Tulipas tautikin itse koettua näin reilu 1,5v jälkeen. Tartuntaketju omalta osalta selkeä, jota en tässä lähde avaamaan. Kuitenkin useampi tunti ”altistusta” tilanteessa, jossa tartuttajalla alkoi oireet vasta seuraavana aamuna.
Tästä tilanteesta sitten aika tarkkaan 54 tuntia, niin herään yöllä omiin oireisiin. 38,9 kuumetta ja päänsärky. Minulla oli selkeästi pahimmat oireet niistä, jotka tuon taudin tilanteessa saivat. Ensimmäinen päivä, tein kotitestin (negatiivinen) ja 99% varma olin, että tartunta on korona, mutta ajattelin tuon negatiivisen kotitestin jälkeen että voikai siinä pieni mahdollisuus olla, että on jotain muuta. PCR sitten kertoikin positiivisen.
Takaisin oireisiin: Pääkipu oli sellainen, että en ole eläissäni kokenut. Kuumeen kanssa pärjäsin ja pärjään yleensä aina. Otin kuitenkin särkyyn panadoleja, jotka eivät auttaneet pääkipuun. Makasin ensimmäisen päivän 100% sohvalla silmät kiinni, kun se oli ainut milloin pääkipu oli siedettävää. Päivä 2. Sain sitten buranaa lisäksi (soitin sairaalaan, että millä hitolla tuo pääkipu lähtee). Sillä se sitten lähtikin ja tilanne normalisoitui. Söin noita sitten 3x päivässä 5 päivää putkeen, kunnes uskalsin testata josko se pääkipu oysyy poissa ilman. Sen jälkeen ei kuumetta, eikä pääkipua. Taudin ollessa päällä ei tehnyt mieli, eikä oikein voinutkaan liikkua, siis kävellä ulkona. Tuli keuhkoihin ikävä tunne. Hengittää pystyin, mutta sisäänhengitys sattui hieman ja se säteili selänkin puolelle. Haju ja makuaisti poistuivat muistaakseni kolmantena päivänä. Nyt kun eristyksen päättymisestä on reilu viikko, eivät ole vieläkään täysin palautuneet. Haistaa ja maistaa jotain, mutta ei kaikkea. Muuten täysin terve.
TLDR; Pääkipu kova, jos saa lääkkeillä alas, niin olotila suht normaali, rasittaa ei pysty/kannata.
Niin ja olen perusterve 2x-vuotias, ei piikkejä.