Kitaran soittaminen

Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Njaa, joutuuko hassaamaan tuo reippaan satkun Neuralin Soldano SLO-100 -plugariin. Latasin tuon testiin ja voi olla, että on, ainakin tällä higain-osastolla, hauskin ja pikatestillä vielä jotenkin parhaiten soittoon vastaava plugari, mitä oon Neuralilta testannut.

Tuo pitäs tosin löytyä Cortexistakin, että pitää varmaan vähän vielä tutkia ja verrata, mutta tuo plugariyhteensopivuushan rupeaa tiedotteiden mukaan ottamaan loppuvuodesta tuulta alleen, niin ei kai tuossa rahat hukkaan mene..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
643
Njaa, joutuuko hassaamaan tuo reippaan satkun Neuralin Soldano SLO-100 -plugariin. Latasin tuon testiin ja voi olla, että on, ainakin tällä higain-osastolla, hauskin ja pikatestillä vielä jotenkin parhaiten soittoon vastaava plugari, mitä oon Neuralilta testannut.

Tuo pitäs tosin löytyä Cortexistakin, että pitää varmaan vähän vielä tutkia ja verrata, mutta tuo plugariyhteensopivuushan rupeaa tiedotteiden mukaan ottamaan loppuvuodesta tuulta alleen, niin ei kai tuossa rahat hukkaan mene..
Tuo Soldano-plugari on kyllä hyvä, itse tulee oikeastaan kaikki raskaamman musan soittelut ja äänitykset tehtyä nykyään sillä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Tuo Soldano-plugari on kyllä hyvä, itse tulee oikeastaan kaikki raskaamman musan soittelut ja äänitykset tehtyä nykyään sillä.
Joo, kyllä tuo varmaan tulee lunastettua. Rytmisoundeihin en hirveästi kerenny vielä tutustumaan, mutta pätevää (metallihenkistä) liidisoundia sai ainakin tosi helpolla.

Ostin huvikseni vielä tuommoisen Bogren Digitalin Lead & Clean IR paketin kylkeen, jota kerkesin vasta aamulla pikkaisen testailemaan, mutta pikaisella testillä tosi hyvää soundia, kun tyrkkäs tuon SLO-plugarin kaveriksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 310
Otin möksälle mukaa perus vahvarin ja tuon ibanez rga42fm-def. Tottunu soittaa tuolla HB:n Exploreril seisaaltaan ja nyt huomaa kuinka se istuu kuin valettu mun seisaltaan soitteluun.

Toki varmasti myös tottumiskysymys, ja hyvä kitaristi varmati osaa soittaa eri malleilla, mut tää ibanez on aivan liian vasemmalla mun touchiin ja tuntuu että alkaa koko vasen kämmen vetää jumiin ko en saa vaa sopivaa soittoasentoa enää :D Hihnaa säädän, istualteen, seisaalteen, eri asentoja, mut kaikki tuntuu siltä että mentiin muutama kuukausi taaksepäin kitaran opettelussa.

Mietin et jos tuon explorer mallin seuraava vaihde olis just se V mallin kitara, parempi olis mennä myymälään kokeilee sitä tatsia ettei sikaa säkissä tilaa netistä.

Tykkään että mun plekukäsi on reippaasti oikealle päin itsestäni, jos se on keskellä kroppaa niin se tuntuu tosi epäluontevalta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Sain ite tuon lainassa olevan ysäri-JEMin huollosta alkuviikosta ja kerennyt nyt viikon aikana jonkun verran hipelöimään. Vähän pehmeämpi soundi Suhrin mikkeihin verrattuna, soundaa joissain jutuissa ehkä mukavammalta customiin nähden, ja noi vikojen nauhojen koverrukset on tosi kivat, jos tarvii vibraa tai bendata sieltä tosi korkealta, mutta noin muuten oon vaan niin tottunut ton customin tatsiin, ettei oo tarvinnu harmitella, ettei oo oma. Kun en oo lisäksi koskaan ollu mikään suurin JEMien estetiikan fani.

Myös sama ongelma kuin LTD eliten original floikan kanssa, että tuo kampi jää vähän turhan matalalle omaan makuun Gotohin tallaan verrattuna, joskin on nyt vallan mainioissa säädöissä ja toimii sen suhteen kyllä hyvin. En tiedä, voi olla tatsikysymys, mutta todella vaikea myös saada moniäänisiä bendejä soundaan vireisiltä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 562
Otin möksälle mukaa perus vahvarin ja tuon ibanez rga42fm-def. Tottunu soittaa tuolla HB:n Exploreril seisaaltaan ja nyt huomaa kuinka se istuu kuin valettu mun seisaltaan soitteluun.

Toki varmasti myös tottumiskysymys, ja hyvä kitaristi varmati osaa soittaa eri malleilla, mut tää ibanez on aivan liian vasemmalla mun touchiin ja tuntuu että alkaa koko vasen kämmen vetää jumiin ko en saa vaa sopivaa soittoasentoa enää :D Hihnaa säädän, istualteen, seisaalteen, eri asentoja, mut kaikki tuntuu siltä että mentiin muutama kuukausi taaksepäin kitaran opettelussa.

Mietin et jos tuon explorer mallin seuraava vaihde olis just se V mallin kitara, parempi olis mennä myymälään kokeilee sitä tatsia ettei sikaa säkissä tilaa netistä.

Tykkään että mun plekukäsi on reippaasti oikealle päin itsestäni, jos se on keskellä kroppaa niin se tuntuu tosi epäluontevalta.
Nyt en tajunnut mitään. Miten kitara voi olla liian vasemmalla tai oikealla seisaaltaan?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 310
Nyt en tajunnut mitään. Miten kitara voi olla liian vasemmalla tai oikealla seisaaltaan?
Noide kitaroiden mallit on vähä erilaisia ja miten ne istuu ku pistää hihan olan yli. Eli se miten se kitara siihe luonnostaan asettuu, Tuossa mun Bentonissa se on kroppaa nähden enemmän oikealla kuin tuo ibanez joka on enemmän luonnostaan vasemmalla. Plus sitten taitaa myös olla se ero mistä kielet lähtee. Eli mun keholle ja käsille on tuo Bentoni tuntoo luonnollisemmalta.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
537
Noide kitaroiden mallit on vähä erilaisia ja miten ne istuu ku pistää hihan olan yli. Eli se miten se kitara siihe luonnostaan asettuu, Tuossa mun Bentonissa se on kroppaa nähden enemmän oikealla kuin tuo ibanez joka on enemmän luonnostaan vasemmalla. Plus sitten taitaa myös olla se ero mistä kielet lähtee. Eli mun keholle ja käsille on tuo Bentoni tuntoo luonnollisemmalta.
Pakko myöntää että aika outo kommentti omastakin puolesta, en oo ikinä ennen kuullu vastaavaa. Kumminki hihnan kanssa voi aika paljon säätää sitä missä se roikkuu, toki enimmäkseen kuin ylhäällä tai alhaalla mutta myös jonkin verran sivusuunnassa. Otetaan kuitenkin huomioon että kaikkia kitaroita soitetaan 99.9% istualtaan jolloin hihnalla ei mitään väliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 562
Njoo, oisko kyse kuitenkin siitä että runko roikkuu luonnolisesti alempana HB:ssa koska se on painavampi (enemmän puuta, vai mitä siellä maalin alla nyt onkaan)? Näin ollen siis kitara seistessä pickauskädelle on alempana kuin kevyempirunkoisella. Toki en ymmärrä edelleenkään mikä siinä on ongelmana, kun kevyemmällä voi kuitenkin laittaa hihnan niin että runko alempana. Toki tallathan on erilaisia kun HB:ssa tuommoinen Les Paulmainen vinossa oleva kun Ibanezissa taas tasainen suora.

@Markqq Pro tip vielä tulevia "how to hold your guitar like a pro" videoita varten, niin se mistä kielet lähtee on talla (bridge in english).
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Otetaan kuitenkin huomioon että kaikkia kitaroita soitetaan 99.9% istualtaan jolloin hihnalla ei mitään väliä.
Täällä se pakollinen poikkeustapaus ja pakko pitää hihnaa istuessakin. Muuten fiilis, että kitara keikkaa tai ei oo jotenkin hyvin tossa sylissä. Vaikka hommasin tommoisen jalkatuenkin tai mikä onkaan, millä saa tota oikeaa jalkaa vähän korotetuksi.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
221
Pakko myöntää että aika outo kommentti omastakin puolesta, en oo ikinä ennen kuullu vastaavaa. Kumminki hihnan kanssa voi aika paljon säätää sitä missä se roikkuu, toki enimmäkseen kuin ylhäällä tai alhaalla mutta myös jonkin verran sivusuunnassa. Otetaan kuitenkin huomioon että kaikkia kitaroita soitetaan 99.9% istualtaan jolloin hihnalla ei mitään väliä.
Aika yleistys että 99.9%... Itse soittelen enemmän porukalla treeniksellä ja siellä taas 99.9% seistään.

Seisten soittaessa tuohon "vasen-oikea" tilanteeseen vaikuttaa hihnan kiinnityskohdat vs tallan sijainti. Esim. Thunderbird lepää luonnostaan aika paljon "vasemmalla" vs nyt vaikka perus Jatsarit tuon takia. Kitaran kanssa tuota pystyy helpommin säätämään hihnalla mutta bassot tuppaa olemaan sen verta painavampia että ei olekaan itsestäänselvyys.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
537
Aika yleistys että 99.9%... Itse soittelen enemmän porukalla treeniksellä ja siellä taas 99.9% seistään.

Seisten soittaessa tuohon "vasen-oikea" tilanteeseen vaikuttaa hihnan kiinnityskohdat vs tallan sijainti. Esim. Thunderbird lepää luonnostaan aika paljon "vasemmalla" vs nyt vaikka perus Jatsarit tuon takia. Kitaran kanssa tuota pystyy helpommin säätämään hihnalla mutta bassot tuppaa olemaan sen verta painavampia että ei olekaan itsestäänselvyys.
Taitaa olla aika pirun harvinaista että jotain kitaraa soitetaan enimmäkseen treeniksellä, edelleen seison tuon takana että kitaroita soitetaan pääasiassa istuen, niin kaikki Jeff Loomis ja kumppanit on hinkannut ne 12h päivässä reenit.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Seisten soittaessa tuohon "vasen-oikea" tilanteeseen vaikuttaa hihnan kiinnityskohdat vs tallan sijainti
Joo, tätä saman suuntaista tuumasin, mutta en jaksanu kirjoitella. Tai jos sattuu olemaan kaulapainoinen kitara, niin kuin nää jotkut Firebirdit esim., niin varmaan pyrkii silloinkin asettumaan hihnallakin vähän toisella tavalla.

Ja ylipäänsä, kun kitaroita on erilaisilla geometrioilla, niin tokihan ne on keskenään eri tuntuisia soittaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 310
Mä soitan 95% ajasta seisten. Oon ehkä poikkeus. Pieni kriisi tulis jos ei vois enää seistä, joutus varmaa opettelee osiltaan uusiks :D
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
179
Miten porukka pitää yllä biisirepertuaariaan?

Viimeiset varmaan 5 vuotta olen soitellut lähes pelkästään klasaria (tausta sähkökitarassa ja raskaammassa musassa), ja tuntuu, että uusien biisien opetteluun menee niin kauan, että edelliset unohtaa, kun pari uutta on opetellut.
Esim. 1,5 vuotta sitten keikalla täysin ulkomuistista soitettuja Villa-Lobosin preludeja ei muista enää ollenkaan.
Vanhat toki muistuu uusia nopeammin mieleen, mutta saa niitäkin ärsyttävän pitkään tahkota, jos haluaa taas esityskuntoon.

Tämä johtaa vähän hassuun tilanteeseen, jossa "osaan" soittaa kitaraa, mutta oikeasti en osaa soittaa mitään, jos joku pyytää, että "soita jotain".
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Miten porukka pitää yllä biisirepertuaariaan?
Varmaan vähän tämmönen "kiitoksia kapteeni obvious" -tyylinen kommentti, mutta soittamalla niitä biisejä säännöllisesti? :D

Minä soittelen puolisäännöllisesti noita reenaamiani juttuja ja jos nyt puhutaan vaikka jostain soolosta, niin jos se vähän kerkeää jossain kohtaa unohtumaan, niin ei se montaa päivää ota, että on taas ihan hyvin näpeissä. Mut ei oo sama juttu kuin noiden klasariteosten treenaaminen ja esityskunnossa pitäminen. Luulen, että tuossa sun keississä on semmoisia nyansseja, ettei sulle osaa vastata kuin aktiivisesti klasaria treenaava kitaristi, mitä minä en ole.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 324
Miten porukka pitää yllä biisirepertuaariaan?

Viimeiset varmaan 5 vuotta olen soitellut lähes pelkästään klasaria (tausta sähkökitarassa ja raskaammassa musassa), ja tuntuu, että uusien biisien opetteluun menee niin kauan, että edelliset unohtaa, kun pari uutta on opetellut.
Esim. 1,5 vuotta sitten keikalla täysin ulkomuistista soitettuja Villa-Lobosin preludeja ei muista enää ollenkaan.
Vanhat toki muistuu uusia nopeammin mieleen, mutta saa niitäkin ärsyttävän pitkään tahkota, jos haluaa taas esityskuntoon.

Tämä johtaa vähän hassuun tilanteeseen, jossa "osaan" soittaa kitaraa, mutta oikeasti en osaa soittaa mitään, jos joku pyytää, että "soita jotain".
Itse taas alunperin klasaritaustalla tuli tahkottua niitä kappaleita, preludeja, etydeja ja ties mitä siihen malliin, että ne jäi selkärankaan, lihasmuistiin ja jonnekin muualle pitkäksi aikaa. Mutta siis yhden biisin harjoitteluun meni kyllä helposti kuukausia aikaa, siis silloinkin kun teknisestikin pystyi suhteellisen nopeasti omaksumaan jotain. Jos jostain esityskunnosta tosin puhutaan, niin kyllä ne aiemmat kappaleet helposti sillä tavalla "unohtui" ettei niitä kyllä esityskunnossa tullut pidettyä siinä samalla, kun opetteli jotain uutta kappaletta. Omalla kohdalla tuntuu tosin vähän röyhkeältä puhua esityskunnosta, kun juuri missään en niitä ole esittänyt muutamaa kertaa lukuunottamatta. Jos klasarissa haluaa jotain useamman biisin repertuaaria pitää yllä niin varmaan pitänee olla lähemmäs kokopäivätyötä, jotta onnistuu.

Sähkökitaralla taas huomaan, että lyö usein aika tyhjää jos pitäisi jollekin ihan huvikseen jotain soittaa. Eli kai vähän sama ongelma. En treenaile mitään biisejä tätä nykyä kovin aktiivisesti, joten jos joku nyt kysyy että näytä mitä lähtee, niin varmaan lähtee yksittäisiä riffejä yksittäisistä biiseistä ja kokonaisissa biiseissä tulee takuulla soitettua jostain kohtaa väärällä rytmillä. Eli lyhyt vastaus itse kysymykseen, että nykyään en pidä yllä mitään repertuaaria tietoisesti. Eiköhän se vaatisi sen, että soittaa joka päivä minkä ehtii ja useimpina päivinä palaa joihinkin osaamiinsa kappaaleisiin. Tähän jo pappatech vastasikin.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
179
Näinhän se varmasti on.

Ehkä sellasta "soita jotain" kamaa olisi helpointa kerryttää treenaamalla popimpaa kamaa, ja sieltä perussointukierrot selkärankaan, ja siihen yhdistellä melodiat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 562
Onneksi ei kukaan pyydä soittamaan. Todennäköisesti sanoisin että katso youtubesta.

Mä oon laiska opettelemaan mitään. Kyllähän ne sieltä tulee silloin kun jaksaa mutta unohtuu myös nopeasti. Esim kun pari levyä tehtiin bändin kanssa niin enpä niistäkään muista kuin pari riffiä enää vaikka itsekseen biisit tein.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
338
Keikat on ainut oikea motivaatio mulle pitää biisit hallussa. Viime aikoina keikkailu ollu todella vähäistä ja jos joku tosiaan pyytää soittamaan jotain, tuntuu että "a-mollin taidan muistaa, mutta olikos muitakin sointuja?"

Soitan näinä päivinä ainoastaan akustista kitaraa, koska en jaksa laittaa piuhaa sähkökitaraan. Pelkkien kitaraosuuksien opetteluun ei löydy motivaatiota ja nyt oon koittanu taas ottaa laulun vahvasti mukaan. Mutta aina vaan kummittelee ajatus, että miksi minä näitä yksin täällä sängynlaidalla soittelen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
209
Mulla on nuottitelineellä paperille kirjoitettuna lista kappaleista (noin 10 kpl), joiden ulkomuistia haluan ylläpitää. Tavoitteena on ollut soittaa läpi edes kerran kuussa. Nyt kun tuota listaa katselee, niin on tuostakin jo muutama aika huonossa muistissa. Käytännössä aina kun on niukasti aikaa harjoitella, niin uusimmat soittoläksyt jyrää kaiken muun yli. Ei silleen ihan aukoton systeemi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 562
Keikat on ainut oikea motivaatio mulle pitää biisit hallussa. Viime aikoina keikkailu ollu todella vähäistä ja jos joku tosiaan pyytää soittamaan jotain, tuntuu että "a-mollin taidan muistaa, mutta olikos muitakin sointuja?"

Soitan näinä päivinä ainoastaan akustista kitaraa, koska en jaksa laittaa piuhaa sähkökitaraan. Pelkkien kitaraosuuksien opetteluun ei löydy motivaatiota ja nyt oon koittanu taas ottaa laulun vahvasti mukaan. Mutta aina vaan kummittelee ajatus, että miksi minä näitä yksin täällä sängynlaidalla soittelen.
Kannattaa tehdä omaa musiikkia niin mielenkiinto pysyy yllä. Ainakin itsellä näin ja niitä julkaisenkin sitä mukaa kun niitä tulee. Sitten kun on kausia ettei mitään omaa irtoa niin vedellään covereita. Helvetin tylsää joku coverien soittaminen loppujen lopuksi on. Siksi en jaksa niitäkään opetella kuin pakolliset ja loppu vedetään omalla tyylillä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
338
Kannattaa tehdä omaa musiikkia niin mielenkiinto pysyy yllä. Ainakin itsellä näin ja niitä julkaisenkin sitä mukaa kun niitä tulee. Sitten kun on kausia ettei mitään omaa irtoa niin vedellään covereita. Helvetin tylsää joku coverien soittaminen loppujen lopuksi on. Siksi en jaksa niitäkään opetella kuin pakolliset ja loppu vedetään omalla tyylillä.
Ah, enpäs tajunnu sanoa, että oon kyllä omia biisejä tehny jo nuoresta pitäen ja näitä on myös bändien kanssa soiteltu. Sama ongelma vaivaa nykyään säveltämisessä, ei motivoi pöytälaatikkoon tehdä. Kaikki ongelmat toki ratkeaisi aktiivisen bändin avulla, mutta aidosti oon kyllä koittanu etsiä motivaatiota itsenäiseen soitteluun.

Edit. Akustisella soitellessa harvoin opettelen biisejä yks-yhteen. Pyrin tekemään omia versioita biiseistä, joita sitten mahdollisesti voin esittää jossain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
656
Amatöörinä lunttaan röyhkeästi soittolapuista apuja, jos täytyy soittaa jotain, mikä ei ole aktiivimuistissa. Kerran opetellun saa aika nopeasti palauteltua mieleen, kunhan on jotain muistin tueksi olemassa. Tietenkään viisu ei ole täydellinen, soitto ei solju kepeästi eikä varsinkaan kevyesti yli odotusten, mutta kuitenkin kappale on tunnistettavissa.

Liiallinen itsekritiikki halvaannuttaa, jos jokaisen esityksen tulee lähteä täydellisesti, kylmiltään ja ilman mitään apuja.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
476
Miten porukka pitää yllä biisirepertuaariaan?
Uudet ideat & biisit?: Jos jotain syntyy, kirjoitetaan ylös & siirrytään seuravaan. = Niitä ei onneksi tarvitse muistaa. Vanhat bändibiisit (x 10 bändiä)?. Vaikka niitä on "vain muutama" (köh köh) ei tartte yleensä kuin tsekata biisien nimet jostain ja ne vaan muistaa. Vaikka ei olisi soittanut niitä, yli 30 vuoteen. Niitä kun junnatiin ja junnattiin aikoinaan. Niin paljon, että keikoilla tuli välillä "...onks naitä nyt ihan pakko soittaa..." fiilis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 562
Kannattaa tehdä omaa musiikkia niin mielenkiinto pysyy yllä. Ainakin itsellä näin ja niitä julkaisenkin sitä mukaa kun niitä tulee. Sitten kun on kausia ettei mitään omaa irtoa niin vedellään covereita. Helvetin tylsää joku coverien soittaminen loppujen lopuksi on. Siksi en jaksa niitäkään opetella kuin pakolliset ja loppu vedetään omalla tyylillä.
Lisätään nyt sen verran, että tarkoitin covereiden soittamista covereiden soittamisen vuoksi, mikä on todella tylsää. Näistä saa usein ihan hyviä ideoita mitä voi lainata (pölliä) omia juttuja varten.
Itselläni biisien muistaminen on tosi huonoa jos on vain vitossointuja ja laukkaa siellä ja jotain muuta täällä. Tällöin monesti lappu edessä, jos ei ota muistaakseen. Jos jotain semmoista itse tekee, niin se on vain pakollinen pulla palvelemassa muuta.

Jos joku on erehtynyt mun omia biisejä katselemaan Youtubessa, niin teen instrumentaalia kitaramusaa pääosin ja siinähän on oma taiteenlajinsa pitää homma edes jotenkin mielenkiintoisena kun laulut korvataan kitaramelodioilla yms. En mä kyllä niitäkään
muista. Mä sävellän kaiken ylös Guitar Proohon, jossa sitten koko biisi valmiina. Näitä sitten kun nauhoittelee Guitar Prosta katsellen, väkisinkin painuu mieleen. Kun biisi on tehty, yleensä unohdan sen nopeasti. Sitten jos siitä videon tekee, niin muistuu ihan
hyvin mieleen pääosin. Jos ei, niin printtaan ne "pahat paikat" pöydälle eteen josta voi luntata. Eli about 60% biisistä menee muistista, 20% lapuista ja 20% improa.

Esim tässäkin näkyy kasa papereita edessä. Ei tuota muistanut millään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 310
Stratovariusta innostuin veivailee ja Hunting High And Low kohta taputeltuna Eagleheartin soolo rupes kinostelee.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Tossa mallailtiin vähän Stratosphereä opettajan kanssa, kun tuumasin, että oon pikannu sitä vähän väärin ja koitin pikkaisen remontoida patternia, millä sen pikkaan. Lopputulos: miten se kaikista luonnollisimmin itellä menee ja meni alusta saakka, lienee paras ja taas poltettu muutama tunti vähän ehkä turhaan tuohon remonttiin. Katotaan jaksaisko tuon opetella kokonaan, ihan hauska reeniluritus pikkauskädelle.

Quad Cortexin desktop softasta tuli ilm. eilen julkinen beta. Se pitäs asennella ja kokeilla, koska toimiessaan suoraviivaistais ainakin noiden ulkoisten IR:ien siirtoa Cortexiin. Noin muuten itellä ei oo ehkä ollu hirveetä tarvetta tuolle, kun en oo edes nauhoitellu Cortexin kautta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
On kai se tämäkin yksi tapa ratkaista ongelma, että plekukäsi osuu volumeen pikatessa stratotyylisillä kitaroilla :D Kuva bongattu fabosta:

1697013859372.png


Ei sillä, tuohan on joillekin ihan oikea ongelma ja en itekään oo ton sijoittelun suurin fani, vaikkei tuo niin paha itelle ole kuin esim. Musarin JP-mallien switchin paikka, joka on ihan hitokseen tiellä aina, kun pikkaa korkeimpia kieliä, mut siis, jos se volapotikka noin paljon häirittee, niin repis vaikka pois kokonaan ja tekis toisesta tonesta vaan master tonen, eikä tommosia virityksiä.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
537


Vaikka useimmat muistaa Shawn Lanesta lähinnä sen sairaan tekniikan ja nopeuden niin ukolta löytyy luonnollisesti myös kipeän tyylikästä soitantaa, tässä esimerkkiä siitä. Toki lopuksi menee siihen epäinhimilliseen nopeuteen, tuo coverin soittaja on myös joltain toiselta planeetalta. Kattelin sen (coverin soittaja Roy Marchbank) jotain opetusvideota ni se just reenaili jossain vaiheessa 12h joka päivä ja välil veti 20h päiviä, soitteli jossain vaiheessa muuten jollain ihmeen 3 plekua teipattu yhteen jutulla (wtf). Kuinkakohan kauan on itte tyyliin ikinä jaksanu vaan ihan jotain tekniikka reeniä vetää putkeen, ehkä joku 1h max.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 562
Välillä tosiaan miettii, missä menee ahkeran treenauksen ja riippuvuuden välinen raja. Jos sen 8-10h soittaa päivässä, 8h yöunet, syömiset ja paskalla käymiset, niin eipä sitä muuta elämää sitten olekaan.

Mulla se 1,5-2h taitaa olla maksimi mitä jaksaa taikka kiinnostaa. Esim. jos tuossa jotain vapaata itsellä ja on itsekseen, niin tuon ajan jaksaa soitella ja sitten alkaa tekemään jotain ihan muuta.

Mutta on tuossa työn alla vähän kaikenlaista.
- Helloweenin Midnight Sunista vääntelen omaa versiota
- Yksi oma biisi tekeillä (Technical Difficultiesista inspiraatio)
- Eugene's Trick Bagin arpeggioita harjoitellut (on vaikea)
- Jason Beckerin Altitudesin sweeppejä harjoitellut myös (ei meinaa puhtaasti sitten millään)

Noita covereita en tee siksi että soittaa covereita vaan hyvää harjoitusta yleisesti miksailuun ja muutenkin tekemiseen. Se kitararaitojen soitto on niihin lähinnä se pakollinen tylsä osuus :-D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Varmaan se jossain kolmen tunnin nurkilla on, mitä ite viime aikoina on jaksanut putkeen intensiivisemmin treenata. Useimmiten varmaan jotain max tunnin, puolentoista settejä, kun viikolla työpäivien päälle soittelee.

Tuommoisia 20h päivässä "treenauksia" en ota edes vakavasti ja treenaus lainausmerkeissä siksi, että se on ihan varma, että kukaan ei treenaa keskittyneesti soittamista 20h päivässä. Ei, vaikka olis maailman kovin treenaaja, niin kuin tää Marchbank tais suunnilleen itteensä sivuillaan tituleerata :D

Itellä ollu jotain omia juttuja, mitä oon nauhoitellut ja samalla opetellu nauhoittamaan vähän monipuolisempia biittejä. Yhtä Extremen vetoa koittanu saada siistiksi, että vois soitella nauhalle ja soittotuntien puolesta pitäs opetella Govanin Fivesiä. Tuossa Fivesissä on pari täppijuttua, joista en tiedä jääkö soittamatta, kun meinaa venyä sormet riittävästi punotuilla kielillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
476
Henk.koht. en treenaa kuin improamista. Ja sillä uusia ideoita / juttuja / tekniikoita / jne. Kunhan vaan ei tarvii junnata samoja vatun biisejä, uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, oli ne omia tai jonkun muun.

kukaan ei treenaa keskittyneesti soittamista 20h päivässä
Riippuen tietysti siitä, kuinka "vauhdintäyteisiä" ne muut harrastukset & elämä on...
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Riippuen tietysti siitä, kuinka "vauhdintäyteisiä" ne muut harrastukset & elämä on...
Ei riipu muusta elämästä, kun kukaan ei vaan treenaa 20h keskittyneesti, koska ei ihmisen hermosto jaksa ottaa vastaan treeniä ja pysyä keskittyneenä tuollaisia aikoja putkeen. Kitara sylissä voi olla 20h, mutta se on takuuvarmasti kaukana laadukkaasta treenistä, mitä tuommoisten sessioiden loppuaikana tapahtuu, jos nyt väkisin pitää koittaa lähemmäs vuorokautta soittaa putkeen.

Ihan sama juttu, kun jossain jenkeissä tai japanissa kökitään mukamas koodaamassa konttorilla 16h päiviä, ja sit se on puolet ajasta jotain työpisteellä nuokkumista ja loppuviimein nuo saa sen enempää aikaan kuin täälläkään normityöajalla.

Toki jos treeniksi laskee kaiken mahdollisen biisien kuuntelun, kevyen mukana tapailun, taustojen päälle improilun ja sen sellaisen, niin varmaan saa tuntimääriä isommaksi, mutta minä lasken treeniksi lähinnä ihan oikean keskittyneen treenin, enkä niinkään mitään kevyempää puoliaivotonta nypläilyä (jolle sillekin toki paikkansa).
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 917
Jahas, tälläinen ongelma.

Muutin 2006 rakennettuun omakotitaloon ja tänään ekan kerran sitten pistin kitaran tulille. Kaikki vahvistimet joissa on putkia surisevat niin maan penteleesti. Huomasin että surinan taajuus vaihtuu jos liikuttaa tietokoneen hiirtä, se vaihtuu myös kun tietokone käyttää erilailla sähköä kuten sammutus prosesissa. Tietokoneen sammuttaminen auttoi vähän. Asiaa ei auta varmaan sekään että katossa on himmennettävät valot. Surina lähtee pois kun koskee kitaran metalliosiin. Koko talossa maadoitus vituillaan?

Onko mitään neuvoa miten tätä lähtisi ratkomaan? Huomenna aion käydä läpi pistokkeita ympäri taloa, mutta täällä on noita himmennettäviä valoja about joka huoneessa. Pitää myös kiikuttaa autotalliin ja katsoa suriseeko siellä.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 305
Jahas, tälläinen ongelma.

Muutin 2006 rakennettuun omakotitaloon ja tänään ekan kerran sitten pistin kitaran tulille. Kaikki vahvistimet joissa on putkia surisevat niin maan penteleesti. Huomasin että surinan taajuus vaihtuu jos liikuttaa tietokoneen hiirtä, se vaihtuu myös kun tietokone käyttää erilailla sähköä kuten sammutus prosesissa. Tietokoneen sammuttaminen auttoi vähän. Asiaa ei auta varmaan sekään että katossa on himmennettävät valot. Surina lähtee pois kun koskee kitaran metalliosiin. Koko talossa maadoitus vituillaan?

Onko mitään neuvoa miten tätä lähtisi ratkomaan? Huomenna aion käydä läpi pistokkeita ympäri taloa, mutta täällä on noita himmennettäviä valoja about joka huoneessa. Pitää myös kiikuttaa autotalliin ja katsoa suriseeko siellä.
Voinee johtua, että saman sulakkeen taakse muodostuu ns. maalenkki. Voit testata sitä laittamalla kitaran vahvistemesi keittiön jääkaapin pistorasiaan (niissä on yleensä oma sulake, joten maalenkkiä ei pitäisi tulla) usein jo keittiöissä on pistorasioissa oma sulake, joten siihen ehkä ensiksi (ollee helpompi).

Saattaa johtua myös siitä, että kitarasi maadoitus ei ole kunnossa ? eli kieliin koskiesssasi sinä maadoitat sen. Itselläni oli toi joskus syynä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 917
Saattaa johtua myös siitä, että kitarasi maadoitus ei ole kunnossa ? eli kieliin koskiesssasi sinä maadoitat sen. Itselläni oli toi joskus syynä.
Pitää testailla enemmän. Vaikea kuvitella että molemmat kitarat olisivat muutossa yhtäkkiä hajonneet. Kokeilin kahta kitaraa ja molemmissa sama ongelma jota ei ollut edellisessä kämpässä. Tossa on vielä 2 keppiä lisää ja 1 vahvistin jota en testannut. Kiikutanpa combon samantien keittiöön.

Edit: keittiö, olohuone ja kodinhoitohuone surisee myös. Jääkaappiin rasiaan en pääse helposti käsiksi, mutta mikro näyttäisi olevan omassa sulakkeessaan, mutta sekin surisee, valojen räplääminen ei kuitenkaan aiheuta muutosta.

Joka huoneessa on nuo himmentävät valot ja niitä räpläämällä surina pahenee/muuttuu.

Olin myös tekevinäni havainnoin että surinan alla oleva humina voimistuu kun pyörii ympyrää ja kitaraa osoittaa tiettyihin suuntiin.

Pitää lounaustauolla vielä kiikuttaa combo erilliseen autotalliin ja katsoa mitä siellä tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 562
Pitää lounaustauolla vielä kiikuttaa combo erilliseen autotalliin ja katsoa mitä siellä tapahtuu.
Onko muilla äänilähteillä mahdollisuutta kokeilla? Tietokone + plugarit? Joku multipaavo ja kuulokkeet?

En näistä mitään tajua ja henkimaailman asioita monesti, mutta saako syyttävän sormen siis vahvistimiin eikä kitaroihin.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 917
Onko muilla äänilähteillä mahdollisuutta kokeilla? Tietokone + plugarit? Joku multipaavo ja kuulokkeet?

En näistä mitään tajua ja henkimaailman asioita monesti, mutta saako syyttävän sormen siis vahvistimiin eikä kitaroihin.
Iskin kiinni Positive Grid Spark minin joka toimii akulla ja otin pois nose gatet yms. ominaisuudet. High gain amp modelilla volat ja gain ihan tapissa pärinä kuuluu jos vie korvan lähelle kaiutinta kun kitara makaa lattialla. Kitaran nostaessa pärinän määrä nousee, mutta ei käyttökelvottomalle tasolle. Kitaran metalliosiin koskeminen ei vaikuttanut pärinän määrään.

Kävelin kitaran kanssa taloa ympäri ja pärinä nousee huomattavaksi himmennin valojen katkaisijoiden luona, vähän vähemmän normaalien katkaisimien luona joissa on noita samoja lamppuja ilman himmennystä, lämmityksen termostaattien kohdalla tulee pahimmat pärinät. Astianpesukoneen luona myös kivat pärinät. Tämän huoneen nurkassa katossa saattaa olla noiden valojen kontrolleri, nimittäin sieltä tulee myös pahat pärinät. Ainakin siellä on pyöreä muovinen suoja joten oletan että se on siellä.

Tämä ei poissulje mahdollisia ongelmia sähköverkon kanssa täysin, mutta ainankin EMI ongelmia on. En osaa kyllä arvioida reagoisiko putkivahvistin noihin niin pahasti kuin se nyt tekee vai onko vikaa myös sähköverkossa.


Saiskohan tätä testattua kyhäämällä foliosta ja pahvilaatikosta häkin.

Edit: Kokeilin Voxin comboa ilman että siinä on kiinni kitaraa. 50 cycle hum kuuluu ja sen lisäksi suhinaa, mutta ei häiritsevällä tasolla ellei pistä gainia ja volumea jonnekin 70-80% tasolle.

Kitara toimii ehdottomasti kyllä antennina. Surina nousee kun sen laittaa kiinni ja pelkästään käden heiluttaminen mikkien yllä pahentaa ääntä.

Edit2. Nyt on käyty läpi kaikki kaapeli, vahvistin ja kitara kombinaatiot. Kaikissa tuo sama ongelma että jäätävä surina jos ei kosketa kitaran metalliosia. En usko että jokainen kaapeli, vahvistin tai kitara olisi rikki. Luultavasti siis seinästä tulee tuo ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 524
Kokeilitko niin että kaikki talon valot pois päältä? Himmentimet aika myrkkyä audiosähöille.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 305
Iskin kiinni Positive Grid Spark minin joka toimii akulla ja otin pois nose gatet yms. ominaisuudet. High gain amp modelilla volat ja gain ihan tapissa pärinä kuuluu jos vie korvan lähelle kaiutinta kun kitara makaa lattialla. Kitaran nostaessa pärinän määrä nousee, mutta ei käyttökelvottomalle tasolle. Kitaran metalliosiin koskeminen ei vaikuttanut pärinän määrään.

Kävelin kitaran kanssa taloa ympäri ja pärinä nousee huomattavaksi himmennin valojen katkaisijoiden luona, vähän vähemmän normaalien katkaisimien luona joissa on noita samoja lamppuja ilman himmennystä, lämmityksen termostaattien kohdalla tulee pahimmat pärinät. Astianpesukoneen luona myös kivat pärinät. Tämän huoneen nurkassa katossa saattaa olla noiden valojen kontrolleri, nimittäin sieltä tulee myös pahat pärinät. Ainakin siellä on pyöreä muovinen suoja joten oletan että se on siellä.

Tämä ei poissulje mahdollisia ongelmia sähköverkon kanssa täysin, mutta ainankin EMI ongelmia on. En osaa kyllä arvioida reagoisiko putkivahvistin noihin niin pahasti kuin se nyt tekee vai onko vikaa myös sähköverkossa.


Saiskohan tätä testattua kyhäämällä foliosta ja pahvilaatikosta häkin.

Edit: Kokeilin Voxin comboa ilman että siinä on kiinni kitaraa. 50 cycle hum kuuluu ja sen lisäksi suhinaa, mutta ei häiritsevällä tasolla ellei pistä gainia ja volumea jonnekin 70-80% tasolle.

Kitara toimii ehdottomasti kyllä antennina. Surina nousee kun sen laittaa kiinni ja pelkästään käden heiluttaminen mikkien yllä pahentaa ääntä.

Edit2. Nyt on käyty läpi kaikki kaapeli, vahvistin ja kitara kombinaatiot. Kaikissa tuo sama ongelma että jäätävä surina jos ei kosketa kitaran metalliosia. En usko että jokainen kaapeli, vahvistin tai kitara olisi rikki. Luultavasti siis seinästä tulee tuo ongelma.
Kokeile vielävaihtaa kitaran piuhaa, siinä voi olla mennyt maadoituskaapeliyhteys poikki. Usein se plugin liitos irtoaa ajan kanssa, koska se on vain metalli vastaan metalli liitos ja voi löystyä ajan kanssa. (Ot Meni melkein kuulo tuon ongelman kanssa 100W vahvistin pamahtikorvan juuressa => normaali puhekin sai korvan särisemään.)

Toinen mitä voit kokeilla on maadottaa talla. Laitat esim. 1,0mm johdon suoraan kiinni tallaan ja viet toisen pään kitaran johdon plugin metalli kuoreen.
Sitten on vielä kitaroiden sähköinen suojaus, katso onko sinulla potikoiden asennuskotelon ja mikkien kotelon seinät vuorattu kupari tai alumiini voliolla.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Satunnaisesti ollu puhetta noista softarummuista, niin Bogrenin Krimh Drumsista tullut ilmaisversio. Pitää nappasta tuo viikonloppuna testiin, kun en oo raaskinu maksaa sitä huntin varsinaista pakettia.

Oon myös tykänny tosta Bogrenin IR-paketista. Minusta noi soundaa paremmalta, mitä ite osaan veivata noiden kaappien ja mikitysten kanssa, kunhan toki löytää tilanteeseen sopivan. Jotkut soundaa vaan paskalta, kun tunkee väärään paikkaan. Edelleen todo-listalla saada vedettyä nauhalle jotain tuon Cortexin + noiden IR:ien kautta, että kuulis muutenkin kuin oman soittonsa ja vahvarin kautta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 846
Satunnaisesti ollu puhetta noista softarummuista, niin Bogrenin Krimh Drumsista tullut ilmaisversio. Pitää nappasta tuo viikonloppuna testiin, kun en oo raaskinu maksaa sitä huntin varsinaista pakettia.

Oon myös tykänny tosta Bogrenin IR-paketista. Minusta noi soundaa paremmalta, mitä ite osaan veivata noiden kaappien ja mikitysten kanssa, kunhan toki löytää tilanteeseen sopivan. Jotkut soundaa vaan paskalta, kun tunkee väärään paikkaan. Edelleen todo-listalla saada vedettyä nauhalle jotain tuon Cortexin + noiden IR:ien kautta, että kuulis muutenkin kuin oman soittonsa ja vahvarin kautta.
Ilmaisessa versiossa ei vaan saa multioutputina. Toki, jos ihan demottelee tai muuten vaan haluaa rummun lätkivän taustalla, kun soittaa niin ei haittaa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Ilmaisessa versiossa ei vaan saa multioutputina. Toki, jos ihan demottelee tai muuten vaan haluaa rummun lätkivän taustalla, kun soittaa niin ei haittaa.
Tjoo, tää kun ei oo mikään kauhean kattava tää meikäläisen nauhoittelukokemus, niin en ehkä tajua, varsinkaan kokeilematta tuota softaa, että merkkaako tuo muuta kuin että ei sais nauhoitettua useammalle raidalle noita rumpuja.

Jos kyllä, niin ei niin väliksi. Abletonin vakiosoittimissakin oli ihan hyvä rokkisetti, jolla voi ohjelmoida kyllä ihan asiallisen kuuloiset rummut, kun jaksaa nähdä vähän vaivaa. Ja Bogrenilla oli myös joku muutaman kympin sample pack rummuista, jos haluaa paremman kuuloisia eri rumpuja, että tuon toki vois maksaa, jos haluaa vähän parempilaatuisten metallirumpujen kanssa puuhata.

Enimmäkseen tosiaan kevyisiin demotteluihin ja siihen, että sais jotain reenitaustaa nopsaan aikaan, tuota aattelin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 846
Tjoo, tää kun ei oo mikään kauhean kattava tää meikäläisen nauhoittelukokemus, niin en ehkä tajua, varsinkaan kokeilematta tuota softaa, että merkkaako tuo muuta kuin että ei sais nauhoitettua useammalle raidalle noita rumpuja.

Jos kyllä, niin ei niin väliksi. Abletonin vakiosoittimissakin oli ihan hyvä rokkisetti, jolla voi ohjelmoida kyllä ihan asiallisen kuuloiset rummut, kun jaksaa nähdä vähän vaivaa. Ja Bogrenilla oli myös joku muutaman kympin sample pack rummuista, jos haluaa paremman kuuloisia eri rumpuja, että tuon toki vois maksaa, jos haluaa vähän parempilaatuisten metallirumpujen kanssa puuhata.

Enimmäkseen tosiaan kevyisiin demotteluihin ja siihen, että sais jotain reenitaustaa nopsaan aikaan, tuota aattelin.
Jos haluaisi kunnolla itse miksata biisin niin sitten ei hyvä, kun ei voi erikseen prosessoida rumpujen eri osia vaan kaikki on samassa raidassa, mutta kuten tuossa lopussa sanotkin niin käy vallan hyvin. Laatusoundia tossa on toki.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Jos haluaisi kunnolla itse miksata biisin niin sitten ei hyvä, kun ei voi erikseen prosessoida rumpujen eri osia vaan kaikki on samassa raidassa, mutta kuten tuossa lopussa sanotkin niin käy vallan hyvin. Laatusoundia tossa on toki.
Joo, mulla ei oo tosiaan käsitystä miten tuo toimii. Kun rumpujahan voi nauhoitella useammille audioraidoille sampleista tai sitten tunkea yhdelle midiraidalle enemmän tai sitten yhdistellä noita kahta, että mikä tuon kanssa ei onnistu, mutta tuo varmaan selviää, kun saan tuon softan ladatuksi ja testattua :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 846
Joo, mulla ei oo tosiaan käsitystä miten tuo toimii. Kun rumpujahan voi nauhoitella useammille audioraidoille sampleista tai sitten tunkea yhdelle midiraidalle enemmän tai sitten yhdistellä noita kahta, että mikä tuon kanssa ei onnistu, mutta tuo varmaan selviää, kun saan tuon softan ladatuksi ja testattua :D
Jos yhdellä midiraidalla on kaikki ilman että on multioutputit niin et esim. voi virveliä tai basareita säätää erikseen, vaan ne on tosiaan kaikki siinä yhdellä raidalla. Ei tuo haittaa mitään, jos vaan ihan demoilee tai laittaa rumpua taustalle kitarasoiton kaveriksi. :)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Jos yhdellä midiraidalla on kaikki ilman että on multioutputit niin et esim. voi virveliä tai basareita säätää erikseen, vaan ne on tosiaan kaikki siinä yhdellä raidalla. Ei tuo haittaa mitään, jos vaan ihan demoilee tai laittaa rumpua taustalle kitarasoiton kaveriksi. :)
Oon varmaan kyllä edelleen pihalla, kun kyllä minusta Abletonissa voi säätää siellä midiraidan sisälläkin esim. yksittäisten rumpujen voimakkuuksia ja sen sellaista, mutta pitää tosiaan testata.

En minä tosiaan tuosta Krimhistä ehkä odottele kuin jotain valmiita biittejä, jotka vois vaan repäistä soimaan taustalle tai just jotain vähän metalliuskottavampaa rumpusoundia, jos / kun haluaa jotain räimettä vetää.

Mut millaista oon nyt ite enimmäkseen väsäillyt, niin enemmän sellaista konerumputyylistä biittiä, joku sointumatto päälle ja tuohon kitaramelodiaa. Tuollaisessa pärjää ihan hyvin noilla Abletonin valmisrummuillakin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 846
Oon varmaan kyllä edelleen pihalla, kun kyllä minusta Abletonissa voi säätää siellä midiraidan sisälläkin esim. yksittäisten rumpujen voimakkuuksia ja sen sellaista, mutta pitää tosiaan testata.

En minä tosiaan tuosta Krimhistä ehkä odottele kuin jotain valmiita biittejä, jotka vois vaan repäistä soimaan taustalle tai just jotain vähän metalliuskottavampaa rumpusoundia, jos / kun haluaa jotain räimettä vetää.

Mut millaista oon nyt ite enimmäkseen väsäillyt, niin enemmän sellaista konerumputyylistä biittiä, joku sointumatto päälle ja tuohon kitaramelodiaa. Tuollaisessa pärjää ihan hyvin noilla Abletonin valmisrummuillakin.
Selitän puutteellisesti. Jos siis alkaisit miksaamaan ihan kunnolla niin sitten tulee ongelmia. Et voi ilman multioutputia esim. laittaa kompressoria pelkästään virveliin tietyllä tavalla vaan se menee sitten koko settiin. Rumpuja miksataan kuitenkin myös osissa eikä koko settinä. Jotain kaikuefektiä tulee itse kevyesti laitettua, mutta en esim. jalkabasareihin halua. Tälläisessä multioutputit tulee rooliinsa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 655
Selitän puutteellisesti. Jos siis alkaisit miksaamaan ihan kunnolla niin sitten tulee ongelmia. Et voi ilman multioutputia esim. laittaa kompressoria pelkästään virveliin tietyllä tavalla vaan se menee sitten koko settiin. Rumpuja miksataan kuitenkin myös osissa eikä koko settinä. Jotain kaikuefektiä tulee itse kevyesti laitettua, mutta en esim. jalkabasareihin halua. Tälläisessä multioutputit tulee rooliinsa.
Aivan. Ja joo, tällaisesta oli pieni aavistus, mutta ei oo mun tekemiset vielä tuolla asti. Jos tulee olemaankaan. Kun pääpaino kuitenkin tuossa kitaran soitossa ja rajallisesti aikaa ja energiaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 735
Viestejä
4 277 805
Jäsenet
71 523
Uusin jäsen
nkikke

Hinta.fi

Ylös Bottom