Jotain ongelmaa Satmaticin lämpötolpan tilalle asennetun latausaseman kanssa... Eli kyseessä on tämä tämmöinen, onko muilla kokemuksia?
2*16A/30mA JS VV YHD.+LUKKO
verkkokauppa.huhta.fi
Se on juuri tuo malli eli max 16A SuperShuko latauspuolella ja lämmityspistorasia naapuripaikan haltijalle. Siinä ei tullut kovin kummoisia ohjeita mukana.
Toimi hyvin tuossa puoli viikkoa 10A latauksen kanssa ja sain sillä viime viikonloppunakin ladattua Renault Zoen 40% => 100%:iin lauantai-iltapäivästä sunnuntai-aamupäivään.
Eilen illalla se alkoi temppuilla. Nyt heti kun liitän Deltago E-Charger kaapelin siihen ja toinen pää autoon, alkaa latausasemassa punainen lamppu vilkkua kWh LED-näytön alapuolella. Sekä kaapelin ledit että itse auto eivät ilmoita mistään ongelmasta,niiden mielestä nyt ladataan ihan normaalisti ja vihreää valoa näytetään, mutta latausasema vilkuttaa punaista led-lamppuaan koko ajan.
Lataus tuntuu erityisen hitaalta, ja yleensä tuntuu loppuvan jossain vaiheessa (auto ja kaapeli ilmoittavat edelleen lataavansa, mutta varaustaso ei enää nouse autossa). Eilen auto latasi 75% asti kunnes jumahti siihen, ja tänään pysähtyi 51%:iin. Töissä latasin tänään ilman ongelmia samalla kaapelilla (10A) jonnekin 78% asti mitä ehdin, joten kaapeli ja auto kyllä tuntuisivat lataavan ok.
Yritän huomenna soittaa latausaseman myyneeseen yritykseen, mutta tietääkö kukaan mistä tuo latausasema nyt saattaisi valittaa vilkuttamisellaan, kun tuota punaista lediä ei mainita missään ohjeissa? Ja mikä on tuon punaisen ledin vieressä oleva sinertävä pieni nappi?
Olen kokeillut laittaa aseman kytkimestä pistorasian sähköt pois ja takaisin, painella testinappulaa (joka laukaisee tuon virtakytkimen), painella sitä punaisen lampun vieressä olevaa sinistä nappia... mutta ei tunnu olevan vaikutusta. Jos laitan latauskaapelin tilalle esim. yövalolampun, se kyllä syttyy eli kyllä sieltä jotain virtaa tulee.
Kun ymmärtäisi mitä tuo punainen led yrittää viestittää...? Latausasema mennyt rikki? Tolppaan ei tule tarpeeksi virtaa?