Kokemuksia Ubiquitin reitittimistä (ja muista verkkovermeistä).

Onhan tuo Mini nyt todella halpa hallittava kytkin. Se maksaa 31.38€. Yksi parhaista mitä on.
Pika katselulla hinnat jossain 36€ nurkilla kivijalassa.

Mutta jos ei sitä POE virransyöttöä arvosta, vaika rajatuilla VLAN ominaisuuksilla pärjäisi, niin kahdeksanporttisen hintainen, tai se 50% kalliimpi.

Tietenkin jos kotiverkkoa rakentelee ja merkin muitakamoja on ja yhtä tarvii ja porttimäärä riittää hyvin, niin kympin voi siitä maksaa että tuttu ympäristö. No se vähän ideakin.

Automaattipäivitykset päällä ja yöllä tehnyt päivityksen jonka seurauksena joku bitti poikittain? Taitaa olla klo 03 se yleisin aika.

Onko laitteet nyt käynnistetty uudelleen?
Olikin user error siellä kyseessä, eli ei hätiä :)

1000/1000 valokuitu on vihdoin kytketty.
Räkkikaappi 10”, liittimet, seinärasiat, kaapelit hommattu. Reitittimeksi valikoitui Ubiquiti gateway ultra. Tuplarasioihin 3-4 kpl ajatuksena vetää siamilaista ja lisäksi1-2 wifi tukaria. Minkälainen kytkin olis järkevä laittaa? Poe kytkin vai injektorit tukareille?

1000/1000 valokuitu on vihdoin kytketty.
Räkkikaappi 10”, liittimet, seinärasiat, kaapelit hommattu. Reitittimeksi valikoitui Ubiquiti gateway ultra. Tuplarasioihin 3-4 kpl ajatuksena vetää siamilaista ja lisäksi1-2 wifi tukaria. Minkälainen kytkin olis järkevä laittaa? Poe kytkin vai injektorit tukareille?

Jos vaan mahdollista niin hommaa POE-kytkin. Injektoreillakin tottakai toimii myös, mutta kytkimen kautta AP:n hallinta on helpompaa koska voi bootata kokonaan virrattomaksi, näkee kulutuksen, jne.

Kytkimen valinta sen mukaan esim. haluatko yli 1Gbps nopeuksia ja/tai paljonko tarvitset portteja. Valinnanvaraa on paljon, joten vaikea suositella ilman enempää speksejä/vaatimuksia.

Jos vaan mahdollista niin hommaa POE-kytkin. Injektoreillakin tottakai toimii myös, mutta kytkimen kautta AP:n hallinta on helpompaa koska voi bootata kokonaan virrattomaksi, näkee kulutuksen, jne.

Kytkimen valinta sen mukaan esim. haluatko yli 1Gbps nopeuksia ja/tai paljonko tarvitset portteja. Valinnanvaraa on paljon, joten vaikea suositella ilman enempää speksejä/vaatimuksia.
Varmasti riittää 1Gbps nopeus minulle.
Noilta rasioilta tulee 6-8 piuhaa ja tukareilta 2 eli noin 10porttia menis heti alkuun.

Tällä toimii, juuri testasin. @-merkki ei haittaa mutta custom palvelun nimessä ei passaa olla pistettä.
Ei kyllä mulla vaan onnistu. Ei lainatun viestin ohjeilla, kokeiltu GUi ja CLI, kummankaan kautta en saa dy.fi pelittämään

Ei kyllä mulla vaan onnistu. Ei lainatun viestin ohjeilla, kokeiltu GUi ja CLI, kummankaan kautta en saa dy.fi pelittämään
Tässä oma ihan GUI:sta. Hostname tietysti se minkä dy.fi:stä olet varannut.
Screenshot 2025-10-18 214216.png

Tässä oma ihan GUI:sta. Hostname tietysti se minkä dy.fi:stä olet varannut.
Screenshot 2025-10-18 214216.png
Kiitos, mutta tosiaan ihan samat on laitettuna, mutta silti dy.fi ei päivity. Ja olen antanut sen olla yli se 7pv pariinkin kertaan ja ei vaan päivity 🤔 cli kun yritin tuota netin ohjeilla ajaa, niin ei hyväksynyt jostain syystä silloin tuota käyttäjätunnustani, niin luulin siksi sen @ olevan ongelma, mutta ei selvästi siitä kiinni jos muilla pelittää

Kiitos, mutta tosiaan ihan samat on laitettuna, mutta silti dy.fi ei päivity. Ja olen antanut sen olla yli se 7pv pariinkin kertaan ja ei vaan päivity 🤔 cli kun yritin tuota netin ohjeilla ajaa, niin ei hyväksynyt jostain syystä silloin tuota käyttäjätunnustani, niin luulin siksi sen @ olevan ongelma, mutta ei selvästi siitä kiinni jos muilla pelittää
Kun otat log monitorin auki toolboxista ja painat force update nappia niin mitä loki tulostaa(ddclient rivit)?

Statistiikka

Viestiketjuista
290 252
Jäsenet
79 747
Uusin jäsen
rippon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom