Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistäpä porukka on noita Yaxellin veitsiä hankkinut? Näyttää jonkun verran olevan hinnoissa heiluntaa niin kiinnostaisi mistä löytyy parhaalla diilillä.
Itsellä on kuvan mukainen ohjuri odottamassa testiä, en osaa sanoa vielä tekeekö tuolla oikeasti mitään mutta halvalla ebaysta niin kokeillaan pois. Onko jollain näistä kokemusta jo ennestään?Kysymys: Kuinka hallitsette kivellä teroittaessa veitsen ja kiven välisen kulman? Onnistutteko teroittamaan terän koko pituudeltaan esim. 19 asteen kulmaan? ...
Ainakin santoku-mallisella kaarevalla veitsellä tollanen teräkulmanpidin vaan haittas itsellä.Itsellä on kuvan mukainen ohjuri odottamassa testiä, en osaa sanoa vielä tekeekö tuolla oikeasti mitään mutta halvalla ebaysta niin kokeillaan pois. Onko jollain näistä kokemusta jo ennestään?
Itsellä on kuvan mukainen ohjuri odottamassa testiä, en osaa sanoa vielä tekeekö tuolla oikeasti mitään mutta halvalla ebaysta niin kokeillaan pois. Onko jollain näistä kokemusta jo ennestään?
Käytännössä varmastikin näin. Paskakin teräs leikkaa, jos se on terävä ja parempien eroa ei edes huomaa jos niitä ei ammattikäytössä käytä vuodesta toiseen. Jos silloinkaan.Allekirjoittaneella on haussa veitsisetti. Kyselin suosituksia ja aika moni puoli Yaxellin (Ran tai Zen) sarjoja. Muutama ääni myös Wusthofille.
Silmään osui Hulluilta Päiviltä (tiedän, kallista romua "muka halvalla") seuraavan setin: Hullut Päivät 10.-14.10.2018. Eli Wusthof Classic Ikon -veitsitukki + 6 veistä - 359€
Itseltä löytyy jo Wusthofin 17cm perusveitsi ja olen ollut siihen tyytyväinen. Mutta kysyisinkin argumentteja - tuosta "tarjouksesta" huolimatta - Yaxellin puolesta ja miksi Wusthofiin ei kannattaisi taipua.
Vai ovatko veitset laadultaan samankaltaisia ja asian ratkaisee lähinnä käsituntuma sekä kyky pitää veitsistä hyvää huolta?
Allekirjoittaneella on haussa veitsisetti. Kyselin suosituksia ja aika moni puoli Yaxellin (Ran tai Zen) sarjoja. Muutama ääni myös Wusthofille.
Silmään osui Hulluilta Päiviltä (tiedän, kallista romua "muka halvalla") seuraavan setin: Hullut Päivät 10.-14.10.2018. Eli Wusthof Classic Ikon -veitsitukki + 6 veistä - 359€
Itseltä löytyy jo Wusthofin 17cm perusveitsi ja olen ollut siihen tyytyväinen. Mutta kysyisinkin argumentteja - tuosta "tarjouksesta" huolimatta - Yaxellin puolesta ja miksi Wusthofiin ei kannattaisi taipua.
Vai ovatko veitset laadultaan samankaltaisia ja asian ratkaisee lähinnä käsituntuma sekä kyky pitää veitsistä hyvää huolta?
Mulla on sama veitsi ja ainakaan itse jollain 1000/6000 kivellä en sitä saa kyllä yhtä teräväksi kuin uutena. Riittävän teräväksi kuitenkin. Toi tomaatti omalla painollaan terävyys on markkinointikikka, koska niin terävänä mikään terä ei kuitenkaan pysy. Kevyellä viistävällä liikkeellä tai pienellä paineella kun leikkaa kovempikuorisetkin kasvikset, niin hyvä on. Jos katot esimerkiksi videoita, missä joku kokki pilkkoo jotain sellasella nopealla temmolla ja kokeilet jollain perusveitsellä vaikka porkkanaa silputa samalla tavalla niin eipä oo kovin helppoa koska porkkana on aika kovaa, mut tollasella terävällä japsiveitsellä menee leikiten.Ostin vitsillä Verkkokaupasta tommosen Yaxellin.
YAXELL ZEN santokuveitsi 16.5 cm 110,90 €
Vaikuttaa kyllä hyvältä veitseltä. Pitää opetella teroittamaan tuolla loivemmalla kulmalla, niin on jatkossakin terävänä.
Onko nämä veitset laatikosta otettuna "terävimmillään"? Ei tuo nyt omalla painolla tomaattiin uppoa, mutta ihan pienellä paineella leikkaa tuorettakin tomaattia kuin voita.
Tätä katselin eilen, onko hyvä veitsi vuoden käytön jälkeen?https://www.laatupuukko.fi/kauppa/kokkiveitsi/ tuollainen tuli joululahjana, pienenajan käytöllä ollut kyllä hyvä laite ei nätti, mutta toimii
Ínvestoi sama hinta kunnon japsiveitseen, joka ei oo tollanen tyylitelty lahjatuote vaan aidosti hyvä veitsi.Tätä katselin eilen, onko hyvä veitsi vuoden käytön jälkeen?
Tätä katselin eilen, onko hyvä veitsi vuoden käytön jälkeen?
joku 1000/3000 kivi ja posliinipuikko niin hyvin päjääSain lahjaksi pari kuukautta sitten kaksi japanilaista veista Tojiro VG10 Hammered Santoku 17 cm ja Petty 13 cm. Petty on niin mukava ja käyttännollinen, jotta käytän sen Santokua useammin. Hämmästyttävästi, että terät pysyvät terävään vaikka on käytössä joka päivää. Veitset ostettiin tästä: Tojiro VG10 Hammered Santoku F-1112 verkkokaupasta | MyGoodKnife-veitsikauppa
Olen nähnyt sielläkin hiomakiviä, varmasti pitäis kohta hakea niitä
Meille kun ei koulussa koskaan puikko- ja kiviterotuksia opetettu, niin oon omat veitset vedellyt vaan MAC:n laiskateroittimella, eli siis tälläisellä.
Hyvää jälkeä on tullut.
Kokeilin aikaisemmin teroittaa omat keittiöveitsen timanttipuikolla, mutta karkeus valitsin väärin. Puikko söi enemmän kuin tarvitiin ja en pystynyt pitämään samaa kulmaa koko ajan. Haluaan lainata kaveriltani hiomakivi 400/1200 grit ja kokeilla teroittaa sen avulla. En uskalla teroittaa kallista kokkiveistä laiskateroittimellaMeille kun ei koulussa koskaan puikko- ja kiviterotuksia opetettu, niin oon omat veitset vedellyt vaan MAC:n laiskateroittimella, eli siis tälläisellä.
Hyvää jälkeä on tullut.
Tilasin seuraavia romppeita:
140 Kiven oikaisuun yms. ATOMA 140 GLASS (tälle löytyy muutakin käyttöä kuin veitset)
320 Korjaukseen Shapton Glass Stone 320
1000 Teroitukseen Professional Stone 1000
3000 Teroitukseen Shapton Glass Stone 3000
8000 Kiillotukseen Shapton Glass Stone 8000
Nämähän ovat erittäin hyvin hinnoiteltuja, suomilisä puuttuu kokonaan.
Kiitos!
Victorinoxin veitsillä toistaiseksi mennään. Voisi jossain vaiheessa hankkia kunnon japnailaiset/kiinalaiset veitset. Näitä on varmaan kysytty miljoona kertaa mutta suora linkki helpottaa etsintää.
Mää omistan jonkun Victorionoxin kokin veitsen ja sillä hoidan kaikki ja terotan sitä kahvikupin pohjalla. Hyvin se näinkin toimii
Kyl mä ton voin ostaa jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen.Tuli voitettua arvonnassa tällainen: KAI Europe
Eihän tollaista voi käyttöön laittaa, olisiko vinkkiä mihin kannattaisi tarjota myyntiin?
Kyl mä ton voin ostaa jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen.
Ostat sit vaik jonku santokun tilalle joka monikäyttösempi jos sellasta ei oo vielä.
Tuli voitettua arvonnassa tällainen: KAI Europe
Eihän tollaista voi käyttöön laittaa, olisiko vinkkiä mihin kannattaisi tarjota myyntiin?
Verkkokauppa.comin arvonta oli.Onnea hintavasta palkinnosta! Mistä arvonnasta tuollaisia voittaa?
Itse laajentaisin myyntiä ulkomaille esim;
Chefknivestogo Forums - Index page Tai ebay.