Omasta mielestä on melko turha katsella kuinka hyvin mikäkin veitsi leikkaa sipulia, sillä et juuri "sinä" leikkaa samalla tavalla. Jokaisella on kumminkin se oma tapa, millä sitä einestä pistää palasiksi. Enemmän pitäisin tärkeimpänä, miten veitsi sopii omaan käteen niin painon kuin kahvan myötä. Itselle noi Japanilaiset tuntuu lähinnä hedelmien kuorimiseen soveltuvilta, liian taipuisilta kokkiveitsiltä. Itse tykkään, että veitsessä on selkärankaa tarpeeksi, ettei se taivu yhtään. Toki on itselläkin esim.kalan muokkaamiseen oma työkalu, jolla fileeksi.
Itse luotan ruuanlaitossa kahteen perusveitseen. Suurin on Cathill Knives.
Sillä ei tarvitse voimaa käyttää kuin nimeksi. Antaa veitsen oman painon tehdä työ puolesta.
Toinen on ebaysta ostamani halpa käytetty, jonka sai teroituksella uuteen iskuun.
Painavia ovat tottumattomien käsiin alkuun, mutta kun olen antanut kavereiden kokeilla leikata lihaa/eineksiä niin kysyneet, mistä olen hankkinut kyseiset veitset.
Se on kiva leikata, kun ei tarvitse yhtään painaa veistä kohteeseen. Vain ohjailla terää ja veitsi tekee lopun. Ihan pieniin kätösiin en kyllä suosittelisi, niihin on sitte noi Japsit sopivia.
Teroituksen hoidan vapaalla kädellä Böker 2000/5000 kivellä.
Itse luotan ruuanlaitossa kahteen perusveitseen. Suurin on Cathill Knives.
Sillä ei tarvitse voimaa käyttää kuin nimeksi. Antaa veitsen oman painon tehdä työ puolesta.
Toinen on ebaysta ostamani halpa käytetty, jonka sai teroituksella uuteen iskuun.
Painavia ovat tottumattomien käsiin alkuun, mutta kun olen antanut kavereiden kokeilla leikata lihaa/eineksiä niin kysyneet, mistä olen hankkinut kyseiset veitset.
Se on kiva leikata, kun ei tarvitse yhtään painaa veistä kohteeseen. Vain ohjailla terää ja veitsi tekee lopun. Ihan pieniin kätösiin en kyllä suosittelisi, niihin on sitte noi Japsit sopivia.
Teroituksen hoidan vapaalla kädellä Böker 2000/5000 kivellä.