Okei, eli v-loppu reissu Kuopio -> Vaasa -> Kuopio. Menoreitti Jyväskylän kautta ja paluureitti Kyyjärven kautta. Jyväskylästä mennessä ilmaista latausta (50kW) kahvittelun/jäätelön ajan, vaikka ihan pakko ei olisi ollut. Hotelliyöt Seinäjoella sekä Vaasassa, molemmissa hotelleissa ilmaiset latausmahdollisuudet (11kW) joten tottakai ne hyödynnettiin ja akku täyteen. Vaasassa käynnit vanhassa kaupungissa sekä Raippaluodon sillalla. Paluumatka takaisin kokeiltiin eri reittiä vaihteluksi ja pysähdyspaikka Kyyjärvi. Kyyjärvellä pikalaturista (50kW) mehua akkuun n. 50min ajan ja murkinaa napaan matkustajille, sillä taisi prosentteja tulla 30% -> 94%. Tässä vaiheessa pitää sanoa, että ilman aktiivista akkujen jäähdytystä olisi saattanut olla tuskainen odottelu helteessä ajon jälkeen. Kotipihassa Kuopiossa akkua 13% jäljellä, tuo Kyyjärvi -> Kuopio oli varmasti keskinopeudeltaan matkan nopein osuus ollessa lähes koko matkan 100km/h rajoutusta sekä Kuopion 120km/h moottoritie ja muutama lyhyt 80km/h pätkä. Jonkun verran kohdekaupungissa Vaasassa oli kaupunkipyörittelyä siirtymissä ja pari hidastavaa työmaata/onnettomuutta kulkureitillä.
Koko matka ajettiin +2km/h yli rajoituksen, josta on vähennetty jo mittarivirhe. Kokonaismatka 879km, keskikulutus 15,5kW/100km ja keskinopeus 70km/h. Ilmastointi oli säädetty automaatille ja lämpötilaksi 21C, ulkolämpötila ajojen aikana pyöri 27-32C. Ajotila normaali. Mitään ekologisuus kikkailuja en harrastanut, vaan ajoin ihan "normaalisti". Tämä toki on hyvin suhteellista mikä on kenenkin "normaali" tapa. Useampi rekka tuli ohitettua. Kokonaisenergian kustannus ajon aikana muodostui tällä kertaa siis ainoastaan tuosta Kyyjärven pikalaturista, josta tuli n. 12€ edestä ladattua.
Auto toimi mainiosti, eikä mitään nikotteluja taikka ongelmia tullut vastaan. Auton jäljellä oleva toimintamatka piti hyvin paikkaansa ja siihen pystyi luottamaan. Latailut vaivattomia ja tällä kertaa myös todella edullisia. Eikai tässä muuta kuin seuraavia matkoja kohti.