Kitaran soittaminen

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Njoo, tavoitteena on pitää koko kompaktina niin taidan mennä kuitenkin interfeissillä. Kiitos vastauksista! Tarvii varmaan verkkikseen ajella...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Lähes samankokosiahan nuo on....eli kompaktius ei voi olla kriteeri.

En jankkaa asiaani vaan kannattaa vaikka katsoa nuupituupista videoita noista ampsim/effect boxeista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Lähes samankokosiahan nuo on....eli kompaktius ei voi olla kriteeri.

En jankkaa asiaani vaan kannattaa vaikka katsoa nuupituupista videoita noista ampsim/effect boxeista.
Jos pitää olla "ampsim/effectbox" (miksei voi kirjoittaa suomea), jotta voi tarvittaessa soittaa vahvistimen kanssa, niin
silloin kannattaa katsoa Bossin masiinoista semmoinen jossa on efektilenkki. Mikäli ei nyt välttämättä tahdo kuulostaa
Rolandin demovideolta jatkuvasti, niin neljän kaapelin liitännällä kiinni käyttäen niitä ominaisuuksia missä Boss on hyvä,
eli efektit. Cleanit on ihan siedettäviä, mutta mieluummin niissäkin kääntyisin ZoomG3n/G5n puoleen. Ei tosin niissäkään
ole efektilenkkiä, mutta parempia.

Vielä odottelen niitä klippejä missä Bossin (tai joku muu halpis) 5150 ja mesa mallit on parempia kuin Poulinin vastaavat.
Sen verran on kokemuksia Bossin GT sarjasta että tiedän mahdottomuuden.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 149
mulla on itsellä Bossin GT 1

ja Mooer GE100.

Boss GT-1 Guitar Multi-FX Pedal – Thomann UK

Mooer GE100 Box Guitar Multi FX – Thomann UK

mooerissa ei ole usb interface-ominaisuutta,tuo on mulla kuulokekäytössä (looper ja backtrack/rummut)ja pikkuvahvarissa effectboxina ja lead/rhythm stomppina.

Halpiksia mutta niin mukavia.tietokoneessa TH3 ja revalver.
En jaksanut odotella vastaustasi tuohon mikä sinulla on, ja tutkin noita vaihtoehtoja itsekkin.
Ja kyllä ostoslistalle valikoitui tuo Bossin GT-1. Vaikuttaa sopivan yksinkertaiselta käyttää, mutta siitä löytyy itselle kaikki tarvittava ja ylikin.:tup:

Aikaisemmin katselin Bossin katanaa, koska siihen sai ladattua varmaan kaikki bossin efektipedaalit. Mutta kun vahvistin jo löytyy, niin kyllä tuo multiefekti päihittää katanan 100-0. Voi katsella vaikka jonkun kivan putkikombon ostoslistalle myös. :vihellys:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
@Ad_Astra Se äänen "laatu" on subjektiivista.Jos haluat aidon mesan, osta mesa.

Ainut mitä itse ajan takaa on se että jo keskilaatuinen multiefekti/kaiutinsimulaattori tarjoaa niin hemmetisti samassa paketissa muuta ja kun voit käyttää silti sitä sun ilmaista poulinin plugaria...etkä ole aina sidottu sen tietokoneen käyttöön.

Mulla oli satasen scarlett, mitään eroa ei ollu oliko kitara vedetty scarletin läpi vai bossin läpi.
Itse käytän enemmän vieläpä tuota halpis Mooeria, ok soundit ja niin nopea ja helppo käyttää, ja mahtuu kitarakassiin toisin kun mun imac.

Tottakai se musakki mitä rämpyttää vaikuttaa myös, tällaselle vanhalle h***lle riittää blues soundiin tällaset halvat kekkulatkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
@Ad_Astra Se äänen "laatu" on subjektiivista.Jos haluat aidon mesan, osta mesa.

Ainut mitä itse ajan takaa on se että jo keskilaatuinen multiefekti/kaiutinsimulaattori tarjoaa niin hemmetisti samassa paketissa muuta ja kun voit käyttää silti sitä sun ilmaista poulinin plugaria...etkä ole aina sidottu sen tietokoneen käyttöön.
Se nyt oli vain verrokkina kun oikein mainio on ja ilmainen. Itse en käytä kylläkään. Kuitenkaan niitä soundeja ei miljoonia tarvitse, eli mieluummin pari oikein hyvää käyttökelpoista kuin iso kasa mainitsimiasi "ok" soundeja.

Mulla oli satasen scarlett, mitään eroa ei ollu oliko kitara vedetty scarletin läpi vai bossin läpi.
Näissä nyt ei sen isompaa eroa ole kuin latenssi scarlettin hyväksi, mikäli kuivana pistää sisään. Mutta jos et erota esim Bossin 5150 mallia jostain, vaikkapa ReValverin mallista, niin sitten pienin ongelma on audio-interface vaiko multiefekti.

Itse käytän enemmän vieläpä tuota halpis Mooeria, ok soundit ja niin nopea ja helppo käyttää, ja mahtuu kitarakassiin toisin kun mun imac.

Tottakai se musakki mitä rämpyttää vaikuttaa myös, tällaselle vanhalle h***lle riittää blues soundiin tällaset halvat kekkulatkin.
No sitten luulisi munan olevan 24/7 erektiossa jos Mercuriallin Sparkia koitat =)
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Joo eniwei laitoin sen Steinberg UR22mkII kortin tilaukseen. Varmaan se UR12 olis ollut riittävä mutta hintaero oli pieni myös.
Sen verran enemmän kehuttiin noita steinbergin winukka ajureita ja tossa saa jonku cubase basic version lisenssin myös niin eiköhän se oo ihan jees.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
647
UR22:n ainoa huono puoli on, että 48V kytkin on sijoitettu takapaneeliin. Muuten on toiminut kuten pitääkin, ajurit olleet ongelmattomia eikä äänenlaadussa ole ollut sanomista. Olisi kylläkin pitänyt ostaa sittenkin UR44, kaksi sisääntuloa on käynyt ahtaaksi ;)
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
UR22:n ainoa huono puoli on, että 48V kytkin on sijoitettu takapaneeliin. Muuten on toiminut kuten pitääkin, ajurit olleet ongelmattomia eikä äänenlaadussa ole ollut sanomista. Olisi kylläkin pitänyt ostaa sittenkin UR44, kaksi sisääntuloa on käynyt ahtaaksi ;)
Ainakin toistaiseksi on tarkoitus käyttää ihan puhtaasti kitaran soitteluun ja ehkä äänittämiseen jolloin tolla phantomilla ei kaiketi ole väliä. Eikös sitä konkkamikeissä käytetä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Jep, no ainakin on se ominaisuus :) Katotaan mitä tässä vielä keksii.
Muista koittaa Mercuriallia. Nää on sitten aika tehosyöppöjä jos vetää qualityn täysille.
Ilmaista Mercuriall Audio Software
Demot kaikista Mercuriall Audio Software

Ja ReValver on täysin ilmainen ja siinä on jotain ilmaisia osia. Kaikki lisäosat on täysin rajattomasti koitettavissa (ostamattomissa piippaa aina välillä). Ainoa miinus että pitää sitoa johonkin USB vehkeeseen (vaikka tikku).
Peavey

ReValver on mulla ns ydin kaikelle, koska on standalone myös ja siinä on 3rd party plugin -moduuli, eli voit heittää mitä vain sinn (64bit ReValver ei tosin tue 32bit plugareita).
Eli esim nuo Mercuriallin tuotteet kun toimii vain DAWissa, niin lykkää sen ReValveriin ja se on siinä.

Tässä esim kuva jostain ReValverin sisällä olevasta tavarasta.
Screenshot 2017-12-30 16.jpeg

 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Muista koittaa Mercuriallia. Nää on sitten aika tehosyöppöjä jos vetää qualityn täysille.
Ilmaista Mercuriall Audio Software
Demot kaikista Mercuriall Audio Software

Ja ReValver on täysin ilmainen ja siinä on jotain ilmaisia osia. Kaikki lisäosat on täysin rajattomasti koitettavissa (ostamattomissa piippaa aina välillä). Ainoa miinus että pitää sitoa johonkin USB vehkeeseen (vaikka tikku).
Peavey

ReValver on mulla ns ydin kaikelle, koska on standalone myös ja siinä on 3rd party plugin -moduuli, eli voit heittää mitä vain sinn (64bit ReValver ei tosin tue 32bit plugareita).
Eli esim nuo Mercuriallin tuotteet kun toimii vain DAWissa, niin lykkää sen ReValveriin ja se on siinä.

Tässä esim kuva jostain ReValverin sisällä olevasta tavarasta.

Mites tossa revalverissa saa "hostattua" noita mercuriallin tuotteita? Tuli ton steinbergin mukana myös cubase ai lisenssi mutta en oo vielä jaksanu perehtyä. Bias FX koklailin kanssa vähän se ihan ok sekin. Revalverissa ehkä parempi soundi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Mites tossa revalverissa saa "hostattua" noita mercuriallin tuotteita? Tuli ton steinbergin mukana myös cubase ai lisenssi mutta en oo vielä jaksanu perehtyä. Bias FX koklailin kanssa vähän se ihan ok sekin. Revalverissa ehkä parempi soundi.
ReValverissa voit lisätä moduulin minne tahdot mihin voit ladata tahtomasi vst plugarin. Siellä se on muiden joukossa kun klikkaa oikealla hiiren napilla.

Biasista en koskaan ole pitänyt. ReValver on parempi vahvarien suhteen ja sitten taas TH3 on parempi efektien suhteen. Vähän sillisalaattia näiden kanssa. Riippuen siis pitkälti siitä myös millaista soittaa ja mitä arvostaa.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
ReValverissa voit lisätä moduulin minne tahdot mihin voit ladata tahtomasi vst plugarin. Siellä se on muiden joukossa kun klikkaa oikealla hiiren napilla.

Biasista en koskaan ole pitänyt. ReValver on parempi vahvarien suhteen ja sitten taas TH3 on parempi efektien suhteen. Vähän sillisalaattia näiden kanssa. Riippuen siis pitkälti siitä myös millaista soittaa ja mitä arvostaa.
Jees kiitoksia! Joo on toi revalverin mallinnukset parempia ainakin ja ohjelma on aika selkeä käyttää. Mercuriallit on kanssa jees.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Jees kiitoksia! Joo on toi revalverin mallinnukset parempia ainakin ja ohjelma on aika selkeä käyttää. Mercuriallit on kanssa jees.
Pidä myös mielessä, että noissa riittää säätämistä/opettelemista vuoden päivät. Sekin vaikuttaa oleellisesti siihen äänen luonteeseen, minkälainen kaappimallinnus on valittu. Vertaile esimerkiksi avointa ja suljettua kaappia tiukalla death-metal soundilla. Mutta pitkän opettelun jälkeen homma maksaa itsensä takaisin ja sitten menee oikeat vahvarit ja kaapit myyntiin, ellei sitten keikkaile ja käytä niitä rahanhankintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Pidä myös mielessä, että noissa riittää säätämistä/opettelemista vuoden päivät. Sekin vaikuttaa oleellisesti siihen äänen luonteeseen, minkälainen kaappimallinnus on valittu. Vertaile esimerkiksi avointa ja suljettua kaappia tiukalla death-metal soundilla. Mutta pitkän opettelun jälkeen homma maksaa itsensä takaisin ja sitten menee oikeat vahvarit ja kaapit myyntiin, ellei sitten keikkaile ja käytä niitä rahanhankintaan.
Niin, jos hyppää sinne impulssien kaninkoloon. Sieltä ei helposti pääse ylös. Aika pitkälti itse pysyn plugarin / masiinan omassa tarjonnassa. Eipä siis periaatteessa säädettävää ole sen enempää kuin jos hankkii jonkun rautamallintavan. Tai nuppi/kaappi/kajariyhdistelmän. Tai räkin. Tai mitä vain.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Pidä myös mielessä, että noissa riittää säätämistä/opettelemista vuoden päivät. Sekin vaikuttaa oleellisesti siihen äänen luonteeseen, minkälainen kaappimallinnus on valittu. Vertaile esimerkiksi avointa ja suljettua kaappia tiukalla death-metal soundilla. Mutta pitkän opettelun jälkeen homma maksaa itsensä takaisin ja sitten menee oikeat vahvarit ja kaapit myyntiin, ellei sitten keikkaile ja käytä niitä rahanhankintaan.
Joo sen ehdinkin jo huomaamaan. IRL olen soitellut vain comboilla, joskin nykyiseen olen vaihtanut celestionin elementin niin ei ole niin paljon tietoa noiden kaappien eroista. Näköjään myös kaapin mikityksellä ja näiden mikkien miksauksella saa aika paljon eroja. Siistiä tässä on että pääse nopeasti testailemaan erilaisia setuppeja ja mitä vaikutuksia milläkin elementillä on soundiin. Luulen että vahvari saattaa kyllä jäädä aika vähälle soitolle tämän jälkeen...
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Niin, jos hyppää sinne impulssien kaninkoloon. Sieltä ei helposti pääse ylös. Aika pitkälti itse pysyn plugarin / masiinan omassa tarjonnassa. Eipä siis periaatteessa säädettävää ole sen enempää kuin jos hankkii jonkun rautamallintavan. Tai nuppi/kaappi/kajariyhdistelmän. Tai räkin. Tai mitä vain.
No itsekin pysyn plugarien omassa tarjonnassa. Lähinnä että kun plugari tarjoaa tietylle vahvarimallille oletuksena jotain kaappia, niin sitä kyseistä vahvaria kannattaa kokeilla jollakin muulla plugarin kaappimallinnoksella. Juuri tuo avoin/suljettu kaappi vaikuttaa aika paljon.

Lähinnä on tapahtunut niin, että surkealta kuulostaneen vahvarin saa kuulostamaankin oikein hyvältä kun vaihtaa sen oletuskaappimallinnoksen.

Netsitä olevia IR filejä sitten taas jos etsii, niin niiden testaukseen ei nykyisin tiedossa oleva elinikä sitten enää riitäkään. Ilmaisia ja maksullisia eri lähteistä. Itse latasin kerran jonkun 100 IR:n paketin ja olen testannut niistä varmaan viittä.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
@Ad_Astra Mites tossa revalverissä saa tallennettuna jonkun setupin? Presetsin alta onnistuin luomaan uuden bankin jonka alla lukee save as a new preset mutta siitä ei tapahdu mitän. Missasinko jotain? Googlellakaan en löytänyt oikeaa vastausta.

E: aah ilmesesti pitää ostaa moduuli että voi tallentaa sen.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
@Ad_Astra Mites tossa revalverissä saa tallennettuna jonkun setupin? Presetsin alta onnistuin luomaan uuden bankin jonka alla lukee save as a new preset mutta siitä ei tapahdu mitän. Missasinko jotain? Googlellakaan en löytänyt oikeaa vastausta.

E: aah ilmesesti pitää ostaa moduuli että voi tallentaa sen.
Ota se Cubase käyttöön ja lisää revalver sen plugareihin. Sitten voit cubasessa tallettaa projektin, jolloin nuo revalverin säädöt tallettuu myös kyseiseen projektiin. Näin sulla on tavallaan preset.

Ja itsellä kesti pari päivää saada tuo Cubase toimimaan interfacen kanssa ja ymmärtää sitä (versio 7.5).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
@Ad_Astra Mites tossa revalverissä saa tallennettuna jonkun setupin? Presetsin alta onnistuin luomaan uuden bankin jonka alla lukee save as a new preset mutta siitä ei tapahdu mitän. Missasinko jotain? Googlellakaan en löytänyt oikeaa vastausta.

E: aah ilmesesti pitää ostaa moduuli että voi tallentaa sen.
Joo, ei voi tallentaa jos ei omista moduulia.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Steinberg pistänyt kesän aikana uuden USB ajurin UR-sarjan interfaceille. Myös omaan vanhempaan UR22 interfaceen. Bufferiksi voi nyt valita jopa 32 samplea aiemman 64 samplen minimin sijaan. No toi 32 ei ihan nappiin toiminut, vaan rätinää tuli, mutta 48 näytteen bufferi toimi ongelmitta puolen tunnin testin aikana, eli tuo latenssikin on nyt pienempi, kuin silloin kun laite tuli myyntiin. Tää on kyllä loistavaa toimintaa, kun näin vanha vehjekin paranee entisestään.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Ei oo kyllä hirveesti jaksanu putkivahvistinta käynnistää ton USB-interfacen hankkimisen jälkeen itse kun tulee vaan kotona soiteltua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Ei oo kyllä hirveesti jaksanu putkivahvistinta käynnistää ton USB-interfacen hankkimisen jälkeen itse kun tulee vaan kotona soiteltua.
Mihis laitteistoihin/plugareihin sä nyt päädyitkään?

Joo, itsekin tykkään softasta mutta jotenkin joku mötikkä himoittaa joten tämmösen nyt nappasin kaapille kaveriksi. Oikein hyvä soundi hiljaisempanakin.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Mihis laitteistoihin/plugareihin sä nyt päädyitkään?

Joo, itsekin tykkään softasta mutta jotenkin joku mötikkä himoittaa joten tämmösen nyt nappasin kaapille kaveriksi. Oikein hyvä soundi hiljaisempanakin.
Ur22 mk2 ja olen noita eri softia kokeillut mutta eniten tykännyt revalver 4:stä ja mercuriallin softista. Käytän myös sitä steinbergin mukana tullutta cubasea dawina. On se kieltämättä välillä mukava soittaa ihan oikeellakin vahvarilla. Tossa on Blackstar ht-1r celestionin elementillä höystettynä itellä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Ur22 mk2 ja olen noita eri softia kokeillut mutta eniten tykännyt revalver 4:stä ja mercuriallin softista. Käytän myös sitä steinbergin mukana tullutta cubasea dawina. On se kieltämättä välillä mukava soittaa ihan oikeellakin vahvarilla. Tossa on Blackstar ht-1r celestionin elementillä höystettynä itellä
Tänään pitäis jotain uutta muuten tulla Mercuriallilta. Näin facebookissa eilen sanoivat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Nostetaanpa. Vähän päivitystä kamoihin, eli ostin Fender Player Straton. Ihan tajuttoman kova hintaisekseen ja ei ihme että on paljon kehuttu näitä uusia. Parina viikonloppuna kävin testailemassa Stratoja ja tämä player tuntui parhaalta verrattuna koko liikkeen arsenaaliin. 3-4 kertaa kalliimmat olivat jopa huonomman tuntuisia. Playerin mattakaula ja selkeästi erilainen radius vaikuttivat paljon. Ja vire pysyy oikein hyvin. Ynkkävaihetta potkii taas päälle.

Ostin myös iRig Stomp I/O kontrolleriksi kun myin vanhaa roinaa pois. Samassa rytäkässä Amplitube 4 päivittyi MAX versioon ja ihmettelen vain miksen ole aiemmin Amplitubeen siirtynyt. Helvetin kovaa settiä. British Classics on mieletön ja varsinkin Silver Jubilee sekä Red Pig potkii perseelle oikein kunnolla. Kovempaan touhuun sitten Mesa paketti (parhaat rectosimut IMO), helvetin hyvät Englit ja se paras, eli Soldano SLO100.

20190501_123746.jpg 20190505_200213.jpg 20190501_123732.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
647
Omalla saralla on järkiinnytty, myin parit kepit pois ja vienyt muita pajalle sepän laitettavaksi. Uusi satula ja nauhojen tasoitus on kyllä ollut miellyttävä tuunaus näihin värkkeihin :)
Tehtaan jäljiltä nämä keskihintaiset ovat ok soittaa, mutta huollossa niistä tuli hyviä!
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Ad_Astralla ihan kiva Ynkkä strato. Vain kuopat otelaudalta puuttuu.

Itse kanssa järkistytty ja omat soiton ongelmat selvitetty. Ei parane soitto kamoilla vaan paremmalla tekniikalla ja harjoittelulla :itku:. Ei silti ettei stratokuume taas nostaisi päätään . Pahaan aikaan tulee nyt tommosia kuvia ja kehuja soittopelistä. Vielä tosin pystyy taistelemaan vastaan. Rahaakin on taas pankkitillllä vähän liikaa, niin se helposti menee näihin turhuuksiin.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Katotaan miten innostus palaa kun ihka ensimmäinen delay tilattu, pitäisi vielä tullata Joyo D-Seed II.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Tein tämmöisen pikaisen vedon Amplitube 4:n higain vahvareista. Nauhoitettu Mesa Mark IV ja presetit vaan lätkäisty päälle ilman kummempaa säätöä. Silver Jubilee ei ihan tuossa toiminut kun sen presetin nimikin on "2 minutes to midnight"

 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Mehico Stratojen laatu upattiin uhraamalla Classic Vibe Squierit. Rip.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 181
Löytyy usean vuoden takaa ihan arvokas sähkökitara ja vahvistin. Lähinnä pölyttyneet kaapissa kun yhdessä vaiheessa en jaksanutkaa enää harjoitella soittamista. Nyt ajattelin taas lähteä harjoittelemaan tuota rämpyttelyä kun elämässä muutenkin vähän muutoksen tuulia, jos sitä tällä kertaa ihan oikeasti innostuisi.

Käytännössä nekin huonot taidot on jo päässy ruostumaan. Mistä ja miten kannattaisi lähteä opettelemaan? Lähinnä onko mitään erittäin fiksua sivustoa, jonka avulla pääsee alkuun ja eteenpäin? Ei haittaa jos on maksullinen, kunhan ei hirveän kallis.

rock/metallimiehiä kun ollaan niin sinne genrelle toki homma kallistuu, mutta jostain on lähdettävä.

Kiitos etukäteen :)
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
68
Justin Guitar

On varmaan täällä mainittukin. Ilmainen. Löytyy beginner ja intermediate-kurssit. Ear-training kurssia, yms. Suosittelen lämpimästi ottamaan myös musiikinteorian perusteiden osalta haltuun (Intervallit,sointujen muodostaminen, duuri&molliskaala). Jos asuinpaikkakunnalta löytyy kansalaisopisto, niin niissä yleensä löytyy edullisesti kursseja myös kitaransoiton osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa kun squier tele aiheuttaa paljon häiriötä vahvistimeen ja tuntuu että kunnon kontakti piuhaan puuttuu. Piuha uusittu mutta häiriö jäi. Pyörittelemällä piuhaa saa välillä häiriöt pois mutta hetken päästä palaa toki takaisin kun asento muuttuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa kun squier tele aiheuttaa paljon häiriötä vahvistimeen ja tuntuu että kunnon kontakti piuhaan puuttuu. Piuha uusittu mutta häiriö jäi. Pyörittelemällä piuhaa saa välillä häiriöt pois mutta hetken päästä palaa toki takaisin kun asento muuttuu.
Oisko ihan kitaran liittimestä piuha irti/irtoamassa. Ei suuri homma fiksata.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa kun squier tele aiheuttaa paljon häiriötä vahvistimeen ja tuntuu että kunnon kontakti piuhaan puuttuu. Piuha uusittu mutta häiriö jäi. Pyörittelemällä piuhaa saa välillä häiriöt pois mutta hetken päästä palaa toki takaisin kun asento muuttuu.
Tossa tulikin jo hyvät vinkit jakkia koskien. Myös kitaran potikoiden kytkennässä voi olla vikaa tai itse potikoiden sisällä pölyä. Itsellä oli uudessa Epiphonessa tuollainen vika, että yhden potikan kanssa saattoi olla ongelmaa, kun mikkivalinta oli sille laitettu. Välillä ääni vain hiipui ja sitten kun vähän koputteli runkoa, niin ääni tuli takaisin.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Muistelen täs omia aikoja, joskus 2010 sain lainaan ekan sähkökitaran, mutta silloin hommasta ei tullut mitään. Sitten pari vuotta sen jälkeen toinen kaveri alkoi opettaa mua ja homma lähti jotenkin liikkeelle. 2017 keväällä sain vihdoinkin avosoinnut haltuun ja alkoi akustinen kitara kiinnostaa. Nyt soittelen koko ajan omiani.

Nyt tässä on parikin kaveria joita akustinen homma kiinnostaisi, ja itselläni kun on vielä tuoreessa muistissa se, miten vaikeeta on lähtee avoimia sointuja opettelemaan, niin mietin mitkä ovat ne tosi helpot biisit joita kandee alkaa tarjota heille? Lynyrd Skynyrdin Simple Man on helpoin, siitä lähti mun soittaminen. Metallican Mama Said tuli toisena...
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 905
Nostetaanpa. Vähän päivitystä kamoihin, eli ostin Fender Player Straton. Ihan tajuttoman kova hintaisekseen ja ei ihme että on paljon kehuttu näitä uusia. Parina viikonloppuna kävin testailemassa Stratoja ja tämä player tuntui parhaalta verrattuna koko liikkeen arsenaaliin. 3-4 kertaa kalliimmat olivat jopa huonomman tuntuisia. Playerin mattakaula ja selkeästi erilainen radius vaikuttivat paljon. Ja vire pysyy oikein hyvin. Ynkkävaihetta potkii taas päälle.

Ostin myös iRig Stomp I/O kontrolleriksi kun myin vanhaa roinaa pois. Samassa rytäkässä Amplitube 4 päivittyi MAX versioon ja ihmettelen vain miksen ole aiemmin Amplitubeen siirtynyt. Helvetin kovaa settiä. British Classics on mieletön ja varsinkin Silver Jubilee sekä Red Pig potkii perseelle oikein kunnolla. Kovempaan touhuun sitten Mesa paketti (parhaat rectosimut IMO), helvetin hyvät Englit ja se paras, eli Soldano SLO100.

Onko tuo Fender näitä "kiinanihmeitä" vai aito jenkki?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 310
Viestejä
4 197 594
Jäsenet
70 889
Uusin jäsen
juusowtf

Hinta.fi

Ylös Bottom