Kokemuksia omista ja aiemmin ajetuista sähköautoista

image0000001_20211222_082417.jpg

Jahas, se olis huoltamokeikka tiedossa näköjään. ID4 kyseessä.
 
image0000001_20211222_082417.jpg

Jahas, se olis huoltamokeikka tiedossa näköjään. ID4 kyseessä.
Muuten, mitäs nuo ledit tuossa ruudun alapuolella on? Näyttää oudoilta, jotenkin "alkeellisilta", onko ne olleet kaupasta asti jo noin?

En mene sanomaan että itsellä olisi sen paremmin asiat, kun koko lämpötila-volyymipaneeli on täysin valaisematon = käyttökelvoton pimeällä... surullisenkuuluisa tuo pimeä paneeli näissä ID:eissä. Huollossa valitin asiasta, kysyin että eikö heillä ole aikomusta korjata tätä takuuseen, kun kyseessä on ihan todellinen turvallisuusriski. Kohauttelivat olkapäitään.
 
Muuten, mitäs nuo ledit tuossa ruudun alapuolella on? Näyttää oudoilta, jotenkin "alkeellisilta", onko ne olleet kaupasta asti jo noin?

En mene sanomaan että itsellä olisi sen paremmin asiat, kun koko lämpötila-volyymipaneeli on täysin valaisematon = käyttökelvoton pimeällä... surullisenkuuluisa tuo pimeä paneeli näissä ID:eissä. Huollossa valitin asiasta, kysyin että eikö heillä ole aikomusta korjata tätä takuuseen, kun kyseessä on ihan todellinen turvallisuusriski. Kohauttelivat olkapäitään.
Juu ihan alkuperäiset on. Liekkö kamera jotenki "vääristänyt" noita.
 
Juu ihan alkuperäiset on. Liekkö kamera jotenki "vääristänyt" noita.
OK, eli tuollainen viritys saatu aikaiseksi uudempiin tuotantoeriin.

Edit: Niin tosiaan, josko ne ledejä on ensinkään

Edit 2: Piti ihan käydä ihmettelemässä omassa autossa kameran kanssa. Näinhän se oli kuten @Viliz03 yllä epäili, että nuo on IR sensoreita jotka kännykän kamera muuttaa näkyvän valon alueelle. Onpa jännä. Ei näy paljaalla silmällä ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eivätkä ole sähköautoiluun liittyviä, samat oli jo ainakin edellisen sukupolven Octaviassa.
 
Olin siinä luulossa että Seat Mii electric -autoa voi etäohjata vain älykännykän välityksellä. Olin väärässä. Toimiihan se tavallisella tietokoneellakin internetyhteyden kautta. Sim-kortti on aktivoitu ja kaikki pelittää. Ei tarvitse mennä istumaan kylmään autoon kun voi ohjelmoida lähtöajan.
Kun vaan olisin tajunnut tämän aikaisemmin. Ei minulla ole älykännykkää eikä taida tullakaan.
Mitä tahansa jollain lailla etäohjattavaa autoa voi ohjata tietokoneella. Vaikka ainoa tapa ohjata olisikin jokin älypuhelimen appi, sitä appia voi käyttää tietokoneella kun asentaa jokin android emulaattorin (Tai voihan sen androidinkin asentaa tietokoneelle siinä missä windowsinkin).
 
Täälläpä tuli ihan aikuisten oikeesti reissu huoltoon. Aiemmin jo reistannut vaan ei kestäny sovitulle ajalle asti.

269623683_1617757181900462_4108852496268821860_n.jpg
269732037_1618557508487096_2437800063201280032_n.jpg
 
Kerro toki enemmän. Mikäs siihen iski?

Kuten kuvasta näkyy niin tuli red gear indicators of death. Muutaman kerran aikaisemmin tehnyt moista mutta matka on jatkunut. Nyt ei liikkunut eteen eikä taakse, potki vaihdetta vain takaisin P:lle. Oma willi weikkaus että takamoottori tai sen pyörintänopeusanturi antautunut, Tesla antanee lopullisen diagnoosin.
 
Täälläpä tuli ihan aikuisten oikeesti reissu huoltoon. Aiemmin jo reistannut vaan ei kestäny sovitulle ajalle asti.

269623683_1617757181900462_4108852496268821860_n.jpg
269732037_1618557508487096_2437800063201280032_n.jpg
Keskikulutus 295Wh/km viimeiset 50km.

Noin yleensä sähköautoilijat kertovat vain optimikulutukset ja Tesloista mainostetaan yleensä alle 200Wh kulutuksia. Onko tuo kuvassasi oleva sitten sitä todellista arkea?

Ja kuriositeettina ihan samalla tapaa ne polttomoottorien kulutukset kerrotaan siltä yhdeltä perhematkalta, kun saatiin alle 6l mittariin, vaikka todellisuus olisi arkena kaupunkinypytystä yli 8 litran…
 
Vastaava Tesla lavetilla näky eilen ja sama pari viikkoa sitten, liekö pakkaset tehneet tehtävänsä?
 
Keskikulutus 295Wh/km viimeiset 50km.

Noin yleensä sähköautoilijat kertovat vain optimikulutukset ja Tesloista mainostetaan yleensä alle 200Wh kulutuksia. Onko tuo kuvassasi oleva sitten sitä todellista arkea?

Riippuu niin monesta tekijästä etten pitäisi 50 kilometriä riittävänä otoksena.

Vastaava Tesla lavetilla näky eilen ja sama pari viikkoa sitten, liekö pakkaset tehneet tehtävänsä?

On tuolla ajeltu lähestulkoon 30 asteen pakkasessa ilman ongelmia. Veikkaisin että jokin muu tekijä kyseessä. Tai sitten lämpötilan vaihtelu suojakelistä -20 asteeseen.
 
Tavallaan VW e-up on ”aivan tavallinen auto”, mitä nyt vertaa moniin muihin sähköautoihin. Ei mitään outoja virityksiä ulkopuolella eikä sisustuksessa. Avaimella starttausta, mekaanista käsijarrua ja osittain peltisiä oviverhoiluita voisi jopa pitää retroiluna. Kuitenkin latauksen ja lämmityksen ohjaus ja auton sijainnin tarkistaminen toimii etänä, samoin yhdellä polkimella ajo hyödyntäen hidastukset akun lataamiseen. Oikeastaan ainoa isompi ärsytys on keinotekoinen ääni, jolla varoitetaan jalankulkijoita - tuo pitää joka käynnistyskerralla ottaa erikseen pois päältä. Jos kesällä pääseekin noin 300km yhdellä latauksella, niin kovemmilla pakkasilla (-15…-25) jäädään korkeintaan puoleen tuosta. Yli 75km/h nopeudet rokottavat akkua nopeammin, joten parhaiten nämä sopivatkin kaupunkipyörittelyyn. Takakontin koko on yllättävän iso - voittaa Toyota Yariksen ja VW Tiguan Allspacen 7-paikkaisessa käytössä. Myös 184cm kuski mahtuu oman ajoasentonsa taakse, vaikka nelipaikkaisuus hieman käytännöllisyyttä rokottaakin lapsiperheessä.
Mietin että miten takakontti voittaa yariksen kun vanhassa yariksessä 290litraa, uudessa 280 ja e-upissa vain 250litraa?
 
Mites jos tommonen tesla hajoaa vaikka rovaniemellä, hinaako vakuutus sen mukisematta tampereelle/vantaalle?
Vai onko noissa joku km raja? Voisi olettaa niin. Tai vähän sama juttu kun muissakin, että lähimpään korjaamoon vaan, vaikka ei ne siihen osaisi mitään tehdäkään...?
 
Mites jos tommonen tesla hajoaa vaikka rovaniemellä, hinaako vakuutus sen mukisematta tampereelle/vantaalle?
Vai onko noissa joku km raja? Voisi olettaa niin. Tai vähän sama juttu kun muissakin, että lähimpään korjaamoon vaan, vaikka ei ne siihen osaisi mitään tehdäkään...?

