakaan minussa herättänyt luottamusta sen paremmin viranomaisiin, mediaan kuin kanssaihmisiin, joiden pahimmat kommentit ovat olleet kuin suoraan jonkun partasuisen uskonnollisen fanaatikon suusta, tarjolla sortoa ja kuolemaa väärinajattelijoille. Saapa nähdä opitaanko tästä mitään ensi kertaa varten, pandemioita tulee kyllä aina lisää niin kauan kuin on ihmisiä niitä havainnoimassa.
Nyt etenkin hymyilyttää perustelut erveydenhuollon romahtamisella kun se nytkin ns normi tilanteessa hädin tuskin toimii. Aivan täyttä hevonpaskaa ja olen tasan varma että nämä pahimmat leirittäjät eivät ole viisastuneet tai reflektoineet psykoottisia juttujaan pätkän vertaa. Häpeää ei koeta
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Nyt etenkin hymyilyttää perustelut erveydenhuollon romahtamisella kun se nytkin ns normi tilanteessa hädin tuskin toimii. Aivan täyttä hevonpaskaa
Niin, että todetaan (t)erveydenhuollon olevan normitilanteessakin äärirajoilla mutta siihen lisäkuorman tuottaminen ei aiheuttaisi ongelmia ja on täyttä hevonpaskaa?
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
576
Olisi syytäkin olla. Ei ole mitään järkeä, että annetaan salaliittohöperöiden vaarantaa muidenkin terveys. Jos haluavat hölmöillä, niin pysykööt kotona tai vaikka vankilassa, jos sääntöjen noudattaminen ei onnistu. Sama pätee kaikkiin koronaa vastaaviin, yleisvaarallisiin tauteihin.
Vastaavia säännöksiä on ollut matkustamiseen liittyen vaikka kuinka pitkään, Tiettyihin maihin kun lähdet, niin pitää olla voimassa tietyt rokotukset. Ja joitakin suositellaan (Voi vakuutukset olla korvaamatta, jos ei ole)..
Kannattaako antaa sitten epäpätevien poliitikkojen vaarantaa kaikkien terveys vaikkapa kaikista turvallisuusvaatimuksista vapautetuilla rokotteilla? Nyt on sentää jo dataa saatavilla jonka mukaan voi laskea esimerkiksi ikäryhmien elinikäodotuksia koronarokotusstatuksien mukaan. Kannattaa tutustua ihan itse ja päätellä siitä sitten onko tehnyt hyviä vai huonoja valintoja koronarokotusten suhteen. Mediahan on asiasta hyvin hiljaa mutta esimerkiksi henkivakuutuspuolella kyseinen tieto on todella tärkeä koska sen mukaan määritellään vakuutusriskit ja firman tulos - alahan on kilpailtu sangen julkisesti ennustusten toteutumien mukaan ja kyseisten listojen kärkipään vakuutustilastoijat ovat jo laskeneet kuolinriskit koronarokotuksista. Prosentit sinällään eivät äkkiseltään välttämättä näytä edes pahoilta mutta jos niillä laskee nuoremman kaverin elinikäodotuksia....
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Kannattaako antaa sitten epäpätevien poliitikkojen vaarantaa kaikkien terveys vaikkapa kaikista turvallisuusvaatimuksista vapautetuilla rokotteilla? Nyt on sentää jo dataa saatavilla jonka mukaan voi laskea esimerkiksi ikäryhmien elinikäodotuksia koronarokotusstatuksien mukaan. Kannattaa tutustua ihan itse ja päätellä siitä sitten onko tehnyt hyviä vai huonoja valintoja koronarokotusten suhteen. Mediahan on asiasta hyvin hiljaa mutta esimerkiksi henkivakuutuspuolella kyseinen tieto on todella tärkeä koska sen mukaan määritellään vakuutusriskit ja firman tulos - alahan on kilpailtu sangen julkisesti ennustusten toteutumien mukaan ja kyseisten listojen kärkipään vakuutustilastoijat ovat jo laskeneet kuolinriskit koronarokotuksista. Prosentit sinällään eivät äkkiseltään välttämättä näytä edes pahoilta mutta jos niillä laskee nuoremman kaverin elinikäodotuksia....
Laske vastaavat luvut koronan sairastaneille ilman rokotuksia.
Ota huomioon, että korona rokutusten aiheuttamat oireet ja ongelmat eivät ole juuri mitään VS koronan aiheuttamat oireet.

Korona levisi senverran tehokkaasti, jotta sen sairastamista ei ole pystynyt välttämään, jos ei ole jotenkin onnistunut lukittautumaan 4 seinan sisälle ja sielläkin on vielä vaara sairastua pintojen kautta, kun ottaa esim ruokalähetyksen vastaan.

Todennäköisesti kaikki ovat sairastaneet koronan rokotusten lisäksi 1-4 kertaa tässä vaiheessa... Nyt tuntuu taas olevan liikkeellä, porukkaa oli töissä kuumeessa ja selkeästi oli ensin yhdessä ja sitten nyt muutamalla, jotka olivat ensimmäisen kanssa yhteyksissä..

Toki kiitos rokotusten, oireet ovat yleensä hyvin lievät.

Koronan kanssa on jo kohtuu alusta asti ollut selvää, että se aiheuttaa verihyytymiä. Joillekin on tullut sairastamisen jälkeen esim tukoksia ja on jouduttu antamaan liuotushoitoa. Tukokset eivät ole tulleet myöskään välttämättä heti vaan sairastamisen jälkeen on ollut esim kuukauden ensin lieviä, epämääräisä oireita...

Käsittääkseni riskipotilaita hoidetaan nykyisinkin verenohennuslääkkeillä

Toki se on selvää, ettäkun hyytymiä syntyy, niin se aiheuttaa eliniän tippumista, keskimäärin..
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
891
Itse olen tätä ketjua oikeastaan vain lukenut mutta korona rokotteilla ei ole edelleen virallista myyntilupaa eu:ssa, joten siitä voi kyllä jo päätellä rokotteen laadun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 443
Itse olen tätä ketjua oikeastaan vain lukenut mutta korona rokotteilla ei ole edelleen virallista myyntilupaa eu:ssa, joten siitä voi kyllä jo päätellä rokotteen laadun.
Ihan snadisti kuulostaa siltä, että olet tainnut lukea jotain muutakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 136
Itse olen tätä ketjua oikeastaan vain lukenut mutta korona rokotteilla ei ole edelleen virallista myyntilupaa eu:ssa, joten siitä voi kyllä jo päätellä rokotteen laadun.
Oletko ollut uutispimennossa tai jotain..?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
576
Laske vastaavat luvut koronan sairastaneille ilman rokotuksia.
Ota huomioon, että korona rokutusten aiheuttamat oireet ja ongelmat eivät ole juuri mitään VS koronan aiheuttamat oireet.

Korona levisi senverran tehokkaasti, jotta sen sairastamista ei ole pystynyt välttämään, jos ei ole jotenkin onnistunut lukittautumaan 4 seinan sisälle ja sielläkin on vielä vaara sairastua pintojen kautta, kun ottaa esim ruokalähetyksen vastaan.

Todennäköisesti kaikki ovat sairastaneet koronan rokotusten lisäksi 1-4 kertaa tässä vaiheessa... Nyt tuntuu taas olevan liikkeellä, porukkaa oli töissä kuumeessa ja selkeästi oli ensin yhdessä ja sitten nyt muutamalla, jotka olivat ensimmäisen kanssa yhteyksissä..

Toki kiitos rokotusten, oireet ovat yleensä hyvin lievät.

Koronan kanssa on jo kohtuu alusta asti ollut selvää, että se aiheuttaa verihyytymiä. Joillekin on tullut sairastamisen jälkeen esim tukoksia ja on jouduttu antamaan liuotushoitoa. Tukokset eivät ole tulleet myöskään välttämättä heti vaan sairastamisen jälkeen on ollut esim kuukauden ensin lieviä, epämääräisä oireita...

Käsittääkseni riskipotilaita hoidetaan nykyisinkin verenohennuslääkkeillä

Toki se on selvää, ettäkun hyytymiä syntyy, niin se aiheuttaa eliniän tippumista, keskimäärin..
No kenellä olit oikeasti tavannut vakavan koronan vai onko kokemuksesi pelkästään median pelottelusta? Itse nyt en nähnyt kenenkään koronasta vakasti sairastuneen ja olen kärsinyt rokottamattomana Omicron Ba2-variantin. Oli lievin flunssa ikinä lukuunottamalla vajaan vuorokauden suht korkeaa kuumetta, lievää väsymystä ja yskimistä lukuunottamatta en ollut millään tavalla kipeä. Työkaverit sairasti rokottamattomana Wuhanin version ja olihan se osalla selvästi pahempi - osalla siinäkin tosin lievien oireiden takia se kotona pysyminen oli vaikeaa.

Ja onhan se nyt aivan selvää että mitään tutkimustulosta ei ole tullut että koronassa mikään muu ei aiheuta vaaraa terveydelle kuin itse piikkiproteiini. Sen ottaminen suoraan geeniterapiana flunssaviruksen sijaan ei varmasti paranna kenenkään terveyttä - hyvin yksinkertaisesti jos piikkiproteiini on ongelma kuten kaikki tutkimukset näyttävät osoittavan mahdollisimman vähäinen altistuminen on hyväksi. Nykyiset koronarokottteet paitsi itse pistävät elimistön tuottamaan kyseistä piikkiproteiinia myös alistavat itse koronavirukselle ja sen taudin pitkittyneille muodoille - kannattaa taputtaa itseään selkään jos on selviytynyt tämän propagandakoneiston jäljiltäkin ilman kyseisiä piikkejä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
No kenellä olit oikeasti tavannut vakavan koronan vai onko kokemuksesi pelkästään median pelottelusta? Itse nyt en nähnyt kenenkään koronasta vakasti sairastuneen ja olen kärsinyt rokottamattomana Omicron Ba2-variantin. Oli lievin flunssa ikinä lukuunottamalla vajaan vuorokauden suht korkeaa kuumetta, lievää väsymystä ja yskimistä lukuunottamatta en ollut millään tavalla kipeä. Työkaverit sairasti rokottamattomana Wuhanin version ja olihan se osalla selvästi pahempi - osalla siinäkin tosin lievien oireiden takia se kotona pysyminen oli vaikeaa.

Ja onhan se nyt aivan selvää että mitään tutkimustulosta ei ole tullut että koronassa mikään muu ei aiheuta vaaraa terveydelle kuin itse piikkiproteiini. Sen ottaminen suoraan geeniterapiana flunssaviruksen sijaan ei varmasti paranna kenenkään terveyttä - hyvin yksinkertaisesti jos piikkiproteiini on ongelma kuten kaikki tutkimukset näyttävät osoittavan mahdollisimman vähäinen altistuminen on hyväksi. Nykyiset koronarokottteet paitsi itse pistävät elimistön tuottamaan kyseistä piikkiproteiinia myös alistavat itse koronavirukselle ja sen taudin pitkittyneille muodoille - kannattaa taputtaa itseään selkään jos on selviytynyt tämän propagandakoneiston jäljiltäkin ilman kyseisiä piikkejä.
Mitä se vakava on? Riittääkö teholle moneksi viikoksi, jonka jälkeen ei kirjoittaminen ja puhuminenkaan ym sujunut.
Vai pitääkö kuolla, että pidät tilannetta vakavana?
------------
Maailman ihmisistä on rokotettu länsimaissa yli 3/4:osaa ja äärimmäisen harvalla on ollut pahoja ongelmia. Se että itselläsi oli hyvä tuuri koronan kanssa ja selvisit ehkä helpolla (tosin verisuoniesi tukkeutumiastetta ei tiedä, ehkä vielä kymmeniin vuosiin, jos olet nuori) ei merkitse mitään kokonaiskuvassa.

Fakta on, että koronan takia koko maailmassa oli täysin pakko ottaa ennennäkemättömät rajoitukset käyttöön. Joissain maissa yritettiin räpiköidä, mutta ei siitä mitään tullut pakko oli jossain vaiheessa rajoittaa.. Viimeistään kansalaiset itse tajusivat rajoittaa, kun homma meni pahasti vituiksi..
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Ja onhan se nyt aivan selvää että mitään tutkimustulosta ei ole tullut että koronassa mikään muu ei aiheuta vaaraa terveydelle kuin itse piikkiproteiini. Sen ottaminen suoraan geeniterapiana flunssaviruksen sijaan ei varmasti paranna kenenkään terveyttä - hyvin yksinkertaisesti jos piikkiproteiini on ongelma kuten kaikki tutkimukset näyttävät osoittavan mahdollisimman vähäinen altistuminen on hyväksi. Nykyiset koronarokottteet paitsi itse pistävät elimistön tuottamaan kyseistä piikkiproteiinia myös alistavat itse koronavirukselle ja sen taudin pitkittyneille muodoille - kannattaa taputtaa itseään selkään jos on selviytynyt tämän propagandakoneiston jäljiltäkin ilman kyseisiä piikkejä.
Nyt hypättiin kyllä kerralla syvään päähän. Tuo nyt on sellaista salaliitto tuubaa, ettei mitään rajaa. Kyseessä ei edelleenkään ole mikään geeniterapia. Mitään todisteita ei myöskään ole rokotteen alistavan koronaviruksille tai sen pitkittyneille muodoille. Kyllä niistä korona rokotteista vaan on enemmän hyötyä kuin haittaa. Hyöty toki on suurin riskiryhmille, perusterveille korona ei nyt niin hirveän vaarallinen ole ja tauti suurella todennäköisyydellä lievä oireinen/oireeton.

Fakta on, että koronan takia koko maailmassa oli täysin pakko ottaa ennennäkemättömät rajoitukset käyttöön. Joissain maissa yritettiin räpiköidä, mutta ei siitä mitään tullut pakko oli jossain vaiheessa rajoittaa.. Viimeistään kansalaiset itse tajusivat rajoittaa, kun homma meni pahasti vituiksi..
No ei todellakaan ollut mikään pakko ottaa kaikkia rajoituksia mitä otettiin käyttöön. Suomessakin homma lähti ihan laukkalle esim. Uudenmaan sulku, vaalien siirto jne. maailman laajuisesti paljon järkevämpää olisi ollut vetään Tengelin linjalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Nyt hypättiin kyllä kerralla syvään päähän. Tuo nyt on sellaista salaliitto tuubaa, ettei mitään rajaa. Kyseessä ei edelleenkään ole mikään geeniterapia. Mitään todisteita ei myöskään ole rokotteen alistavan koronaviruksille tai sen pitkittyneille muodoille. Kyllä niistä korona rokotteista vaan on enemmän hyötyä kuin haittaa. Hyöty toki on suurin riskiryhmille, perusterveille korona ei nyt niin hirveän vaarallinen ole ja tauti suurella todennäköisyydellä lievä oireinen/oireeton.



No ei todellakaan ollut mikään pakko ottaa kaikkia rajoituksia mitä otettiin käyttöön. Suomessakin homma lähti ihan laukkalle esim. Uudenmaan sulku, vaalien siirto jne. maailman laajuisesti paljon järkevämpää olisi ollut vetään Tengelin linjalla.
Syvä pääty, salaliitto, hyöty/haitta -suhde ja rokotteen kiistämätön teho ei valitettavasti samassa viestissä enää muodosta uskottavaa asiakokonaisuutta. Ihan näin vinkiksi muillekin.

E: muuten kyllä samoilla linjoilla. :thumbsup:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Syvä pääty, salaliitto, hyöty/haitta -suhde ja rokotteen kiistämätön teho ei valitettavasti samassa viestissä enää muodosta uskottavaa asiakokonaisuutta. Ihan näin vinkiksi muillekin.

E: muuten kyllä samoilla linjoilla. :thumbsup:
Ei muodosta uskottavaa asiakokonaisuutta? Nuo väitteet rokotteesta on kyllä ihan täyttä salaliitto tuubaa. Vai uskotko itse rokotteen olevan geeniterapiaa, joka altistaa koronalle ja sen pitkittyneelle muodolle? Kyllähän nuo rokotteet on selvästi auttaneet, se kuinka paljon riippuu variantista, koska teho ei ole sama eri variantteihin. Rokotteiden tehoa kuitenkin tutkittu moneen kertaa monen tahon toimesta ja aina niiden hyötyjen on todettu olevan haittoja suurempi. Löytyykö sulta jotain uskottavaa tutkimusta, joka osoittaa rokotteiden haittojen olevan hyötyjä suuremmat?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Ei muodosta uskottavaa asiakokonaisuutta? Nuo väitteet rokotteesta on kyllä ihan täyttä salaliitto tuubaa. Vai uskotko itse rokotteen olevan geeniterapiaa, joka altistaa koronalle ja sen pitkittyneelle muodolle? Kyllähän nuo rokotteet on selvästi auttaneet, se kuinka paljon riippuu variantista, koska teho ei ole sama eri variantteihin. Rokotteiden tehoa kuitenkin tutkittu moneen kertaa monen tahon toimesta ja aina niiden hyötyjen on todettu olevan haittoja suurempi. Löytyykö sulta jotain uskottavaa tutkimusta, joka osoittaa rokotteiden haittojen olevan hyötyjä suuremmat?
Se luokitellaanko rokote geeniterapiaksi, ihmiskunnan suurimmaksi saavutukseksi vai teollisuusjätteeksi on minulle samantekevää. Kehotan vain kiinnittämään huomiota retoriikkaan, joka ei edesauta asiasi esittämistä.

Hyödyt on haittoja suurempi on myös täysin tyhjä mietelause, sillä mikään taho ei suostu tätä riippumattomasti tutkimaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Se luokitellaanko rokote geeniterapiaksi, ihmiskunnan suurimmaksi saavutukseksi vai teollisuusjätteeksi on minulle samantekevää. Kehotan vain kiinnittämään huomiota retoriikkaan, joka ei edesauta asiasi esittämistä.
Geeniterapia on täysin eri asia ja väittäminen geeniterapiaksi on kyllä ollut jo pitkään osa näitä salaliitto väitteitä.
Hyödyt on haittoja suurempi on myös täysin tyhjä mietelause, sillä mikään taho ei suostu tätä riippumattomasti tutkimaan.
Ei se mikään mietelause ole, vaan seurantatutkimuksissa on huomattu hyödyt haittoja suuremmiksi. Haitat on melkoisen harvinaisia tämän rokotteen osalla. Mihin viittaat sillä ettei tätä kukaan taho suostu riippumattomattomasti tutkimaan? Jotain faktaa tälle väitteelle tarjota?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Geeniterapia on täysin eri asia ja väittäminen geeniterapiaksi on kyllä ollut jo pitkään osa näitä salaliitto väitteitä.
Tämä väite on pelkkää semanttiikkaa, eikä se liity yhtään mihinkään salaliittoon, paitsi siihen, että joidenkin tahojen mielestä geeniterapia on jonkinlainen kirosana jota ei saa mainita. En tiedä miksi, mutta kai tällekin ilmiöille jokin hyvää tarkoittava syy löytyy.

Ei se mikään mietelause ole, vaan seurantatutkimuksissa on huomattu hyödyt haittoja suuremmiksi. Haitat on melkoisen harvinaisia tämän rokotteen osalla. Mihin viittaat sillä ettei tätä kukaan taho suostu riippumattomattomasti tutkimaan? Jotain faktaa tälle väitteelle tarjota?
Esitä sinä mieluummin tutkimus väitteellesi. Katson sitten niistä kirjoittajien riippuvuuksia. Ehkä näin päästään yhdessä parhaiten eteenpäin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Tämä väite on pelkkää semanttiikkaa, eikä se liity yhtään mihinkään salaliittoon, paitsi siihen, että joidenkin tahojen mielestä geeniterapia on jonkinlainen kirosana jota ei saa mainita. En tiedä miksi, mutta kai tällekin ilmiöille jokin hyvää tarkoittava syy löytyy.
Geeniterapia väitteet on kyllä olleet alusta asti näiden salaliittoteorioiden keskiössä. Samoin se, että rokote altistaisi koronalle jne.

Esitä sinä mieluummin tutkimus väitteellesi. Katson sitten niistä kirjoittajien riippuvuuksia. Ehkä näin päästään yhdessä parhaiten eteenpäin.
Eli väite oli vaan ihan oma päätelmäsi. Näin vähän arvelinkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Geeniterapia väitteet on kyllä olleet alusta asti näiden salaliittoteorioiden keskiössä. Samoin se, että rokote altistaisi koronalle jne.



Eli väite oli vaan ihan oma päätelmäsi. Näin vähän arvelinkin.
Rakentavan keskustelun sijaan päätit jatkaa tällä salaliittonarratiivilla. Olen pettynyt. Olisin erittäin mielelläni katsonut tätä yhdessä eteenpäin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Rakentavan keskustelun sijaan päätit jatkaa tällä salaliittonarratiivilla. Olen pettynyt. Olisin erittäin mielelläni katsonut tätä yhdessä eteenpäin.
Olisin ihan mielelläni nähnyt jotain faktaa väitteesi tueksi, mutta mitään sellaista ei ilmeisesti ole. Olisin ihan mielelläni nähnyt ne faktat, niin asiasta voisi rakentavasti keskustella.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
93
Jälkipyykeissä on todettava miten pelottavan helppoa ihmisten mieliä on muokata uutisoinnin avulla. Maskit, rokotukset, passit ym ja nyt kukaan ei edes muista koronaa.

Tuskin taitaa tulla myöskään pakkorokotuksia ottaneiden terveydenhuollon henkilöstön sairauspoissaolotilastoja koronan ajalta. Tai jos tulisikin ja nousua on niin se menee koronaväsymyksen piikkiin luonnollisesti.

Kaikista pahinta koko "pandemiassa" oli huomata miten helposti ihmiset saadaan kääntymään toisiaan vastaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Mikähän luotettava taho moisen tutkimuksen tuottaisi?
Eli mitään faktaa tuolle väitteelle ei ole, vai onko? Eiköhän tuohon löytyisi moniakin tahoja jotka sen tutkimuksen voisi tuottaa, jos sille rahoitus järjestettäisiin jonkun kaikille kelpaavan puolueettoman tahon toimesta (muutenhan joku kuitenkin väittäisi tutkimusta puolueelliseksi). Taitaa olla vaan melkoisen hankala löytää rahoituksen järjestävä taho, joka olisi kaikkien mielestä puolueeton tässä asiassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Eli mitään faktaa tuolle väitteelle ei ole, vai onko? Eiköhän tuohon löytyisi moniakin tahoja jotka sen tutkimuksen voisi tuottaa, jos sille rahoitus järjestettäisiin jonkun kaikille kelpaavan puolueettoman tahon toimesta (muutenhan joku kuitenkin väittäisi tutkimusta puolueelliseksi). Taitaa olla vaan melkoisen hankala löytää rahoituksen järjestävä taho, joka olisi kaikkien mielestä puolueeton tässä asiassa.
Esitä sinä riippumaton tutkimus siitä, että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. Tämä oli sinun alkuperäinen argumenttisi.

En tajua miksi edes lähdit tälle vastaväittämisen polulle, sillä olen kokoajan ollut auttamassa tavoitteittesi saavuttamisessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 443
Ja onhan se nyt aivan selvää että mitään tutkimustulosta ei ole tullut että koronassa mikään muu ei aiheuta vaaraa terveydelle kuin itse piikkiproteiini.
Miten olet päätynyt tähän tulokseen? Siihen piikkiproteiiniinko ne koronaan kuolleet kuolee? (lähde?) Sinulla lienee jotain perusteita tähän, ehkä sellaisia, jotka huomioon, että on myös ei-mRNA pohjaisia rokotteita, ja vaikkapa brittien laadukkaat taudin ja rokotusten vaikutuksia seuraavat ja vertailevat statistiikat?

Ehkä tuo avulias kaveri voisi auttaa sinuakin väitteiden kanssa, hän halusi katsoa asiaa 'yhdessä eteenpäin'.

Teenkö hyvän oletuksen, että tässä auttaessasi, sanaa riippuvuus voidaan ilman suurempia fanfaareja sijoittaa tuohon geeniterapian paikalle? Ja tämän perusteella voidaan hylätä kaikki mikä ei miellytä.

Tämä väite on pelkkää semanttiikkaa, eikä se liity yhtään mihinkään salaliittoon, paitsi siihen, että joidenkin tahojen mielestä geeniterapia on jonkinlainen kirosana jota ei saa mainita. En tiedä miksi, mutta kai tällekin ilmiöille jokin hyvää tarkoittava syy löytyy.
Hyödyt on haittoja suurempi on myös täysin tyhjä mietelause, sillä mikään taho ei suostu tätä riippumattomasti tutkimaan.
Niin mitkä tahot ovat kieltäytyneet?

Esitä sinä riippumaton tutkimus siitä, että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.
Minkälaiset kriteerit sinulla siis on tähän? Jos vaikka annat esimerkiksi pari sinulle kelpaavaa riippumatonta tutkimusta siitä, että turvavöiden hyödyt on suuremmat kuin haitat? Oletan, että tässäkään ei kelpaa statistiikat oikeasta elämästä. Ja EuroNCAP:piakin tukee eri valtiot, ja onko ne edes tutkimuksia.

Mikä luotettava taho voisi tuollaisen tutkimuksen tuottaa?
Kriteereistä puhuen. Jää siis vähän epäselväksi mitä haluat. Tai mikä kelpaa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Esitä sinä riippumaton tutkimus siitä, että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. Tämä oli sinun alkuperäinen argumenttisi.
Lue lukuisia tieteellisiä tutkimuksia rokotteiden tehosta.

En tajua miksi edes lähdit tälle vastaväittämisen polulle, sillä olen kokoajan ollut auttamassa tavoitteittesi saavuttamisessa.
Minäkään en tajua, miksi aloit väittämään rokotteiden tehosta, vaikka sitä on tutkittu koko niiden käyttöaika ja niiden on todettu olevan tehokkaita ja haittojen hyvin harvinaisia. Tutkimuksia on tehty ympäri maailman niin monien toimijoiden toimesta, että en ymmärrä miksi se riitä. En tiedä mikä sinun tavoite on, itselläni ei sen suurempaa tavoitetta ole kuin totuus. Eli tarkastella objektiivisesti mikä tässä oli totta ja mikä ei. Itse luotan tutkittuun tietoon asiassa. Perusoikeuksia ei tule perusteettomasti polkea.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
576
Nyt hypättiin kyllä kerralla syvään päähän. Tuo nyt on sellaista salaliitto tuubaa, ettei mitään rajaa. Kyseessä ei edelleenkään ole mikään geeniterapia. Mitään todisteita ei myöskään ole rokotteen alistavan koronaviruksille tai sen pitkittyneille muodoille. Kyllä niistä korona rokotteista vaan on enemmän hyötyä kuin haittaa. Hyöty toki on suurin riskiryhmille, perusterveille korona ei nyt niin hirveän vaarallinen ole ja tauti suurella todennäköisyydellä lievä oireinen/oireeton.
Nyt suurin osa ihmisistä on näköjään niin typeriä että niille voidaan kertoa mitä vain ja uskovat kaiken. No itse olen sen verran opiskellut biologiaakin että kaikki propagandapaska ei mene ykkösellä läpi. Geeniterapia on hoitomuoto jossa elimistöön tuodaan vierasta DNA:ta tai RNA:ta joka saa elimistön omat solut tuottamaan haluttua ei-elimistöön kuuluvaa tuotetta, tässä tapauksessa viruksen piikkiproteiinia. Astra-Zenega käytti geeniterapiaan adenovirusvektoria DNA:n kuljettamiseen soluun, tämä oli tunnettu geeniterapiamuoto jo 90-luvulla opiskellessani ja mRNA-rokotteet käyttävät sähköisesti varattuja nanorasvapartikkeleja kuljettamaan soluun halutun RNA:n.

Geeniterapia on ihan fiksu järjestelmä jos elimistö ei esimerkiksi pysty tuottamaan jotain proteiinia jota elimistö tarvitsisi - sen sijaan sen käyttäminen rokotteena tuottamaan autoimmuunireaktio viruksen yhtä proteiinia vastaan on vain typerää. Media toitotti että vain rokottamalla saadut korkeat vasta-ainetasot auttavat koronavista vastaan - no kyseinen teoria kylläkin on ammuttu alas jo ihan biologian perusopinnoissa jos on edes lukiossa käynyt pari kurssia biologiaa - vasta-aineet eivät ole mikään hyvä asia ja vasta-aineiden pysyminen koholla jatkuvalla patogeenille altistumisella johtaa taudin kroonistumiseen toivotun hyvän immuunisuojan sijaan kun elimistö alkaa sietää kyseistä patogeeniä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Nyt suurin osa ihmisistä on näköjään niin typeriä että niille voidaan kertoa mitä vain ja uskovat kaiken. No itse olen sen verran opiskellut biologiaakin että kaikki propagandapaska ei mene ykkösellä läpi.
No kerrohan sitten miten tuo salaliitto paska on kuitenkin uponnut kuin veitsi kuumaan voihin? Mitä todisteita sulla on, että rokotteet altistavat koronalle ja koronan pitkälle sairastamiselle?
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 191
No kerrohan sitten miten tuo salaliitto paska on kuitenkin uponnut kuin veitsi kuumaan voihin? Mitä todisteita sulla on, että rokotteet altistavat koronalle ja koronan pitkälle sairastamiselle?
Eikö siinä hesarin kuukausiliitteenkin jutussa myönnetty, että jatkuva piikittäminen voi alentaa immuniteettia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 855
Nyt suurin osa ihmisistä on näköjään niin typeriä että niille voidaan kertoa mitä vain ja uskovat kaiken. No itse olen sen verran opiskellut biologiaakin että kaikki propagandapaska ei mene ykkösellä läpi. Geeniterapia on hoitomuoto jossa elimistöön tuodaan vierasta DNA:ta tai RNA:ta joka saa elimistön omat solut tuottamaan haluttua ei-elimistöön kuuluvaa tuotetta, tässä tapauksessa viruksen piikkiproteiinia
Itse olen ymmärtänyt, että geeniterapiassa pyritään muuttamaan tai korjaamaan geenejä, mutta koronarokote ei tee mitään tälläistä. Koronarokotteella käytännössä vain aktivoidaan soluja tuottamaan piikkiproteiinia, ei muokata geenejä tai vaikuteta niihin.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 191
Onko tuosta jotain kunnollista tutkimusta? Aika moni asia voi aiheuttaa vaikka mitä.
No jos tuollaisesta on edes epäilystä niin aika kyseenalaista piikittää puolipakolla porukkaan jolle tautikaan ei niin vaarallinen ollut.. Miksi ei lopetettu siihen kun riskiryhmät olivat piikkinsä saaneet, piti pakottaa muillekin, jopa lapsille. Kyllä tuo aika oli hyvin erikoista monessakin mielessä.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
691
No jos tuollaisesta on edes epäilystä niin aika kyseenalaista piikittää puolipakolla porukkaan jolle tautikaan ei niin vaarallinen ollut.. Miksi ei lopetettu siihen kun riskiryhmät olivat piikkinsä saaneet, piti pakottaa muillekin, jopa lapsille. Kyllä tuo aika oli hyvin erikoista monessakin mielessä.
Niin no siitähän ei oikein ole epäilystä muissa kuin näissä syvän päädyn salaliittopiireissä. mRNA rokotteita on käytetty paljon ennen koronarokotuksiakin. Eiköhän tuon tason juttu olisi tiedossa eikä niitä tehtäisi, jos nuo Riitaojan höpinät olisivat edes etäisesti totta
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
No jos tuollaisesta on edes epäilystä niin aika kyseenalaista piikittää puolipakolla porukkaan jolle tautikaan ei niin vaarallinen ollut.. Miksi ei lopetettu siihen kun riskiryhmät olivat piikkinsä saaneet, piti pakottaa muillekin, jopa lapsille. Kyllä tuo aika oli hyvin erikoista monessakin mielessä.
Epäilyjöitä on maailma täynnä, jokaisen niiden takia ei voida kaikkea pysäyttää. Pitää olla tutkittua faktaa. Rokotteen turvallisuus kuitenkin testattiin erikseen vielä lapsille ennenkuin sitä lapsille tarjottiin. Prosessi on kuitenkin melko tarkasti säännelty. Jokainen vanhempi sai sitten päättää annetaanko vai ei. Jos tuo olisi totta, niin miksi siitä ei ole mitään tutkimusta olemassa?
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
576
Miten olet päätynyt tähän tulokseen? Siihen piikkiproteiiniinko ne koronaan kuolleet kuolee? (lähde?) Sinulla lienee jotain perusteita tähän, ehkä sellaisia, jotka huomioon, että on myös ei-mRNA pohjaisia rokotteita, ja vaikkapa brittien laadukkaat taudin ja rokotusten vaikutuksia seuraavat ja vertailevat statistiikat?
No erilaisia tutkimuksia mikä Sars-Cov2:ssa on vaarallista on niin paljon kuin vain ikinä jaksaa lukea. Itse et ole vaivautunut tutustumaan niistä mihinkään? Eli piikkiproteiini viruksesta pääsee elimistössä veriesteistä läpi, pääsee tunkeutumaan solujen tumiin haitaten solujen DNA-korjausta, tarttuu solujen ACE2-reseptoreihin estäen solujen normaalin toiminnan ja tarttuva myös elimistön immuunijärjestelmien T-soluihin imusolukkeissa tappaen niitä. Kaikki länsimaiset rokotteet keskittyivät piikkkiproteiiniin riippumatta olivatko mRna tai adenovektori geeniterapiaa vai perustuen muualla tuotettuun piikkiproteiiniin(Novavax).

Piikkiproteiini veressä aiheuttaa verisuonitukoksia ihan itsessään - no koronavirustartunnassa onneksi piikkiproteiini ei pääse vereen ellei tauti muodostu pahaksi ja pitkity. Piikkiproteiineja löytyy imusolmukkeista T-soluista pitkään koronatartunnan(tai rokotuksen) jälkeen. T-solujen määrä taas määrittelee vahvasti immuunijärjestelmän suojan kaikille taudinaiheuttajille ja T-solujen määrän laskeminen tietyn tason alle saa ihan taudiksi määritellyn nimytyksenkin vaikka kyseisessä tilassa ei kuolla itse tautiin vaan johonkin muuhun jota immuunijärjestelmä ei enää saa poistettua.

Ja kysytääs sitten vastavuoroisesti että minkäs itse olet käsittänyt koronavirusinfektiossa olevan vaarallista? No joo onhan tietty sytokiinimyrsky eli elimistö reagoi koronavirusinfektioon täydellä immuunijärjestelmänsä teholla joka voi itsessään aiheuttaa hyvin heikon yksilön kuoleman. Tähän joo auttaa rokotus joka laimentaa immuunivasteen estäen kuoleman omaan immuunivasteeseen - mutta kyiseinen immuunivaste ei ole väärä vaan elimistön reagointi patogeeniin koittaen saada altistuminen sille minimiin. Terveiden yksilöiden rokottaminen sytokiinimyrskyä vastaan vaikuttaisi taas äärimmäisen fiksulta toiminnalta, ihan kuin koronavirus ei olisikaan vaarallinen ja kannattaa antaa sille aikaa tehdä vahinkoa elimistössä pidempään.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 191
Epäilyjöitä on maailma täynnä, jokaisen niiden takia ei voida kaikkea pysäyttää. Pitää olla tutkittua faktaa. Rokotteen turvallisuus kuitenkin testattiin erikseen vielä lapsille ennenkuin sitä lapsille tarjottiin. Prosessi on kuitenkin melko tarkasti säännelty. Jokainen vanhempi sai sitten päättää annetaanko vai ei. Jos tuo olisi totta, niin miksi siitä ei ole mitään tutkimusta olemassa?
Niin, nyt pysäytettiin maailma rajoituksilla ja siitähän paljon hyvää seurasikin..
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 191
Niin no siitähän ei oikein ole epäilystä muissa kuin näissä syvän päädyn salaliittopiireissä. mRNA rokotteita on käytetty paljon ennen koronarokotuksiakin. Eiköhän tuon tason juttu olisi tiedossa eikä niitä tehtäisi, jos nuo Riitaojan höpinät olisivat edes etäisesti totta
Onko hesari nyt salaliitossa mukana? Ei ole käytetty tässä skaalassa mRNA-rokotteita ja ajallinen vaikuttavuusseuranta uupuu joten vaikutuksia ei voinut olla tiedossa kun piikkiä pakotettiin.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
576
Niin no siitähän ei oikein ole epäilystä muissa kuin näissä syvän päädyn salaliittopiireissä. mRNA rokotteita on käytetty paljon ennen koronarokotuksiakin. Eiköhän tuon tason juttu olisi tiedossa eikä niitä tehtäisi, jos nuo Riitaojan höpinät olisivat edes etäisesti totta
Disinformaation määrä on nykyään suuri. mRNA-rokotuksia ei todellakaan ole hyväksytty ihmiskäyttöön ennen koronarokotuksia - lääkejätit tekivät koronarokotuksien varjolla mRNA-alusta platformin validoinnin ihmiskäyttöön eli nyt lääkefirmojen ovet ovat auki tulevillekin mRNA-rokotuksille. Tai toistaiseksi yksikään mRNA-rokotus ei ole mennyt turvallisuus tai tehokkuusvaatimuksista läpi - eivät ne koronarokotuksetkaan vaan ovat saaneet validointinsa hätäkäyttöluvalla ja sen jatkeena authentikoinnin koska ko. rokotetta on jaettu jo miljardeja annoksia - ilman mitään turvallisuusseurantaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 855
Kaikki länsimaiset rokotteet keskittyivät piikkkiproteiiniin riippumatta olivatko mRna tai adenovektori geeniterapiaa
Syö kyllä paljon uskottavuutta, kun väität koronarokotteita geeniterapiaksi. Vaikka ne käyttävät samaa adenovirusvektoria kuin geeniterapiassa, niiden tarkoituksena on stimuloida kehon immuunijärjestelmää vasta-aineiden tuottamiseen virusta vastaan, eikä korjaamaan potilaan geenejä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Niin, nyt pysäytettiin maailma rajoituksilla ja siitähän paljon hyvää seurasikin..
Olettaen, että olet tätä ketjua seurannut, niin olet varmaan huomannut minun kritisoineen rajoituksia.

Onko hesari nyt salaliitossa mukana?
Lehdet kirjoittaa mitä vaan mikä on raflaavaa, niiden tarkoitus on saada myyntiä. Siksi medialukutaito olisi erittäin tärkeä jokaiselle.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
576
Syö kyllä paljon uskottavuutta, kun väität koronarokotteita geeniterapiaksi. Vaikka ne käyttävät samaa adenovirusvektoria kuin geeniterapiassa, niiden tarkoituksena on stimuloida kehon immuunijärjestelmää vasta-aineiden tuottamiseen virusta vastaan, eikä korjaamaan potilaan geenejä.
No valitettavasti tämä koronviruspropaganda näköjään poisti kaiken tieteen julkisista keskusteluista - aina sitä myöten että keskivertoihminen ei enää edes ymmärrä mitä geeniterapia on. Geeniterapia ei ole geenien korjaamista vaan vieraan geneettisen koodin tuomista soluihin jotta elimistö voi tuottaa jotain jota oma genetiikka ei tuota. Rokotteena geeniterapia pistää solut tuottamaan antigeenia jolle vasta-ainereaktio halutaan - eli elimistöön ruiskutetaan ainetta joka infektoi soluja jotka elimistö sitten eliminoi. Pienenä vaaranpaikkana on että esimerkiksi mRNA-nanolipdit pääsevät leviämään elimistössä kaikkialle ja immuunijärjestelmä tuhoaa infektoituneet solut. Esimerkiksi sydämen solut eivät uusiudu vaan mRNA:n saastuttamat solut korvautuvat sideainekudoksella. Tämähän voidaan helposti tutkia, sydänsolujen tuhoutuminen aiheuttaa troponiini-nimisen proteiinin pitoisuuden kohoamisen veressä - kannattaa vilkaista mitä tähän mennessä on tutkittu troponiinitasoista ennen ja jälkeen mRNA-koronarokotusten.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Asiaton käytös
RNA rokotteet eivät muokkaa solujen geenejä, vaan ainoastaan saavat solut tuottamaan viruksen kappaleita, joissa on virukselle ominaista pintamateriaalia.

Geeniterapialla pyritään muokkaamaan geenejä soluissa, siten että toiminta olisi senjälkeen halutunlaista.

RNA rokotteet eivät siis täytä "geeniterapian" vaatimuksia.
-------------------------------
Niin, nyt pysäytettiin maailma rajoituksilla ja siitähän paljon hyvää seurasikin..
Niin mieletön määrä ihmisiä jäi kuolematta tai vammautumatta vakavasti, eli juurikin seurasi paljon enemmän hyvää, kuin pahaa.. Ainoastaan vastuuttomat kusipää minäminä henkilöt pahoittivat mielensä ja jauhavat asiasta.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 191
Olettaen, että olet tätä ketjua seurannut, niin olet varmaan huomannut minun kritisoineen rajoituksia.



Lehdet kirjoittaa mitä vaan mikä on raflaavaa, niiden tarkoitus on saada myyntiä. Siksi medialukutaito olisi erittäin tärkeä jokaiselle.
Ok, my bad jos rajoituksia kritisoit. Raflaavia/leimaavia/vihaa lietsovia juttuja tosiaan oli iltapäivälehdillä. Tuossa hesarin kk-liitteen jutussa jo vähän myönnettiin että ei nyt ehkä kaikki niin ollutkaan mitä tuli lehdissä lauottua. Se medialukutaito tuntui puuttuvan (tuona aikana myös) pakotuksen kannattajilta. Leimaavia juttuja oli kyllä ip-lehtien lisäksi myös hesarissa ja ylessä, kattoi käytännössä koko suomalaisen "vastuullisen" valtamedian..
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 191
RNA rokotteet eivät muokkaa solujen geenejä, vaan ainoastaan saavat solut tuottamaan viruksen kappaleita, joissa on virukselle ominaista pintamateriaalia.

Geeniterapialla pyritään muokkaamaan geenejä soluissa, siten että toiminta olisi senjälkeen halutunlaista.

RNA rokotteet eivät siis täytä "geeniterapian" vaatimuksia.
-------------------------------


Niin mieletön määrä ihmisiä jäi kuolematta tai vammautumatta vakavasti, eli juurikin seurasi paljon enemmän hyvää, kuin pahaa.. Ainoastaan vastuuttomat kusipää minäminä henkilöt pahoittivat mielensä ja jauhavat asiasta.
Näetkö mitään muita negatiivisia vaikutuksia/vaaroja yksilön oikeuksien tallomisella kyseenalaisin perustein kuin "mielen pahoittamisen".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 357
Viestejä
4 195 672
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom