Ymmärrän että teitte päätöksen ottaa rokotteet mutta miksi ihmeessä painostitte meitä muitakin siihen ja syyllistitte kun emme siihen lähteneet mukaan?
Niinnno, en ole tainnut painostaa ketään. Pidän edelleen hölmönä sitä, ettei olisi niitä kahta rokotetta hakenut, kun se kuitenkin lyhentää sairastamisaikaa, ja idioottina, jos ei tätä tehnyt 40+ vuotiaana, tai ylipainoisena, tai ....
Ne rokotteet vähensi niitä tartuntoja. Ensin enemmän, sitten vähemmän.
Mulla kolme yli ysikymppistä omissa kodeissaan asuvaa sukulaista, ja olen erityisen tyytyväinen, että ne haki nuo rokotteet, ja olen sangen tyytyväinen myös, että ihmiset oli kohtuullisen varovaisia, että ne sai ne rokotteet ennen tartuntoja. Tilastollisesti ihan merkittävä ero oireissa.
Mutta joo, jos ei olisi ollut kiva päästä itsekin (tai lapsi, vaimo) tarvittaessa lääkärille, niin minulle olisi ollut ihan ok poistaa kaikki rajoitteet samantien, kun kaikilla ollut mahdollisuus siihen toiseen rokotteeseen. Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että minkälaiset seuraukset tuolla olisi ollut Deltan aikaan. Noh, oletettavasti parempi, että homma on enimmäkseen taputeltu Omicronilla.