Tästä kiinnostaisi tiedää enemmänkin. Onko millainen yleisfiilis ja onko hintansa arvoinen kokonaisuutena?
Ja miten nuo pilven kautta ajettavat capturet? Löytyykö laadukkaita ja ilmaisia tarpeeksi vai pitääkö ostaa netistä jotain ”pro captureita” yms.
No tuota. Minähän olen tämmönen aikuinen pikkulapsi, joka tykkää kalliista leluista, etten varsinaisesti ajatellu hintalaatusuhdetta tota ostaessani.
Mutta siis. Siinähän tuo loistaa ammattimuusikoiden näkökulmasta, että tuolla laitteella saat mallinnetuksi omat vahvarit ja säröpedaalit asetuksineen yksiin kuoriin (ja kannettua sillai esim. keikalle) ja noi mallinnukset on oikeasti todella, todella laadukkaita ja lähellä alkuperäistä.
Toinen, mistä tuo saa paljon kehuja, on käyttöliittymä ja käyttäjäystävällisyys. Soundeja on tosi helppo rakentaa ja muokata tolla kosketusnäytöllä ja poljinnappeja ruuvaamalla versus Kemperit, Fractalit ja kumppanit, joilla vastaavat toiminnot on ilmeisesti jonkin matkaa monimutkaisempia kaiken maailman valikoissa seikkailujen ja eri nappuloiden kanssa pelaamisen vuoksi. Ja prosessointitehohan tuosta ei lopu.
Soundeja oon aika pitkälle rakennellut itse, osin omasta päästäni, osin jotain youtube-tutoriaaleja seuraten. Hyvin ovat toimineet. Löytyy Cortexin pilvestäkin toki vaikka ja mitä. Blues-hommiin latasin tuollaisen Matchless DC30-mallinnuksen, joka on todella maukkaan kuuloinen (ja vielä oikein erityisesti Suhrin ML-keski- ja kaulamikin kanssa). Megadethin Kiko Loureron livenä käyttämät rytmi- ja lead-soundit saa suoraan ladattua jne. Se noiden lataus on vaan vähän kökköä. Pitää eka kännykkäappiksella käydä tykkäämässä jostain capturesta / presetistä ja sen jälkeen navigoida laitteella tykättyihin, josta ne saa ladatuksi.
Vaikee sanoa, kenelle harrastajalle tuota suosittelee.. jos on rahaa ja kiinnostusta, niin ilman muuta, mutta varmaan niillä Neuralin plugareillakin pääsee jo melkoisen pitkälle.
muoks. kehityksessähän tuo laite on edelleen. Esim. loopperi tuli vasta edellisessä versiopäivityksessä ihan hiljattain.