Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En itse käytä mutta aika usein näkee tuon Behringerin käytössä keikoilla. Kovin paljon halvemmalla ei varmaan pääse jos expression pitää olla.Jahas. Kerta black friday lähestyy, niin esitetäänpäs aiheeseen liittyvä kama kysymys.
Oman multiefektilaitteen expression poljn ei aiheuta minkäänlaista MIDI -tietojen lähettämistä. Ainoastaan bank switch namikat lähettää jotain MIDI dataa. Nyt olisi kuitenkin kiva saada MIDI dataa expression pedaalista, ja muutama on off painikekin olisi ihan kiva (flanger ja phazer päälle pois esim.) MIDI data menisi siis DAW iin ja sieltä sitten plugin softiin. Minkäläisillä härpäkkäillä homma menisi halviten tai onko jotain, mitä suosittelisitte hankittavaksi?
Jees. Tämä näyttää kaikkein parhaimmalta. Rolandilla kanssa, mutta behku 160 egee vs roland 400 egee niin valinta aika selvä. Tossa behkussa ja Rolandissa myös itselle ihan liikaa kamaa, mutta pienempiäkään halvemmalla hinnalla ei ole, niin katsotaan josko Behringer menee tilaukseen.En itse käytä mutta aika usein näkee tuon Behringerin käytössä keikoilla. Kovin paljon halvemmalla ei varmaan pääse jos expression pitää olla.
Poljin saattaa toimia efektilaitteiden kanssa ihan hyvin, mutta siitä menee harvemmin sitä MIDI dataa DAW -softalle. Sellainenkin härpäke on, joka muuttaa normi polkimen datan MIDIksi.Mulla taitaa olla joku Source Audion vekotin.. tartti pikkuista kalibrointia, että juttelee tuon Quad Cortexin kanssa oikein (ts. että koko skaala käytössä).
Kuumehoureissa kuuntelin vloppuna Cooperit läpi ja sehän oli mallikasta veivuuta. Pitää kyllä kuunnella uudestaan, koska sen verran vasemmalla korvalla tuli kuitenkin maisteltua.Mun on pitänyt hankkia tämä pitkän aikaa
Boss EV-1-WL Wireless Expr. Pedal
Wireless Expression Pedal Provides wireless foot control for Boss Eurus GS-1 synth guitar (Art.524461 - not included) and Waza-Air headphones (Art.480241 - not included), as well as music apps on mobile devices and anything that can receive CC...www.thomann.de
... mutta ei ole saanut aikaiseksi. En kyllä tiedä olisko oikeaa tarvetta kuitenkaan. En edes muista milloin olisi jotain poljinta käyttänyt viimeksi. Oikeaa wahiakin käytän ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Wahit tulee usimmiten hoidettua jälkikäteen sopiviin kohtiin. Mitään pedaaleiden on/off kytkimiäkään ei tarvitse kun nämäkin menee automaatiolla jälkikäteen tai sitten suoraan soundi per raita.
Jännä tosiaan kun noita videoita touhuaa, niin ei ketään oikeasti kiinnosta. Pitäisi alkaa tekemään niitä "How to play Enter Sandman w/TABS" -pätkiä, niin silloin tykätään ja katsotaan Silloin kun touhuaa omiaan, joko covereita mistä tykkää tai omaa musaa, niin ei ketään kiinnosta. Katsomiskertojen määrillä nyt ei sinänsä mitään merkitystä mutta palaute ois aina kivaa.
Kuumehoureissa kuuntelin vloppuna Cooperit läpi ja sehän oli mallikasta veivuuta. Pitää kyllä kuunnella uudestaan, koska sen verran vasemmalla korvalla tuli kuitenkin maisteltua.
Ainut mikä ärsytti vimmatusti, oli Roses on White Lacen haitsun ja riden 8-osatikutus. Ne vois olla soljuvammat neljäsosina. Eli ei kauheesti nyt tähän hätään ollu huonoa
Jollain jipolla pitäisi varmaan markkinoida, että yleisö löytäisi. Palautteen antaminenkin on haastavaa kun tuo on jo noin hyvällä tasolla.Katsomiskertojen määrillä nyt ei sinänsä mitään merkitystä mutta palaute ois aina kivaa.
Jollain jipolla pitäisi varmaan markkinoida, että yleisö löytäisi. Palautteen antaminenkin on haastavaa kun tuo on jo noin hyvällä tasolla.
Vastaavassa tilanteessa olisin ehkä miksannut (edes pätkän) muutamana hieman eri versiona ja kysynyt että mikä niistä kenenkin mielestä paras ja miksi.
Pidän tuossa käyttämistäsi kitarasoundeista. MIksauksesta: laittaisin bassopuolella ehkä -1...-1.5db, ja jos millään ihmeellä saisi ihan pikkuriikkisesti "ilmaa/tilaa" kitaran ja muiden instrumenttien välille niin olis just mun makuun.
No katoin osittain. Itse en ole noita orkkiskappaleita koskaan kuunnellut niin ei ole oikein vertailupohjaa, enkä jaksanut vieläkään kuunnella.Jännä tosiaan kun noita videoita touhuaa, niin ei ketään oikeasti kiinnosta. Pitäisi alkaa tekemään niitä "How to play Enter Sandman w/TABS" -pätkiä, niin silloin tykätään ja katsotaan Silloin kun touhuaa omiaan, joko covereita mistä tykkää tai omaa musaa, niin ei ketään kiinnosta. Katsomiskertojen määrillä nyt ei sinänsä mitään merkitystä mutta palaute ois aina kivaa.
No katoin osittain. Itse en ole noita orkkiskappaleita koskaan kuunnellut niin ei ole oikein vertailupohjaa, enkä jaksanut vieläkään kuunnella.
Mutta vaikutti siltä että originaalit kannattaisi kuunnella.
Annetaas nyt sitten palautetta omasta pienestä kuuntelusta. Rummut ja niiden soundi oli musta ihan perushyvä.
Soundit ylipäänsä varsin hyvät.
Laulaja ei nyt ole Alice Cooper, ja tällä tasolla se vähän haittaa.
Toosiaan pitäisi lähettää miksaajalle, tai jollekin tuottajalle, mutta mutaa...
Tuotettuja covereita tekee vain isommat nimet.
Annetaan nyt palautetta siitä mörkö biisistä kanssa. Sekin on sillä tasolla, että se pitäisi tuottaa. Mutta toisaalta ei se kyllä hittikään ole, vaan olisi joku levyn täytekappale. Tekemisesi on vähän vaikeassa välissä. Ei ole mitään aloittelevien harrasttelijoiden juttua, mutta ei myöskään isoa yleisöä kosiskelevaa. En kyllä osaa sanoa mitä tuossa vaiheessa pitäisi, tai mitä halutaan tehdä.
Anteeksi vaan kriittisestä/negatiivisesta tekstistä. Pistä silti vaan kamaa ulos.
- Pentatonisen viisi eri sormitusta / asemaa
Et oo enää niillä tunneilla käyny minkään opettajan kanssa?Sainpas hauskan idean printtaa erinäisiä kitaran teoriajuttuja paperille ja teipata mun pöydälle missä soittelen ja roikkuu naamani eteen tähä työpöydän korkeudelle. Tylsinä hetkinä sitten voisin mahdollisesti treenaa tekniikoita ja teoriaa ihan että nuo paperit on tuossa naaman edessä sen sijaan että rupeaisin tekee jotai muuta
Kuka se ehdotti täällä taannoin kirjaa musiikin teorian opiskeluun mikä avasi omat silmät sen oppimiseen?
Tota kirvestä ko alkaa yleisesti ymmärtää paremmin, eri tekniikat alkaa avautumaan ja säveletkin on suht tuttuja: ABCDEFG sekä sharpit/flatit. Nämäkin alkaa pikkuhiljaa muistumaan otelaudalta ku harjaa.
Olisi motii mennä next levelille. Youtubesta oon ettiny ties mitä eri teoriavideoita ja niistä aina jotai jää käteen mut edelleen tuntuu semmoseltä isolta möykyltä kaikki.
Teoria ei varmasti ole vaikeaa, mutta pitäs löytää se tietynlainen polku sen opiskeluun. Kaikissa hiton videoissa tulee vastaan aina se sama jaarittely "music theory isnt hard", "music theory aint rocket science" jne, mut mitää konkreettista eroa näissä ei usein edes ole
Ehkä se ongelma juuri syntyy siitä kun tähä teoriaan ei ole selkeää polkua vaan niitä palasia sitten yhdistellään sieltä täältä, mut ko ne palaset on myös vähä hajalla.
"Major pentatonic scales" tullut usein vastaan mitä suositellaan heti alkuun ulkoa opeteltavaksi. Tästä vois toki lähteä liikkeelle. Noita tulee tiedostamatta jonkun verran harjattua ku treenailee biisejä.
Vaihdoin tähä Bentoniin paksummat yläkielet: Daddario EXL140
Pitäs toi intonaatio vaa säätää.
Mut kivempi soitella alempaa virettä ku paksummat kielet. Voi olla et laitan pykälää paksummat seuraavalla kielisetilla myös noihi ohuempiin.
Otin kans tuon vanhemman Ibanezin käyttöö pitkäst aikaa ja noil nuudeleil soittelis sit enemmän standardi biisei Sais vähä monipuolisuutta ja eri kitaroilla reenailtua.
Tuntuu et vire kans pysyy paremmi noil kielil ku Ernie Ballin vastaavil.
En taida enää ostella ite noita Ernie Ballin halpiksia. Eivät näemmä oikein kestä ja soundaavatkin vähän ehkä paskemmalta kuin mitä tuossa customissa aikaisemmin oli. Ehkä D'Addariota..Tuntuu et vire kans pysyy paremmi noil kielil ku Ernie Ballin vastaavil.
Mut tommonen 10-52 toimii aika varmasti paremmin matalammissa vireissä kuin joku 9-42 tilusetti. Enkä usko, että huomaat matalammissa vireissä juuri eroa vähän paksummilla korkeilla kielillä. Se kielten jännitys kuitenkin putoaa tatsin puolesta minusta aika merkittävästi jo tyyliin D-vireeseen standardi E:stä pudotettuna.
En taida enää ostella ite noita Ernie Ballin halpiksia. Eivät näemmä oikein kestä ja soundaavatkin vähän ehkä paskemmalta kuin mitä tuossa customissa aikaisemmin oli. Ehkä D'Addariota..
Makuasioitahan nämä. Musta noi Ernie Ballit oli vähän tahmeen tuntuisetkin edelliseen settiin verrattuna ja aika nopsaan meni soittokelvottoman paskaiksiksi, vaikka pyyhin samaan tapaan aina soiton perään pyyhkeellä, niin ei oikein vakuuta. Näkyy olevan molempaa sorttia varalla oikealla paksuudella, Ernie Ballia ja D'Addariota, että päivän fiiliksen mukaan voi valita, kun sais aikaiseksi vaihtaa.Hah, itse taas vannon EB:n nimiin ja mulla on kaikissa Fender-skaalan kitaroissa EB:n .008:t, lyhyempikaalaisissa .009:t ja stanu-C hevikepissä kympit.
D'addarioita en suostu enää ostamaan kun niistä menee aina samantien ylä-E kun edes ajattelee bendaamista. Lopullisesti kamelin selän katkaisi se kun kaksi kertaa peräkkäin katkesi jo kieliä ensi kertaa kiristäessä ylä-E. Eikä ollut edes kitarassa vika, molemmilla kerroilla oli purkautunut sieltä tapin päästä koko kieli.
Akkarissa on Elixir Nanowebit jotka kuulostaa vieläkin aivan helvetin hyvältä vaikka ovat pitkälle toista vuotta olleet jo kiinni. Vähän raskassoutuiset ovat tosin vaikka extra laittina myytiin.
Tossa olis @Markqq :lle tubetuskitara:
Muusikoiden.net - Tori - Fernandez Plexi Mockinbird (#1877976)
Muusikoiden.netin Tori. Internetin suosituimpia musiikkiin liittyviä markkinapaikkoja.muusikoiden.net
Tuolla kun vetää kevyen puoliheijarin kanssa pleksin takana, niin alkaa tulemaan videoihin tykkäyksiä.
En jaksa treenata enkä vaihdella kieliä.
Tästä C64 muzaa, Auf Wiedersehen Monty
EDIT: Pitäisi kuunnella näitä ennen kuin tuuttaa pihalle, kun jäi jotain pätkiä mitkä huvikseen vaan sinne veteli mutta unohtui deletoida veks. Ne on ne vitulta kuulostavat kohdat.
Vaihteeksi havaitsin selkeää kehitystä omalla sarallani! Olin aiemmin jo pidempään harjoitellut Master of Puppetsin alkupään soittamista, mutta tuli nopeuden suhteen kuin seinä vastaan n.180bpm kohdilla. Pidin kesän taukoa sen suhteen, kun alkoi ihan oikeasti turhauttamaan. Nyt loppusyksystä aloittelin treenit tämän osalta uudelleen, noin 3x10min viikossa sahaamisella.
Jostain syystä tuo mainitsemani seinä on nyt kadonnut, ja hidasta, mutta vääjäämätöntä kehittymistä tapahtuu! Lämmittelyn jälkeen menee jo hetkittäin 220bpm tasossa, vaikkakin epätarkasti ja nopeasti väsyen Ennen taukoa pikkaamista ei vain kyennyt yhtään nopeuttamaan, sormet eivät kertakaikkiaan totelleet toiveita ja homma hajosi totaalisesti! Matkaa maaliin on vieläkin reilusti, rentous ja varmuus puuttuvat yhä, mutta nopeammin vetäminen ilmeneekin normaalina haparoinnin lisääntymisenä ja liikana pusertamisena, tahdin mennessä omille rajoilleni (ja sen ylitse).
Kehityskohteet ovat selvillä, rentous ja maksiminopeuden nosto n. 230bpm tasoon. Sitten luultavasti jaksaa soittaa koko kappaleen lävitse hyvänkuuloisena (pl. nopeat soolot).
Että sellaista tällä erää.
Kiva versiohan tuo. Viimeistelyä joltakin kunnon tekijältä vain kaipaa ja sitä aitoa rumpalia. Kitaroiden soundit on musta teikäläisen parhaat tähän mennessä.
Basso on kuin kulmakarvat, tarpeeton, mutta bändikin on hassun oloinen ilman.Ilmeisesti basso on niin ilmiselvä, kun siitä ei mainintaa
Semmost täl erää
Hyvää edistystä. Rytmikitarat ihan mallikkaat, mutta edelleen olisi kiva kuulla miltä ne kuulostaa ilman taustabiisiä. Tai vaikkapa ihan naturell soitettuna ilman taustaa/klikkiä, jotta kuulee sun oman timen.
Aika bassovoittoinen tuo sun soundi kun vertasin alkuperäiseen. Joku tubescreameri vaikkapa eteen ja tonea enempi. post EQ:na alapäätä pois reippaasti.
Lead -kitarasta ei voi samaa sanoa. Todella epävireisen kuuloista, varsinkin bendit. Soita kevyemmällä tatsilla. Tuo 1:18 kohdalta alkavassa lead mutessa voisi käyttää noin 20% siitä voimasta mitä käytät. Sekä pickauskädelle että otelautakädelle.
Edelleen, painat ihan liikaa.
Kuuletko/huomaatko itse epävireen soittaessa?