Hinaa.

Plus meillä lisäksi vakuutuksessa hinauspalvelu> lähtee teslalle jos tarvii.
 
Onko se Teslan hinaus aina lähimmälle Teslalle, eli suurimmasta osasta Suomea katsoen tuonne Lempäälään? Vai meneekö huollon resurssien mukaan?
 
Mittojen puolesta katsottuna, niin äkkiseltään Yariksen tila näyttäisi olevan aika matala. Yaris vuosimallia 2017.

13FF1236-C4DF-4BE6-8AEE-5F24A9797660.jpeg
Öö, mitä sillä mataluudella on väliä kun litroja on enemmän? :facepalm:

Väitit että e-up takakontin koko voittaa yariksen mikä ei pidä paikkansa.

Yaris on joka suuntaan isompi auto kuin e-up ja yariksen sisätilojen koko yllätti jopa itseni vaikka olen tottunut ajamaan isoilla autoilla.
 
Hinaa.

Plus meillä lisäksi vakuutuksessa hinauspalvelu> lähtee teslalle jos tarvii.

Kannattaa tarkistaa noissa on joskus myös euromääräinen katto ja muita rajoituksia. Vaihtelee aika paljon yhtiöittäin. Itsellä on Pohjolassa ja siellä on esim. ehto jos auto hajoaa kotipihalle sitä ei hinata. Mitä hittoa odottaako ne että jokainen korjaa autonsa pihallaan..
 
Kannattaa tarkistaa noissa on joskus myös euromääräinen katto ja muita rajoituksia. Vaihtelee aika paljon yhtiöittäin. Itsellä on Pohjolassa ja siellä on esim. ehto jos auto hajoaa kotipihalle sitä ei hinata. Mitä hittoa odottaako ne että jokainen korjaa autonsa pihallaan..
Esim Seatilla (Mii) hakivat auton pihasta ilman vakuutusyhtiön puuttumista asiaan. Ja vuokra-auton sai kolmeksi päiväksi (+viikonloppu). Täytyy olla vaan huollot tehty merkkiliikkeessä, niin tuo palvelu on voimassa. Korjauksessa kesti vähän pidempään ja huollon ajaksi sai sijaisauton, mutta sekään ei ollut vakuutusyhtiöltä.


Teslalla saattaa olla pikku ruuhkaa huoltojen kanssa. Mutta hyvä, jos moottori hajosi takuuaikana, eikä sen jälkeen.
 
Kannattaa tarkistaa noissa on joskus myös euromääräinen katto ja muita rajoituksia. Vaihtelee aika paljon yhtiöittäin. Itsellä on Pohjolassa ja siellä on esim. ehto jos auto hajoaa kotipihalle sitä ei hinata. Mitä hittoa odottaako ne että jokainen korjaa autonsa pihallaan..
Joo ,meillä vaihtu p.tähteen ku ex yhtiön kanta oli et pihasta ei haeta. Kai se ois pitäny pukata pihalta ulos sitten :P
 
Öö, mitä sillä mataluudella on väliä kun litroja on enemmän? :facepalm:

Väitit että e-up takakontin koko voittaa yariksen mikä ei pidä paikkansa.

Yaris on joka suuntaan isompi auto kuin e-up ja yariksen sisätilojen koko yllätti jopa itseni vaikka olen tottunut ajamaan isoilla autoilla.
Öö en nyt ole väittänyt mitään? Vastasin vaan kun Hopeapaan viestiin Up vs Yariksen kontin tilavuudesta keskustelitte. Monesti vaan ei nuo litrat merkkaa käytännössä niin paljoa kuin kontin malli muuten.
Niin ja onhan tuolla mataluudella todella suuri merkitys käytännössä. Varsinkin tuosta kuvasta katsottuna Yariksen kontti on matalimmillaan 26cm matalampi Upin tavaratilaan, niin esimerkiksi kylmälaukku voi olla tekemätön paikka Yariksen matalaan tavaratilaa.
Tosin onhan tuo Yariksen tavaratila senttejä kapeampi tuosta mittakuvasta päätellen. Litroissa voi olla Yariksessa tilaa enemmän, mutta harvoin kai pelkkää nestettä kuljetetaan;)
Uuden Yariksen tavaratila on edellistä Yarista syvempi, mutta reilummin kapeampi kuin UP/Mii. Voiko pitää paikkansa, kun Up/Mi/Citigo omasta mielestä ”mopoauto” luokkaa?
59A02829-75C2-442C-AA21-F0A547702D16.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa tarkistaa noissa on joskus myös euromääräinen katto ja muita rajoituksia. Vaihtelee aika paljon yhtiöittäin. Itsellä on Pohjolassa ja siellä on esim. ehto jos auto hajoaa kotipihalle sitä ei hinata. Mitä hittoa odottaako ne että jokainen korjaa autonsa pihallaan..

"Matka ei keskeydy", joten tavallaan kyllä. Olen pariin kertaan auttanut työntämään vastaavassa tilanteessa autoa sellaiset 100m, niin vakuutusyhtiö haki mukisematta.
 
Öö en nyt ole väittänyt mitään? Vastasin vaan kun Hopeapaan viestiin Up vs Yariksen kontin tilavuudesta keskustelitte. Monesti vaan ei nuo litrat merkkaa käytännössä niin paljoa kuin kontin malli muuten.
Niin ja onhan tuolla mataluudella todella suuri merkitys käytännössä. Varsinkin tuosta kuvasta katsottuna Yariksen kontti on matalimmillaan 26cm matalampi Upin tavaratilaan, niin esimerkiksi kylmälaukku voi olla tekemätön paikka Yariksen matalaan tavaratilaa.
Tosin onhan tuo Yariksen tavaratila senttejä kapeampi tuosta mittakuvasta päätellen. Litroissa voi olla Yariksessa tilaa enemmän, mutta harvoin kai pelkkää nestettä kuljetetaan;)

Tässähän se tulikin ettei tuo litroihin tuijottaminen ole mikään autuaaksi tekevä asia. Itsellänikin tästä kokemusta muutama vuosi sitten kun myin mappikaapin (olin ilmoittanut mitat ilmoituksessa) jota tultiin hakemaan farmari b6 Passatilla johon se ei sitten sopinutkaan kyytiin vaikka litramäärältään tavaratila on huomattavasti isompi kuin autossa jolla sen hain joka oli Stilo Multiwagon.
 
Viimeksi muokattu:
Öö en nyt ole väittänyt mitään? Vastasin vaan kun Hopeapaan viestiin Up vs Yariksen kontin tilavuudesta keskustelitte. Monesti vaan ei nuo litrat merkkaa käytännössä niin paljoa kuin kontin malli muuten.
Niin ja onhan tuolla mataluudella todella suuri merkitys käytännössä. Varsinkin tuosta kuvasta katsottuna Yariksen kontti on matalimmillaan 26cm matalampi Upin tavaratilaan, niin esimerkiksi kylmälaukku voi olla tekemätön paikka Yariksen matalaan tavaratilaa.
Tosin onhan tuo Yariksen tavaratila senttejä kapeampi tuosta mittakuvasta päätellen. Litroissa voi olla Yariksessa tilaa enemmän, mutta harvoin kai pelkkää nestettä kuljetetaan;)

Sekoitin näköjään kaksi eri kirjoittajaa... :tup:

Ei tosiaan merkkaa litrat mitään vaan käytäntö sen ratkaisee, silti kolme 30l kylmälaukkua mahtuu Yariksen konttiin vierekkäin ja tilaa jää vielä ympärille ja päälle, pohjalevyssä on kaksi eri korkeutta ja tuon välipohjan kun ottaa kokonaan pois niin korkeutta on hattuhyllyyn 52cm, vielä ei ole tullut tilannetta etteikö kahden aikuisen mökkitavarat + kaksi koiraa olisi autoon mahtunut ja lyhyillä matkoilla noi kaksi koiraa matkustaa kontissa.

Upissa hattuhylly tuotu sen 10cm ylemmäs, mutta siitä hattuhyllyn kohdin tila on sitten10cm kapeampi kuin yariksessa.

Särähti vain korvaan tuo että Up:n tavaratila on isompi, kun sattumoisin olen ollut paljon tekemisissä Up:n ja Yariksen kanssa niin ihan käytännön tasolla Yarikseen mahtuu enemmän tavaraa kuin Up:n konttiin, ero ei ole iso, mutta sitä on. Toinen mikä kannattaa huomioida niin takapenkillä Up:ssa en mahdu omien penkkisäätöjen kanssa takaistuimelle, mutta Yariksessa mahdun heittämällä, sekä se että Yaris on 5-paikkainen, Up 4-paikkainen.
 

Liitteet

  • IMG_20210627_182836.jpg
    IMG_20210627_182836.jpg
    4,3 MB · Luettu: 241
Sekoitin näköjään kaksi eri kirjoittajaa... :tup:

Ei tosiaan merkkaa litrat mitään vaan käytäntö sen ratkaisee, silti kolme 30l kylmälaukkua mahtuu Yariksen konttiin vierekkäin ja tilaa jää vielä ympärille ja päälle, pohjalevyssä on kaksi eri korkeutta ja tuon välipohjan kun ottaa kokonaan pois niin korkeutta on hattuhyllyyn 52cm, vielä ei ole tullut tilannetta etteikö kahden aikuisen mökkitavarat + kaksi koiraa olisi autoon mahtunut ja lyhyillä matkoilla noi kaksi koiraa matkustaa kontissa.

Upissa hattuhylly tuotu sen 10cm ylemmäs, mutta siitä hattuhyllyn kohdin tila on sitten10cm kapeampi kuin yariksessa.

Särähti vain korvaan tuo että Up:n tavaratila on isompi, kun sattumoisin olen ollut paljon tekemisissä Up:n ja Yariksen kanssa niin ihan käytännön tasolla Yarikseen mahtuu enemmän tavaraa kuin Up:n konttiin, ero ei ole iso, mutta sitä on. Toinen mikä kannattaa huomioida niin takapenkillä Up:ssa en mahdu omien penkkisäätöjen kanssa takaistuimelle, mutta Yariksessa mahdun heittämällä, sekä se että Yaris on 5-paikkainen, Up 4-paikkainen.
Tuo 4 paikkaisuus pudottaa kyllä heti nuo mopoautot omasta valikosta pois. Oliko niin että Yariksen takapenkkiä pystyi säätämään pituussuuntaisesti useita senttejä?
 
Tuo 4 paikkaisuus pudottaa kyllä heti nuo mopoautot omasta valikosta pois. Oliko niin että Yariksen takapenkkiä pystyi säätämään pituussuuntaisesti useita senttejä?

Mun mielestä tuossa meidän 2018 ei pysty säätämään, toki johtuu varmaan siitä että hybridiakku ja 12v akku on siellä penkin alla.

Toki niin vähän tuolla tulee liikuttua etten ole edes perehtynyt asiaan sen tarkemmin :rofl:
 
Toyotalla tuota Upia vastaava malli olisi Aygo, Yaris on pykälää isompi auto, joten onhan se luonnollista että konttikin on vähän isompi.
Joo ,meillä vaihtu p.tähteen ku ex yhtiön kanta oli et pihasta ei haeta. Kai se ois pitäny pukata pihalta ulos sitten :p
Joskus 10 vuotta sitten oli vakuutusmyyjän kanssa tuosta puhetta, tuo että hinausvakuutus ei kata kotipihasta hinausta johtuu siitä että kun se on mukana niin 90% tapauksissa syy on vaan tyhjä akku (silloin ei nyt sähköautoje edes ollut, eli käynnistysakku tyhjänä). Käytännössä tuo vaatimus pukata se kadunvarteen teettää sen että ihmiset tekevät itse edes jotain alkeellisimpia tarkistuksia ennen kuin tilataan hinuri.
 
Talvikulutus e-208 GT:llä -20C pakkasessa, 100km/h nopeudessa maantiellä noin 26kW/100km ilmastoinnin ollessa AC +21. Normaali ajomoodi. Eli noin 10kW enemmän kuin kesäkelillä. Pitäisi kokeilla, miten paljon lämmityksen pienentäminen ja viimasuoja auttaisi kulutukseen kovilla pakkasilla, mutta kun tuon tiedostaa niin eipä siinä sen kummempaa ongelmaa ole, mielummin ajelee mukavasti kuin varpaat jäässä. Autoon tuli myös naviin etäpäivityksenä nopeuskamerat sekä ajoreitin suunnittelu jossa on latauspaikat mukana. Jotain muutakin siinä taisi olla. Tuo etäpäivitys tuli yllätyksenä, en tiennyt että se olisi edes mahdollinen. Hyvä näin. :)
 
Talvikulutus e-208 GT:llä -20C pakkasessa, 100km/h nopeudessa maantiellä noin 26kW/100km ilmastoinnin ollessa AC +21. Normaali ajomoodi. Eli noin 10kW enemmän kuin kesäkelillä. Pitäisi kokeilla, miten paljon lämmityksen pienentäminen ja viimasuoja auttaisi kulutukseen kovilla pakkasilla, mutta kun tuon tiedostaa niin eipä siinä sen kummempaa ongelmaa ole, mielummin ajelee mukavasti kuin varpaat jäässä. Autoon tuli myös naviin etäpäivityksenä nopeuskamerat sekä ajoreitin suunnittelu jossa on latauspaikat mukana. Jotain muutakin siinä taisi olla. Tuo etäpäivitys tuli yllätyksenä, en tiennyt että se olisi edes mahdollinen. Hyvä näin. :)

Kannattaa pienentää sisälämpötilaa ja käyttää enemmän penkinlämmittimiä, koska se on paljon taloudellisempaa. Toki edellyttää ettei takapenkillä matkusta ketään.
 
Miksi? Eikö +21 ole ihan normaali, vai pitääkö näillä romuilla ajaa varpaat jäässä?
Itse tykkään talvella kun toppavaatetta jne. niin 20. Eli on normaali jos ihan oikeasti kysyit. Normaali on se mikä itsestä tuntuu kivalta koska maksoit siitä autosta ihan vitusti.

Volvo pitää tuon 20 mukavasti ja ihan oikein puskee sen jalkojen kautta pää-osin. Pientä puhallusta tulee ikkunoille ettei ne huurru. Tämä kaikki ihanuus automaatilla.

Kesällä on sitten mukava pitää 23 ni ei tuu kylmä kun t-paita päällä joutuu ajelee.
 
Tähän vielä et autokohtaiset erot lämpötiloissa.
Esim meidän model S on matka ajossa sopiva kun automaatti 19.5 astetta. Priuksella 21 oli sopiva. Jne
 
Juu tuhon vaikuttaa eittämättä ainakin se, että mistä kabiinin lämpötilamittaus tehdään.
 
Ensimmäinen vähän pidempi matka 28 kWh mallin Ioniqilla. Lämpötila ulkona -8 ja sisällä mukavat 22 C, jotta tarkeni ajella ilman takkia. Joku 15 km 100 km/h aluetta ja loput 80 km/h, mutta piti vähän hidastaa välillä kun pyrytti sen verran ettei nähnyt eteensä. Keskikulutus varsin mukavat 16,4 kWh/100 km vajaan 100 km matkalla.

Perillä ajoin K-ryhmän 150 kW laturille. Alkuun latasi 44 kW teholla ja vessakäynnin jälkeen kännykäs katsottuna keskimääräinen teho oli 47 kW. Ehti latautua 92 %:iin 26 minuutissa kun kävin kaupassa. Muistaakseni suurteholatauksessa auto katkaisee latauksen 94 %:ssa. Juuri ennen kuin lopetin, oli teho 15 kW.

Varsin hyvä ajopeli tällaisille lyhyehköille siirtymille. Tähän mennessä olen ajellut kaupungissa arkiajoa, ja akku siinä käytössä on tarvinnut ladata kerran viikossa.
 
Ensimmäinen vähän pidempi matka 28 kWh mallin Ioniqilla. Lämpötila ulkona -8 ja sisällä mukavat 22 C, jotta tarkeni ajella ilman takkia. Joku 15 km 100 km/h aluetta ja loput 80 km/h, mutta piti vähän hidastaa välillä kun pyrytti sen verran ettei nähnyt eteensä. Keskikulutus varsin mukavat 16,4 kWh/100 km vajaan 100 km matkalla.

Perillä ajoin K-ryhmän 150 kW laturille. Alkuun latasi 44 kW teholla ja vessakäynnin jälkeen kännykäs katsottuna keskimääräinen teho oli 47 kW. Ehti latautua 92 %:iin 26 minuutissa kun kävin kaupassa. Muistaakseni suurteholatauksessa auto katkaisee latauksen 94 %:ssa. Juuri ennen kuin lopetin, oli teho 15 kW.

Varsin hyvä ajopeli tällaisille lyhyehköille siirtymille. Tähän mennessä olen ajellut kaupungissa arkiajoa, ja akku siinä käytössä on tarvinnut ladata kerran viikossa.

Mielenkiintoista, aloin miettimään olisiko tällaisesta kakkosautoksi. Minkälaiset vakuutusmaksut tuossa on tai kustannukset ylipäätänsä, entäs takuut? Mitä näissä oli niitä must-have varusteita, ILPpi nyt ainakin ilmeisesti?
 
Mielenkiintoista, aloin miettimään olisiko tällaisesta kakkosautoksi. Minkälaiset vakuutusmaksut tuossa on tai kustannukset ylipäätänsä, entäs takuut? Mitä näissä oli niitä must-have varusteita, ILPpi nyt ainakin ilmeisesti?
Tällä hetkellä on joku autoliikkeen ottama Lähitapiolan vakuutus, täysillä bonuksilla 650 e laajakasko ja liikennevakuutus yhteensä. Pitäisi varmaan käydä läpi itse kunhan saa aikaiseksi. Takuu on 2-5 vuotta osasta riippuen epämääräisin ehdoin autolle (juuri loppunut tuosta omastani) ja akulle 8 vuotta/160000 km. Tällä yksilöllä on ajeltu kokonaiset 23000 km aiemman omistaja toimesta.

Vanhemmissa Ioniqeissa on varsin kattava perusvarustelu, mm. lämpöpumppu on alemmassa varustelupaketissa. Tuossa listaa varusteista 2017-vuosimallille: https://www.hyundai.fi/wp-content/uploads/2015/02/20170123_IONIQ_electric_varusteet.pdf
 
Mielenkiintoista, aloin miettimään olisiko tällaisesta kakkosautoksi. Minkälaiset vakuutusmaksut tuossa on tai kustannukset ylipäätänsä, entäs takuut? Mitä näissä oli niitä must-have varusteita, ILPpi nyt ainakin ilmeisesti?
Tyypillisesti Ioniq taitaa olla valinta jos pitää tuossa hintaluokassa saada ykkösauto. Jos kakkosautollakin tulee pidempiä reissuja niin Ioniq on selvä valinta tuossa hintaluokassa, mutta jos on lähinnä lyhempää pätkää kotilatauksella niin oikeastaan mikä vaan käy. Ioniqissa toki aika hyvä takuu ja uskon että pitää arvonsa hyvin eli sikälikin mainio valinta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 352
Viestejä
4 505 257
Jäsenet
74 386
Uusin jäsen
Juize

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom