Kodin rempat(DIY)

Kai muistat laskea myös oman ajan noihin kustannuksiin. Saman ajan mitä noita asentaa voisi käyttää oikeisiin palkkatöihin.
Voiko? Harvalla on sellainen työ että voi tehdä lisätunteja miten haluaa ja että niistä vielä maksettaisiin niin paljon, että sillä pysyisi verojen jälkeen kuittaamaan ammattilaisten alk. 60e/h tuntiveloitukset.

Ehkä joltain lääkäreiltä onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko? Harvalla on sellainen työ että voi tehdä lisätunteja miten haluaa ja että niistä vielä maksettaisiin niin paljon, että sillä pysyisi kuittaamaan ammattilaisten alk. 60e/h tuntiveloitukset.

Ehkä joltain lääkäreiltä onnistuu.
Tämä kyllä aina jaksaa naurattaa. Ei tosiaan monellakaan ole mahdollisuutta tehdä tuosta vain ylitöitä. Jos nyt vapaa-ajalla ei ole muutakaan tekemistä ja remppailu on mielekästä puuhaa, niin en kyllä itse laske omalle työlle hintaa.
 
Itse en koskaan laske omia työtunteja kodin remontointiin tai muihin harrastuksiin. Kaikki nuo tulee tehtyä omasta mielenkiinnosta ja itse tehden saa määrätä aikataulun, tahdin ja monen muun asian helpommin. Ei se tunnu samanlaiselta työltä kuin palkkatyö. Kaikki työn osuudesta säästyneet rahat jäävät sitten käytettäväksi muuhun elämiseen ja harrastamiseen. Koskaan en ole katunut, että "olisinpa senkin remontin ajan tehnyt elämässä jotain muuta", vaikka kaikki remontit eivät täysin ongelmitta onnistu.
 
Voiko? Harvalla on sellainen työ että voi tehdä lisätunteja miten haluaa ja että niistä vielä maksettaisiin niin paljon, että sillä pysyisi verojen jälkeen kuittaamaan ammattilaisten alk. 60e/h tuntiveloitukset.

Ehkä joltain lääkäreiltä onnistuu.

Jos riittäisikin tuo 60€/h... Tuntuu useimmilla "ammattimiehillä" laskutukset olevan nykyään lähempänä 150€/h, mikä tarkoittaa sitä, että vaikka meikäläiselläkin päälle 30€/h laskennallinen tuntipalkka onkin, niin mun pitää tehdä kokonainen päivä töitä, jotta mulla on varaa ostaa persvakomieheltä tunti töitä. Joten jos vaan osaa ja viitsii, niin kyllä sitä itse tekemälläkin ihan tuntipalkoille monesti pääsee vaikka kuinka laskisi omalle ajalleen hinnan.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tekeminen on palkitsevaa, mutta täydellistä ei tule. Toisaalta voi tulla parempaa kuin suharilla. Sitten jos samanlainen urakka tulee eteen useamman kerran niin alkaa maistua puulta, vaikka tietäisikin jo kokemuksesta miten tehdä.

Oppiminen taitaa olla se juju. Etukäteen, tehdessä ja jälkiviisaasti.
Toki säästö ja tarjousmetsästys on myös hauskaa. Siitä tulee toisinaan myös hieman jännitystä.

Enemmän tietää jatkossa kokonaisuudesta jos lähtee itse tekemään.

Hiomisen ja lakkauksen olisi voinut tehdä itse 500€:lla kuten tein mosaiikkiparketille tässä ketjussa viime marraskuussa.
Tässä muutama ennen ja jälkeen kuva parin viikon puuhasteluista. 80-luvun rivarissa puupaneelia piisasi koko katto ja puoli seinää + ikivanhalla pinnalla oleva mosaiikkiparketti.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
256 763
Viestejä
4 460 402
Jäsenet
73 832
Uusin jäsen
aksu33

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom