Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 878
Hyvänä uutisena korkean rokotusasteen alueilla, missä delta variaatio levinnyt sekä UK, että Israelin raportoidut koronakuolemat pysyneet alhaalla, vaikka tartuntojen noususta jo hetki:

Tämä on itse asiassa varsin ratkaiseva kysymys, koska jos rokotteet estää vakavammat ongelmat taudista myös tämän muunnoksen osalta, niin rajoitukset alkaa todella olla historiaa. Ehkä viikko-kaksi hyvä odotella, jotta voi olla varma, mutta hyvälle näyttää jo.
UK:ssa ja Israelissa on huomattava osa väestöstä saanut tehosterokotteen. Suomessa tilanne on EU:n toiseksi huonoin Bulgarian jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 529
no miten sä mun takia sen sairastat kun en saanut koronaa?? Oli yks elämäni parhaista reissuista joten ois harmittanut jälkikäteen jos en ois lähtenyt
Onneksi ne abaut 400 sairastunutta + muut jatkotarttujat ajattelivat samoin. Siitä syystä osin kesän rajoituksia ei poisteta niin kuin oli sunniteltu. Yrittäjät kiittävät teitä siitä. Koska minä. :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 407
UK:ssa ja Israelissa on huomattava osa väestöstä saanut tehosterokotteen. Suomessa tilanne on EU:n toiseksi huonoin Bulgarian jälkeen.
Ei Suomen rokotetilanteessa ole mitään huonoa, täällä on varmaan puolet populaatiosta jolla on kalenterissa se tehoste jossain kohtaa heinä-syyskuu. Tilastot alkaa näyttämään aika hyvältä syyskuun lopulla, erityisesti kun Suomessa on vähemmän rokotevastustusta kuin useimmissa muissa maissa.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Onneksi ne abaut 400 sairastunutta + muut jatkotarttujat ajattelivat samoin. Siitä syystä osin kesän rajoituksia ei poisteta niin kuin oli sunniteltu. Yrittäjät kiittävät teitä siitä. :facepalm:
olen itsekin yrittäjä. töitä on kyllä niin pirusti. tekijöitä ei
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Ei mitään. Se että joku heittää tähän väliin "olen yrittäjä", kertoo paljon keskustelijasta.
niin siihen kun joku haukkui että pilaan monien yrittäjien elämän, totesin että olen itsekkin. Mitä se ny kertoo, kerro toki?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 529
niin siihen kun joku haukkui että pilaan monien yrittäjien elämän, totesin että olen itsekkin. Mitä se ny kertoo, kerro toki?
En ole kommentoinut tätä joten en ota siihen kantaa. Kysy oikealta kommentoijalta sitä, en vastaa muiden kommenteista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 529
justiin mulle kommentoit että kertoo paljon keskustelijasta ja nyt ei sitten kerrokkaan
Niin, jos heittää kommentin että olen yrittäjä. Mitä sitten, liittyykö itse aiheeseen. Jos liittyy niin perustele paremmin millä tavalla se liittyy koronaan.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Niin, jos heittää kommentin että olen yrittäjä. Mitä sitten, liittyykö itse aiheeseen. Jos liittyy niin perustele paremmin millä tavalla se liittyy koronaan.
keskusteluko ei voi vähän rönsyillä? Se liittyy siten että joku sanoi että pilaan monen yrittäjän elämän kun kävin Pietarissa, niin totesin siihen että olen itsekin yrittäjä
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Niin, jos heittää kommentin että olen yrittäjä. Mitä sitten, liittyykö itse aiheeseen. Jos liittyy niin perustele paremmin millä tavalla se liittyy koronaan.
"Yrittäjät kiittävät teitä" --> "Olen itsekin yrittäjä"

Ei liity mitenkään? Lue nyt niitä viestejä ennen kuin alat liikaa pätemään. :hammer:
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 529
Se siitä yrittäjyydestä. Jatketaan ketjun aiheella jotta ei mene toisen ilkkumiseksi. Tuo ei selväsitkään johda mihinkään, niin turhaan jatkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 529
keskusteluko ei voi vähän rönsyillä? Se liittyy siten että joku sanoi että pilaan monen yrittäjän elämän kun kävin Pietarissa, niin totesin siihen että olen itsekin yrittäjä
Niin ja kysyin että miten se liittyy että olet yrittäjä itse aiheeseen. Yrittäjistä jos keskustellaan niin puhe on niistä yrittäjistä jotka ovat kärsineet rajoituksista. Se että kertoo tässä ketjussa olevansa "yrittäjä" ei kerro yhtään mitään.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Niin ja kysyin että miten se liittyy että olet yrittäjä itse aiheeseen. Yrittäjistä jos keskustellaan niin puhe on niistä yrittäjistä jotka ovat kärsineet rajoituksista. Se että kertoo tässä ketjussa olevansa "yrittäjä" ei kerro yhtään mitään.
Sanoit yrittäjät kiittää. Siihen kuuluu kaikki yrittäjät. Turha jälkeenpäin on itkeä.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Kävin pietarissa katsomassa jalkapalloa. Olen yrittäjä. Selvä. Liittyy toki vahvasti kaikkeen.
Tämä keskustelu ei johda mihinkään joten jätän tämän vänkäämisen teille yrittäjille.
Ok, yrittäjä olet sinäkin. Paha vaan että sun yritys jäi torsoksi. Parempi onni seuraavalla kerralla. :thumbsup:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 444
Ketään ei varmaan voisi vähemmän kiinnostaa, mutta ei ole toivon mukaan off-topic:
minä menin tänä aamuna otille, pistettiin vasurin puolelle Comirnatyn toka satsi ja nyt on käsi kipeä.

Ei kuumetta, ei hullunhourailuja ym. Vissiin se 5G- sirukin deaktivoitui kropassani, koska meillähän on vittumaiset sisuskalut ihan jo sukuperintönä :)
Hyvä, että kävit! :thumbsup:

Mutta se 5G vaatii sen useamman viikon sopeutuakseen kyseiseen elimistöön ja nyt sitten toisella piikillä se vasta aktivoidaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 355
no eiköhän se sieltä tuu. Ilman Pietarin matkaajiakin. Mutta eikö nyt kun rokotteet on otettu niin se ei pitäisi olla vaarallista??
Kyllä, miltei 100%:n varmasti olisi tullut, mutta miltei 100%:sen todennäköisesti Yli kuukauden myöhemmin, jolloin taas suurempi osa olisi saanut rokotteen ja varsinkin sen toisen piikin (Joita nyt etupäässä jaetaan).

On umpityperää matkustaa tässä tilanteessa maahan, jossa riehuu tarttuvinta laatua oleva koronan versio valtoimenaan. Asiahan oli täysin tiedossa ennen tuota kisamatkaa.
---------------
Saa nähdä, miten käy, firman kalenteri täyttyi ekan kerran pitkään aikaan tuossa pari 3 viikkoa sitten. Silloin, kun korona alkoi, niin kalenteri tyhjeni viikossa, kun hommat kusahti. Pahoin pelkään, että 2-3 viikkoa tästä ja sama homma.

Pahinta on jyrkkä edestakaisin sahaaminen. Monia asioita pitää valmistella (Esim kuukausi ja yli) ja niihin menee miestyötunteja, jotka maksaa. Lisäksi on byrokratiaa ym, joka kanssa maksaa..

Tuo koronan hakuturismi Venäjältä olisi kyllä todellakin saanut jäädä väliin. Tuo oli todella vastuutonta ja hölmöä toimintaa!
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 878
Kyllä, miltei 100%:n varmasti olisi tullut, mutta miltei 100%:sen todennäköisesti Yli kuukauden myöhemmin, jolloin taas suurempi osa olisi saanut rokotteen ja varsinkin sen toisen piikin (Joita nyt etupäässä jaetaan).

On umpityperää matkustaa tässä tilanteessa maahan, jossa riehuu tarttuvinta laatua oleva koronan versio valtoimenaan. Asiahan oli täysin tiedossa ennen tuota kisamatkaa.
---------------
Saa nähdä, miten käy, firman kalenteri täyttyi ekan kerran pitkään aikaan tuossa pari 3 viikkoa sitten. Silloin, kun korona alkoi, niin kalenteri tyhjeni viikossa, kun hommat kusahti. Pahoin pelkään, että 2-3 viikkoa tästä ja sama homma.

Pahinta on jyrkkä edestakaisin sahaaminen. Monia asioita pitää valmistella (Esim kuukausi ja yli) ja niihin menee miestyötunteja, jotka maksaa. Lisäksi on byrokratiaa ym, joka kanssa maksaa..

Tuo koronan hakuturismi Venäjältä olisi kyllä todellakin saanut jäädä väliin. Tuo oli todella vastuutonta ja hölmöä toimintaa!
Koko kisojen järjestäminen (ylipäätään ja Pietarissa erityisesti) oli typerä teko UEFA:ta, etenkin live-yleisölle!

"
Liittokansleri Angela Merkelin hallituksessa istuvien sosiaalidemokraattien terveysasiantuntija Karl Lauterbach syyttää Euroopan tilanteen pahenemisesta suoraan Euroopan jalkapalloliittoa Uefaa.

Kuluneen viikon tiistaina Saksan ja Englannin puolivälieräottelua seurasi 45 000 ihmistä Lontoon Wembleyllä, ja loppuotteluun ollaan päästämässä 60 000 katsojaa.


Lauterbachin mukaan tiistain pelissä sadat saivat tartunnan ja he tartuttavat taas tuhansia.

”Uefa kantaa vastuun monien ihmisten kuolemasta”, peleistä jo etukäteen varoittanut Lauterbach latasi Twitterissä.

Myös muut johtavat saksalaispoliitikot ovat arvostelleet Uefan linjausta.

"



Tällaista pohdittiin jo huhtikuussa:

"
MM-hiihdot järjestettiin Itävallassa ilman katsojia, ja niistä selvittiin kuivin jaloin. Tokion olympialaiset aiotaan järjestää tyystin ilman ulkomaalaisia turisteja. UEFA vaikuttaa tässä vertailussa lähinnä vastuuttomalta kattojärjestöltä.


En lähde maallikkona arvailemaan, miten yleisön edessä pelattavat EM-kisat maanosan pandemiatilanteeseen vaikuttavat, mutta vastuun pitäisi olla viime kädessä UEFA:lla. Historiallisen laajalle levitettyjä EM-kisoja ei tulla muistelemaan tulevina vuosina Unkarin tai Englannin valtionhallinnon kisoina, vaan UEFA:n turnauksena.


Innollahan näitä kesän jalkapallojuhlia itse kukin odottaa, mutta kunhan nyt vain ei sattuisi mitään."



 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 355


-= !! Eli, kun menet nyt Venäjälle !! =-​

Ja JOS sairastut koronaan JA annat siellä positiivisen koronatestin (PCR).

Niin...

Sitten olet siellä, kunnes PCR antaa negatiivisen. Siihen voi mennä ilmeisesti kuukausia.

Kannattaa siis nyt ihan oikeasti miettiä, haluaako riskeerata. Tartunnan riski on kuitenkin todella suuri juuri nyt.

Ilmeisesti jotakin suomalaisia on Venäjällä juuri nyt "pidennetyllä lomalla!, loman loppu ei ole tiedossa!

Huom! Rokotettukin voi sairastua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 529


-= !! Eli, kun menet nyt Venäjälle !! =-​

Ja JOS sairastut koronaan JA annat siellä positiivisen koronatestin (PCR).

Niin...

Sitten olet siellä, kunnes PCR antaa negatiivisen. Siihen voi mennä ilmeisesti kuukausia.

Kannattaa siis nyt ihan oikeasti miettiä, haluaako riskeerata. Tartunnan riski on kuitenkin todella suuri juuri nyt.

Ilmeisesti jotakin suomalaisia on Venäjällä juuri nyt "pidennetyllä lomalla!, loman loppu ei ole tiedossa!
Mutta katsomossa oli hyvä fiilis. :tup:

Ei aiheuta itselle minkäänlaisia "voi että ja voimia"- fiiliksiä potkupalloturistille. Siellähän kärsit siitä mitä hait ja sait.

Tällä hetkellä näyttä siltä että deltatartunnat ovat suomessa laskemaan päin. Niin kuin olettaa saattoi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
597
Jos ei olisi käynyt testissä niin olisi päässyt rajan yli kuten sadat muutkin positiiviset jalkapallo-fanit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 355
Mutta katsomossa oli hyvä fiilis. :tup:

Tällä hetkellä näyttä siltä että deltatartunnat ovat suomessa laskemaan päin. Niin kuin olettaa saattoi.
Näyttö perustuu mihin?

Jos ei olisi käynyt testissä niin olisi päässyt rajan yli kuten sadat muutkin positiiviset jalkapallo-fanit.
Empä ihmettelisi, jos siellä toikkaroi sairaana, niin saattaa ohjautua testiin, haluaapa tai ei.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 767
Mutta katsomossa oli hyvä fiilis. :tup:

Tällä hetkellä näyttä siltä että deltatartunnat ovat suomessa laskemaan päin. Niin kuin olettaa saattoi.
Tässähän pitää katsella se kuuluisa muutama viikko eteenpäin. Luonnollista on, että Pietari-fanipoikien tartunnat tekee ryöpsähdyksen sekä perheiden jatkotartunnat nostaa lukua. Sitten tulee notkahdus alaspäin kun nämä on torpattu ja jos nyt lähdetään sen jälkeen sitten uuteen nousuun voi todeta että hommat kusi juhannuksen ja Pietarin osalta - ainakin muutamissa sairaanhoitopiireissä on tilanne huonontunut ihan muutenkin kuin nämä fanipojat mutta ollut lusikka siinä sopassa mukana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 355
Miksi vertaat nyt siihen "pariin viikkoon" ..?
Venäjän tartunnat relisoituivat tällä viikolla ja huipusta ollaan tultu alas päivittäin.
Raketoivat? Mitä tarkoitat?
No, pistä nyt edes tämän viikon päivittäiset lukemat sitten. Toki kiinnostaa, mitkä ne lukemat oli ennen "Venäjä tempausta", joten siksi 2 viikon lukemat.

Koska vetosit niihin lukemiin, niin oletan, että sinulla on silloin ne lukemat saatavissa!
Eli pistäppä nyt ne lukemat tiskiin, kiitos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 529
Raketoivat? Mitä tarkoitat?
No, pistä nyt edes tämän viikon päivittäiset lukemat sitten. Toki kiinnostaa, mitkä ne lukemat oli ennen "Venäjä tempausta", joten siksi 2 viikon lukemat.

Koska vetosit niihin lukemiin, niin oletan, että sinulla on silloin ne lukemat saatavissa!
Eli pistäppä nyt ne lukemat tiskiin, kiitos.
Jos lukutaito on tuota luokkaa niin kannattaako edes vastata tähän. Lainaat tekstiä jota en edes käyttänyt.

Voit ihan itse käydä tarkistamassa lukemia ennen potkupalloturistien tuliaisa. Vinkkinä kerron että olivat alle 100/päivä. Toki voit verrata lukemia ihan mihin haluat jotta se sopii agendaasi.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152


-= !! Eli, kun menet nyt Venäjälle !! =-​

Ja JOS sairastut koronaan JA annat siellä positiivisen koronatestin (PCR).

Niin...

Sitten olet siellä, kunnes PCR antaa negatiivisen. Siihen voi mennä ilmeisesti kuukausia.

Kannattaa siis nyt ihan oikeasti miettiä, haluaako riskeerata. Tartunnan riski on kuitenkin todella suuri juuri nyt.

Ilmeisesti jotakin suomalaisia on Venäjällä juuri nyt "pidennetyllä lomalla!, loman loppu ei ole tiedossa!

Huom! Rokotettukin voi sairastua.
Mikä järki mennä Venäjällä testeihin, ois ajanut pois sieltä ja päässy Suomessa eristyksiin
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 878


-= !! Eli, kun menet nyt Venäjälle !! =-​

Ja JOS sairastut koronaan JA annat siellä positiivisen koronatestin (PCR).

Niin...

Sitten olet siellä, kunnes PCR antaa negatiivisen. Siihen voi mennä ilmeisesti kuukausia.

Kannattaa siis nyt ihan oikeasti miettiä, haluaako riskeerata. Tartunnan riski on kuitenkin todella suuri juuri nyt.

Ilmeisesti jotakin suomalaisia on Venäjällä juuri nyt "pidennetyllä lomalla!, loman loppu ei ole tiedossa!

Huom! Rokotettukin voi sairastua.
Kannattaisi pelata venäläistä rulettia heidän omilla säännöillä eli "hommata" negatiivinen PCR-testitulos jostain ja jatkaa matkaa...

Mutta siis jos vointi alkoi olla huono päiviä ennen Belgian peliä, niin miksei yksinkertaisesti hypännyt autoonsa ja ajanut samantien takaisin Suomeen?

Varmaan elätteli vielä toiveita, että ei se mitään koronaa ole ja pääsee Suomen peliin...
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 447
Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä. Jos ei halunnut jäädä sinne karanteeniin, niin miksi ihmeessä meni testiin. Melkein kaikissa maissa joudut karanteeniin positiivisen tuloksen jälkeen, joten ei voi tulla yllätyksenä, jos järkeä on yhtään päässä. Kun oli oma-auto niin olisi ajanut Suomeen. Rajalla sitten testi ja testin tulosta odottamaan kotiin (tai vaikka kesämökille/hotelliin tms. jos ei halua perheen muita altistaa).
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 878
Tyyppi muuten oli saanut ensimmäisen annoksen rokotetta ja oli viikon kuumeessa.

Toikin kertoo siitä, että yksi rokoteannos ei oikein vielä kesää tee eikä paljon kannata riskeerata itseään eikä lähimmäisiä yhden annoksen saatuaan.

Jos olisi saanut kaksi annosta niin todennäköisesti ei olisi tartuntaa saanut eikä etenkään oireita.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 447
Tyyppi muuten oli saanut ensimmäisen annoksen rokotetta ja oli viikon kuumeessa.

Toikin kertoo siitä, että yksi rokoteannos ei oikein vielä kesää tee eikä paljon kannata riskeerata itseään eikä lähimmäisiä yhden annoksen saatuaan.

Jos olisi saanut kaksi annosta niin todennäköisesti ei olisi tartuntaa saanut eikä etenkään oireita.
No ei kyllä ihmeelliset oireet olleet, pahimmillaan 38,5c kuumetta. Eli ei normi influenssaa kummempi hänellä kun oli yksi piikki pohjalla.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 878
No ei kyllä ihmeelliset oireet olleet, pahimmillaan 38,5c kuumetta. Eli ei normi influenssaa kummempi hänellä kun oli yksi piikki pohjalla.
Harva meistä haluaa ihan välttämättä mitään "normi-influenssaakaan" sairastaa. Lisäksi koronan pitkäaikaisvaikutuksiin liittyy paljon kysymysmerkkejä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 447
Harva meistä haluaa ihan välttämättä mitään "normi-influenssaakaan" sairastaa. Lisäksi koronan pitkäaikaisvaikutuksiin liittyy paljon kysymysmerkkejä.
No ne ketä pelottaa voivat hyvin sinne perunakellareihin linnoittautua. Sanoi olevansa oireeton jo kolmatta päivää, eli ei tullut pitkäaikaisoireita.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 506


-= !! Eli, kun menet nyt Venäjälle !! =-​

Ja JOS sairastut koronaan JA annat siellä positiivisen koronatestin (PCR).

Niin...

Sitten olet siellä, kunnes PCR antaa negatiivisen. Siihen voi mennä ilmeisesti kuukausia.

Kannattaa siis nyt ihan oikeasti miettiä, haluaako riskeerata. Tartunnan riski on kuitenkin todella suuri juuri nyt.

Ilmeisesti jotakin suomalaisia on Venäjällä juuri nyt "pidennetyllä lomalla!, loman loppu ei ole tiedossa!

Huom! Rokotettukin voi sairastua.
Suomen karanteenisääntöjen mukaan eristyksissä pitää olla vähintään seitsemän vuorokautta. Sen jälkeen eristys päättyy, kun on ollut oireetta kaksi vuorokautta.

Heinäkuun 2. päivä, eli 12 päivää positiivisen testituloksen jälkeen, Arttu on edelleen karanteenissa. Hän kertoo olleensa jo kolme päivää täysin oireeton.

Edellisen kerran Arttu kävi koronatestissä 1. heinäkuuta. PCR-testin tulos oli edelleen positiivinen. Venäjällä karanteenisäännöt ovat erilaiset kuin Suomessa. Venäjällä karanteenista vapautuu vasta,
kun on antanut negatiivisen PCR-koronatestituloksen.

PCR-testi voi kuitenkin näyttää positiivista tulosta jopa useita kuukausia, kuten HUS:n infektiosairauksien ylilääkäri Asko Järvinen on aiemmin kertonut Ilta-Sanomille.

– En meinaa päästä täältä pois, Arttu pelkää nyt.

– Suomalaiset lääkärit ovat kertoneet minulle, että voi kestää puoli vuottakin, ennen kuin testitulos on negatiivinen.


Mitä tästä opimme: Venäjällä ei kannanta mennä koronatestiin!

En ihmettelisi, jos venäläiset itsekin tämän takia välttelisivät testejä.. ?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 842
Viestejä
4 384 004
Jäsenet
72 880
Uusin jäsen
jiisalone

Hinta.fi

Ylös Bottom