Scneiderin uudet Exxact-kalusteet tosiaan syö keystoneja ja actasseja, mutta tuo uusi yleismallinen on melko hento, saa helposti ohuen muovin sieltä sisältä poikki liitintä asentaessa. Vanhat oli parempia ja halvempia, mutta varmasti halvempi valmistaa tuollainen yleismalli niin ei tarvitse erikseen actassia ja keystonea pitää hyllyssä.No nyt olen oppinut, että Schneiderilla on joku oma standardi (Actassi) näihin hommiin ja meille on siis tulossa merkin Exxact sähkökalusteet. Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin seinään tulevat datarasiat toimivat joko actassilla tai keystonella? Mutta kytkentäpaneelin pitää olla Actassi, jos sinne tulee sen sarjan liittimet. Eli eivät käy ristiin. Voiko räkissä olla keystonea ja seinissä Actassi, eli voiko näitä sotkea keskenään? Vai saako keystone yhteensopivat exxactin datarasiat?
Katsoin, että nuo Actassin liittimet on aika arvokkaita (n. 8e/kpl) verrattuna keystoneihin. Mutta minkä merkkinen ja mallinen keystone olisi sitten hyvä? Saisin periaatteessa Onniselta tai Ahlsellilta suoraan liittimiä, mutta en tiedä yhtään tukun hintaa.
Tätä keystone-liitintä olen itse käyttänyt, n. 1€/kpl plus alv: KERMAN LIITIN-CAT6 KERMAN CAT6 UTP KEYSTONE TYÖKALUTON | CAT6 yleiskaapelointituotteet
Mutta näyttää olevan loppuunmyyty tällä hetkellä.