Tuollaista Dewalttia käytin osaan lattian hiomisista. Kierrosluvunsäätö on hyvä keksintö, täysillä kierroksilla lähtee pintaa helposti jo liikaa. Saksasta tuon sai taannoin halvemmalla Amazonista. Mukana tullut laikka toimi hyvin liima/huopajämien poistossa, tosin huopajämät tukki välillä pölynkerääjän putken. Aluksi haukuin tuota konetta, mutta olen sillä jo hionut saunan lattiaa, olohuonetta, keittiötä ja sokkelia ja kyllä se on ihan hyväksi ostokseksi osoittautunut.Mikä olisi hyvä vehje muovimaton liimajämien poistoon tasoitteesta? Mielellään ostaisin omaksi kun joutuu remontoimaan vaiheittain. Vuokraus tulisi turhan kalliiksi. Dewaltin kone olisi 300e pintaan: DeWalt DWE4257KT Betonihiomakone 1500W
Vai miten tavallinen 125 mm rälläkkä, timanttilaikka ja pölynkerääjä toimisi? Onko kierrosluvun säätö tarpeellinen? Hiottavaa on 50 m2 verran.
Onko kupari/karbidi/wolfram-kuppilaikka vai timanttilaikka parempi vanhojen mattoliimojen poistossa? Tasoitetta ei tarvitse saada hiottua.
Kantolaukku on tyhmästi tehty, kone ei sinne mahdu ellei siitä pura noita osia pois (tai muokkaa laukun sisuksia). Ja timanttilaikan irrotus myöskin on huonosti tehty, laikka hirttää kiinni kierteisiin eikä mukana tule sille erillistä avainta vaan pitää itse kehittää jotain. Eikä timanttilaikka taida olla vakiokiinnikkeellä.
Onhan se tuolla hiukan hidasta, minulla oli myöhemmin myös lattianhiomakone ja sillä (muistaakseni kuparilaikalla) hioi hyvin nopeasti alueen puhtaaksi liimasta. Mutta: Dewaltin pölynkerjääjä toimii todella hyvin kun taas tuollainen isompi kone ajoittain nosti paljon pölyä vaikka siinä imukehys olikin ympärillä. Kunnollinen imuri pitää tietysti olla myös.
Viimeksi muokattu: