Onko todellakin niin, että et kykene argumentoimaan itse asiasta, vaan on pakko käydä ulisemaan keskustelijoista?
Pohjimmiltaan tässä on kyse siitä, että viranomaiset valehtelevat kansalaisille niin että korvat lepattavat koronavilkun ominaisuuksista väittämällä sen tunnistavan altistumisen "2 metriä - 15 minuuttia"-kriteerillä. Tämä nyt vain ei ole fysikaalisesti mahdollista nyt käytettävällä teknologialla. BLE on ihan oikeasti aivan susipaska etäisyysmittari, jolla ei pysty edes erottamaan yhtä metriä kymmenestä (ks. esim. ylempänä oleva esimerkki 4-hengen pöydästä ja pohdi hetkinen dB-lukemia eri tilanteissa).
Minusta on yhteiskunnalisesti merkittävää, että tämä tahallinen harhaanjohtaminen tuodaan esille. Olisi myös tärkeää, että ihmiset ymmärtäisivät kuinka epätarkkaan analyysiin vilkun mahdolisesti antama altistusilmoitus perustuu.
Ei siis kannata panostaa homeopatiaan, astraalimagneetteihin, koronavilkkuun tai muihinkaan teknologioihin, joiden toiminnalle ei ole fysikaalisia edellytyksiä! Pahinta tässä onkin, että jotkut saattavat pitää koronavilkkua jotenkin hyödyllisenä ja jättää jotain oikeasti tehokasta tekemättä.
Onkin aika hämmentävää, kuinka yksimielinen rintama täältä on löytynyt todistamaan kuinka olen väärässä. On oikeasti kummallista, että kenenkään kommenteista ei ilmene epäilyksiä vilkun toimintaa kohtaan, vaan kaikki ovat todella yksimielisiä siitä, että vilkku toimii kuten on tarkoitettu (toimikoon se miten hyvänsä). En mitenkään usko, että olisin ainoa foorumilainen, joka on jotenkin perillä siitä, kuinka epävarma etäisyysmittari BLE on.
Tyypillisesti olkiukkoillaan siitä, että vaatisin vilkulta jotain suurta tarkkuutta. Esim. tässä otos maanantailta
Miksi näin kuorossa annetaan ymmärtää - toistuvasti - että olisin vaatimassa jotain tarkkaa mittausta?
Olen useaan kertaan osoittanut, että etäisyysmittaus on niin epätarkka, että sillä ei ole enää arvoa mittauksena. SIlloin sitä ei myöskään voi käyttää uskottavana perusteena altistuksen arviomiselle. Siksi vilkulla ei ole edellytyksiä toimia tartuntaketjujen katkaisijana.