Kokemuksia omista ja aiemmin ajetuista sähköautoista

Saksasta vaan 6kk käytettyä pirssiä alle, verotkaan ei ole ongelma sähköautojen kanssa. Nyt jo löytyy isoakkusta Id3sta alle 30ke.
 
On siinä myös 5000€ arvosta sellasia varusteita jo sisässä, mitkä on maksullisia optioita GT-Linessa (Premium pack). Eli siinä GT:ssä on ihan kaikki panoraamakattoa lukuunottamatta sisässä. Plus GT-ekslusiivisia varusteita, kuten tasauspyörästön lukko ja elektronisesti säätyvä iskunvaimennus, 21" vanteet ja ulkonäkötilpehööriä, mitä ei noihin muihin saa edes rahalla. Eli sen fully-loaded GT-Linen ja GT:n 7000€ hintaero sisältää muutakin kuin vain tuon tehoeron.

GT-line ja GT varustetasoilla mainitaan dynaamiset ledivalot. Saisiko siis viimein myös matriisia Korealaisiin? Mach-E ne oli paketoitu nelivedon yhteyteen ja long rangen kanssa hinta näyttää nousevan jo melkein GT:n hintaan. Toki varustepaketit voi muuttua kilpailun kiristyessä.
 
Saksasta vaan 6kk käytettyä pirssiä alle, verotkaan ei ole ongelma sähköautojen kanssa. Nyt jo löytyy isoakkusta Id3sta alle 30ke.

Tätä odotellessa. Meilläkin ajoa 40tuhatta vuoteen ja kotilataamalla 90% varmaan säästäisi jo kivasti. Ei vaan vielä tilat riitä id3 tai tesla 3, mutta onneksi tulee id4, enyaq, hyndai ja kia paikkaamaan. Pitääkin varailla koeajoja.
Id4 gtx näyttää iha hyvältä. Jo houkuttaa nähdä mitä id5 ja id6 on.
 
Saksasta vaan 6kk käytettyä pirssiä alle, verotkaan ei ole ongelma sähköautojen kanssa. Nyt jo löytyy isoakkusta Id3sta alle 30ke.
Oliko tuossa mitään ehtoja saksalaisella myyjällä, jos siellä on saanut 9000€ hankintatuen ja meinaa 6kk päästä myydä auton ulkomaille?
 
Totta, tarkoitin siis tuota 58kwh akkua, 27ke lähtee hinnat. 77kwh akkuisten hinnat lähtee 34ke:stä.

Onko laittaa linkkiä? mobile.de näyttää halvimman 77kwh hinnaksi 37,990 € juuri nyt (jossa ei täyty käytetyn auton tuonnin vaatimukset). 58kwh näyttää joo olevan 28ke mobile.de (joissa ei täyty käytetyn auton tuonnin vaatimukset).
 
Onko laittaa linkkiä? mobile.de näyttää halvimman 77kwh hinnaksi 37,990 € juuri nyt (jossa ei täyty käytetyn auton tuonnin vaatimukset). 58kwh näyttää joo olevan 28ke mobile.de (joissa ei täyty käytetyn auton tuonnin vaatimukset).

Mitä tarkoitat "ei täyty käytetyn tuonnin vaatimukset", 6kk-> vanhempi?


En tiedä toimiiko linkki mutta ensimmäinen on heinäkuussa 6kk vanha
 

Pointti onkin että kohta niitä 6kk/6000km autoja alkaa tuonne ilmestymään enemmän ja sieltä voi sitten valita itselleen sopivan.
 
Mobilessa halvimmat ID3:set 23ke uutena. Tuollainen olisi passeli auto kakkosautoksi, jos pihassa jo ei olisi tuo Mii.

Tuli laitettua tarjouskyselyä EV6:sta, mutta hidasta on reagointi liikkeillä. Noin 8: sta liikkeestä yksi vastannut tarjouksella ja toinen sanonut että laittaa ensi viikolla. Perusvarusteltu LR neliveto ja GT kyselyssä.
 
Onko kuitenkin niin, että 23 ke:n hinta tarkoittaa hintaa, josta on jo vähennetty hankintatuet, eli Suomeen noita ei saada tuolla hinnalla vielä vähään aikaan.
 
