Hyvä että sanoit ehkä.
Seat Miihin nimittäin kuuluu aika monipuoliset etäkäyttöpalvelut ensimmäisen kymmenen vuoden ajan maksutta.
Lähtöaikoja voi asettaa yhtaikaa aktiiviseksi 3 kpl. Jokaisessa niistä voi olla ruksittuna halutut toistuvat viikonpäivät.
Latauspaikkoja voi tallentaa 10 kpl erilaisia, jotta niitä on helppo yhdistää lähtöaikoihin. Niissä voi valita haluaako auton latautuvan, ilmastoituvan, vai sekä että. Lisäksi voi asettaa akun ylimmän varaustilan 10 %:n välein. Kannattaa tehdä ainakin 80 %, 90 % ja 100 %. Viimeinen on hyvä ennen pidempää reissua antaen täyden rangen, mutta akku ei kuitenkaan joudu olemaan tuntikausia täpötäynnä, vaan valmistuu juuri ennen lähtöä ja akku pääsee heti purkautumaan ajossa. Tämä on akkukemialle parempi kuin se, että 100 % saavutettaisiin jo lähtöpäivää edeltävänä yönä. Kullekin kymmenelle latauspaikalle voi asettaa maksimilatausvirran (5A, 10 A, 13 A, Max), joten aiemmin mainitut 80, 90 ja 100 % kannattaa tallentaa tuplana, eli tosi löysälle pistorasialle 5 A ja normaaleille enemmän.
Latauspaikkakohtaisen lisäksi maksimilatausvirtaa voi rajoittaa yleisesti. Ilmastoinnin/lämmityksen lämpötilan voi asettaa yhdestä paikasta niin, että se vaikuttaa kaikkiin lähtöaikoihin. Helteellä miellyttävään riittää +24 C ja talvella toppatakilla ei tarvitse kuin +19 C. Näin säästyy sähköä.
Myös alimman varaustason voi asettaa. Jos se on 70 % ja sitten laittaa lähtöajan (jossa ylin varaustaso esim. 90 %) aktiiviseksi, niin akku latautuu heti 70 %:iin. Sen jälkeen latauksessa on tauko. Lataus jatkuu 70 % -> 90 %:iin vasta viime hetkellä ennen lähtöä. Tässä on taas se juju, että näin akku ei joudu muhimaan liian täytenä. Lisäksi akku on lämpimämpi ajoon lähtiessä, kun sitä on ladattu juuri ennen lähtöä, mistä on etua kovalla pakkasella.
Esimerkki:
Laitat auton perjantaina piuhaan, koska akku oli alle puolillaan. Seuraava tiedossa oleva ajo on vasta maanantaina. Jos lataisit heti pe-la akun 90 %:iin (tai jopa 100 %:iin), ja käyttäisit autoa vasta maanantaina, niin akun elinikä lyhenisi aavistuksen. Jos taas lataisit akun vasta su-ma, niin olisi suurempi riski joutua julkiselle pikalaturille, jos la-su sattuisi tulemaan joku yllättävä ajotarve. Alimman varaustason ja lähtöajan käyttämisellä auto on valmiina yllätysreissuihin ilman että akun elinikä lyhenee.
Tavaratilan, konepellin ja ovien lukitukset sekä valojen tilanne näkyvät. Auton sijainti näkyy kartalla, joten se on helppo löytää. Ajotiedot tallentuvat muistiin. Ilmastoinnin/lämmityksen/latauksen voi käynnistää/sammuttaa myös manuaalisesti. Akun varaustila näkyy 10 % tarkkuudella ja range näkyy kilometrin tarkkuudella.
Ihan jees Suomen halvimmalta sähköautolta.