Kitaran soittaminen

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Nonkii nyt on uudet kielet sisällä ja intonaatio olikin kohdallaa, ei tartte säätä. Tuntuu jykevimmältä nää uudet vrt tehdaskieliin mut samaa paksuutta. Soundi on vahvempi imo. Ostin samalla sen capon ja pari 2mm plekuu niin kattoo miten lähtee :D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Ostin samalla sen capon ja pari 2mm plekuu niin kattoo miten lähtee :D
Testaile vaan ihan rohkeasti noita plekuja, että millä soitto tuntuu ja kuulostaa parhaimmailta. Tatsissa on isoja eroja plekun paksuuden ja kärjen muodon puolesta.

Esim. minusta noi Dunlopin suht pyöreäkärkiset 2mm paksut on nykyään ihan kamalia. Aikaisemmin käytin niitä, kun toi pyöreähkö kärjen muoto saattaa antaa tavallaan vähän anteeksi sen plekun iskun kanssa, mutta nykyään noi teräväkärkiset vähän isomman kokoiset Jazz kolmoset kyllä parhaan tuntuisia ja selkeimmän kuuloisia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Testaile vaan ihan rohkeasti noita plekuja, että millä soitto tuntuu ja kuulostaa parhaimmailta. Tatsissa on isoja eroja plekun paksuuden ja kärjen muodon puolesta.

Esim. minusta noi Dunlopin suht pyöreäkärkiset 2mm paksut on nykyään ihan kamalia. Aikaisemmin käytin niitä, kun toi pyöreähkö kärjen muoto saattaa antaa tavallaan vähän anteeksi sen plekun iskun kanssa, mutta nykyään noi teräväkärkiset vähän isomman kokoiset Jazz kolmoset kyllä parhaan tuntuisia ja selkeimmän kuuloisia.
No just noita dunloppei ostin :) Master of Puppets lähti treeniin. Puolinopeudella meni jo ihan hyvin. Aika puuduttavan pitkä ralli vaan treenata!
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Jumalauti, että oli hyvän tuntuinen Fenderin American Professional II strato paikallisessa musaliikkeessä. Tai oikeastaan kaksikin, toinen oli HSS, toinen single coileilla.

Heittämällä paremman tuntuisia soittaa ja paremman kuuloisia akustisesti, mitä esim. hyllystä löytynyt Musarin Axis. Toki myös hyvin eri tyylinen kaulaprofiili näissä, mut kumminkin.

Melkein saattaa joutua hieromaan diiliä tosta omasta Musarista ja jos joutuu ite myyntihommiin, niin pitää toivoa, ettei kukaan veis noista kumpaakaan, että vois vielä verrata ja napata toisen.
Kävin itse männä vkolla Tukussa ja oli se niiden videollakin esitelty tompan surffivärityksellinen Angel livenä aika vaikuttava. Kaverin upouuden AZ:n koesoitin myös, ja oli kyllä huomattavasti tuhdimpi kaula siinä kun odotinkaan. Muuten hieno vehje, mutta ei sytyttänyt meikää sitten kumminkaan syystä tai toisesta.

Fenkkuja pitäisi varmaan vähän koeajella, joku American Ultra HSS houkuttelisi kyllä.. tosin taitaa hintaakin sitten löytyä samaan tapaan kun muilla lajitovereillaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Näis uusissa kielissä muuten kuuluu pirusti enemmän jos voimasointuje välillä ei nosta sormia eli liu-uttaa. Saakoha tuota ääntä jollai vaimennettua? Mul on toki noit hoitoaineit kielii et jos niitä käyttäs.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Näis uusissa kielissä muuten kuuluu pirusti enemmän jos voimasointuje välillä ei nosta sormia eli liu-uttaa. Saakoha tuota ääntä jollai vaimennettua? Mul on toki noit hoitoaineit kielii et jos niitä käyttäs.
Hoitoaineita? Hoho.

Soittotunteja enemmän ja enemmän. Pitkällä tähtäimellä parempi oppia soittamaan niin ettei sivuääniä paljoa kuulu kuin että alkaa jollain niitä yrittää poistattamaan.

Sitä paitsi suhinat ja kielisoundit kuuluu pakettiin hyvässä mielessä. Tappiinsa tuotettu nykypaske taas tekee sen että mitään ylimääräistä ei missään kuulu.

Vertaa vaikka ynkän pari ekaa levyä johonkin Petruccin robottisoundiin.

Editoimalla saa täydellistä mutta inhimillisyys katoaa samassa suhteessa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.

Mut mistä vois johtua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.

Mut mistä vois johtua?
Lämpö tekee tehtävänsä myös niin voi joutua löytämään pikkuisen kaularautaa.
 

KiD83

Persu
Tukijäsen
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 021
Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.

Mut mistä vois johtua?
Soittele jonkin aikaa, jahka jatkuu niin oikaset vähän kaulaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Testaile vaan ihan rohkeasti noita plekuja, että millä soitto tuntuu ja kuulostaa parhaimmailta. Tatsissa on isoja eroja plekun paksuuden ja kärjen muodon puolesta.

Esim. minusta noi Dunlopin suht pyöreäkärkiset 2mm paksut on nykyään ihan kamalia. Aikaisemmin käytin niitä, kun toi pyöreähkö kärjen muoto saattaa antaa tavallaan vähän anteeksi sen plekun iskun kanssa, mutta nykyään noi teräväkärkiset vähän isomman kokoiset Jazz kolmoset kyllä parhaan tuntuisia ja selkeimmän kuuloisia.
Joo toi 2mm pleku oli vähä turhan tuhti mun makuun. Oon tykästynyt tuohon 1.14mm plekuun. Niitä on tosin vain yksi. Täytyy ostaa noita lisää. Noilla alle 1mm ei oikein riffitellä Amon Amarthia :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Meikäläinen tässä nyt miettii erillistä mikrofonia puhelimeen. Tulee tiktok videoiden nauhotustarkoitukseen kun vahvarin kautta soittelen. Menee liia hankalaksi mun ajatusmaailmassa vetää reaperiin, nauha ulos, synkkaa video ja äänet ja sitten tiktokkiin 30 sekunnin pätkä. Sitten välillä soitellaan porukalla ja ois kiva taltioida niitä vetoja vähä paremmalla laadulla :)

Tällästä kahtelin: ZOOM AM7 ja eipä noita vaihtoehtoja oikein tunnu olevan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Hirveän litanian kirjotin mut taisin jo selvittää ongelmaa. Palaan asiaan mikäli ongelmat jatkuu :D
PS. Voiko noille nupeille jotai tehdä? Mun Tune nuppi on todella löysällä, lienee tää helle laajentanut sen verran tuota rakoa..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
@pappatech mitä mieltä näistä? EB-9335 SHARP 1.5MM BK 6PK
Tässä just tutkin mitä plekuja otan tilaukseen mukaan.
Enpä oo koskaan testannut. Vähän näyttää tuo kärki epäilyttävältä, ts. että saattas tuntua omiin näppeihin vähän vammaiselta, mutta pitäs tosiaan testata eka.

Mulle on jäänyt nyt käyttöön näitä, lienevät nää mullakin olevat just tuolla samalla 1,5mm paksuudella: Dunlop Ultex Jazz III John Petrucci

Noi sopii ainakin itelle ihan hyvin. Ehkä huomiona lähinnä se, että tuo on kooltaan vähän noita perus dunloppeja pienempi. Toimii mun käsissäni ja näillä peruspaksuisilla kieliseteillä varsin hyvin, mutta jos roimii kovin raskaasti ja/tai hemmetin paksuilla kielillä, niin tiedä toimisko joku vähän järeämpi plekukin paremmin..

muoks. eiku on mulla joskus kakarana käyny testissä joku tommonen tikarikärkinen.. ei tainnu olla pitkä kokeilu. On nuo aika jänniä soittaa, että nuo perinteisemmät turvallisempia valintoja minusta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Noi Jazzit taitaa olla joo vähä tavallisia pienempiä. Mulla on jotai noita mut en oikein pidä niistä.
Oon ainakin testannut toimivaksi juuri noita max grippei joten niitä voisin vaikka tilatakin lisää DUNLOP MAX-GRIP 449P1.5 12P
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
200
Jeps. Huomasin nyt reaperiin nauhottaessa et toi paksuin kieli kuuluu vedossa mukana ku nauhottaa. Nää uudet kielet tuntuu rämisevän paljo enemmän, vaikka eivät ole yhtään alempana kuin edellisetkään. Pitäs olla kuitenkin samaa paksuutta ku edelliset jos yhtää on uskomista minkä paksuiset kielet tässä originaalina oli. Toki voihan se olla et tässä olikin ohuemmat.

Mut mistä vois johtua?
Myös eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto olla hieman eri, vaikka vahvuus olisikin sama, kaula voi mennä vähän yli tai notkolle. Jos ei päivän soittelun jälkeen asetu, katso kaulan suoruus ja säädä tarvittaessa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Myös eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto olla hieman eri, vaikka vahvuus olisikin sama, kaula voi mennä vähän yli tai notkolle. Jos ei päivän soittelun jälkeen asetu, katso kaulan suoruus ja säädä tarvittaessa.
Juu mä vähä jo säädin tuota ja google kertoi, että uudet kielet ovat nyt "metallisempia" soundiltaan. Säätämällä tonea alaspäin kitarasta samalla lähti hirveät skraiduäänet yms pois. Ja ajan kanssa se helpottaa jolloin tonea voi sitten taas nostaa. Eli uusissa kielissä se soundi oli todella kirkas jne,
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
200
Juu mä vähä jo säädin tuota ja google kertoi, että uudet kielet ovat nyt "metallisempia" soundiltaan. Säätämällä tonea alaspäin kitarasta samalla lähti hirveät skraiduäänet yms pois. Ja ajan kanssa se helpottaa jolloin tonea voi sitten taas nostaa. Eli uusissa kielissä se soundi oli todella kirkas jne,
Uudet on kirkkaammat soundiltaan, mutta niissäkin on eroja valmistajien kesken, osa tummempia ja osa kirkkaampia, sekä sekin vaikuttaa ovatko kielet pinnoitettuja. Onko action säädetty kuinka matalalle?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Uudet on kirkkaammat soundiltaan, mutta niissäkin on eroja valmistajien kesken, osa tummempia ja osa kirkkaampia, sekä sekin vaikuttaa ovatko kielet pinnoitettuja. Onko action säädetty kuinka matalalle?
Ovat matalalla ihan originaalina. Eli tuosta ei matalammaksi enää pääse :) Itse en kyl lähde tuota säätämään, ei ole oikein työkaluja. Pitäs olla kuitenkin sama, koska yhtä paksut kielet kuin edelliset.
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
200
Ovat matalalla ihan originaalina. Eli tuosta ei matalammaksi enää pääse :) Itse en kyl lähde tuota säätämään, ei ole oikein työkaluja. Pitäs olla kuitenkin sama, koska yhtä paksut kielet kuin edelliset.
Juurikin eri valmistajien kielillä saattaa kielienveto muuttua, tarkoittaa että kaula saattaa esim. kääntyä hieman yli jolloin kaula on lähempänä kieliä, action madaltuu ja kielet alkaa herkemmin rämisemään.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Kävin itse männä vkolla Tukussa ja oli se niiden videollakin esitelty tompan surffivärityksellinen Angel livenä aika vaikuttava. Kaverin upouuden AZ:n koesoitin myös, ja oli kyllä huomattavasti tuhdimpi kaula siinä kun odotinkaan. Muuten hieno vehje, mutta ei sytyttänyt meikää sitten kumminkaan syystä tai toisesta.

Fenkkuja pitäisi varmaan vähän koeajella, joku American Ultra HSS houkuttelisi kyllä.. tosin taitaa hintaakin sitten löytyä samaan tapaan kun muilla lajitovereillaan.
Kah, tuonnehan on tullu hyllyyn Andersoneja. Asuispa yhtään lähempänä. Oon ehkä vähän allerginen vaahteraotelaudoille ja tuo kyseinen malli tuo itse asiassa mieleen sen Ibanezin AZ premium -sarjan yhden mallin, eikä välttämättä hyvällä tavalla, mut eiköhän tuo joka tapauksessa kova peli soittaa ole.

Mulla oli kaupat puoliksi jo tehtynä yhdestä premium AZ:sta, kun ois ollu samassa kaupungissa ja noita prestigejäkin oon ollu pariin kertaan ostamassa, mutta joku noissa visuaalisesti tökkäisee. Kaula pitäs testata, että miten sopii käteen.

Tuo American professional II kummittelee kyllä edelleen.. Ei saa nyt oikein kunnon stratosoundia (ja niitä 2. ja 4. position soundeja) mistään kitarasta, mikä pitäs kyllä saada korjatuksi.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Kah, tuonnehan on tullu hyllyyn Andersoneja. Asuispa yhtään lähempänä. Oon ehkä vähän allerginen vaahteraotelaudoille ja tuo kyseinen malli tuo itse asiassa mieleen sen Ibanezin AZ premium -sarjan yhden mallin, eikä välttämättä hyvällä tavalla, mut eiköhän tuo joka tapauksessa kova peli soittaa ole.

Mulla oli kaupat puoliksi jo tehtynä yhdestä premium AZ:sta, kun ois ollu samassa kaupungissa ja noita prestigejäkin oon ollu pariin kertaan ostamassa, mutta joku noissa visuaalisesti tökkäisee. Kaula pitäs testata, että miten sopii käteen.

Tuo American professional II kummittelee kyllä edelleen.. Ei saa nyt oikein kunnon stratosoundia (ja niitä 2. ja 4. position soundeja) mistään kitarasta, mikä pitäs kyllä saada korjatuksi.
Jos stratosoundia hakee niin ehdotan jokerina Yamahan Pacifican testaamista myös. Olin itse niin positiivisesti yllättynyt joskus 15v sitten tuosta 612v:stä että semmoinen lähti matkaan ja Fender jäi hyllyyn vaikka olin semmoista ollut vailla. Merkki ei kyllä oikein herätä intohimoja eikä kademieltä :)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Jos stratosoundia hakee niin ehdotan jokerina Yamahan Pacifican testaamista myös. Olin itse niin positiivisesti yllättynyt joskus 15v sitten tuosta 612v:stä että semmoinen lähti matkaan ja Fender jäi hyllyyn vaikka olin semmoista ollut vailla. Merkki ei kyllä oikein herätä intohimoja eikä kademieltä :)
Jammuhan on laatumerkki ja Jammun akkarihan multa löytyykin.

Toi Pasifica-sarja tökkäisee ulkoisesti sen verran, että tokko tulee hankittua, vaikka ton 600-sarjan soittimet on varmasti laatupelejä. Jotain halpaa Pasificaa oon soittanut aikanaan, se tuntui aika romulta, mutta niiden laadukkaammista soittimista en oo paljoa soraääniä kuullu.

Jammulla on joku ES-335 -tyylinen malli ja sellainen oli hetken aikaa muusikoiden netin torilla, mutta meni tosi äkkiä. Ois ollu pari kiloa löysää, niin ois voinut ostaa sen enempää miettimättä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Jammuhan on laatumerkki ja Jammun akkarihan multa löytyykin.

Toi Pasifica-sarja tökkäisee ulkoisesti sen verran, että tokko tulee hankittua, vaikka ton 600-sarjan soittimet on varmasti laatupelejä. Jotain halpaa Pasificaa oon soittanut aikanaan, se tuntui aika romulta, mutta niiden laadukkaammista soittimista en oo paljoa soraääniä kuullu.

Jammulla on joku ES-335 -tyylinen malli ja sellainen oli hetken aikaa muusikoiden netin torilla, mutta meni tosi äkkiä. Ois ollu pari kiloa löysää, niin ois voinut ostaa sen enempää miettimättä.
Mä myin tossa joku kuukausi sitten yamahan SA2200:n, irtoaa löytyessään johonkin 1400 luokkaa ja on laadultaan heittämällä iso G:n viivalla ellei parempiakin. Hiton hyvä kitara vaan kun nikkelinauhat niin en uskaltanu jättää... Toki lähti myös Yamahan SG3000s vuodelta -84 samaan aikaan ja voinen sanoa että saa aika kovan iso G:n kuskata viereen että pärjää laadullisesti tai soundillisesti :/
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Noi uudemmat Pasificat tökkii omaankin silmään jotenkin. Omani (kuvasssa) hommasin 2007 ja ainakin oma silmä on tottunut jo ajat sitten, ja sormet tykkäs välittömästi kun käteen sai. Niitä gibsoninkillereitä en ole kokeillut mutta hyvä mainehan niillä tosiaan on.

yammu.jpg
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Amon Amarathia sitten coveriin. Monta eri biisiä treenissä ja tarkotus oli nyt oikeasti kunnolla alkaa tekee näitä eikä sinnepäin. No ei tääkää mikää täydellinen veto ole mutta ihan tyytyväinen. Taas vinkkejä ja haukkuja otan vastaan :D

Tuo käsi on enemmän nyrkissä ku aikasemmin mut asento on rento. Nopeassa riffittelyssä tuo asento kämmenelle ainakin tällä hetkellä tuntuu hyvältä. Laatu puuroa jonku aikaa ku Youtube renderöi tuota..

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Onks toho master of puppetsin alkuun jotai näppärää plektrausmenetelmää? Pelkästää downpikkaamalla alkaa toi stamina loppuu jo jossai 85% nopeuden kohdalla :p Eli toi riffitys joka lähtee intron jälkeen.

masterofpuppets.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Onks toho master of puppetsin alkuun jotai näppärää plektrausmenetelmää? Pelkästää downpikkaamalla alkaa toi stamina loppuu jo jossai 85% nopeuden kohdalla :p Eli toi riffitys joka lähtee intron jälkeen.

just soittelin tuota minuutti sitten :D ite tikutan sen vaan ihan vuoropikkauksella, mutta kun soittaa Hetfield plekulla niin ei tee tiukkaakaan :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
327
Onks toho master of puppetsin alkuun jotai näppärää plektrausmenetelmää? Pelkästää downpikkaamalla alkaa toi stamina loppuu jo jossai 85% nopeuden kohdalla :p Eli toi riffitys joka lähtee intron jälkeen.

Kyllä tuo mielestäni downpikkauksella vedetään. Näin vahvasti muistelen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Jos ei downpickaamalla mene, niin alternatella vaan. Kyllä se joskus sitten menee downpickaten myös. Ja on hyvä idea siinä sivussa harjoitella sitä downpickaten, vaikka ei menisikään kuin 85 % nopeudella. Itse kyllä aina jotenkin tykkäsin (ja tykkään) siitä haasteesta, minkä Metallican ja vaikkapa Sepulturan jutut antoi siinä mielessä. Tulos soundin puolesta sitten palkitsi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
jos tuon hyvin soittaa niin aikamoinen kultakorva saa olla että erottaa että kummin se on soitettu, sanoisin jopa että ilman videota tuskin monikaan maailmassa, että sinällään toki turha kiusata itseään, mutta onhan se hyvä oikeen käden treeni :)
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
619
Kyllä soundissa on ihan helvetin iso ero, että downpickaako vai vetääkö alternatella, kun puhutaan rytmikitarasta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
jos tuon hyvin soittaa niin aikamoinen kultakorva saa olla että erottaa että kummin se on soitettu, sanoisin jopa että ilman videota tuskin monikaan maailmassa, että sinällään toki turha kiusata itseään, mutta onhan se hyvä oikeen käden treeni :)
Just alan saamaa Seek & Destroyn sen soolon aikaisen riffin nopeuden kohdalleen niin Master of Puppets heti pistää vaikeemmaksi :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Kyllä soundissa on ihan helvetin iso ero, että downpickaako vai vetääkö alternatella, kun puhutaan rytmikitarasta.
ehkä jos puhutaan oikeesta rytmikitarasta joka soittaa edes vitosia, mutta tuossa masterissa on lähinnä tuota riffiä joten uskallan väittää että siinäpä ei kyllä sitten kuulekkaan.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
619
En nyt jaksa vääntää, mutta ero on valtava ainakin mun kultaisissa korvissa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
327
ehkä jos puhutaan oikeesta rytmikitarasta joka soittaa edes vitosia, mutta tuossa masterissa on lähinnä tuota riffiä joten uskallan väittää että siinäpä ei kyllä sitten kuulekkaan.
Kyllä downpickaus on paljon jämäkämpää kuunneltavaa usein. Varsinkin ennen, kun miehet oli tulosvastuussa studio-ohjelmien sijaan.

Jos tuota Masteria vetää eri tyyleillä, ehkä itsekin huomaat, miten se riffi sykkii eri tavalla eri tyyleillä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
327
Just alan saamaa Seek & Destroyn sen soolon aikaisen riffin nopeuden kohdalleen niin Master of Puppets heti pistää vaikeemmaksi :D
Puppets on niin vaikea, että täällä ei moni muukaan tykitä sitä asian vaatimalla tavalla. Tämä laulelma vaatii monta kierrosta, ennen kuin maali häämöttää. Itse joutuisin varmasti pidemmänkin hetken treenaamaan, vaikka soittovuosia jo monta takana onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Puppets on niin vaikea, että täällä ei moni muukaan tykitä sitä asian vaatimalla tavalla. Tämä laulelma vaatii monta kierrosta, ennen kuin maali häämöttää. Itse joutuisin varmasti pidemmänkin hetken treenaamaan, vaikka soittovuosia jo monta takana onkin.
Tossa kokeilin sitä veivaa 80% tahdilla ja jotenkuten maaliin.. Ja siis ilma nopeita soolokohtia. Rytmikitaran soolokohdat vielä hidastin sinne 40%.. Mut joo tuo 80% -> 100% muutos on todella iso. Tuo biisi onkin todella hyvää treeniä pitkällekin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Tuo Puppets kysyy tosiaan ihan hillittömästi staminaa pelkällä alaspikkauksella. Ja tarkkahan tuossa pitää olla kanssa, että kuulostaa siltä, miltä pitääkin. Tuossa loppuu yhdeltä jos toiselta into reenatakin, ennen kuin menee Hetfieldin tyyliin koko biisi tempoon.

Oon ite soitellu välistä Disposable Heroesia mukana ja ei mulla huijaamatta riitä stamina tällä hetkellä tuohonkaan, joutuu vähän huilaileen siellä täällä, mutta tuokin hyvää pikkausreeniä. Ja Sanitariumin alkupuolen välisooloineen palauttelin kanssa mieleen. Loppu vielä odottelee, kun se varsinainen kitarasoolo on niin hirveetä sontaa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Puppets on niin vaikea, että täällä ei moni muukaan tykitä sitä asian vaatimalla tavalla. Tämä laulelma vaatii monta kierrosta, ennen kuin maali häämöttää. Itse joutuisin varmasti pidemmänkin hetken treenaamaan, vaikka soittovuosia jo monta takana onkin.
Juu ei mene. Puolialternatella vetelen jos tulee tapailtua. Jos ei 1:1 coverbändissä ole, niin itsehän nakkaan paskat siitä että pitää soittaa tai kuulostaa tietyltä. Sen ajan mitä käyttää jonkun puppetsin harjoitteluun voi käyttää monella tavalla järkevämminkin. Tavoilla,
mistä voi olla myöhemmin huomattavasti enemmän hyötyä kuin siitä että jaksaa downpickata 8min putkeen :p
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Juu ei mene. Puolialternatella vetelen jos tulee tapailtua. Jos ei 1:1 coverbändissä ole, niin itsehän nakkaan paskat siitä että pitää soittaa tai kuulostaa tietyltä. Sen ajan mitä käyttää jonkun puppetsin harjoitteluun voi käyttää monella tavalla järkevämminkin. Tavoilla,
mistä voi olla myöhemmin huomattavasti enemmän hyötyä kuin siitä että jaksaa downpickata 8min putkeen :p
Kokeilin tänää pariin otteeseen 100% ja nostin kädet pystyyn xD Aivan liikaa vielä mun taidoille.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
^ poimi sieltä Puppetsista se puhdas sointuväliosa. Se on ihan siistin kuuloinen ja siinä tulee vähän toisenlaista soittoa pelkän vitosjyräämisen sijaan.

Noista nimibiiseistä ...And Justice For All vois olla ehkä enemmän soitettavissa. Vaatii kyllä sekin soittotaitoa, että menee taimiin ja puhtaasti, mutta ei tarvii ainakaan murehtia sitä, että hapottaa käsi het alkuunsa. Paljon mielenkiintoisia juttuja siinäkin biisissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
ei nimibiiseistä Orion antaa kanssa hyvää reeniä vasurin kontrolliin, helpohko ja inan tylsä mutta kiva soitella nauhan kanssa. The call of Kthulu myös sama homma. Ite rakastan ainakin Sanitariumin alkusooloa samoten kun Onea tai lähinnä sitä lopun sooloon asti joka on taas tavanomasta hammet wah-vinguttelua ja melkosentylsä ite asiassa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Ite rakastan ainakin Sanitariumin alkusooloa samoten kun Onea tai lähinnä sitä lopun sooloon asti joka on taas tavanomasta hammet wah-vinguttelua ja melkosentylsä ite asiassa.
Täytyy myöntää, etten oo lonkalta ihan varma kumpi noi melodiasoolot on säveltäny, Hetfield vai Hammet. Kun siis niin Puppetsissa, Sanitariumissa kuin Onessakin ne välisoolot (melodiasoolot) on tosi hienoja ja sit itse pääsoolo on enemmän tai vähemmän kuraa. Onessa ehkä noista biiseistä vähiten, mutta kummiskin.

Fade to Black vielä mukaan tuohon joukkoon. Hienoja intro- / välisooloja ja pääsoolo enemmän tai vähemmän pentatonista soopaa. (muoks. tai no.. ehkä tuo Fade to Blackin soolokin on sieltä paremmasta päästä pentatonista soopaa ja palvelee ihan biisiäkin.)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
@Markqq tuossa sulle suht suoraviivaista soitettavaa ja ihan sooloa myöden. Tuli jollain soittolistalla elukoita ulkoiluttaessa vastaan. Ihan hyvä ajo, kertsi vähän kulutettu. Ja video näköjään aika kamala :D




Droppivireeltä vaikuttaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
@Markqq tuossa sulle suht suoraviivaista soitettavaa ja ihan sooloa myöden. Tuli jollain soittolistalla elukoita ulkoiluttaessa vastaan. Ihan hyvä ajo, kertsi vähän kulutettu. Ja video näköjään aika kamala :D




Droppivireeltä vaikuttaa.
Kuulostaa ihan kivalta rallilta! Laitan treeniin!
Löytyyköhä tabuja jostain?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom