Kitaran soittaminen

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Mitäs vaihtoehtoja amplitubelle suositellaan kun soitannot lähinnä metallia, 80's hard rockia ja SRV-tyylistä materiaalia?
Oletko kokeillut LePou:n ilmaisia plugareita? Suosittelen testaamaan. Toinen hyvä (ja ilmainen) on Igniteamps. Varsinkin Ignite Amps:n Emissary on hiton hyvä raskaampaan soitantaan. Myös Nick Crow Lab:n virtuaalivahvahvarit on erittäin hyviä. Niin ja Mercuriall Audiolta löytyy myös hyviä Marshall emulaatioita ja muuta sälää.

Itselläni tulee käyteltyä noita kovasti eivätkä nuo häviä kaupallisille vastineilleen yhtään. Tarvitset tosin noiden lisäksi kaiuitin impulsseja ja jonkin softan johon ladata ne. Ignite Amps:lla on hyvä ilmainen softa Nadir jota ainakin itse käytän lähestulkoon kaikkien softien kanssa. Myös kaiutinimpulsseja löytyy ilmaisia joskin nuo kaupalliset tekeleet ovat usein parempia ja valinnanvaraa on huomattavasti enemmän. Itse käytän RedWirez:in ja Ownhammer:in impulsseja jotka ovat loistavia.

Yksi kokeilemisen arvoinen IR-loader (kaiutinimpulssi) softa on Two Notes:n Wall Of Sound. Kyseisen softan saa ladattua ilmaiseksi ja mukaan tulee kaksi kaiutinmallinusta. Two Notes kaupasta voi sitten ostella lisää jos tykästyy softaan. Minulla on omassa koneessani tosin ollut ongelmia softan vakauden kanssa ja välillä tuppaa kaatumaan koko softa. Tuo softa on myös aika raskas verrattuna tuohon yksinkertaisempaa Nadir:iin.

Omasta mielestäni noilla kaiutinmallinuksilla on huomattavasti suurempi vaikutus soundiin kuin itse vahvarilla. Itse satsaan mielummin niihin kuin maksullisiin virtuaalivahvareihin (joita on tosin myös tullut hankittua).

Myös hyviä vst säröpedaaleja kannattaa kokeilla, mm. Mercuriall Audiolla ja TSE Audiolla on loistavia ilmaisia pedaaleita.

Ilmaisia virtuaalivahvareita:
LePou Plugins
Developer - Ignite Amps
Nick Crow Lab

Kaiuitinimpulsseja:
https://www.ownhammer.com
Red Wire Impulse Responses | High quality guitar speaker cabinet IRs for use with convolution plugins
Two notes Audio Engineering - Torpedo Wall of Sound

Muuta sälää:
Mercuriall Audio Software
TSE Audio - Home
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Varmaan noissa plugarihommissa tärkeintä on olla myös joku ekvalisaattoripedaali, kaiku ja kirkkauspedaali. Ite meen Marshallin JCM800 nupilla, johon kirkkausplugarin kautta ensin tulee kitara ja sen jälkeen ekvalisaattorilla tiputtaa vähän pois sitä Marshalille tyypillistä keskikohinaa. Käytän Plug and Mix-VST plugareita, ku jostain sain kaivettua sen paketin, missä on laadukkaita plugareita. Yksi itelle tärkeimmistä on semmoi Dimension 3D-plugari, mikä tuo semmosta mukavaa stereomaisuutta monosoundiin.

Simulanalog:n ja Le:n plugarit myös hyviä ja muutamia löytyy.
Miten olet kytkenyt nupin koneeseen? Onko sulla käytössä joku loadbox?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Mulla on TH3, ReValver 4,pari kazrogin etuastetta, mercuriall u530 ja spark sekä kasa impulsseja.

ReValver toimii hostina johon sitten lisään tarpeen vaatiessa edellä mainittuja plugareita. Oikein toimiva systeemi kun ReValverissa on vst blokki joihin voi laittaa mitä vaan kunhan kone jaksaa raksuttaa ja tallentaa kaikki asetukset. Dawiin myös helppo sitten vain lisätä se oma paketti.

Esim soundina ReValverissa:
- gate
- ts tai rat simulaatio (ReValver oma)
- Vahvari, eli vaikkapa mercuriall u530. Kaappi joko siitä tai ir ReValverin loaderilla.
- eq ja reverb ReValverilla
- chorus oli joku hyvä ilmainen. En muista nimeä
- delayna izotopen delay, jonka sai joskus ilmaiseksi

EDIT: Niinku näin
Dropbox - Screenshot 2017-12-30 16.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Mulla on TH3, ReValver 4,pari kazrogin etuastetta, mercuriall u530 ja spark sekä kasa impulsseja.

ReValver toimii hostina johon sitten lisään tarpeen vaatiessa edellä mainittuja plugareita. Oikein toimiva systeemi kun ReValverissa on vst blokki joihin voi laittaa mitä vaan kunhan kone jaksaa raksuttaa ja tallentaa kaikki asetukset. Dawiin myös helppo sitten vain lisätä se oma paketti.

Esim soundina ReValverissa:
- gate
- ts tai rat simulaatio (ReValver oma)
- Vahvari, eli vaikkapa mercuriall u530. Kaappi joko siitä tai ir ReValverin loaderilla.
- eq ja reverb ReValverilla
- chorus oli joku hyvä ilmainen. En muista nimeä
- delayna izotopen delay, jonka sai joskus ilmaiseksi

EDIT: Niinku näin
Dropbox - Screenshot 2017-12-30 16.jpeg
Isekin ostin just tuon vst palikan revalveriin. Onko ollut ongelmia vakauden kanssa? Itselläni ainakin jotkut plugarit kaatavat Logicin kun yritän UI:tä avata tuon vst palikan kautta. Esim. LePou:n plugarit ainakin näyttäis tekevän niin. En oo vielä ehtinyt muissa softissa ku Logicissa kokeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Isekin ostin just tuon vst palikan revalveriin. Onko ollut ongelmia vakauden kanssa? Itselläni ainakin jotkut plugarit kaatavat Logicin kun yritän UI:tä avata tuon vst palikan kautta. Esim. LePou:n plugarit ainakin näyttäis tekevän niin. En oo vielä ehtinyt muissa softissa ku Logicissa kokeilla.
Ei mitään ongelmaa ollut, paitsi että jostain syystä guitar rig 5 ei suostu aukenemaan revalverissa. Mitään hirveän massiivisia soundeja tehnyt vaan usein 2-3 vst-blokkia käytössä. On kyllä tullut ihan kokeilumielessä tehtyä aikamoisia split-monstereita, jossa menee omat signaalitiet omine vst-blokkeineen sun muuta.

Oikein hyvin toiminut, myös Sonarin sisällä. Koneena 7700k, z270e, 16gb ddr ja m-audio ajurit. Usein projektissa joku 6-8 ReValver raitaa, jokunen softasyna sekä EZDrummer 2 + parit reverbit ja EQ-plugarit. Raitoja ei ole ollut tarvetta jäädyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Itse taas kaipaan kiinteätallaista Ibanezia. Aiemmin omistamani RGR421 oli ihan perhanan hyvä ja myynti harmittaa.
Varmaan tämän, RG421AHM:n joskus hankin, kun ei ole pahan hintainenkaan.

 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
204
Tuollainen Grassrootsin LP-kopio löytyy.

Akustinen Aria löytyy myös, mutta harvemmin sillä soittelen Grassrootsin olen aktiivimikittänyt Zakk Wylde -setillä (EMG81+EMG85). Soitan lähestulkoon aina POD2.0+kuulokkeet yhdistelmällä. Eipähän tarvitse muiden kärsiä "soittotaidostani". :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Kattelin itse https://www.thomann.de/fi/ibanez_rga42fm_blf.htm hevikepin virkaa toimittamaan. AIka vastaavalta näyttää. Kuinka tuo pysyi vireessä ja oliko viimeistelyssä jotain puutteita? Varmaan mikkien vaihto tulee jossain kohtaan ajankohtaiseksi.
Laatu rgr421:llä oli oikein hyvää niin vireen pitävyyden kuin viimeistelyn kantilta. Ihan keikallakin toimi eri vireen kanssa Ibanez jemin rinnalla. Ei orkkis mikeissä vikaa ollut muuta kuin en pitänyt mustista vaan laitoin toisen väriset. Jos mikit nyt ihan paskat ole niin niiden vaihto on vain korkinhaistelua imo.
 

j.l

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
398
Ei orkkis mikeissä vikaa ollut muuta kuin en pitänyt mustista vaan laitoin toisen väriset. Jos mikit nyt ihan paskat ole niin niiden vaihto on vain korkinhaistelua imo.
Eipä sitä auta kuin testata ja vertailla. Eilen lähti tilaukseen Aron musiikista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
557
tässä pari päivää oon tapellu kun laulusoundit kuulostaa niin ketun huonolta aina kun uppaa johkin nuo ja nyt vasta ottanut asiakseni vertailla että miten eri sivustot raiskaa pakkaamalla noita soundeja. Saa luvan jäädä maihinnousu.net ja vaistaisuudessa johonkin muualle sitten omat biisit julki.

tässäpä yksi huvikseen julki tuotava renkutus, olkaatten hyvä ja siis niitä parempia sivustoja joiden pakkaus ei tuhoa kaikkea: volga2017
Vielä olisi laulujen nauhoituksessa opeteltavaa...
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Uutta versiota wanhasta rainasta. Mitä mieltä raati? Vähän juosten kustu osin, mutta ei tän ikäisenä enää jaksa nähdä vaivaa treenaamiseen :D
Dropbox - Behemoth Blues v3.mp3
Onpahan aika hyvät skeba soundit, ainakin mun makuun tuon tyyliseen muzaan. Basso äänet rummuille ja bassolle välillä mielestäni korostui hieman liikaa. Sitten toi tausta ääni marssi tai nauru, joka alkaa siinä jotain 1.43 kohdalla on jotenkin typerä/häiritsevä/ei vaan sovi, jotain muuta tai vaikka soitat skeballa vähemmän nuotteja tuossa kohtaa vaihtelun vuoksi.

Muutoin on kyllä instrumentaalikappale hyvin kasassa. Voisit kokeilla nostaa hyvin korkeiden taajuuksien voimakkuutta hieman. En vielä itse kokeillut sitä, mutta veikkaisin että tasapainoittaisi terävöittäisi tiettyjä ääniä sopivasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Onpahan aika hyvät skeba soundit, ainakin mun makuun tuon tyyliseen muzaan. Basso äänet rummuille ja bassolle välillä mielestäni korostui hieman liikaa. Sitten toi tausta ääni marssi tai nauru, joka alkaa siinä jotain 1.43 kohdalla on jotenkin typerä/häiritsevä/ei vaan sovi, jotain muuta tai vaikka soitat skeballa vähemmän nuotteja tuossa kohtaa vaihtelun vuoksi.
Kiitos. Soundeista itsekin tykkään. Siinä mennään komppikitaroiden kohdalla Peavey ReValver 4:n omilla soundeilla pelkästään, eli Mesa Recto + Engl Powerball ReValverin omilla kaapeilla. Lead soundi on myös ReValverista. Triple XXX malli sekä joku (en muista nimeä) ilmais chorus plugari. Kuivalla soundilla mennään ilman reverbejä sun muita paitsi joissain stemmaleadeissa.

Ja joo, tuo "go! go! go! go!" -huuto on vähän tyhmä tuossa mutten muistanut näköjään ottaa sitä pois :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
On nää pikkupoikina olleet helvetin kovia kaikki. Kitaristit varmaan 18v ikäisenä taidokkaampia kuin valtaosa 50 vuotta soittaneista =) Vai, Yngwie, Gilbert jne. Sama
jotkut Devin Townsendit ja Michael Kisket lauluääniensä kanssa.

Toiset vaan osaa =)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
557
vähän tuli mieleen semmosetkin bändit kun dream theater ja extreme, ei ehkä ihan yhtä teknistä, mutta soundimaailma hyvinniin pitkälle :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
557
kieliä nyt menee, varsinkin jos on vanhoja tai talla huonossa hapessa, ei muuta kun uus naru kiinni ja paranoidia tulille
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Pistetääs tämmöinen masentamaan kaikkia wannabe tiluttelijoita. Mike Orlando näyttää miten se tehdään .
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Parhaita ideoita taas ikinä. Vuosikaudet soiteltu vain ilman sen suurempaa treeniä ja plektrakäden tekniikka on mitä on, joten nauhoitellaan... BATTERY :D
Sooloon asti jaksoin tällä kertaa. Jossain vaiheessa vedetään loppuun.

Kitarasoundi on muuten Mercuriall Re-Axis. Aivan saatanan kova plugari ja Metacca-soundi on taattua.

Dropbox - Battery so far.mp3
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
648
Kitarasoundi kyllä menee ihan täydestä. Puukorvana myös rytmirässäys aiheuttaa niskassa nyintää...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
648
Tuli käytyä sivuilla, sinne oli ilmestynyt sitten viime vilkaisun TS808 ja GridSlammer - kloonit ...heti käyttöön. Kiitos vinkkauksesta!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Jos joku kaipailee tekemistä/halpaa keppiä niin multa löytyy useampi setti kasaamattomana, telecastereitä lähinnä.
Erona näissä noihin halpiskitteihin se että nauhatyöt on tehty ja kaulat on varmasti priimaa.

Noita jäi itselle lojumaan kun muutin aikoinaan uuteen taloon ja ei ole vielä riittänyt inspiraatio rakentaa talliin kunnon tiloja...

Rupesin huvikseni väsäämään vähän erikoisemmalla skaalalla olevaa keppiä,
tarkotuksena tehdä oikeasti "löysä" kitara , nuo ylesesti myynnissä olevat ei oikein nappaa, lasten kitaroissa eli minikitaroissa on aivan liian lyhyt skaala ja liian pieni kaula ja sitten nuo fenderin jagget ja vastaavat menee jo liian lähelle vakio 25.5" skaalaista.

Tuossa väänsin 23-1/4 skaalaisen kaulan ihan kokeeksi, eli 590.55mm skaalalla,
hippasen verran pidempi kuin 3/4 skaalaisen kitaran 579mm mutta kuitenkin selvästi lyhyempi kuin esim. mustangin 610mm 24" kaula.duo-soniceissa olis 22.5" mutta teen jotain muuta kun kopioin valmista mallia.

Oli noin puolivalmiina testattuna aikaisen mukava soitettava tuo kaula.:tup:tein kaulan muuten ihan stanumittoihin skaalaa lukuunottamatta.
Täytynee vielä joku runko ajella sopivaan kokoon, nyt tuli vaan testattua vakio telen kopalla .

tossa vähän kuvaa kokoerosta, normi 25.5" ja 23.250", täytyy vielä raspilla ajella muodot loppuun ja hioa sileeks.
lyhyt.png
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Ois ajatuksena hankkia koneelle USB audio interface ja joku Bias FX tyylinen softa ja nyt kysynkin saako alle satasella kohtuullista interfacea? Ei tarvii mitään ihmeellistä, kuhan saa kitaran plugattua ja tarvittavat säädöt tehtyä niin sillä menee jo aika pitkälle. Windows 10 koneeseen tosiaan ois menossa kiinni. Aiemmin mennyt vaan ihan old school vahvistimella ja pedaalilaudalla mutta kotisoitteluun ehkä jopa vähän overkill.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
108
@Laquel Eiköhän tämä Scarlettin Solo aja tuossa tapauksessa tehtävän, hintaa uutena hyvin alle satasen. Itse olen käyttänyt laitetta Macilla ilman ongelmia, mutta Windowsin kanssa pitäisi myös toimia kunhan asentelee uusimman ajuriversion.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Ois ajatuksena hankkia koneelle USB audio interface ja joku Bias FX tyylinen softa ja nyt kysynkin saako alle satasella kohtuullista interfacea? Ei tarvii mitään ihmeellistä, kuhan saa kitaran plugattua ja tarvittavat säädöt tehtyä niin sillä menee jo aika pitkälle. Windows 10 koneeseen tosiaan ois menossa kiinni. Aiemmin mennyt vaan ihan old school vahvistimella ja pedaalilaudalla mutta kotisoitteluun ehkä jopa vähän overkill.
Saa saa. Varsinkin käytettynä jollain saa ihan sopivan masiinan. Mitä enemmän lyö rahaa tiskiin, sen enempi kanavia lähinnä. Varmasti 2 sisään/ulos riittää.
Softista itse suosittelen Mercuriallin tuotteita (löytyy jotain ilmaistakin + demot tietty) tai sitten Peaveyn ReValveria. Riippuen tietty vähän mitä tykkää soitella. Edellä mainitut ehkä enempi rokki/hevipuolta. Overloud TH3 on ihan ok jokapaikan höylä, mutta itse tykkään siitä lähinnä clean/ambient -fiilistelystä. Biasin tuotteet eivät nappaa sitten millään.

Jopa iänikuinen Native Instrumentsin Guitar Rig 5 on oikein hyvä kunhan Reflektorilla käyttää haluamiaan impulsseja.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Kiitoksia vastauksista. Pitää varmaan hommata se laite eka ja sitten kokeilla eri softien demot mistä eniten tykkää. Pääasiahan ei ole se että on mahdollisimman paljon paskaa siinä softassa vaan että ne olis hyviä :D

Lueskelin netistä parempia kokemuksia kymppiwinukan kanssa steinbergin äänikorteista. Focusritet on ilmeisesti maccien kanssa paras budjettivaihtoehto
Steinberg UR22mkII -äänikortti USB-väylään 119,00 €
Tämä nyt menee vähän yli sen satasen mutta ei riko pankkia kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Ois ajatuksena hankkia koneelle USB audio interface ja joku Bias FX tyylinen softa ja nyt kysynkin saako alle satasella kohtuullista interfacea? Ei tarvii mitään ihmeellistä, kuhan saa kitaran plugattua ja tarvittavat säädöt tehtyä niin sillä menee jo aika pitkälle. Windows 10 koneeseen tosiaan ois menossa kiinni. Aiemmin mennyt vaan ihan old school vahvistimella ja pedaalilaudalla mutta kotisoitteluun ehkä jopa vähän overkill.
Tuosta Presonus Audiobox ITwo:
Presonus AudioBox iTwo – Thomann Suomi

Itsella käytössä ja itse ttkkäsin mukana tulleesta softastakin, saa ipadin kytkettyä yms.
Sain vaan veljeltä ilmatteeksi Cubasen 9.2? Täysversion ladattua niin se jäi käyttöön vaikka muuten on köykäsempi.

Toimii hyvin Biasin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Kiitoksia vastauksista. Pitää varmaan hommata se laite eka ja sitten kokeilla eri softien demot mistä eniten tykkää. Pääasiahan ei ole se että on mahdollisimman paljon paskaa siinä softassa vaan että ne olis hyviä :D
Joo. Tässä jotain klippejä (heviä) mitä itse olen soitellut. Kaikki siis ihan softan omilla jutuilla.

Mercuriall Spark JCM800 pätkää. On muuten ylivoimaisesti paras marsusimu mitä tullut kokeiltua
Dropbox - Mercuriall Spark JCM800.mp3

Mercuriall Re-Axis. Mesa TriAxis klooni. Välitön Metallica soundi
Dropbox - Battery-Full.mp3

ReValver 4, Engl ja Mesa
Dropbox - Revalver Demo 2.mp3

ReValver 4, kasarichorussoundia
Dropbox - Somewhere In Time.mp3

Overloud TH3, 5150 ja Engl
Dropbox - TH3 Runttu.mp3
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
miksi ostaa pelkkä usb interface ja olla sidottu tietokoneeseen?

ennemmin samalla rahalla multieffect/amp sim jossa myös usb interface...voit soittaa ilman tietokonetta,luurit kiinni, toimii tarvittaessa ääniinterfacena ja lisäks omassa vehkeessä on myös rumpukone/taustat ja kaikki muu, vaikka äänen sisäänvienti(taustasoitto) wah poljin jota voi käyttää mihin haluaa(äänenvoimakkuus,efektit jne)

aivan hullua ostaa pelkkä usb interface ja leikkiä pelkän softan kanssa.

lisäksi mokoma laatikko toimii ihan normi pedalboxina jos hankit vaffaimen joskus myöhemmin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
miksi ostaa pelkkä usb interface ja olla sidottu tietokoneeseen?

ennemmin samalla rahalla multieffect/amp sim jossa myös usb interface...voit soittaa ilman t
Varmaan siitä syystä kun ei ole tarvetta fyysiselle roinalle enempää mitä pakko. Itsekin olen karsinut aika paljon ja siirtynyt koko ajan kompaktimpaan ratkaisuun. Vahvistintakaan en ole pariin vuoteen omistanut eikä ole uusia tulossa. Onhan noita räkkivempylöitä kaapeissa pölyttymässä, odotellen roskikseen kippaamista. Eikä tartte vedellä niitä letkuja enää enempää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
et nyt edes taida ymmärtää mitä ajan takaa?
ei nää ole räkkivehkeitä...kahden röökiaskin kokonen on oma pienempi...

ja ajaa saman asian kun samanhintainen pelkkä usb-interface.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
et nyt edes taida ymmärtää mitä ajan takaa?
ei nää ole räkkivehkeitä...kahden röökiaskin kokonen on oma pienempi...

ja ajaa saman asian kun samanhintainen pelkkä usb-interface.
Noh, ehkä mieluummin ostaa vaikka sen satasen maksafan interfacen ja soittelee vaikka ilmaisplugareilla
kuin ostaa kaikki-yhdessä-paketissa -masiinan, jonka ominaisuuksia ei edes käytä kun soittaa niillä samoilla
ilmaisplugareilla.

Tietystihän voit kertoa tähän minkä satasen laitteen hankkisit, joka yltää lähellekään esim. LePoun plugareiden tasoa?
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
miksi ostaa pelkkä usb interface ja olla sidottu tietokoneeseen?

ennemmin samalla rahalla multieffect/amp sim jossa myös usb interface...voit soittaa ilman tietokonetta,luurit kiinni, toimii tarvittaessa ääniinterfacena ja lisäks omassa vehkeessä on myös rumpukone/taustat ja kaikki muu, vaikka äänen sisäänvienti(taustasoitto) wah poljin jota voi käyttää mihin haluaa(äänenvoimakkuus,efektit jne)

aivan hullua ostaa pelkkä usb interface ja leikkiä pelkän softan kanssa.

lisäksi mokoma laatikko toimii ihan normi pedalboxina jos hankit vaffaimen joskus myöhemmin...
On mulla edelleen putkivahvari ja vanhan koulun pedaalilauta wahilla, delayllä, OD:llä ja loopperilla mutta haluan nimenomaan vain soittaa koneella tässä tapauksessa. Onko nuo multiefektit nykyään yhtään parempia jos puhutaan saman hintaluokan vehkeistä kun noi USB interfacet? Ennen oli ainakin ihan hirveetä tuubaa mitä olen kokeillut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Onko nuo multiefektit nykyään yhtään parempia jos puhutaan saman hintaluokan vehkeistä kun noi USB interfacet? Ennen oli ainakin ihan hirveetä tuubaa mitä olen kokeillut.
Eipä ne nyt oikein ole, varsinkaan jos puhutaan alle 200e luokassa. Tonnilla ostat Helixin tahi muun vastaavan, joka tuntuu olevan kuumaa hottia. Mutta pistä tosiaan mieluummin rahat pelkkään äänikorttiin, jos tiedät jo ettet tule tarvitsemaan mitään kahden markan efektejä.

Itse käytän M-Audio M-Track 8:a, eli 8 sisään/ulos. Se on muutenkin tietokoneen äänilähteenä yhdistettynä monitoreihin.

Ja joskus muuten katselin kokonaislatensseja M-Track Eight vs. M-Track Quad vs. Boss GT-100 vs. Digitech GSP1101 niin eka oli empimättä nopein. Jotenkin semmoinen kutina että mieluummin sitä käyttää hyväksi havaittujen valmistajien ajureita kuin jonkun epämääräisen valmistajan mikä sattuu toimimaan välillä poksumatta (esim Laney IRT studio käytti jotain ihme samsungin ajuria). Varsinkin kun siellä on useampi plugari ja vst -instrumentti ja sitten pitääkin johonkin väliin napata syna käteen ja nauhoittaa joku pätkä. Heikompi kyykkää samointein.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
On mulla edelleen putkivahvari ja vanhan koulun pedaalilauta wahilla, delayllä, OD:llä ja loopperilla mutta haluan nimenomaan vain soittaa koneella tässä tapauksessa. Onko nuo multiefektit nykyään yhtään parempia jos puhutaan saman hintaluokan vehkeistä kun noi USB interfacet? Ennen oli ainakin ihan hirveetä tuubaa mitä olen kokeillut.
sellanen 300€ ja ylöspäin ja on jo todella hyviä multieffect/amp sim vehkeitä.

En kyllä pahaa sanottavaa löydä edes tosta halpis bossista, saman rahan saa työnnettyä jo kaksreikäseen usbi-audioon.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 440
Viestejä
4 199 529
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom