Kojelautakamerat aka dashcamit aka autokamerat

Millä saatte virtaa kojelautakameralle ilman häiröitä radiolle? Itsellä tulee auto käynnissä virta ihan 12V USB-laturille, josta lähtee johto kameralle. Ainut vain, että nuo autolaturit tuhoavat radion kuuluvuuden tehokkaasti. Häiriönpoistajaa kokeiltu myös tuloksetta.

Viofon omalla hardwirekitillä ei mitään ongelmia.
 
Se voi vaan olla ongelma sen radion kanssakin, herkempää laatua. Esim. sama puhelimen laturi omassa autossa, ei mitään ongelmaa. Pakettiautossa taas käyttökelvoton radion kanssa.
Kokeilisin hard wire virtalähdettä, josko sillä olisi parempi tuuri.
Ja jos jälkiasennus niin muistan ainakin oman aikakauden Pioneerin mankoissa oli joku johto mikä oli mallia helvetin herkkä ja piti suojella kuin hullu jos halusit että ei ota häiriötä kierrosten mukaan. Olikohan että otti ilman sitä maat huonosti tms. Ei ole koskaan eri kameroiden mukana tulleiden johtojen tai tupakansytytin latureiden kanssa ongelmaa. Ja osassa taas olen kytkenyt suoraan auton omaan usb-porttiin.
 
Kameran mukana tullut alkuperäinen laturi ei aiheuttanut häiriöitä, mutta hajosi jokin aika sitten. Sen jälkeen kokeiltu kahta laturia ja molemmilla alkaa suhina taajama-alueen ulkopuolella. Täytyy varmaan ostaa joku kallis laturi esim. Samsungin. Radio on auton alkuperäinen.

EDIT: Ostin Huawein laturin. Ei aiheuta häiröitä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs raati suosittelee päivän muistikortiksi? Jos 32Gt riittäisi niin mikä olisi Thö kortti?
 
Olen selaillut nyt ahkerasti "mirror dash cameja" eli taustapeilikameroita, joista useat mallit tarjoavat 4K etukameraa Sonyn IMX415 sensorilla. Hyvänä piirteenä näyttäisi poikseutta olevan laajat 170 asteen katselukulmat myös eteenpäin. Lisänä tulee usein myös peruutuskamera ominaisuus rajausviivoilla; jollainnen omasta autosta puuttuu. (Olisi tarvetta, koska nykyautojen trendinä on korotettu perä ja huono näkyvyys taakse muutoinkin).

Useasta mirror dash camistä puuttuu WiFi kokonaan. LCD IPS-näytön kirkkaus myös hieman arveluttaa ja se, että näkyykö kirkkaassa päivänvalossa. Joissain malleissa on antura, joka säätää kirkkauden ympäröivän valoisuuden mukaan; hyvä ominaisuus sitten pimeällä ajettaessa.

Kiikarissa olisi nyt malli, jossa on vaihtoehtoina 4K + 1080p tai 2.5k + 2.5K. Jälkimmäinen käytönnöllisempi, koska taustapeilissä olisi taaksepäin näkymä varmaan koko ajan poikkeuksetta päällä. Yleensä 4K dash cameissa on vain takakameran 1080p resoluutio. Tuollaisen 2.5k + 2.5k mallin (Kingslim DL12 Pro) olen löytänyt ainoastaan USAn Amazonista, mutta postitus- ja tullikulut (ALV) olisi kovat: 67,85 euroa ja kun itse tuotekin maksaa jo 166,62 euroa.

Price EUR 166.62
AmazonGlobal Shipping EUR 15.20
Estimated Import Fees Deposit EUR 52.65
Total EUR 234.47

Tarvitsisin hieman teidän apuanne, jotka olette tilanneet ulkomailta. Onko siis ymmärrettävä, että Jenkkilän Amazon varaa tuosta 166,62 euron hinnasta 52,65 ALVin osuuden ja itse postittaminen on 15,20 euroa? Kokonaissumma 234,47 euroa ei enää kasvaisi tullessaan Suomeen?

Amazonin tuotekuvausten ongelmana näyttää olevan osista tuotteista se ettei ole kerrottu hintaa ja vastaavasti tuotekuvauksessa ei ole mainintaa tuotteen virransaannista; sen mukana tulevan tupakansytyttimen. Esim. 5V ja 3A. Ts. vaikea sitten metsästää hard wire kittiä. Tupakansytytintä virtalähteenä en tulisi käyttämään, koska autossani se on ikävästi luukun takana ja ajateltu käytettäväksi tarpeen mukaan. Siksi hard wire kit. Ruotsin Amazonin valikoima näyttää olevan todella suppea.

Uteliaan mielen kojelautakameran metsästys jatkuu..
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs raati suosittelee päivän muistikortiksi? Jos 32Gt riittäisi niin mikä olisi Thö kortti?
Kannattaa harkita isompaa korttia, jos laite vaan tukee sellaisia. 64-gigainen vitosen kalliimpi kuin 32GB, eikä 128-gigainenkaan kallis ole

 
Kannattaa harkita isompaa korttia, jos laite vaan tukee sellaisia. 64-gigainen vitosen kalliimpi kuin 32GB, eikä 128-gigainenkaan kallis ole

Samaa mieltä. Jos jotain on IT-elämässä oppinut, niin levytilaa ei ole koskaan liikaa. Aiemmassa 1080p dashcamissa pidin 64gb korttia, ja tässä uudessa 70mai A800:ssa on 256gb kortti, koska 4K eteen, ja 2k taakse. Hyvä huomioida että varsinkin tarkemmalla resoluutiolla levytilaa kuluu paljon. Pitkällä ajomatkalla saattaa reissun alkupään tallenteet kirjoittua nopeastikin yli. Toinen seikka on myös kortin elinikä - kortit suunnitellaan tietylle kirjoitusmäärälle. Pienempi kortti dashcam-käytössä happanee nopeammin, kun se kirjoitetaan paljon tiuhempaan tahtiin täyteen.
 
Mmm joo totta, se varmaan kestää pitempään jos on isompi. Mutta onko se sitten Sandisk High endurance vai Kingstonin vastaava? Vai onko vain kumman nimi kuulostaa paremmalta?
 
Mmm joo totta, se varmaan kestää pitempään jos on isompi. Mutta onko se sitten Sandisk High endurance vai Kingstonin vastaava? Vai onko vain kumman nimi kuulostaa paremmalta?
Sillä extra hinnalla mitä noista erikoiskorteista maksaa, voi ostaa reilusti isomman halvan kortin. Tuplasti enemmän tilaa => puolet vähemmän kulutusta. Itse en ole kokenut yhtäkään korttia joka olisi pettänyt vaikka käyttänyt melkein halvinta mitä löytyy.
 
Tässäpä kuva Sonyn IMX sensoreista ja mitä megapikselimäärää ne vastaavat.

Sony IMX product line up.jpg
 
Samsung Galaxy S5:ssä ollut 64 gigatavun Samsungin EVO Micro SD XC I sanoi sopimuksensa irti noin viikon käytön jälkeen. En moiti muistikorttia, vaan totean vain sen, että autokamerakäyttöön on hyvät perusteet käyttää siihen tarkoitettua muistikorttia (nopeusluokkaa). Peruskortti ei kestä. Saatikka sitten 4K loop-kuvausta (+ mahdollisen taka- tai sisäkameran kuvaaminen samanaikaisesti).

Screenshot_2022-03-24-10-53-09.png 20220324_110415.jpg
Kuva 1: vioittunut
Kuva 2: Samsung EVO XC I 64 GB


Huomasin autokameraa käyttäessäni, että olin tavallista herrasmiesmäisempi liikenteessä. Miten teillä?
 
Samsung Galaxy S5:ssä ollut 64 gigatavun Samsungin EVO Micro SD XC I sanoi sopimuksensa irti noin viikon käytön jälkeen. En moiti muistikorttia, vaan totean vain sen, että autokamerakäyttöön on hyvät perusteet käyttää siihen tarkoitettua muistikorttia (nopeusluokkaa). Peruskortti ei kestä. Saatikka sitten 4K loop-kuvausta (+ mahdollisen taka- tai sisäkameran kuvaaminen samanaikaisesti).
Tää on hyvä muistaa, että se datamäärä on melkoinen, ja sitä pitäisi saada aikamoisella vauhdilla töötättyä sinne kortille.

Huomasin autokameraa käyttäessäni, että olin tavallista herrasmiesmäisempi liikenteessä. Miten teillä?
Nyt heitit pahan. Kaveri aina muistanut sanoa miten olen herrasmiesmäisin audikuski koskaan, enkä lainkaan edusta normaaleja audisteja. :D Mutta se auto on nyt mennyttä. Dashcamit olleet nyt muodossa tai toisessa autoissa jo kohta kymmenen vuotta, joten jos sellaista ei ole, niin alkaa semisti ahdistamaan että eihän juuri nyt mitään sattuisi. Ennemminkin ajan kiltimmin ilman sitä, että havaitsee muiden sössimiset vielä paremmin. Pidemmillä reissuilla jos on vuokra-autoa ollut, niin kotoa olen mukaan ottanut pienen dashcamin helpottamaan omaa oloa.
 
Eipä ole ajotavoissa tullut huomattua mitään eroa. Ei normi dashcamin kanssa tai autoon integroitujen joihin viranomaisilla todennäköisesti on pääsy jos kolari tapahtuu.
 
Huomasin autokameraa käyttäessäni, että olin tavallista herrasmiesmäisempi liikenteessä. Miten teillä?
Aikanaan ekan viikon ajan kyllä. Johtui ehkä siitä, että toi oma laite huutelee jotain kaistavahti tyyppistä huutelua epämääräisesti ja jotain muita varoitteluita. Otin niitä sitten pois päältä kun olivat vaan haitaksi. Tosin tosin.. toi oma ajaminen on suht varmalla pohjalla. Kolmelle olen ajokortin opettanut eikä näillä kellään ole tullut maksuvelvoitteita siksi, etteivät olisi noudattaneet liikennesääntöjä. Eli en ehkä edusta keskimääristä ajajaa. Kortteja on muutamaankin ajoneuvoluokkaan ja vanhin vuoden 1996 leimalla. Lähtökohtaisesti haluan, että voin nakata sen kojelautakameran muistikortin viranomaisen käteen, jos/kun jotain sattuu ja sanoa että tuosta saa katsoa mitä tapahtui.
 
Ei tuo dashcam ole edes suuremmin mielessä. Joskus harvoin olen kortilta katsonut jotain erityisempää tapahtumaa. Rekkakortista nykyiseen BE korttiin on menty. Vuodesta 1964, jota ennen muutama vuosi traktorikorttia. Taantumaa voi olla tulossa mutta on noita kilometrejä jo ajeltu 2,8 miljoonaa ja Euroopan maisemia Suomen lisäksi nähty. On tuolla tallenteella aina jotain todistearvoa tarvittaessa. Muutama "hauska" hirvivideon pätkäkin on tallenteissa.
 
Laitetaanpas tännekin omat videot.

Tuossa Nextbase-kamerassa tallennusnappi on älyttömän tyhmä. Joskus se lukitsee muistikortille videolta vain napin painamisen jälkeiset tapahtumat, jolloin hyvä kohtaus menee hukkaan. Monta törttöilijää on kadonnut bittiavaruuteen tuon takia ja jos jotain tapahtuu, niin muistikortti kannattaa viedä heti sisälle. Onneksi 32GB muistikortti ei täyty ihan hetkessä. Hyvin on kestänyt halvin mahdollinen Sandisk jo 90 000 kilometrin ajan kolmessa eri kamerassa. Varsinkin helteillä auringon lämmittäessä voisi kuvitella olevan kovilla.

Nextbasen kamera on kyllä muuten toiminut hyvin. Nyt tosin huomannut näytöllä joitakin kirkkaita pikseleitä, mutta ei haittaa käyttöä. Aiemmat kamerat hajonnut alle vuodessa ja tuo porskuttaa jo kolmatta vuotta. Kamera tuo kyllä turvaa tien päälle ja on mukava saada muiden sekoiluja talteen. Tänäänkin kerran tultiin kolmion takaa eteen ja lisäksi muistikortille tallentui itsetuhoinen pyöräilijä. Tätä menoa ei mene kauaa, kun jo kolmannen videon materiaalit on kasassa.




 
Laitetaanpas tännekin omat videot.

Tuossa Nextbase-kamerassa tallennusnappi on älyttömän tyhmä. Joskus se lukitsee muistikortille videolta vain napin painamisen jälkeiset tapahtumat, jolloin hyvä kohtaus menee hukkaan. Monta törttöilijää on kadonnut bittiavaruuteen tuon takia ja jos jotain tapahtuu, niin muistikortti kannattaa viedä heti sisälle. Onneksi 32GB muistikortti ei täyty ihan hetkessä. Hyvin on kestänyt halvin mahdollinen Sandisk jo 90 000 kilometrin ajan kolmessa eri kamerassa. Varsinkin helteillä auringon lämmittäessä voisi kuvitella olevan kovilla.

Nextbasen kamera on kyllä muuten toiminut hyvin. Nyt tosin huomannut näytöllä joitakin kirkkaita pikseleitä, mutta ei haittaa käyttöä. Aiemmat kamerat hajonnut alle vuodessa ja tuo porskuttaa jo kolmatta vuotta. Kamera tuo kyllä turvaa tien päälle ja on mukava saada muiden sekoiluja talteen. Tänäänkin kerran tultiin kolmion takaa eteen ja lisäksi muistikortille tallentui itsetuhoinen pyöräilijä. Tätä menoa ei mene kauaa, kun jo kolmannen videon materiaalit on kasassa.






Eikö se nappi tosiaankaan merkitse sitä koko kuluvaa videota vaan ottaa vaan siitä sekunnilta kun painoit sitä? Varalta pitäisi tallentaa myös se seuraava video napin painalluksesta.
 
Eikö se nappi tosiaankaan merkitse sitä koko kuluvaa videota vaan ottaa vaan siitä sekunnilta kun painoit sitä? Varalta pitäisi tallentaa myös se seuraava video napin painalluksesta.
Pakko sanoa, ettei napin logiikka ole tullut ihan selville. Usein tallennettu video alkaa juuri ennen napin painamisen tapahtumista tai sitten napin painamisen jälkeen, jolloin koko tapahtuma on jo mennyt. Eli tallennetun videon sijaan pitää käydä muistikortilta hakemassa jatkuvan tallennuksen 3 minuutin pätkä ennen kuin kamera tallentaa sen yli. Napin painaminen ei lukitse noita 3 minuutin pätkiä, vaan tekee ihan oman ja eri pituisen videon eri kansioon.
 
Pakko sanoa, ettei napin logiikka ole tullut ihan selville. Usein tallennettu video alkaa juuri ennen napin painamisen tapahtumista tai sitten napin painamisen jälkeen, jolloin koko tapahtuma on jo mennyt. Eli tallennetun videon sijaan pitää käydä muistikortilta hakemassa jatkuvan tallennuksen 3 minuutin pätkä ennen kuin kamera tallentaa sen yli. Napin painaminen ei lukitse noita 3 minuutin pätkiä, vaan tekee ihan oman ja eri pituisen videon eri kansioon.

Pitääpä testata tuota. Itse hommasin just tuomosen NextBase kameran.
 
Perjantaina asensin Viofon A129 duo plus setin autoon hardwire kitillä. Edellisessä autossa oli A129 duo, jätin sen autoon kun en jaksanut purkaa pois, joten annoin sen mennä mukana. Mitään järisyttävää muutosta kuvanlaadussa en huomannut.

Hardwire kit on osittain vähän turha kun kun Bemarista ei löydy sulakepaikkaa missä olisi virrat jatkuvasti päällä mutta johdot on ainakin piilossa. CPL filtterit on minusta ihan ehdottomat Viofon kanssa ja nyt laitoinkin ne heti molempiin kameroihin.

Aika helppoa oli asennus G31 Bemariin. Takakameran johdon piilotin kattoverhoilun sisään ja virrat tulee hanskalokeron alla olevalta sulakerasialta A-pilarin muovien alla / kattoverhoilun alla. Johtoja en viitsinyt alkaa kunnolla kytkemään sulakerasiaan vaan hankin sulakepaikkaan tulevan liittimen jollain sain sähköt otettua helpostin. Pitää vielä myöhemmin poistaa liitin virtajohdon välistä ja tehdä liitos kunnolla kolvaamalla.
 
Myykö mikään taho muistikortille näppärää koteloa, jota voisi kiikuttaa esim. avainnipussa?
Tai onko joku keksinyt Tee-se-itse ratkaisun?

Alla pari kuvaa eBaystä. Muuten näppärä, mutta suunnattu nyt ehkä valokuvaajalle (hieman liian suuri avainnippuun).
Kolmas kuva AliExpressistä.

No löytyhän sellainen Wishistä (1 € + postimaksut 2,48 + tulli). USB-C plugi, johon voi tökätä micro SD kortin.

2022-04-18_132537.jpg 2022-04-18_132553.jpg 2022-04-18_133345.jpg 2022-04-18_133832.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Joku oli kiinnostunut 360° kamerasta. Tässä youtubettaja esittelee yhtä sellaista - 720°:een.


Minua ainakin kiinnosti, pitääpä tarkistaa (hinta varsinkin).

Tosin ehkä vähän liioiteltua että siinä voi siirtää kuvakulmaa myös ylös ja alas, ei siellä kattoverhoilussa tai jalkatilassa nyt mitään niin mielenkiintoista tapahtune. :D Mutta ei kai tuo niin paljoa haittaakaan, vaikka "levytilaa" varmaan kuluu enemmän lisädatan talletukseen.
 
Päivitys viestiini #677, jossa on kuva avaimenperämuistikorttilukijasta (2022-04-18_133832.jpg). Tilasin mokoman ja arviot: kortti ei mene mielestäni riittävän syvälle kortinlukijaan jotta voisi luottaa siihen, että muistikortti säilyisi siinä kovassakin auton avainnippu menossa. Ja kortti menee pohjatessaan hieman vinoon, jolloin voi aavistaa lukuvirheitä tai pinnien kulumista pitemmässä juoksussa. Lukija kuitenkin toimii USB-C portissaan.

En siis suosittele kuitenkaan tuotetta. Muistikorttien mukana tulee usein vaaleasta muovista läpinäkyvä kotelo, joka on myös matala ja joka mahtuu hyvin taskuun.
 
Huonoa:
- peilipinta kiiltää niin maan pirusti; hieman saa helpotusta asettamalla kulmaa
- näytön maksimikirkkaus ei vain riitä
- 30 fps 4K tarkkuudella on melkoista dia-kuvaa kun ajetaan 80 km/h tai yli
- en ole keksinyt ohjelmaa, jolla katsoisi samanaikaisesti niin etu- kuin takakameran kuvaa (tiedostot muistikortilla menevät eri hakemistoihinsa)

Postaan videon tänne lähinnä sillä kulmalla, että kameraan tallentui jotain erikoista: pienoisauto.

 
Garmin Dashcam 57 kiinnostaa osittain sen nopeuskameravaroituksen vuoksi. TIetääkö joku miten tuo äänivaroitus toimii? Löysin tuubista videon jossa pimputti kuin syötävä pitkän aikaa, eli saako tuota tekemään tyyliin yhden pimputuksen?
 
Garmin Dashcam 57 kiinnostaa osittain sen nopeuskameravaroituksen vuoksi. TIetääkö joku miten tuo äänivaroitus toimii? Löysin tuubista videon jossa pimputti kuin syötävä pitkän aikaa, eli saako tuota tekemään tyyliin yhden pimputuksen?
Unohda nuo Garminin perusmallit. Kuvanlaatu aivan täyttä paskaa. Kelasin että hankin kerrankin "kunnon" kameran ja ostin Garminin ja palautin pari päivää myöhemmin kun kuvanlaatu oli niin huono että hyvä että sai pysähdyksissä edellä olleen auton kilvistä selvää. 20e kiinalainen aiempi voitti kuvanlaadussa 10-0. Ja ei, en oikeasti liioittele. Itselle nuo kilvet kun ovat varsin olennainen juttu esim ajaessa kehäteillä tms joissa kolarin aiheuttaja ei välttämättä ole se johon itse osuit yms vaan se joka pyyhälti ohi viereistä kaistaa tms. Useilla muillakin samoja kokemuksia täällä.
 
Garmin Dashcam 57 kiinnostaa osittain sen nopeuskameravaroituksen vuoksi. TIetääkö joku miten tuo äänivaroitus toimii? Löysin tuubista videon jossa pimputti kuin syötävä pitkän aikaa, eli saako tuota tekemään tyyliin yhden pimputuksen?

Itsellä 56 mallinen, muistaakseni äänivaroitus on päällä/pois ja pimputtaa jos ajat ylinopeutta kameraa kohti. Kuvanlaadultaan oli pettymys, jos ei tästä mallista ole parantunut niin eipä kannata ostaa. Travelapse on ihan hauska ominaisuus.
 
Päivän kamera. VIOFO A119 V3 vai jokin muu?
Viofassa mukava muoto, tarpeeksi ominaisuuksia ja alle satasella pitäs saada.

Saa linkata myös muistikortin niin laitan tilaukseen molemmat.
 
Päivän kamera. VIOFO A119 V3 vai jokin muu?
Viofassa mukava muoto, tarpeeksi ominaisuuksia ja alle satasella pitäs saada.

Saa linkata myös muistikortin niin laitan tilaukseen molemmat.
VIOFO A119 V3 ollut puolisen vuotta. Ainoa ongelma on ilmeinen herkkyys epävakaalle jänniteelle autoa käynnistäessä. Valikossa piti asettaa 10 sekuntia buuttiviivettä. Muuten laite jäi joskus parkkimoodiin ajossa ja tallenteli sitten 45s pätkiä matkalta omalla sähköllään kun havaitsi liikettä. Riippuu tietysti autosta onko tätä ongelmaa.

Harmittavasti V3 firmistä ei tietääkseni voi puukottaa, toisin kuin vanhempia versioita. 60 fps olisi kiva saada enemmän kuin 30M bitratea.

Ostin saman 128GB muistikortin mitä viofon myy sivuillaan, mutta muualta jonkun euron halvemmalla.
 
VIOFO A119 V3 ollut puolisen vuotta. Ainoa ongelma on ilmeinen herkkyys epävakaalle jänniteelle autoa käynnistäessä. Valikossa piti asettaa 10 sekuntia buuttiviivettä. Muuten laite jäi joskus parkkimoodiin ajossa ja tallenteli sitten 45s pätkiä matkalta omalla sähköllään kun havaitsi liikettä. Riippuu tietysti autosta onko tätä ongelmaa.

Harmittavasti V3 firmistä ei tietääkseni voi puukottaa, toisin kuin vanhempia versioita. 60 fps olisi kiva saada enemmän kuin 30M bitratea.

Ostin saman 128GB muistikortin mitä viofon myy sivuillaan, mutta muualta jonkun euron halvemmalla.
Onko sulla GPS moduli myös? Tekeekö sillä mitään? Piirtääkö se videoon nopeuden ja sijainnin? Hyvä vinkki tuo kortin osto samalla. Posteineen ei jää kuin pari euroa eroa muihin.
 
Samsung Galaxy S5:ssä ollut 64 gigatavun Samsungin EVO Micro SD XC I sanoi sopimuksensa irti noin viikon käytön jälkeen. En moiti muistikorttia, vaan totean vain sen, että autokamerakäyttöön on hyvät perusteet käyttää siihen tarkoitettua muistikorttia (nopeusluokkaa). Peruskortti ei kestä. Saatikka sitten 4K loop-kuvausta (+ mahdollisen taka- tai sisäkameran kuvaaminen samanaikaisesti).

Screenshot_2022-03-24-10-53-09.png 20220324_110415.jpg
Kuva 1: vioittunut
Kuva 2: Samsung EVO XC I 64 GB


Huomasin autokameraa käyttäessäni, että olin tavallista herrasmiesmäisempi liikenteessä. Miten teillä?
Tilttas viikossa ? se kuullostaa vähän rajulta. Tuo mieleen että systeemisi on täyttänyt kortin ja sen lisäksi ehkä vielä huomattavaa datankäyttöä.

Mutta jos kuvalla kerrot sitä että enintään reilu kymmenen gigaa käytetty, niin tulee mieleen että joku hässäkkä.

Joo, siinä olen samaa mieltä että ihan väärä kortti jatkuvaan kamera tallennukseen, mutta kyllä noita joktku on ihan kameroihin tunkeneet ja hajoamatta pitkään kestäneet.

Edit:
vai tarkoitatko että tiedostojärjetelmä sekos, kortti toimii ?
 
Onko sulla GPS moduli myös? Tekeekö sillä mitään? Piirtääkö se videoon nopeuden ja sijainnin? Hyvä vinkki tuo kortin osto samalla. Posteineen ei jää kuin pari euroa eroa muihin.
Itellä oli edellisessä autossa GPS kanssa ja hyvin pelitti. Kandee vaan tosiaan kattoa sitten, että muistikortin kaista riittää, tai siitä tulee ongelma.
 
Päivän kamera. VIOFO A119 V3 vai jokin muu?
Viofassa mukava muoto, tarpeeksi ominaisuuksia ja alle satasella pitäs saada.

Saa linkata myös muistikortin niin laitan tilaukseen molemmat.

Syksyllä tulee omassa käytössä olevalle A119V3:lle 3v käyttöä täyteen (= n. 120-130tkm ajan), eikä tuo ainakaan vielä osoita happanemisen merkkejä. Tuollainen 64Gt musta Kingston V30 -kortti on saman ajan toiminut mukisematta sekin.

Lisätään sen verran korteista että jos hankkii tunnetun valmistajan kortin tunnetusta kaupasta ja jättää Wishin yms kortit hyllyyn niin on aika turvallisilla vesillä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, siinä olen samaa mieltä että ihan väärä kortti jatkuvaan kamera tallennukseen, mutta kyllä noita joktku on ihan kameroihin tunkeneet ja hajoamatta pitkään kestäneet.
Varmaan satunnaisesti korteissa on myyntispeksejä kestävämpää lastua, kun kysyntä ja tuotanto ei muuten kohtaa.
 
Tullut tunteja selailtu Amazonista autokameroita mutta tuntuu että sitä "täydellistä" ei ole olemassakaan. Tärkeimmät ominaisuudet olisi etu+taka kuvaus sekä hyvä parkkimoodi ja hyvä yökuva olisi plussaa. Eli ei montaa vaatimusta mutta monessa kamerassa parkkimoodit ei toimi kunnolla ja joissain pitää muistaa aktivoida parkkimoodi nappia painamalla.

Onkohan täällä joillain kokemuksia kameroista joissa myös erillinen takakamera sekä parkkimoodi? Tuntuu että pitäisi vain noppaa heittää ja ottaa tuolta jonku hyvät arvostelut saaneen ja lähteä sillä liikkeelle sitten...
 
Viofo A129 Duo pyörinyt toista vuotta. Välillä temppuili parkkimoodi mut nyt toiminut hyvin.
 
Viofo A129 Duo pyörinyt toista vuotta. Välillä temppuili parkkimoodi mut nyt toiminut hyvin.

Parkkimoodihan vaatii "hardwiren" tai powerbankin passthru ominaisuudella. Onko sinulla jompi kumpi käytössä? Ja hardwirea näyttäisi olevan kahta eri tapaa, helpompi OBD portti tai sitten sulakkeen kautta.
Ja osaako tuo A129 automaattisesti mennä parkkimoodiin?
 
Tuollanen viofo WR1 jäi parisen vuotta sitten ylimääräiseksi kun hommasin tuon viofo A129 v3:n kun halusin gps:n nopeudet kuvaan. Jos kiinnostaa niin laita viestinä tarjous posteineen tai tule hakemaan Kuopiosta.
Saako näin muuten edes kaupitella tavaraa foorumilla?
 
Onkos kellään tiedossa mistä löytyisi Viofolle sopiva virtakaapeli. Autossa USB-C ja kamerassa kovin vanha mini-usb. LÖysin yhden kaapelin ja sen tilasinkin varuiksi, mutta 90 asteen kulmassa "ylöspäin" olisi mahtava löytää.

1659352818674.png
 
Parkkimoodihan vaatii "hardwiren" tai powerbankin passthru ominaisuudella. Onko sinulla jompi kumpi käytössä? Ja hardwirea näyttäisi olevan kahta eri tapaa, helpompi OBD portti tai sitten sulakkeen kautta.
Ja osaako tuo A129 automaattisesti mennä parkkimoodiin?
Mulla on tuo hardwire kitti sulakkeella siinä.
 
Onkos kellään tiedossa mistä löytyisi Viofolle sopiva virtakaapeli. Autossa USB-C ja kamerassa kovin vanha mini-usb. LÖysin yhden kaapelin ja sen tilasinkin varuiksi, mutta 90 asteen kulmassa "ylöspäin" olisi mahtava löytää.

1659352818674.png

Viofossa ei toimi park mode oikein, jos on joku muu kuin valmistajan oma hardwire kaapeli, näin tiedoksi:thumbsup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 289
Viestejä
4 486 425
Jäsenet
74 133
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom