Kitaran soittaminen

Jep, ASIO4all on melkoinen gettoräpellys verrattuna "oikeaan" USB-äänikorttiin ja homma menee etenkin siinä vaiheessa puihin, jos yrittää naittaa useampaa erillistä äänilaitetta yhteen. Joku tuollainen 2-in 2-out härpätin ei maksa paljoa ja säästää pitkässä juoksussa niin uskomattoman paljon päänsärkyä.

Tuolla pystyy muuten koeponnistamaan oman systeeminsä latenssin. Piuha lähdöstä sisääntuloon ja painaa nappia.
Reaper näyttää latenssin suoraan oikeassa yläkulmassa kun ajuri valittu. Aika ero Focusriten ASIO:lla ja wave outilla.

Reaper näyttää latenssin suoraan oikeassa yläkulmassa kun ajuri valittu. Aika ero Focusriten ASIO:lla ja wave outilla.
Katos vaan. Itselläni tosin näyttää hieman alakanttiin, jos tuosta summailee nopeasti koko kiertomatkan latenssin.
1712062589387.png

Ei ollut provo. Sanoinpa vain kun tuli puheeksi. Se että siitä provosoituu on ihan asia erikseen
Itse olin just juhlissa missä oli useampia kitaristeja ja basisti eikä ketään kiinnostanut hioa tai rempata kitaroitaan. Ostavat kaupasta soittimen joka kelpaa ja vaihtoon ne jotka ei kelpaa. Edes mikkejä ei juuri vaihdella. Kyseessä metalliskene jos sillä on merkitystä ja taitaa kaulat olla ohuella satiinilakalla, ja porukka keskittyä soittamiseen remppaamisen sijaan.

Itse olin just juhlissa missä oli useampia kitaristeja ja basisti eikä ketään kiinnostanut hioa tai rempata kitaroitaan. Ostavat kaupasta soittimen joka kelpaa ja vaihtoon ne jotka ei kelpaa. Edes mikkejä ei juuri vaihdella. Kyseessä metalliskene jos sillä on merkitystä.

On helpompi vain sanoa ettei kiinnosta kuin myöntää ettei osaa. Vähän sama kun selitellä sitä ettei nyt ihan irronnut soitto kun sitä ja sitä sen sijaan että sanoo että ei osaa. Perussettiä

On helpompi vain sanoa ettei kiinnosta kuin myöntää ettei osaa. Vähän sama kun selitellä sitä ettei nyt ihan irronnut soitto kun sitä ja sitä sen sijaan että sanoo että ei osaa. Perussettiä
Osa ei varmaan osaakaan eikä loput halua hommaan lähteä ja mitä se edes haittaa. Eihän tuo soitinrakennus edes ole soittamista niin miksi pitäisikään. Ei ole kellään varmaan ylpeys kiinni siitä osaako vai ei, kun kyse ei ole soittamisesta.

Osa ei varmaan osaakaan eikä loput halua hommaan lähteä ja mitä se edes haittaa. Eihän tuo soitinrakennus edes ole soittamista niin miksi pitäisikään. Ei ole kellään varmaan ylpeys kiinni siitä osaako vai ei, kun kyse ei ole soittamisesta.

Itse koitin kovasti miettiä onko mulla yhtään (minkään instrumentin) soittajatuttuja, jotka ei räplää niitä vehkeitään muutenkin kuin soittaessa. Ei tullut mieleen. Tai ei-musiikillisissa harrastuksissa. Monilla aina jotain projektia meneillään, pienempää tahi isompaa.
Ehkä tää on jotain nuoremman porukan juttuja kun ei vaan kiinnosta.

Mutta keskustelua taas siitä soittamisesta, jos jotakuta kiinnostaa soitella.

Ostin huvikseni tällaisen Taylor Mini - kopion matka/"ettei niin haittaa" - kitaraksi sellaisiin tilanteisiin ja paikkoihin joihin ei viitsi Martinin pääakkaria ottaa. Hommasin spesifisti tuon version koska siinä on viritin sisäänrakennettuna, ihan vaan roudattavuuden maksimoimiseksi.

Tuo on kyllä ollut pirun hauska soittaa ja täydellinen myös "sohvakitarana". On myös ihan huikeaa kuinka paljon kitaraa nykyään saa myös akkaripuolella ihan pikkurahoilla, tuo kun pieksee ihan mennen tullen ja miten päin vaan parikymmentä vuotta sitten ostamani yli tuplasti kalliimman Yamahan akkarin, joka on kyllä todella kolho värkki.

Vähän tuota Harrikkaakin piti säätää, jotta se pääsi kunnolla oikeuksiinsa, mutta eipä mitään ihmeempiä. Vähän nauhojen päitä siistin ja kiillotin ne 000-teräsvillalla, öljysin otelaudan, säädin kaularaudan, pikkuisen otin tallasta pois ja viimeistelin kokonaisuuden uusilla Elixir Nanowebeillä. Nyt tuo sitten on soittotuntumaltaan jopa hieman kivempi, tai ainakin kevyempi, soittaa kuin tuo Martin, mutta se on toisaalta reilusti isokokoisempi kitara pidemmällä skaalalla jne. ja kuulostaa toki täyspuisena aika paljon paremmalta.

Itsellä kävi harmillisesti niin, että lomamatkan aikana nylonkielinen kitara pääsi kuivumaan vähän liikaa (vaikka siinä oli kostutin) ja jostain kannen tukirimasta nyt liimaus pettänyt (ei ulkoisia vaurioita). Aiheuttaa välillä ylimääräistä resonointia. Kyseessä kolmen tonnin vehje niin odottelee nyt soitinkorjaajalle pääsyä.

Mullon ollu useamman vuoden tuo Jammun LL6. Vedettiin kertaalleen sepällä minttiin, eikä ole sen jälkeen tarvinnu kuin kieliä vaihtaa ja menee kesät talvet. Tuo on tuommoinen aika jämäkkärakenteinen ja laminaattikoppainen, niin ei hetkahda kelien vaihteluista samalla tavalla kuin jotkut ohutkoppaisemmat, kokopuiset Martinit. Eikä tarvii muistaa säilytellä kostuttimen kanssa kotelossa.

Martinin tuplanolla kahdeksaatoista olin jo ostamassa, mutta pistin sit takaisin, enkä oikeastaan ole mitään arvoakkaria kaivannut tuon Jammun kaveriksi. Enimmäkseen säestyspeli kuitenkin akkari itelle ja siinä tuo Jammu toiminut enemmän kuin hyvin. Johonkin (teknisempään) fingerstyleen vois varmaan olla joku vähän herkemmin syttyvä ja pienempikoppainen kitara, ehkä vähän lyhkäisemmällä mensuurillakin, mutta jos nyt ei lottovoittoa tule, niin tokko viittii investoida.

Tuollainen LL6 kävi joskus talossa ja myin. Nyt kaduttaa, koska se oli juuri sellainen mitä kuvailit ettei säätilojen vaihtelu juuri vaikuttanut. Oliko LS-malli hieman pienemmällä, tai ainakin erimuotoisella kopalla?
Joo, LS on pienempikoppainen. LS näyttäis olevan tuollaista OM-bodytyyliä, kun taas tuo LL on joku Jammun "modified Jumbo" bodytyyli.

Näyttäs minusta olevan osapuilleen sama kuin vertaa jotain Martinin D-koppaista ja OM:ää (tai niitä tupla- tai triplanollamalleja), että jos tarvii enemmän ääntä ja alakertaa, niin tuo isompi ja jos tarvii vähän tasaisempaa sointia, eikä niin paljon ääntä, niin tuo pienempi..

Lissää amatööricoveria. Täähä alkaa olemaan jo hauskaa. Kohta löytyy jengii että vedetää kaikki instrumentit kasaan ja tiedä minkälainen soppa siitä syntyisi :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Onkohan tuota amplitube 5 maxia saanut tarjouksessa minkälaiseen hintaan? :hmm: Nyt on hinta päälle 300€.

Onkohan tuota amplitube 5 maxia saanut tarjouksessa minkälaiseen hintaan? :hmm: Nyt on hinta päälle 300€.

Suosittelen tutustumaan Neural DSP:n plugarivalikoimaan. On nimittäin ihan eri galaksista kuin melkeinpä kaikki muut kitaraplugarit. Ovat myös suhteellisen säännöllisesti tarjouksessa.

Suosittelen tutustumaan Neural DSP:n plugarivalikoimaan. On nimittäin ihan eri galaksista kuin melkeinpä kaikki muut kitaraplugarit. Ovat myös suhteellisen säännöllisesti tarjouksessa.

Joo mulla on Gojira X:stä nyt ilmaisjakso menossa. Oon kyllä ihan tykännyt siitä ja vois ottaa kyllä ainakin kokeiluun noita muitakin Neuralin plugareita.

Joo mulla on Gojira X:stä nyt ilmaisjakso menossa. Oon kyllä ihan tykännyt siitä ja vois ottaa kyllä ainakin kokeiluun noita muitakin Neuralin plugareita.
Metallisoundit hakusassa? Tai metallimusan soittelua varten soundit hakusassa?

Jos kyllä, niin varmaan kannattaa trialit pyöräyttää ainakin Petrucci- ja Plini-plugareista. Noi on sieltä monikäyttöisimmästä päästä. Corey Wong omaan makuun kanssa ihan loistava, esim. ihan treenaamiseen, ja taipuu muutenkin monenlaiseen, mutta ei istune parhaiten mihinkään metallihommiin.

Bogren Digitalilla oli kanssa joku tarjousviikko nyt ja kattelin jotain mikähän Ampknob-plugari olikaan, mutta ei viittiny sit laittaa rahaa, kun tota plugarisälää on ihan riittävästi. Sen Neuralin Morgan Ampsin vois ehkä lunastaa, kun happani tuo kokeilujakso..

Metallisoundit hakusassa? Tai metallimusan soittelua varten soundit hakusassa?

Jos kyllä, niin varmaan kannattaa trialit pyöräyttää ainakin Petrucci- ja Plini-plugareista. Noi on sieltä monikäyttöisimmästä päästä. Corey Wong omaan makuun kanssa ihan loistava, esim. ihan treenaamiseen, ja taipuu muutenkin monenlaiseen, mutta ei istune parhaiten mihinkään metallihommiin.

Bogren Digitalilla oli kanssa joku tarjousviikko nyt ja kattelin jotain mikähän Ampknob-plugari olikaan, mutta ei viittiny sit laittaa rahaa, kun tota plugarisälää on ihan riittävästi. Sen Neuralin Morgan Ampsin vois ehkä lunastaa, kun happani tuo kokeilujakso..

Joo kyllä, metallisoundia tässä pääosin haetaan, harvemmin mitään kovin kevyttä rokkia soittelen. Pitääpä ottaa vaikka viikonlopulle noita neuraleja lisää kokeiluun. :thumbsup:

Tätä kans kattelin, oli vissiin ollu tuo 3 plugarin kombo jossain ~65 euron tarjouksessa, mutta nyt näköjään 99. Ihan hyvän kuuloista kyllä, mutta en tiedä viitsiikö tuolla hinnalla enää liipaista. Sillä aiemmalla tarjouksella oisin varmaan ottanutkin.

Tällä hetkellä go-to metalliplugarina äänittelyhommissa on ollut Neural DSP:n Soldano, jonka suosittelen myös @Cableguy tsekkaamaan muiden ohella.

Neural DSP:n Soldano
Makuasioita ja tyylikysymyksiähän nää on, mutta mun kirjoissani Soldano menee jotenkin aika spesifiin lokeroon.. ainakin soolokäytössä tuo on minusta vähän tuollainen kirskuva ja tosi läpileikkaava ja joihinkin juttuihin tuo istuu tosi hyvin ja johonkin toiseen ei sitten taas yhtään.

Enkä tiiä lähtisinkö cleaneja tuolta ottaan.. vähän ehkä vähänlaisesti oon kyllä jaksanu kunnollista cleania tuolta säätääkään, kun Corey Wongissa on taas niitä samoin kuin Quad Cortexiin tehtynä.. Mutta että ehkä tuon edellisen takia aattelen näitä joitain muita Neuralin plugareita pikkaisen monikäyttöisempinä. Hyvä plugarihan tuo toki on, jos Soldanon soundi vaan maistuu.

Lissää amatööricoveria. Täähä alkaa olemaan jo hauskaa. Kohta löytyy jengii että vedetää kaikki instrumentit kasaan ja tiedä minkälainen soppa siitä syntyisi :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Jos haluatte jotain tällaista toteuttaa niin voin vetää bassot. Oikean rumpalin kanssa olisi syytä soittaa klikin kanssa että tällainen projekti onnistuu. Hauska idea ja samantyylisiä taisi ollakin korona-aikana ympäri maailmaa.

Teki hyvää tuolle customille vaihto 9-42 settiin ja yks jousi lisää tallaan. Nyt tuo on leppoisampi soittaa (olematta liian lörö) ja virekin pitää moniäänisissä bendeissä paremmin. Jotkut Dean Markleyn Blue Steel -kielet testiin. Niin vähän soittoa takana, ettei kannata arvostella, mutta perstuntumalta ainakin paremmat kuin Ernie Ballin slinkyt omaan makuun.

Jos haluatte jotain tällaista toteuttaa niin voin vetää bassot. Oikean rumpalin kanssa olisi syytä soittaa klikin kanssa että tällainen projekti onnistuu. Hauska idea ja samantyylisiä taisi ollakin korona-aikana ympäri maailmaa.

Mikä jottei! Täytyy katsella näitä tulevia projekteja. Nyt ainakin The 69 Eyes - Devils biisii aijotaa kaverin kanssa coveerata. Voit liittyä bassolla mukaan jos haluat. Ei muuta ku mm. Reaperiin nauhotukset ja sitte raita tänne nii lyön sekaan.

Tosiaan jos rummut tulee mukaa nii sit on kyllä klikki oltava et tahti pysyy kasassa :D

--

Taas ties kui monta biisiä työn alla mut tätä fiilistelen ihan kympillä. Sitku taidot riittää melkee suoriltaan veivaa tää tabujen tahtiin on vaan siistiä!

Mikä jottei! Täytyy katsella näitä tulevia projekteja. Nyt ainakin The 69 Eyes - Devils biisii aijotaa kaverin kanssa coveerata. Voit liittyä bassolla mukaan jos haluat. Ei muuta ku mm. Reaperiin nauhotukset ja sitte raita tänne nii lyön sekaan.

Tosiaan jos rummut tulee mukaa nii sit on kyllä klikki oltava et tahti pysyy kasassa :D

--

Taas ties kui monta biisiä työn alla mut tätä fiilistelen ihan kympillä. Sitku taidot riittää melkee suoriltaan veivaa tää tabujen tahtiin on vaan siistiä!

Voihan tuota kokeilla. Ite oon tottunut nauhoittamaan niin että on rummut yhdellä stereoraidalla ja rytmikitarat toisella stereoraidalla, ja sit jos jotain melodioita niin ne omallaan, mut ei ole pakolliset ollenkaan. Bassoa nauhoittaessa pitää päästä säätää balanssia niin et rummut on kovalla ja kitarat hiljaisemmalla ja kaikki melodiat vaan haittaa nauhoittamista. Meniskö rummut midinä koneelta? Jos tehdään koneella niin tartten stereoraitana kun mulla ei oo mitään midisoittimia että niistä saa rumpujen kuuloiset.

Aina kun kuuntelee Aaron Marshallin soittoa niin miettii että miksi minä en osaa noin nätisti tanssia noiden sointujen ympärillä. Taitaa olla näistä tämän sukupolven uusista soittajista paras improvisoimaan (sillon kun niin tekee, ei tietenkään tässä kyseisessä biisissä). 100 kertaa sadasta otan Aaronin soittotaidot mielummin kun vaikka Polyphiapoikien skillit yhteensä. Paras soolo minusta mitä löytyy juuri Polyphian levyilta on Aaronin soittama :D

Miksei nyt iske tämä inspiraatioksi?

E: kertosäkeeseen asti on pakko kuunnella.

Taitaa olla näistä tämän sukupolven uusista soittajista paras improvisoimaan (sillon kun niin tekee, ei tietenkään tässä kyseisessä biisissä).
Missäs videossa tätä sen improa olis katottavissa?

Jotain sen videoita koitin viikonloppuna katella ja pätevä kaverihan se, mutta ollu vähän näitä "ei herätä minkäänlaisia tunteita" tyyppisiä soittajia itelle. Hyvän kuuloisia presettejä sillä on kyllä ollut noissa Neuralin plugareissa, joista jotain säätäny itellekin käyttöön.

Missäs videossa tätä sen improa olis katottavissa?
Tuubissa vaikka kuinka, Skolnickin kanssa jammailua NAMM:ssa, kaikissa Beaton videoissa joissa on taitaa kanssa soitella, kiertueiden jammailuvideoita myös runsaasti.
Tuolla videolla minkä aiemmin linkkasin myös vähän avasi omaa soittotyyliään ja improvisaatiota klinikan kyselyosiossa.

Coveerasin tän uusiks. Eihän se nyt täydellinen ole, mutta edelleenkään menoa haittaa :) Vähä iskut jää vaisuiks ja taitaa pääriffissäkin yksi lyönti jäädä välistä. Eka coveri tuon uuden kitaran kanssa joten totuttelemista noihi paksuihin kieliin!

Nää varmaan ketään kiinnosta, mutta tuossa kuitenkin pikainen sutaisu:

Ideana lähinnä testata Abletonin eq:ta, jos pöllii taustan valmiista biisistä ja haluaa saada kitaransa vähän paremmin esille niin, ettei soittele vaan alkuperäisen päälle ja tulee sitä tuplaus- / chorus- / sekamelska-efektiä, jos ei menekään ihan yks yhteen alkuperäisen kanssa.

Biisi tota kasarivaikutteista höttöä, jonka soolon opetteli vartissa. Orkkis siis Michael Oakley ja Turn Back Time.

Kuka sitä Sentencediä veti akustisesti? (Sori patalaiska, niin en jaksa alkaa selaan ketjua)

Näköjään tämä proggis ois tulossa toukokuun lopulla tänne Jyväskyläänkin, mutta päivän liian aikaisin, kun oon tietysti just ulkomailla tuolloin. Oisin muuten kyllä tullu mestoille.

Hyvän kuuloisia presettejä sillä on kyllä ollut noissa Neuralin plugareissa, joista jotain säätäny itellekin käyttöön.
Tarpeeton ittensä korjaus, mutta sotkin varmaan Charlie Robbinsiin..

Koitin viikolla vähän kuunnella Marshallia ja enemmän se mun kirjoissani tuommoisena sounditeknikkona loistaa kuin soittajana (tai improvelhona). Minusta esim. Matteo Mancuso uusista kitaristeista aivan toiselta planeetalta soittajana, mutta ei kiinnosta yhtään lähteä mihinkään nettipalstojen kuka fanittaa kovinta jätkää -kisoihin, että jos Marshall inspiroi jotakuta soittamaan, niin sehän on vaan hienoa.

Kuka sitä Sentencediä veti akustisesti? (Sori patalaiska, niin en jaksa alkaa selaan ketjua)

Näköjään tämä proggis ois tulossa toukokuun lopulla tänne Jyväskyläänkin, mutta päivän liian aikaisin, kun oon tietysti just ulkomailla tuolloin. Oisin muuten kyllä tullu mestoille.
Minähän sitä rämpyttelen. 31.5 Ilokivessä on myös 2 tribuuttibändiä sähköisenä, meteliä siis luvassa. Ettei nyt olis pelkkää mainostamista, laitetaanpas soittovideo myös. Ekassa säkeessä muistutetaan, että myös hiljaisuus on musiikkia. Älkää täyttäkö väkisin tahteja, varsinkaan jos ei ole mitään sanottavaa

Tämmöinen tuli taloon reilu viikko sitten :-o

IMG_8696.JPG

Piti se täysikokoinen ostaa, jotta pääsee itsekin koittamaan hieman paremmin kun tuo tytön käyttämä 3/4 viulu vähän pieni näille nakkisormille.

On kuin aikahyppy siihen kun sai ekan kerran kitaran syliin. Paitsi huomattavasti hankalampaa. Kahtellaan 10v päästä...

Joskus muinoin kokeilin kaverin luona eka kertaa viulua, vetelin sillä pikkukaljoissani antaumuksella ja vitsillä ääneen ajattelin että tällänenhan se pitää naapureiden iloksi hommata. Ihme kyllä eivät antaneet pitkään mun vedellä sillä niitä sulosointuja ja veivät soittimen käsistä pois.. kuulemma kitara on parempi soitin minulle. :rolleyes:

Vähä sama homma oman retro-haitarin kans, ei ollut oikein hitti kotona. Nykyään se haitari on mökillä ja se on hyvä porojen pois ajamiseen pihalta, eivät pidä yhtään sen äänestä. :D

Aiemmin taisi olla jotain plektraharjoituksia. Itse suosin ihan selkeää musiikkia niihin harjoituksiin, koska muuten voi alkaa tympääntyä nopeasti (ainakin minä).

Hyvä vaihtoehto on vedellä Can Cania. Tuossahan on vaikka kuinka monta vaihtoehtoa soitella, miltä kieliltä mitäkin säveliä ottaa. Samalla tulee otelautakättä
harjoiteltua. Esim. tuossa ekan rivin 4. tahti, kun siinä on kielen vaihto 7. nauhalta, voi joko barrena tai vaihtaa sormen. Kun yksi tapa menee hyvin, nostaa
tempoa. Kun kyllästyy, opettelee seuraavan tavan. Sitten vuorottelee eri tavoin, nostaa tempoa, uusi tapa, vuorottelee jne. Ja kun menee tylsäksi, heittelee
slidea ja legatoa kehiin. Aina noista perättäisistä samoista sävelistä voi toisen korvata oktaavia alempaa tai ylempää.

1713237206456.png

1713237303696.png

1713237422490.png

Jotkut kohdat näyttää että ei menis ihan synkassa mut todellisuus on se, että nauhoitan ja kuvasin ko kitara oli epävireessä vähä nii vedin sit osan uusiks mut jätin videopätkät samoiksi :D ..

Tämmöinen tuli taloon reilu viikko sitten :-o

IMG_8696.JPG

Piti se täysikokoinen ostaa, jotta pääsee itsekin koittamaan hieman paremmin kun tuo tytön käyttämä 3/4 viulu vähän pieni näille nakkisormille.

On kuin aikahyppy siihen kun sai ekan kerran kitaran syliin. Paitsi huomattavasti hankalampaa. Kahtellaan 10v päästä...
hitto mulla aina sillon tällön tulee mieleen että sähköviulu vois olla kiva, varsinkin kun alkaa googlailemaan ja törmää aina siihen nauhoitettuun 5 kieliseen :D Onneksi hintalappu sitten taas palauttaa maan pinnalle...

hitto mulla aina sillon tällön tulee mieleen että sähköviulu vois olla kiva, varsinkin kun alkaa googlailemaan ja törmää aina siihen nauhoitettuun 5 kieliseen :D Onneksi hintalappu sitten taas palauttaa maan pinnalle...

Tosta maksoin tilpehööreineen vähän reilu 200e. Uutena toi pelkkä soitin 600e ilman laukkua taikka jousta.

Ja aika onneton olo kyllä. Onhan pianot ja kitarat ihan helvetin helppoja viuluun verrattuna. Näin niinkuin ihan äänen muodostuksen kannalta. Aivoton vihanneskin saa pianosta ja kitarasta heti kivan äänen ensi yrittämältä. Mutta joo.. Katotaan parin vuoden päästä

Onhan pianot ja kitarat ihan helvetin helppoja viuluun verrattuna. Näin niinkuin ihan äänen muodostuksen kannalta
Jep, sama haitarin kans. Prkl ku pitää yhtäaikaa vispata palkeita ja painella molemmilla käsillä nappeja, jotka tuntuu ettei ne ei ole missään loogisessa järjestyksessä.. :D

Jep, sama haitarin kans. Prkl ku pitää yhtäaikaa vispata palkeita ja painella molemmilla käsillä nappeja, jotka tuntuu ettei ne ei ole missään loogisessa järjestyksessä.. :D

Voi olla. Ei itsellä kokemusta. Viulussa vielä se bonus että taitaa olla fyysisesti sen verran vaativa suoritus että helposti rikkoo itsensä. Onhan se tosi epäluonnollinen asento, joten väärin tehdessä voi isojakin ongelmia tulla.

Tosta maksoin tilpehööreineen vähän reilu 200e. Uutena toi pelkkä soitin 600e ilman laukkua taikka jousta.

Ja aika onneton olo kyllä. Onhan pianot ja kitarat ihan helvetin helppoja viuluun verrattuna. Näin niinkuin ihan äänen muodostuksen kannalta. Aivoton vihanneskin saa pianosta ja kitarasta heti kivan äänen ensi yrittämältä. Mutta joo.. Katotaan parin vuoden päästä

Olen tekemässä kaverille pianolla biisiä ja toiveena oli myös viulua. Sinäkö vedät vai mennäänkö vsti:llä? :D

Tuli bongattua itelle tommonen Les Paul Studio Bonamassa mnetistä. On kyllä hunajaisen kuulonen peli sustain just sitä mitä lespalta voi odottaa. En muuten kauheesti goldtopeista välitä mutta noilla mustilla osilla ja mustalla sivuilla ja pohjalla näyttää mielestäni komeelta. Perus studioon nähden tässä on parannuksena vielä burstbuckerit.

Liitteet

• 20240421_144118.jpg
    20240421_144118.jpg
    229,3 KB · Luettu: 102
Joo tässä kyllä toi kaksivärisyys tekee tästä paljon hienomman mielestäni kuin perus yksiväriset studiot. Tulee vähän se vaikutelma mikä kalliimmissa malleissa.

Perus studioon nähden tässä on parannuksena vielä burstbuckerit.
Kattelin, että oisko tuohon joku laittanu ihan luusatulankin, kun on samaa sävyä kuin noissa japsitokaissa.. mut joo, asiallisen näköinen peli ja vastaavia ei tuu ihan joka paikassa vastaan.

Ite jos nyt vielä lespaan sortuu, niin loimukansihan se ois melkein oltava, jos perinnetyyliin menis tai sitten näitä ohkaisemmalla bodyllä olevia, mahdollisesti 24 nauhaisia, joilla saattais pystyä soittaankin :D

Btw. nyt on taas se Neuralin -50% alennus päällänsä, notta olin väärässä joskus muistellessani, että ne ois vaan jouluna. Vois nyt lunastaa sen Morganin viimein itelleenkin, kun jäi maksamati trialin testauksen jälkeen.

Morgan taitaa kyllä lähtee itselläkin ostoon Neuralin alennuksesta. Tähän asti ollut Tone King kovassa ajossa.

Tässä kun nyt lespoja kehutaan niin reilu kuukausi sitten tuli hommattua Gibsonin LP tribute vähän käytettynä. Muuten kyllä ollut tyytyväinen, mutta kannen pinnoitus tuntuu olevan todellä herkkä kulutukselle. Tokihan sitä tiesi ettei tässä ole mitään paksua lakkakerrosta, mutta silti yllättävän monesta kohtaa paistaa vaalea vaahtera lävitse vaikka nätisti on vain soitellut kotona tietokoneen ääressä.

PXL_20240319_135951917.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
301 646
Jäsenet
82 006
Uusin jäsen
ulvilanbiggiesmalls

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom