Joo, kontin muoto merkkaa, että miten se omaan käyttöön passaa. Upin ja Yariksen osalta hattuhylly paikoillaan uudessa Yariksessa on itselle liian matala tavaratila.
Upissa merkkaa paljon se, että mahtuuko oma ego kyytiin. Normaalikokoiselle ihmiselle tilat on yllättävän väljät, kun verhoilut on karsittu pois ja penkit muotoiltu vähän tilaa vieviksi. Mopoautoksi sitä väittää yleensä vain ne, jotka eivät sellaisella ole ajaneet. Aygo on Uppia huomattavasti pienempi auto niin numeroiden valossa kuin käytännössäkin.
Eipä tuo tosin itseltä ole mitenkään pois, en minäkään tuolla pelkästään pärjäisi - vetoauto pitää olla erikseen ja pitkille matkoille pitkän rangen diisel on kätevämpi. Ja paikkoja tarvitsee usein enemmän kuin neljä.
Tuossa hieman vertailukohtaa Upin koon osalta:
Liinpään Anttikaan ei ihan pieni kaveri ole ja tuo saksalainen tyyppi on about itseni kokoinen penkin säätöjen ja takapenkille oman ajoasennon taakse mahtumisen perusteella.
Ettei mene ihan jankuttamiseksi, niin hieman statistiikkaa - Upilla on kuukaudessa ajettu n. 1500km - 60% perheen ajoista on saatu tuon kontolle. Noin 20kWh/100km menee näin talvella - suht kevythän tuo on, niin selviää melko vähällä. Plussakeleillä menee toki pienemmällä, katsotaan sitten kesällä miten tuo tuosta muuttuu. Hieman normaalia kylmempää ollut tässä marraskuun lopun jälkeen, mutta osaapahan varautua tammi-helmikuun pakkasiin kun oli jo -28 pahimmillaan tällä liikkuessa. Tarkoitus on laittaa töpseli kolmivaihevirralle autotalliin, mutta eka kuukausi on nyt mennyt normi-sukolla eikä kertaakaan ole siitä jäänyt ajot kiinni.
Upissa merkkaa paljon se, että mahtuuko oma ego kyytiin. Normaalikokoiselle ihmiselle tilat on yllättävän väljät, kun verhoilut on karsittu pois ja penkit muotoiltu vähän tilaa vieviksi. Mopoautoksi sitä väittää yleensä vain ne, jotka eivät sellaisella ole ajaneet. Aygo on Uppia huomattavasti pienempi auto niin numeroiden valossa kuin käytännössäkin.
Eipä tuo tosin itseltä ole mitenkään pois, en minäkään tuolla pelkästään pärjäisi - vetoauto pitää olla erikseen ja pitkille matkoille pitkän rangen diisel on kätevämpi. Ja paikkoja tarvitsee usein enemmän kuin neljä.
Tuossa hieman vertailukohtaa Upin koon osalta:
Liinpään Anttikaan ei ihan pieni kaveri ole ja tuo saksalainen tyyppi on about itseni kokoinen penkin säätöjen ja takapenkille oman ajoasennon taakse mahtumisen perusteella.
Ettei mene ihan jankuttamiseksi, niin hieman statistiikkaa - Upilla on kuukaudessa ajettu n. 1500km - 60% perheen ajoista on saatu tuon kontolle. Noin 20kWh/100km menee näin talvella - suht kevythän tuo on, niin selviää melko vähällä. Plussakeleillä menee toki pienemmällä, katsotaan sitten kesällä miten tuo tuosta muuttuu. Hieman normaalia kylmempää ollut tässä marraskuun lopun jälkeen, mutta osaapahan varautua tammi-helmikuun pakkasiin kun oli jo -28 pahimmillaan tällä liikkuessa. Tarkoitus on laittaa töpseli kolmivaihevirralle autotalliin, mutta eka kuukausi on nyt mennyt normi-sukolla eikä kertaakaan ole siitä jäänyt ajot kiinni.