Tuosta tyylistä ilmoittaa verotusarvot niin että niistä on jo vähennetty se valtion 170e tuntuu vähän kusetukselta, eihän kokonaishinnastakaan vähennetä hankintatukea ilmoituksessa

Eikö tuon vähennyksen tuohon työsuhdeautoon saa aina, kun taas uuteen omaan sen saa vain ehdolla? (Korjatkaa?)

Sinänsä tuo koko verotusarvohan on merkitty vaan siksi että se on helpompi hahmottaa mitä se perskohtaisesti tarkoittaa, kyllähän sen jokainen pystyisi myös laskemaan.
 
Onko kuitenkin niin, että 23 ke:n hinta tarkoittaa hintaa, josta on jo vähennetty hankintatuet, eli Suomeen noita ei saada tuolla hinnalla vielä vähään aikaan.
Varmaankin noin eli puolen vuoden päästä noita luulisi tulevan myyntiin käytettynä.
 
Mobilessa halvimmat ID3:set 23ke uutena. Tuollainen olisi passeli auto kakkosautoksi, jos pihassa jo ei olisi tuo Mii.

Näin ID3:sen tänään liikenteessä. Aika samanlaiselta näyttää kuin muutkin vastaavan kokoiset uudet autot, en olisi edes kiinnittänyt huomiota jollei olisi valoissa ollut edessä. Perässä oli paljon mustaa, en muista oliko kattokin musta samaan tapaan kuin monessa uudessa pienemmässä autossa. Sillä haetaan ilmeisesti matalampaa visuaalista vaikutelmaa.

Eiköhän ID3 vetoa suomalaisiin ja myynee kuin häkä kun kilpailijoilla ei ole vielä tarjolla (ainakaan halvemmalla) vastaavaa.
 
Näin ID3:sen tänään liikenteessä. Aika samanlaiselta näyttää kuin muutkin vastaavan kokoiset uudet autot, en olisi edes kiinnittänyt huomiota jollei olisi valoissa ollut edessä. Perässä oli paljon mustaa, en muista oliko kattokin musta samaan tapaan kuin monessa uudessa pienemmässä autossa. Sillä haetaan ilmeisesti matalampaa visuaalista vaikutelmaa.

Eiköhän ID3 vetoa suomalaisiin ja myynee kuin häkä kun kilpailijoilla ei ole vielä tarjolla (ainakaan halvemmalla) vastaavaa.

Itse taas ajattelen, että ID4 perusmalli tulee myymään paljon. Tuo ID3 oli kyllä pieni golffiinkin verrattuna, vaikka muka mainostavat isompana "passatin tilat", vai mitä sitä olikaan mainoksissa. Tosiasiassa aikuinen ei mahdu kunnolla istumaan taakse (pääntila) ja kontti pieni kuin mikä.

Sen sijaan ID.4 oli jo hyvä esitys, se myy. Kuka enää ostaa uuten leaffia, kun nämä on tarjolla?
 
Näin ID3:sen tänään liikenteessä. Aika samanlaiselta näyttää kuin muutkin vastaavan kokoiset uudet autot, en olisi edes kiinnittänyt huomiota jollei olisi valoissa ollut edessä. Perässä oli paljon mustaa, en muista oliko kattokin musta samaan tapaan kuin monessa uudessa pienemmässä autossa. Sillä haetaan ilmeisesti matalampaa visuaalista vaikutelmaa.

Eiköhän ID3 vetoa suomalaisiin ja myynee kuin häkä kun kilpailijoilla ei ole vielä tarjolla (ainakaan halvemmalla) vastaavaa.
Muovinen kiuluhan tuo ID3 eikä mun mielestä kovin hyvin onnistunut muotoilun osalta, mutta jos tuollaisen saa omaksi melkein uutena karvan yli 20ke hintaan niin kyllä sillä varmasti perheen kaikki arkiajot ajaa todella vaivattomasti vaikkakin on vain 45kWh akku.
 
Itse taas ajattelen, että ID4 perusmalli tulee myymään paljon. Tuo ID3 oli kyllä pieni golffiinkin verrattuna, vaikka muka mainostavat isompana "passatin tilat", vai mitä sitä olikaan mainoksissa. Tosiasiassa aikuinen ei mahdu kunnolla istumaan taakse (pääntila) ja kontti pieni kuin mikä.

Sen sijaan ID.4 oli jo hyvä esitys, se myy. Kuka enää ostaa uuten leaffia, kun nämä on tarjolla?

Leaf 28k vs ID4 40k on siinä kuitenkin aika paljon eroa hinnassa ja suomalaiset yleensä ostavat max 30k autoja. ID4 saa isomman rangen, tilavamman auton ja muutenkin paremman vaihtoehdon, mutta ei nämä nyt ihan suoria kilpailijoita ole.
 
Itse taas ajattelen, että ID4 perusmalli tulee myymään paljon. Tuo ID3 oli kyllä pieni golffiinkin verrattuna, vaikka muka mainostavat isompana "passatin tilat", vai mitä sitä olikaan mainoksissa. Tosiasiassa aikuinen ei mahdu kunnolla istumaan taakse (pääntila) ja kontti pieni kuin mikä.
Vaikea kutsua pieneksi golffiin verrattuna, kun se on selvästi korkeampi ja muutaman sentin leveämpikin. Pituutta sentään 2cm vähemmän, mutta lyhyemmän konepellin ansiosta ID3:selle luvataan muutama litra enemmän tavaratilaa.

En ole itse istunut kummankaan takapenkillä, niin en osaa arvioida takatiloja.

ID3
Dimensions
Wheelbase2,765 mm (108.9 in)
Length4,262 mm (167.8 in)
Width1,809 mm (71.2 in)
Height1,552 mm (61.1 in)
Curb weight1,600 kg (3,500 lb)
Golf 8
Dimensions
Wheelbase2,636 mm (103.8 in)
Length4,284 mm (168.7 in)
Width1,789 mm (70.4 in)
Height1,456 mm (57.3 in)
Kerb weight1,255–1,465 kg (2,767–3,230 lb)
 
Vaikea kutsua pieneksi golffiin verrattuna, kun se on selvästi korkeampi ja muutaman sentin leveämpikin. Pituutta sentään 2cm vähemmän, mutta lyhyemmän konepellin ansiosta ID3:selle luvataan muutama litra enemmän tavaratilaa.

En ole itse istunut kummankaan takapenkillä, niin en osaa arvioida takatiloja.

ID3
Dimensions
Wheelbase2,765 mm (108.9 in)
Length4,262 mm (167.8 in)
Width1,809 mm (71.2 in)
Height1,552 mm (61.1 in)
Curb weight1,600 kg (3,500 lb)
Golf 8
Dimensions
Wheelbase2,636 mm (103.8 in)
Length4,284 mm (168.7 in)
Width1,789 mm (70.4 in)
Height1,456 mm (57.3 in)
Kerb weight1,255–1,465 kg (2,767–3,230 lb)

Minä olen istunut ja koeajanut molempia, peräkkäin. Okei, olihan siinä panoraamakatto ID.3:ssa. Ei se pieni ole, mutta ei kyllä isompikaan ja ainakin aikuiselle ns. pienempi, kun taakse ei mahdu (pääntila).
Muutenkin kokonaisuudessa ID3 oli ihan harraste-esitys verrattuna ID4, joka oli jo oikein mainio monilta osin. Tätä mieltä oli muuten automyyjäkin, kun oli kuulemma molemmilla viikonlopun ajellut.
Mut siis toki ID3 lienee hinta-laatusuhteen peli, vähän turhaa roustia sille tässä nyt annan. Mutta tuntui vaan ID4 niin paljon paremmalta, että siihen verrattuna selkeä "pikkuveli".
 
Minä olen istunut ja koeajanut molempia, peräkkäin. Okei, olihan siinä panoraamakatto ID.3:ssa. Ei se pieni ole, mutta ei kyllä isompikaan ja ainakin aikuiselle ns. pienempi, kun taakse ei mahdu (pääntila).
Mahtuuko golfin takapenkille paremmin? Siitähän tässä oli kyse.
 
Eli vain sähköautot ( ei plugarit tai hybridit tai kaasut jne)

- Hyvässä hengessä, ei jankkausta, ei tinkausta pääseekö kilsan vai sata kusematta.
- Toki voi myös huonot kokemukset tuoda ilmi, jättikö auto välille, jumittiko ikkunat alas. Mut näiden vatvominen ei vikoja poista joten pidemmät itkut ja raivot valmistajan tai yhteiskunnan suuntaan :)

Kiinostuneet voi kysellä toki vinkkiä auton valintaan tms mutta tuo kusematta lappiin tyylin skeida muualle kiitos.

Parempaa otsikkoa saa ehdota :)


Omaksi iloksi pientä blogia pidän, lukihäiriön tynkä eli typot voi olla yleisiä Sähköllä kairassa

Yst.Esa

Ehdotan myös, että tässä ketjussa pysyttäisiin aloituspostauksen/otsikon mukaisesti foralaisten sähköautojen käyttökokemuksissa. Tuota arvuuttelua ja mielipiteitä spekseistä jne voi laittaa noihin muihin ketjuihin.

Ei jotenkin jaksa kiinnostaa esim 25 ihmisen koeajokokemukset id3 tms, johon sitten 25 muuta kommentoi ja kertoo oman mielipiteen tms…

KOKEMUKSET OMASSA KÄYTÖSSÄ OLEVASTA AUTOSTA, kiitos.
 
Ehdotan myös, että tässä ketjussa pysyttäisiin aloituspostauksen/otsikon mukaisesti foralaisten sähköautojen käyttökokemuksissa. Tuota arvuuttelua ja mielipiteitä spekseistä jne voi laittaa noihin muihin ketjuihin.

Ei jotenkin jaksa kiinnostaa esim 25 ihmisen koeajokokemukset id3 tms, johon sitten 25 muuta kommentoi ja kertoo oman mielipiteen tms…

KOKEMUKSET OMASSA KÄYTÖSSÄ OLEVASTA AUTOSTA, kiitos.

Tämä.

Tehkää oma ketju muulle höpinälle.
 
Koska tämä ketju on perustettu tarkoituksella sähköautojen käyttökokemuksia varten, nämä sähköautojen hankkimis-/valintapohdiskelut sopii mielestäni ihan hyvin olemassaolevaan yleiseen Sähkö- ja hybridiautoketjuun, mutta jos löytyy riittävästi kysyntää erilliselle sähköautojen hankkimisketjulle ja siellä osataan pysyä aiheessa, niin en näe mitään ongelmaa sellaisenkin perustamisessa.
 
Ehdotan myös, että tässä ketjussa pysyttäisiin aloituspostauksen/otsikon mukaisesti foralaisten sähköautojen käyttökokemuksissa. Tuota arvuuttelua ja mielipiteitä spekseistä jne voi laittaa noihin muihin ketjuihin.

Ei jotenkin jaksa kiinnostaa esim 25 ihmisen koeajokokemukset id3 tms, johon sitten 25 muuta kommentoi ja kertoo oman mielipiteen tms…

KOKEMUKSET OMASSA KÄYTÖSSÄ OLEVASTA AUTOSTA, kiitos.

Alkuperäinen otsikko ei sisältänyt tuota "omassa käytössä" -osaa, vaan aloittaja lisäsi sen tässä ihan hetki sitten.

Alkuperäisen muuttamattoman otsikon "tekniikka"/"kokemukset" -osaan nähdäkseni kuuluu erittäin vahvasti lyhyemmätkin kokemukset ja siinä sivussa analysointi sähköautoista, ja nimenomaan koeajot ovat omasta mielestäni mielenkiintoisin osa tuota arviointia. Oman auton tapauksessa sitten monesti se mielipide on jo vähintään alitajuntaisesti "asetettu" ja ollaan jo hieman puolustuskannalla, minkä jälkeen tekniikan arviointi on erilaista, näin kolmannen osapuolen näkökulmasta. Kollektiivisesti näin näyttää kokeneen osin aika moni muukin, kun keskusteluakin syntyy.

Koska tämä ketju on perustettu tarkoituksella sähköautojen käyttökokemuksia varten, nämä sähköautojen hankkimis-/valintapohdiskelut sopii mielestäni ihan hyvin olemassaolevaan yleiseen Sähkö- ja hybridiautoketjuun, mutta jos löytyy riittävästi kysyntää erilliselle sähköautojen hankkimisketjulle ja siellä osataan pysyä aiheessa, niin en näe mitään ongelmaa sellaisenkin perustamisessa.

Vaikka tämä ei varmaan enää ylläpidon otettua kantaa tähän kysymykseen olekkaan mielipidekysymys, niin ainakin omasta mielestäni tämä linjaus tekee molemman otsikon tylsemmäksi seurata. Viestimäärät ovat olleet viimeaikoina aika tasaisia molemmissa, ja teknisellä foorumilla tuo tekniikka kulkee use käsi kädessä hankinta-/valintapohdiskelujen kanssa. Lisäksi hankinta-/valintapohdiskelu on aika usein selvästi joko hybridi tai sähkö, jolloin se pohdinta ei tuohon ketjuun istu. Olisiko uusi ketju tarpeellinen, mene ja tiedä?

Oikeastaan jutun juju on se, että tässä ketjussa mielestäni on tullut kollektiivisesti kiinnostavaa keskustelua. Koen, että oikeampi tapa ketjun aloittajan otsikon jälkijättöisen muokkauksen sijaan olisi ohjata tuota tiettyä keskustelua johonkin uuteen ketjuun tarkemmalla otsikoinnilla, kuin että hyvin soljuvaa keskusteluketjua lähdetään muokkaamaan otsikon ja aiheiden osalta jälkikäteen eriksi. Viestinnällisesti sillä ei ole merkitystä, mitä tarkoitti, vaan sillä, miten suurin osa viestin ymmärsi.

Niin tai näin, onhan tämä oma viestinikin hieman hiusten halkomista. Ylläpito päättää, sillä mennään.
 
Alkuperäinen otsikko ei sisältänyt tuota "omassa käytössä" -osaa, vaan aloittaja lisäsi sen tässä ihan hetki sitten.

Alkuperäisen muuttamattoman otsikon "tekniikka"/"kokemukset" -osaan nähdäkseni kuuluu erittäin vahvasti lyhyemmätkin kokemukset ja siinä sivussa analysointi sähköautoista, ja nimenomaan koeajot ovat omasta mielestäni mielenkiintoisin osa tuota arviointia. Oman auton tapauksessa sitten monesti se mielipide on jo vähintään alitajuntaisesti "asetettu" ja ollaan jo hieman puolustuskannalla, minkä jälkeen tekniikan arviointi on erilaista, näin kolmannen osapuolen näkökulmasta. Kollektiivisesti näin näyttää kokeneen osin aika moni muukin, kun keskusteluakin syntyy.



Vaikka tämä ei varmaan enää ylläpidon otettua kantaa tähän kysymykseen olekkaan mielipidekysymys, niin ainakin omasta mielestäni tämä linjaus tekee molemman otsikon tylsemmäksi seurata. Viestimäärät ovat olleet viimeaikoina aika tasaisia molemmissa, ja teknisellä foorumilla tuo tekniikka kulkee use käsi kädessä hankinta-/valintapohdiskelujen kanssa. Lisäksi hankinta-/valintapohdiskelu on aika usein selvästi joko hybridi tai sähkö, jolloin se pohdinta ei tuohon ketjuun istu. Olisiko uusi ketju tarpeellinen, mene ja tiedä?

Oikeastaan jutun juju on se, että tässä ketjussa mielestäni on tullut kollektiivisesti kiinnostavaa keskustelua. Koen, että oikeampi tapa ketjun aloittajan otsikon jälkijättöisen muokkauksen sijaan olisi ohjata tuota tiettyä keskustelua johonkin uuteen ketjuun tarkemmalla otsikoinnilla, kuin että hyvin soljuvaa keskusteluketjua lähdetään muokkaamaan otsikon ja aiheiden osalta jälkikäteen eriksi. Viestinnällisesti sillä ei ole merkitystä, mitä tarkoitti, vaan sillä, miten suurin osa viestin ymmärsi.

Niin tai näin, onhan tämä oma viestinikin hieman hiusten halkomista. Ylläpito päättää, sillä mennään.
En ollut tietoinen ketjun otsikon muutoksesta ja luonnollisestikaan ei voida olettaa, että aktiivisen ketjun otsikkoa yhtäkkisesti omatoimisesti muuttamalla voitaisiin ohjata keskustelua automaattiseti oman mielen mukaan.

Näkisin kuitenkin, että tämä ketju perustettiin alunperinkin juuri sähköautoilijoiden käyttökokemusten jakamiseen ja koeajo ei ole lähtökohtaisesti käyttöä (-->käyttökokemus), joten sen puolesta ne koeajojutut sopii mielestäni paremmin sinne sähkö- ja hybridiautojen yleisketjuun, koska ymmärrän hyvin että siitä keskustelusta aihe karkaa myös helpommin muuhun offtopiciin. Ja kuten sanoin, jos tarvetta sille nähdään ja keskusteluintoa aiheesta löytyy, en näe ongelmaksi erillistä sähköautojen hankinta- ja koeajoketjua. Myöskään sähkö- ja hybridiautokeskustelun eriyttämistä omiksi ketjuikseen en näe mahdottomana ideana, jos se saa kannatusta ja keskustelua riittää kumpaankin ketjuun.
 
Myöskään sähkö- ja hybridiautokeskustelun eriyttämistä omiksi ketjuikseen en näe mahdottomana ideana, jos se saa kannatusta ja keskustelua riittää kumpaankin ketjuun.
Itse olisin tätä mieltä, että olisi erikseen ketju pelkistä täyssähköautoista keskusteluun ja erillinen ketju hybridiautoista keskusteluun. Mielestäni tämä nykyinen kahden ketjun systeemi, joissa täyssähköautoista keskustellaan kahdessa ketjussa häilyvillä rajoilla on sekava.

Ja mielestäni sähköautoista keskusteluun riittää yksi pääketju, sinne kyllä mahtuu kokemukset omista autoista, koeajoraportit ja keskustelut uutuuksista.
 
En ollut tietoinen ketjun otsikon muutoksesta ja luonnollisestikaan ei voida olettaa, että aktiivisen ketjun otsikkoa yhtäkkisesti omatoimisesti muuttamalla voitaisiin ohjata keskustelua automaattiseti oman mielen mukaan.

Näkisin kuitenkin, että tämä ketju perustettiin alunperinkin juuri sähköautoilijoiden käyttökokemusten jakamiseen ja koeajo ei ole lähtökohtaisesti käyttöä (-->käyttökokemus), joten sen puolesta ne koeajojutut sopii mielestäni paremmin sinne sähkö- ja hybridiautojen yleisketjuun, koska ymmärrän hyvin että siitä keskustelusta aihe karkaa myös helpommin muuhun offtopiciin. Ja kuten sanoin, jos tarvetta sille nähdään ja keskusteluintoa aiheesta löytyy, en näe ongelmaksi erillistä sähköautojen hankinta- ja koeajoketjua. Myöskään sähkö- ja hybridiautokeskustelun eriyttämistä omiksi ketjuikseen en näe mahdottomana ideana, jos se saa kannatusta ja keskustelua riittää kumpaankin ketjuun.
Sähkö ja hybridit erikseen, olisi luultavasti ihan kaikille selkeämpi kuin nykyinen jaottelu. Taaskin sähkökoeajot erikseen vaikuttaisi omasta mielestä aika kummalliselta.
 
Mielestäni tämä nykyinen kahden ketjun systeemi, joissa täyssähköautoista keskustellaan kahdessa ketjussa häilyvillä rajoilla on sekava.

Ja mielestäni sähköautoista keskusteluun riittää yksi pääketju, sinne kyllä mahtuu kokemukset omista autoista, koeajoraportit ja keskustelut uutuuksista.
En näe nykyisissä kahdessa sähköautoketjussa mitään sekavaa (olettaen tietysti ettei otsikoita muuteta lennosta). Käytäntö on jo näyttänyt, että yksi sähköautoketju ei riitä, eikä palvele mm. juuri käyttökokemuksista keskustelua kaipaavien tarpeita.
 
En näe nykyisissä kahdessa sähköautoketjussa mitään sekavaa (olettaen tietysti ettei otsikoita muuteta lennosta). Käytäntö on jo näyttänyt, että yksi sähköautoketju ei riitä, eikä palvele mm. juuri käyttökokemuksista keskustelua kaipaavien tarpeita.
Ketjun ekassa postissa (pl. otsikko) kuitenkin seisoo jo "Kiinostuneet voi kysellä toki vinkkiä auton valintaan tms". Mielestäni on aikalailla järjetöntä keskustella pelkistä käyttökokemuksista, ei niitä kuitenkaan niin paljon tule. Tai vaihtoehtoisesti, jos ketju on täynnä pelkkää yksittäisten henkilöiden omaa kulutusseurantaa, niin ei sekään nyt oikein palvele suurempaa yleisöä. Eikä tämä nykyinenkään säännöllisin väliajoin tuleva "pysykää aiheessa" kitinäkään ole mitenkään järkevää.

Sopiiko, että perustetaan "Sähköautot, yleistä" ketju, jossa saa keskustella täyssähköauton hankinnasta käytön kautta paalaukseen saakka? Vanha sekä-että ketju saisi olla hybrideille uudelleen nimeämällä.
 
Sopiiko, että perustetaan "Sähköautot, yleistä" ketju, jossa saa keskustella täyssähköauton hankinnasta käytön kautta paalaukseen saakka? Vanha sekä-että ketju saisi olla hybrideille uudelleen nimeämällä.
Tämä kuulostaa mielestäni ihan hyvältä uudistukselta, mutta näkisin että tämä käyttökokemusketju voi säilyä sellaisenaan, jotta pelkästään aiheesta keskustelua kaipaavat säästyvät jatkuvalta puolittaiselta offtopicilta ja toistuvalta polttomoottorivertailulta yms turhalta yleisketjuun kuuluvalta. Jos tälle ketjulle ei jostain syystä olekaan tarvetta, niin sinne se sitten painuu pohjalle osaston alemmille sivuille.

 
Alun perin nimi oli about tämä, yleisön pyynnöstä muutin > seuraus > täyttyy kaikesta rengas jne höpinästä.

Mielummin siis omistajien kokemukset ja toki omistajille suunnatut kysymykset on mukavia.
 
Nyt on takana ajoa Model 3:lla reilu 1000km. Ei mitään valittamista, ihan huikean hauska auto ajaa ja kaikki toimii toistaiseksi hienosti. Vielä ei ole mitään merkkejä siitä että liittyisin katkerien Teslan-omistajien kerhoon joita tällä foorumilla on näkynyt. Kuten vähän ounastelinkin, täältä faktana luetut valituksenaiheet ei ole häirinneet lainkaan.
 
Nyt on takana ajoa Model 3:lla reilu 1000km. Ei mitään valittamista, ihan huikean hauska auto ajaa ja kaikki toimii toistaiseksi hienosti. Vielä ei ole mitään merkkejä siitä että liittyisin katkerien Teslan-omistajien kerhoon joita tällä foorumilla on näkynyt. Kuten vähän ounastelinkin, täältä faktana luetut valituksenaiheet ei ole häirinneet lainkaan.
Odota vaan kun lähtee konepellistä maali tai ovi lähtee irti moottoritiellä.
 
Nyt on takana ajoa Model 3:lla reilu 1000km. Ei mitään valittamista, ihan huikean hauska auto ajaa ja kaikki toimii toistaiseksi hienosti. Vielä ei ole mitään merkkejä siitä että liittyisin katkerien Teslan-omistajien kerhoon joita tällä foorumilla on näkynyt. Kuten vähän ounastelinkin, täältä faktana luetut valituksenaiheet ei ole häirinneet lainkaan.

Ei täällä kovin montaa katkeraa omistajaa ole tainnut vielä olla :) Suurin osa taitaa kuitenkin olla realisteja ja se että suhtautuuko lapsuksiin huumorilla vai alkaako niistä vänkäämään nimimerkkien kanssa on paljon itsestään kiinni :rofl: Taitaa olla naamakirjan puolella nuo jotka odottivat saavansa Dacian laatua Mercedeksen hinnalla ja katkeroituvat kun vetokujalla ei suostuttu panelcappeja oikomaan :wtf:
 
Facessa on kyllä suurin osa ihan tyytyväisiä omistajia ainakin niissä ryhmissä missä itse olen.

Missään en niin kovaa negatiivista valitusta ole nähny vielä ku näillä foorumeilla jossain ketjuissa.

Mutta tämäkin on turhaa negaa ja oftopiccia.

Jälleen kerran hyvä muistutus itselle myös.
Kiukuttelut netissä ei johda mihinkään :)
 
Ai niin, Oulun atoy saa pisteet täältä.
Lasinnostin vaihtu S:sään sovitussa aikataulussa ja hintakin oli kohtuullinen. Palvelu erittäin mukavaa.

Käsijarrujen satuloiden huoltoa ois seuraavana luvassa. Tapit sun muut on jo tulossa.
 
Mietinkin että jotain tollasta voisi olla syynä. Tuo luku kun hyppää tosta taulukosta silmille mutta eipä Iltalehti ole viittinyt lukujaan senkään vertaa tutkia tarkemmin.
 
Taitaa aika moni odotella uutta mallia missä on isompi akku. Ilmeisesti näiden toimitukset alkaa kesäkuun alussa.
 
Model 3 myynti

Mikä tossa on syynä, että Model 3 myynti on romahtanu? tilausvaikeudet? pitkä jono?
Myös Nettiauto on täynnä noita Model 3sia.

Nettiautossa runsaasti vuosien 19-20 Model 3:sia, jotka ovat Suomen oloihin nähden runsaasti uutta paskempia lämpöpumpun puuttumisesta johtuen. Silti noiden hinta on tuntunut laskevan "vain" luokkaa 3000€ per vuosi, joka on uudelle kalliille autolle todella vähän.
 
Olen muutaman kerran miettinyt, ettei kai eteläisessä Suomessa ole kauheasti väliä onko autossa ILP vai ei? Toki on parempi, jos on ILP. Mutta en usko asian vaikuttavan lainkaan, jos seuraava auto sattuisi olemaan M3. Omassa miekka/kypärä-aikaisessa Leafissakaan ei ole ILP. Mitä mieltä M3:lla ajelevat on onko tuo varuste, jota kannattaa Etelä-Suomessa tavoitella?

Eniten ILPin puuttuminen lienee vaikuttaa kovalla pakkasella kylmiin lähtöihin ja jos niitä tulee paljon, jolloin auto lämmitetään ja sitten se pääsee taas jäähtymään. Ja erityisesti, jos kylmiä lähtöjä tulee paljon saman ajosuoritteen aikana.
 
Olen muutaman kerran miettinyt, ettei kai eteläisessä Suomessa ole kauheasti väliä onko autossa ILP vai ei? Toki on parempi, jos on ILP. Mutta en usko asian vaikuttavan lainkaan, jos seuraava auto sattuisi olemaan M3. Omassa miekka/kypärä-aikaisessa Leafissakaan ei ole ILP. Mitä mieltä M3:lla ajelevat on onko tuo varuste, jota kannattaa Etelä-Suomessa tavoitella?

Eniten ILPin puuttuminen lienee vaikuttaa kovalla pakkasella kylmiin lähtöihin ja jos niitä tulee paljon, jolloin auto lämmitetään ja sitten se pääsee taas jäähtymään. Ja erityisesti, jos kylmiä lähtöjä tulee paljon saman ajosuoritteen aikana.


Enemmän rangea on tietenkin aina hyvä, mutta en ole vielä kertaakaan ladannut autoa 100% asti, 90% on riittänyt hyvin. Joten en nyt tähän kohtaan näe sitä tarpeelliseksi. Joku jolla ei vielä ole autoa, ja haluaa eniten rangea niin tietenkin kannattaa se ILP ottaa.
 
Enemmän rangea on tietenkin aina hyvä, mutta en ole vielä kertaakaan ladannut autoa 100% asti, 90% on riittänyt hyvin. Joten en nyt tähän kohtaan näe sitä tarpeelliseksi. Joku jolla ei vielä ole autoa, ja haluaa eniten rangea niin tietenkin kannattaa se ILP ottaa.

No joo, jos samalla rahalla sattuisi saamaan ILP version, niin miksei. Mutta omassa käytössä luulen hyötyjen olevan marginaalisia. Ja pitkillä matkoilla lämmityksiä ei tule kylmästä kuin yksi? Joten silloinkaan ei ehkä olisi ongelmia rangen suhteen niin paljoa?

Omalle pikkuakkuiselle kulkineelle on myrkkyä, jos monta kertaa pitää lähteä kylmällä autolla ilman esilämmitystä saman reissun aikana. Mutten tosiaan usko, että ainakaan omassa käytössä olisi ongemia M3 kapasiteetin kera.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 274
Viestejä
4 487 361
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom