Koronaa ei käsittääkseni testata enää, ellet joudu sairaalahoitoon sen vuoksi. Eli syynä on joku yleinen hengitystieinfektio ja that's it.En ole kyllä vielä nähnyt sellaista sairaslomalappua, jossa ei lukisi syy?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koronaa ei käsittääkseni testata enää, ellet joudu sairaalahoitoon sen vuoksi. Eli syynä on joku yleinen hengitystieinfektio ja that's it.En ole kyllä vielä nähnyt sellaista sairaslomalappua, jossa ei lukisi syy?
Koronaa ei käsittääkseni testata enää, ellet joudu sairaalahoitoon sen vuoksi. Eli syynä on joku yleinen hengitystieinfektio ja that's it.
Jostainhan ne "20k tartuntaa per päivä" luvut tulee, ei ainakaan sairaaloista. Itse en pitkään aikaan ole ymmärtänyt että mitä ihmiset sillä testituloksella edes tekee, mikä sen tiedon konkreettinen funktio on? Ramppaako porukkaa testeissä vain että voi saikuttaa pitempään tai pummata jotain "tartuntapäivärahaa" vai mitä.
Yrittäjän sairauspäiväraha nyt tulee ainakin mieleen yhtenä validina syynä.
Jostainhan ne "20k tartuntaa per päivä" luvut tulee, ei ainakaan sairaaloista. Itse en pitkään aikaan ole ymmärtänyt että mitä ihmiset sillä testituloksella edes tekee, mikä sen tiedon konkreettinen funktio on? Ramppaako porukkaa testeissä vain että voi saikuttaa pitempään tai pummata jotain "tartuntapäivärahaa" vai mitä.
Eli pummata rahaa?
Periaatteessahan tuon voisi varalta haluta todisteen sairastamisesta jos ihmisiä pakotetaan ottamaan vielä lisää rokotteita, joilta välttyy jos pystyy todistamaan että on sairastanut.Jostainhan ne "20k tartuntaa per päivä" luvut tulee, ei ainakaan sairaaloista. Itse en pitkään aikaan ole ymmärtänyt että mitä ihmiset sillä testituloksella edes tekee, mikä sen tiedon konkreettinen funktio on? Ramppaako porukkaa testeissä vain että voi saikuttaa pitempään tai pummata jotain "tartuntapäivärahaa" vai mitä.
Varmaan yritys kohtaista, meillä vaaditaan terveystalolla testi jos korona nimikkeellä olet poissa, toki työnantaja maksaa.Koronaa ei käsittääkseni testata enää, ellet joudu sairaalahoitoon sen vuoksi. Eli syynä on joku yleinen hengitystieinfektio ja that's it.
Periaatteessahan tuon voisi varalta haluta todisteen sairastamisesta jos ihmisiä pakotetaan ottamaan vielä lisää rokotteita, joilta välttyy jos pystyy todistamaan että on sairastanut.
En itse usko että enää tulee rokotepakkoja, mutta on siihen etäinen mahdollisuus. Varsinkin matkustaessa.
Mä sanoisin, että nyt lähtee 99% varmuudella näpeistä. Mitään katastrofia tuskin tulee, mutta Kiinassa on pari ongelmaa.Mielenkiintoista nähdä, onnistuuko Kiina painamaan vielä nykyisillä sulkutoimilla "hups" ilmiönsä alas, vai onko nykyversio koronasta senverran tehokas leviämään, että toimenpiteet eivät pysy sielläkään perässä.
Sinänsä eristäminenhän toimii vallanhyvin nykyversioonkin, mutta jos kerkeää tarttua ja levitä nopeammin, kuin päätökset tulevat ja seuranta tukkeutuu, niin toimiva eristäminen muuttuu liian hitaaksi, eli kun tietty määrä ylitetään, niin homma muuttuu mahdottomaksi, jos toimenpiteitä ei kiristetä.
Uudet tapaukset on 3387 ja viikon KA 1280 tuolla käppyrän päässä 15.3.2022.
Jos homma lähtee tuolla laukalle, niin uusien varianttien riski kasvaa taas, kunnes siellä on käynyt kaikki läpi..
Taisi olympialaiset kosahtaa Kiinalle..
Mitenkähän niillä on siellä rokotuksia ja millä teholla toimivilla rokotteilla?
Annetut rokotteet ovat tilastoinnin mukaan 223/100 ihmistä, mutta google ei ainankaan kerro, mitä siellä on annettu..
Hyvä pointti, melkoisia lukemia siihen nähden, että itse olen ollut siinä käsityksessä, ettei testiin enää edes pääse, vaikka haluaisi. Mutta ilmeisesti testausta edelleen ylläpidetään ja sinne pääsee, jos väkisin haluaa syystä tai toisesta...Jostainhan ne "20k tartuntaa per päivä" luvut tulee, ei ainakaan sairaaloista. Itse en pitkään aikaan ole ymmärtänyt että mitä ihmiset sillä testituloksella edes tekee, mikä sen tiedon konkreettinen funktio on? Ramppaako porukkaa testeissä vain että voi saikuttaa pitempään tai pummata jotain "tartuntapäivärahaa" vai mitä.
Kiinassa tullut sellaisia muutoksia että vähäoireiset eivät joudu enää sairaalaan vaan karanteeniin ja positiivisuuden CT rajaa on hilattu ylöspäin. Minun nenääni haisee strategian vaihdolta zerosta hillitsimiseen.
Aika lievillä oireilla passitetaan viralliseen testiin jos pitää käyttää jotain immuniteettia laskevaa lääkettä, tämä siis työterveyden kautta. Julkisella voi olla hankalampi päästä testiin. Itsellä positiivinen tulos tarkoittaisi vain että saisi tehdä useamman päivän etätöitä ilman pakkoa mennä toimistolle.Hyvä pointti, melkoisia lukemia siihen nähden, että itse olen ollut siinä käsityksessä, ettei testiin enää edes pääse, vaikka haluaisi. Mutta ilmeisesti testausta edelleen ylläpidetään ja sinne pääsee, jos väkisin haluaa syystä tai toisesta...
Luojan kiitos että Kiuru alkoi keskittymään synnytykseen. Tuollakin LC saatiin hieman hysteeriset sitten leikkiin mukaan..
”Ministeriön asettama professori Risto Roineen johtama asiatuntijaryhmä arvioi tammikuussa, että joka toinen aikuinen saa long covidin ja nuorista koronan pitkäkestoiseen muotoon sairastuu yksi 50 lapsesta.”
Totuus siitäkin alkaa tulemaan esiin.
Arviot long covidista menivät uusiksi – osoittautunut tietyn ikäryhmän sairaudeksi
Harva suomalainen on saanut koronataudista pitkäkestoisia oireita.www.is.fi
Luojan kiitos että Kiuru alkoi keskittymään synnytykseen. Tuollakin LC saatiin hieman hysteeriset sitten leikkiin mukaan..
”Ministeriön asettama professori Risto Roineen johtama asiatuntijaryhmä arvioi tammikuussa, että joka toinen aikuinen saa long covidin ja nuorista koronan pitkäkestoiseen muotoon sairastuu yksi 50 lapsesta.”
Arviot long covidista menivät uusiksi – osoittautunut tietyn ikäryhmän sairaudeksi
Tämä artikkeli on tosin vain sen yhden henkilön, Helena Liiran, arvio. Kehäpäätelmänä long covid-klinikoita ei tarvita kun niitä ei perusteta.Luojan kiitos että Kiuru alkoi keskittymään synnytykseen. Tuollakin LC saatiin hieman hysteeriset sitten leikkiin mukaan..
Kehäpäätelmänä long covid-klinikoita ei tarvita kun niitä ei perusteta.
No mitä ihmettä, nytkö tästä kaikesta pitäisi sitten luopua?
Kannattaa nyt hahmottaa, että tämän tilanteen mahdollistavat vain ja ainoastaan seuraavat seikat:
1. Suhteellisen suuri rokotuskattavuus, joka lieventää tautia suuresti.
2. Nykyisen valtamutaation aiheuttaman taudin hyvin lievät oireet.
3. Koronan hoidossa on kehitytty ja sen seurauksena vaikeisiin tapauksiin ei jouduta niin usein.
Jos sattuu paska tuuri ja tulee mutaatio, joka ohittaa entisen vastustuskyvyn enemmälti ja on taudin kuvaltaan vakavampi, niin rajoituksiin joudutaan väkisin takaisin.
Luultavasti noin ei käy, mutta olen toisaalta ollut ennenkin väärässä ja arvioinut tilnnetta turhan positiivisessa valossa.
Tuompa ihan muuten unohdinkin.. Jos sairaanhoitajien ym lakko pitkittyy ja on kattavampi, niin se voi hyvinkin aiheuttaa koronan kanssa sairaaloille senverran vakavia ongelmia, että rajoituksia joudutaan ottamaan uudestaan käyttöön....Sanoisin että tilanteen mahdollistaa se että terveydenhuollon edustajat on potkittu alas tyrannin pallilta ja on otettu muukin yhteiskunta mukaan keskusteluun. STM ja THL ei enää yksin määrää mitä tehdään ja vaikka tilanne sinällään saattaa olla jopa pahempi kuin mitä se on ollut tilanteissa joissa on vedetty kovat rajoitukset päälle, niin nyt on herätty siihen että ei yhteiskuntaa voida johtaa pelkän terveydenhuollon kantokyvyn mittareilla. Toivoisi toki että nyt taustalla tehtäisiin sitä työtä joka mahdollistaa sitten sen että rajoituksia ei tarvitsisi vetää päälle sen takia että kukaan ei halua olla sairaanhoitaja.
Tähän kuvioon sopisi hyvin että Mika siirtyy tässä kevään-kesän aikana jonkin lääkefirman palvelukseen, toteaisi vain että tämä oli hyvä hetki vaihtaa haastavampien tehtävien pariin kun koronakin on nyt taputeltu hyvään malliin, so long suckers!
En tiedä Etelä-Suomessa, mutta ainakin täällä maakunnan sairaanhoitopiirissä käytännössä jokainen yhteenotto ohjataan testiin, ja testiajan saa samalle päivälle, jos ennen puoltapäivää soittaa, muutoin usein seuraavalle.Hyvä pointti, melkoisia lukemia siihen nähden, että itse olen ollut siinä käsityksessä, ettei testiin enää edes pääse, vaikka haluaisi. Mutta ilmeisesti testausta edelleen ylläpidetään ja sinne pääsee, jos väkisin haluaa syystä tai toisesta...
Se, että kevennettyä maskisuositusta ei otettu vielä käyttöön kertoo Järvisen mukaan siitä, että tiettyä varovaisuutta halutaan vielä jatkaa.
– Yleisestä kohteliaisuudesta ja toisten huomioimisesta johtuen maskien käyttöä pidetään varmasti vielä jonkin aikaa meillä hyödyllisenä. Ei ehkä niinkään niiden tartuntojen vähentämisessä, vaan yksilön turvan tunteen tuomisessa, Järvinen sanoo.
Nyt menee ihan fiilis pohjalta mutta voisiko olla mahdollista että tuottavuus yksitysellä sektorilla >> julkisella? Eli että työtahti, ruuvi ei ole äärimmäisen kireällä julkisella puolella ja palkka jotenkin korreloisi tämän kanssa?Ja se on se hetki kun voisi miettiä, onko julkisen terveyspuolen johtajien palkat tarpeeksi korkeita. Ne eivät taida olla millään tavalla kilpailukykyisiä yksityisen kanssa. Itse ihmettelin palkkojen mataluutta kun niistä uutisoitiin 2020 tai 2021. Ja se ei ole välttämättä hyvä asia (palkkojen mataluus).
Tietysti. Hänen 5-v kautensa THL-johdossa kun loppuisi 2023 joka tapauksessa.Pohjois-Savon hyvinvointialuejohtajan virkaan yhdeksän hakijaa – mukana THL:n pääjohtaja Markku Tervahauta
Määräaikaan mennessä hakeneiden ehdokkaiden haastattelu- ja soveltuvuusarvioinnit alkavat jo ensi viikolla. Yhdeksästä hakijasta vain yksi oli nainen.yle.fi
Jaha, Markkukin on päivittänyt CV:n ja laittanut verkot veteen.
Oho, no enpä tiennyt että vaihtuu noinkin tiuhaan, eikö samaa kaveria voida valita uudestaan? Nykyinen kausi loppuu siis 2023 lopussa, hyvähän se on olla ajoissa liikenteessä, ei tule niitä ikäviä aukkoja työhistoriaan.Tietysti. Hänen 5-v kautensa THL-johdossa kun loppuisi 2023 joka tapauksessa.
Voidaan. Mutta sehän riippuu siitä, millä puolueella silloin on STM salkut ja nimitysmandaatti. Tervahauta on Kokoomuksen mandaatilla nimitetty.Oho, no enpä tiennyt että vaihtuu noinkin tiuhaan, eikö samaa kaveria voida valita uudestaan? Nykyinen kausi loppuu siis 2023 lopussa, hyvähän se on olla ajoissa liikenteessä, ei tule niitä ikäviä aukkoja työhistoriaan.
Oliko tässä joku päivämäärä millon tuo todistuksen tarve poistuu/jatketaan?Onko tietoa, miten tämä EU "rokotuspassi" nyt toimii kun minulla:
2 rokotetta
1 korona
ja tässä järjestyksessä eli rokotteet ensin. Kannasta löydän vain todistuksen koronasta, mutta en huomaa mitään eroa siinä "rokotepassissa". Tässä on vain 2/2 rokotteet.
Ymmärtääkseni EU-tasolla ainakin varmistettu PCR-tartunta = 1 rokote.. mutta ihmetyttää kun tuo koronapassi ei ole muuttunut. Olemme siis matkalle lähdössä ja siksi pohdin.
Eli nyt kun matkalle lähdettäessä yli 180 pv koronasta ja yli 9 kk kakkosannoksesta - mitähän tapahtuu?
Sanoisin että tilanteen mahdollistaa se että terveydenhuollon edustajat on potkittu alas tyrannin pallilta ja on otettu muukin yhteiskunta mukaan keskusteluun. STM ja THL ei enää yksin määrää mitä tehdään ja vaikka tilanne sinällään saattaa olla jopa pahempi kuin mitä se on ollut tilanteissa joissa on vedetty kovat rajoitukset päälle, niin nyt on herätty siihen että ei yhteiskuntaa voida johtaa pelkän terveydenhuollon kantokyvyn mittareilla. Toivoisi toki että nyt taustalla tehtäisiin sitä työtä joka mahdollistaa sitten sen että rajoituksia ei tarvitsisi vetää päälle sen takia että kukaan ei halua olla sairaanhoitaja.
Kuka puhui mitään huomiotta jättämisestä? En minä ainakaan.Onhan se hyvin viisasta pandemian tapauksessa jättää terveydenhoidon asiantuntijoiden mielipiteet huomiotta ja kuunnella sen sijaan rekkakuskeja ja muita elämäm koululaisia.
Tällaista viisautta on aina mukava lueskella.
Kannattaa nyt muistaa, että vakava korona aiheuttaa mm verisuonivaurioita ja näinollen aiheuttaa sairauskuluja myös pitkällä aikavälillä. Toisinsanoen huonosti hoidetusta taudista tulee sitten kuluja pidemmän ajan päästä, jonka takia kannattaa hoitaa paremmin.Kuka puhui mitään huomiotta jättämisestä? En minä ainakaan.
Jos seurataan terveydenhoidon asiantuntijoiden mielipiteitä ja pelastetaan tuhat kuolemaa vuodessa (koronan tapauksessa varmaan 95% eläkeläisiä), mutta samaan aikaan satatuhatta menettää työpaikkansa ja elinkeinonsa niin kannattaako? Ei ole oikeaa vastausta ja tämän takia myös muut mielipiteet ja näkökulmat kuin terveydenhoidon pitää ottaa huomioon.
Vaikea ottaa vakavasti näitä sun vakava korona tarinoita, missä aorta repeää vielä jos on huonosti hoidettu.Kannattaa nyt muistaa, että vakava korona aiheuttaa mm verisuonivaurioita ja näinollen aiheuttaa sairauskuluja myös pitkällä aikavälillä. Toisinsanoen huonosti hoidetusta taudista tulee sitten kuluja pidemmän ajan päästä, jonka takia kannattaa hoitaa paremmin.
Ei kait kukaan ole väittänyt aorttan repeämiseen siihen paikkaan. Ongelma on siinä, että esim sitten 50:senä onkin sydänköhtaus ajankohtainen, kun on 40:nä sairastanut vakavan koronan. Tietenkään kaikille ei tule, vaan todennököisyys tulemiselle kasvaa..Vaikea ottaa vakavasti näitä sun vakava korona tarinoita, missä aorta repeää vielä jos on huonosti hoidettu.