Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Id.3 on aika hiljainen. Model 3 taas ilmeisesti vähän kovempi rengasääniltään.Moni on valittanut tesla 3 äänekkääksi. Huomaako arkiajossa eroa ajomelussa esim tesla 3 ja id3/4 välillä vw hyväksi?
Mistä tuo teslan melu johtuu, voisko sitä blokata jotenkin?
Kun hiljaista autoa toivoo niin mikä olisi valinta alle 60t€ sähkärissä?
AutoTrader kehui Mustang Mach-E:tä, ja muistaakseni kehujen kohteena oli myös hiljaisuus.Moni on valittanut tesla 3 äänekkääksi. Huomaako arkiajossa eroa ajomelussa esim tesla 3 ja id3/4 välillä vw hyväksi?
Mistä tuo teslan melu johtuu, voisko sitä blokata jotenkin?
Kun hiljaista autoa toivoo niin mikä olisi valinta alle 60t€ sähkärissä?
AutoTrader kehui Mustang Mach-E:tä, ja muistaakseni kehujen kohteena oli myös hiljaisuus.
Itse en ole tuota pientä 208 Pösöä ajanut, mutta Pösö e-2008 16" renkailla oli kyllä hiljainen. Id.3 taas on vähän isommilla 19" tai 18" renkailla.Hiljaiselta (kuten e-208).
e-C4 sisältää sitikan erilaisen jousituksen, hydraulic cushion tms.. Veikkaisin, että on molempia pösöjä (ja opelia) hiljaisempi.Itse en ole tuota pientä 208 Pösöä ajanut, mutta Pösö e-2008 16" renkailla oli kyllä hiljainen. Id.3 taas on vähän isommilla 19" tai 18" renkailla.
e-2008 ja Citikka e-C4 taitavat olla sama auto.
Alkaa olemaan sellainen ikä, ettei niskoja nyrjäyttävä suorituskyky paina vaa-assa kovin paljoa. Viime auton vaihdossa tuli siirtymä 7 sek autosta 8,5 sek korotettuun farmariin. Käytännössä tuolla ei merkitystä. Molemmilla pääsee turvallisesti ohi kun tarve. Taajamassa turha ryntäillä, joten siellä suorituskyky lähes merkityksetön normaaliautoissa. Matka-ajossa sähkiksellä taas ei paljoa viitsi tarpeettomasti ohitella tai lataustaajuus tiheenee tarpeettomasti.
Tuleeko Tesla viimeisenä maaliin? Ja vielä LR versio. Korealaisten kulutusta, etenkin talvella olen itse täälläkin kehunut, mutta viimeksi sekin taidettiin teilata Teslan pienemmällä kulutuksella...Vaikka sähköautot.nyt -faceryhmä on hieman vastenmielinen paikka kritiikittömän sähköautouskonnon takia, niin käyn aina välillä lueskelemassa. Nyt siellä lähti aamulla porukka "kisailemaan" etelästä Utsjoelle useamman sähköauton voimin. Mukana ainakin isoakkuinen Id.3, Kia e-Niro, Tesla Model 3, Porsche Taycan, Jaguar i-Pace. Ja mikä parasta - Niro taistelee tämän erittäin vakavamielisen kilpailun voitosta yhdessä Porschen kanssa. Molemmat lataavat tällä hetkellä Sodankylässä ja jännää on, pystyykö ajamaan suoraan Utsjoelle, vai vieläkö pitää tehdä peliliikkeitä. (Mukana on paku, joka lähti jo aiemmin ja on siksi edellä)
Tesla lähti kiertämään toista reittiä, Id on jonkun verran jäljessä ja saattaa vielä tulla sotkemaan kärkikaksikon latausta Sodankylään.
Linkki live-karttaseurantaan: Glympse - Default Viewer
Tuota mietin itsekin, kun TM teki sen testin, jossa Teslalla oli vaikeuksia päästä etelään. Tuo vielä tehtiin optimiaikaan. Mietippä kun sama testi olisi toistettu vilkkaimpaan talviloma-aikaan ja ilman koronaa, jolloin sähköautoileva massa olisi luultavasti moninkertainen ja jokainen haluaa ladata autonsa.Vaikka sähköautolla suhailenkin, melko huvittavaa kun 5 samaan aikaan liikenteessä olevaa sähköautoa saa pohjoisen latausinfran natisemaan liitoksistaan.
Ei kannata varmaan miettiä sitä lomamatkaa viikoille 8-10.
Mutta miten näin voi käydä?Tuleeko Tesla viimeisenä maaliin? Ja vielä LR versio. Korealaisten kulutusta, etenkin talvella olen itse täälläkin kehunut, mutta viimeksi sekin taidettiin teilata Teslan pienemmällä kulutuksella...
Mutta miten näin voi käydä?
Onhan sille oikeasti olemassa syykin kun Tesla säästää akuissa kun vähemmän kobolttia.
Tuolla aikaisemmin sanottiin että Tesla kiersi eri reittiä. En ole seurannut tätä niin en tiedä mikä se reitti on
Taisi käyttää Superchargereita, koska se on game changing
Muut laturit ilmeisesti oli vähän täynnä kun niitä tuli matkalla. Mutta ei silti puolla miksi pitäisi ajaa SC kautta.Onhan se jos niitä on reitillä. Jos ne on kiertoreitin ajanut pelkästään sen takia niin se on ehkä typerintä mitä olen kuullut. Jos muut laturit oli täynnä niin sitten sehän on hyvä että oli vaihtoehtoinen reitti.
Niin ja mitä tällä haettiin?Mitkä tossa oli nyt lopputulokset ja kauanko autoilla meni tuossa matkassa Helsinki(?) - Utsjoki?
Kai sitä nyt harrastaa ja kilpailla saa, jos intoa riittääNiin ja mitä tällä haettiin?
Saa toki mutta kai joku idea taustalla oli kumminkin. Tosin nyt sain kuvan että pohjoisen laturit on heti täynnä kun yli 5 autoa matkaa.Kai sitä nyt harrastaa ja kilpailla saa, jos intoa riittää
Mulle ainakin kelpaa kaikki data mitä aiheesta on saatavilla. Varsinkin Suomesta, koska täällä on haastavat olot ja harva latausverkosto ~Oulusta pohjoiseen.
Saa toki mutta kai joku idea taustalla oli kumminkin. Tosin nyt sain kuvan että pohjoisen laturit on heti täynnä kun yli 5 autoa matkaa.
Eihän TM ajanut tahallaan rikkinäiselle laturille. Olivat katsoneet että tuolla laturi mutta se ei toiminutkaan.Mukava testi tuo on ollu ku tarkkaan seurannu. Ja ylläri ei niitä TM klikki ongelmia ku ei ajeltu tahallaan rikkinäisille laturille tai perseilty.
Tuo paku kinostaa , 250km näkys olevan talvella saavutettavissa jos ei motaria tarvi ajaa.
Mukava testi tuo on ollu ku tarkkaan seurannu. Ja ylläri ei niitä TM klikki ongelmia ku ei ajeltu tahallaan rikkinäisille laturille tai perseilty.
Tesla-jengillä taitaa ottaa koville? Missä kohtaa ajettiin tahallaan rikkinäiselle laturille? Mitä perseilyjä tarkoittat?
Mistä olisivat voineet tietää laturin olevan rikki? Navi ei kerro ja ainut tapa selvittää on ladata appi ja katsoa sieltä mutta moniko tämän tavan tallaaja tekee? Ei kyllä tee.Esim siikalatvan hesen laturi on ollu sökö jo viimevuodesta asti
Pesulaan 0 % akulla ja myöhmemi just ja just päästään navin mukaan ni eiku laturin ohi.
Jopa töissä ei sähköautoilijat piti juttua vähän värikkäänä.
Mut turha tätä täss enempää tingata .
Mistä olisivat voineet tietää laturin olevan rikki? Navi ei kerro ja ainut tapa selvittää on ladata appi ja katsoa sieltä mutta moniko tämän tavan tallaaja tekee? Ei kyllä tee.
Kävivät pesemässä auton koska se oli likainen. Siinä vaiheessa akku oli mennyt nollaan. Ei siis ennen sitä.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Sodankylä , mukavat kelit ajella
Mikä oli akun varaus ennen latausta ja latauksen jälkeen? Kauanko odottelit(te) ja paljonko lataaminen maksoi?Ja pyhä , evästä nassuun ja matka jatkuu.
Mikä oli akun varaus ennen latausta ja latauksen jälkeen? Kauanko odottelit(te) ja paljonko lataaminen maksoi?
Ei kuulosta hirveän pahalta. Tuolla odottelulla siis tarkoitin, että kauanko auto oli siinä johdon päässä.Seo, Sodankylä > 46% akussa > lataus maksoi nolla euroa (on ilmainen) > 81% ku lähdettiin. Teho 30kw , ei odotettu latausta kun se aina meni lankoja villapaitaan ostaessa (112e) ja pikku kauppoja tyhjentäessä.
Pyhällä lataus myös ilmainen, joku 63% oli äsken akussa ku tultiin.
Kulutus ollu Kemijärvi - Sodankylä - pyhä tourneella 210wh/km ja vauhdit rajoituksen mukaan.
Ei kuulosta hirveän pahalta. Tuolla odottelulla siis tarkoitin, että kauanko auto oli siinä johdon päässä.
Huhtikuun tienoilla lupasi Raision Laakkonen että tulisi koeajo Mach-E liikkeeseen. Arvasi myös että jos heti sen jälkeen tilaa niin auton saa noin vuodenvaihteessa.Onko kukaan päässyt vielä koeajamaan tuota Fordin Mustangin e-Mach versiota? Kovasti olisi harkinnan alla tuo menopeli, mutta tietysti pitäisi päästä koeajamaan jne.
Löytyyköhän jostain jotain kattavaa listaa sähköautojen toteutuneista rangeista etenkin talvella? Monet testit on tehty välillä kevät–syksy, eikä rangesta puhuttaessa välttämättä mainita talvesta mitään.
Jos sellaset ~250 km pääsisi ilman älyttömiä kikkailuja talvella ilman, että kajoaa noihin kalliimpiin malleihin (Enyaq, Teslat, jne), niin omaan käyttöön se istuisi hyvin. Vähän hidasta vaan selvitellä noita lukuja yksitellen.