Kissat, nuo universumin hallitsijat ja ihanat karvapallerot

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Rixwaattorille ajattelin vain mainita että eläinkaupasta kuivamuonat, niin ei tarvii sit alkaa jossain vaiheessa syöttää munuaislääkitystä jne.
Toki eläinkaupasta kuivamuonat. Olen suosinut jo monen monta vuotta Zooplussaa missä on kiittettävän laaja valikoima eri valmistajien kuiva & märkäruokia edulliseen hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
211
Haava oli korvan ulkopuolella. Mutta on nyt jo parantunut :)
Joo niin meinasin siis sitä että jos se kissa on sen itse raapinut verille sen korvan ulkopuolen kun sisäpuolta on kutittanut. Niillä kun ei ihan käpälänäppäryys riitä raaputtaan sisäpuolelta sitä korvaa, että jos jeesaa senverran että putsaa ihan itse, noinniinkun palvelijan ominaisuudessa :D

Toinen noista omista kissoista ihan tykkää kun sen korvia putsaa paperista tehdyllä puikulalla.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Hei. Osaako joku sanoa miksi toinen kissoistani haluaa pyöriskellä lumessa parvekkeella?o_O Toiselle moinen olisi kauhistus kun on oikein vilukissa, mutta nuorempi kisu tekee tuota. Hän on normaalistikin sellainen että pitää viileästä, kesät ovat vaikeita.

Lumessa siis menee heti toiselle kyljelle, ja sitten kiepsauttaa selän kautta toiselle. Tekeekö teillä kenelläkään kissat tuota? Koiriahan näkee usein tekevän innoissaan moista.:grumpy:


Asiasta ei kai olisi niin haittaa itsessään(?), mutta kun parvekkella on välillä lintujen kakkoja, kun parveke ei ole tällä hetkellä verkotettu (olen siis aina itse mukana kun käydään parvekkeella). Talven ja lumen tullessa, niitä kakkoja ei tahdo huomata joten vaikea pestä pois. Muulloinhan pesen joko pelkät kakit pois ja aika usein sitten Tolulla koko parvekkeen moppaamalla. En tiedä meneekö liiallisuuksiin mutta jotenkin ei vain houkuta päästää kissoja sellaisten pariin.

En pidä jo kissojen vuoksi ajatuksesta linnunkakasta kissan turkissa, mutta kun itselläni on vielä huono tapa pusuttella nuorempaa kissaa niskasta ja päälaelta :dead: (pitää siitä kovasti, oikein puskee päätä takaisin, wanhempi oikein ei). Turkki on tällä ihanan puhtaan tuoksuinen, kun ei tuoksu ei sitten miltään. :happy:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
211
Hei. Osaako joku sanoa miksi toinen kissoistani haluaa pyöriskellä lumessa parvekkeella?o_O Toiselle moinen olisi kauhistus kun on oikein vilukissa, mutta nuorempi kisu tekee tuota. Hän on normaalistikin sellainen että pitää viileästä, kesät ovat vaikeita.

Lumessa siis menee heti toiselle kyljelle, ja sitten kiepsauttaa selän kautta toiselle. Tekeekö teillä kenelläkään kissat tuota? Koiriahan näkee usein tekevän innoissaan moista.:grumpy:


Asiasta ei kai olisi niin haittaa itsessään(?), mutta kun parvekkella on välillä lintujen kakkoja, kun parveke ei ole tällä hetkellä verkotettu (olen siis aina itse mukana kun käydään parvekkeella). Talven ja lumen tullessa, niitä kakkoja ei tahdo huomata joten vaikea pestä pois. Muulloinhan pesen joko pelkät kakit pois ja aika usein sitten Tolulla koko parvekkeen moppaamalla. En tiedä meneekö liiallisuuksiin mutta jotenkin ei vain houkuta päästää kissoja sellaisten pariin.

En pidä jo kissojen vuoksi ajatuksesta linnunkakasta kissan turkissa, mutta kun itselläni on vielä huono tapa pusuttella nuorempaa kissaa niskasta ja päälaelta :dead: (pitää siitä kovasti, oikein puskee päätä takaisin, wanhempi oikein ei). Turkki on tällä ihanan puhtaan tuoksuinen, kun ei tuoksu ei sitten miltään. :happy:

Jos turkki on siisti ja kiiltävä ja nahka ei hilseile silittäessä vastakarvaan, niin kattisi on vain outo. Tykkäähän jotkut uimisesta ja laguaarissa vesihanan alla pelleilystä ja toiset juoksee karkuun kun kuulee veden lorinaa..
Kesällä kissan kuumuutta voi helpottaa furminaattorilla poistamalla sitä karvan alla olevaa alusvillaa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Hei, kiitos vastauksesta. Turkki on erinomaisessa kunnossa, eli pikkuinen vain on outo (ei ole uutta yhtään :D). Tällä misulla on sellainen hieno silkinpehmeä ja liukas turkki. Hänestä ei lähde karvaakaan juuri ollenkaan. On sellainen vaikutelma ettei juurikaan ole aluskarvaa.

Mutta hänet, kuten vanhempi kissakin, harjataan aika usein, varsinkin vanhempaa jolla furmiksella lähteekin melkoiset kasat aina, lopuksi kun vedän vielä karstaharjalla.

Edit. Täytyy tosiaan kiittää, että näiltä herroilta ei onneksi hirveästi jää karvoja sinne tänne. Siivotessa tietenkin tulee vastaan lähinnä vanhemman poitsun karvoja, mutta nuoremmasta ei tunnu lähtevän juuri mitään. Harvoin kukaan vieraskaan joutuu turvautumaan eteisessä varmuuden vuoksi oleviin karvanpoistorulliin :) Nimim. kiitollinen palvelija.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Pakottava halu laittaa muutama kuva tuoreesta perheenjäsenestä. Todella ihana kisu, joka tykkää kömpiä syliin ja nukkuukin öisin selän päällä jos vain pääsee samaan sänkyyn. Saunasta se on löytänyt myös jonkinlaisen lämpimän turvapaikan ylälauteelta, mikä on lämminvesivaraajan päällä. Eka kilon paketti erilaisia whiskasin märkäruokia, joka ostettiin, tuntuu kelpaavan mainiosti.

Ensin kun lähdettiin Herraa kuljettamaan kotiin luovutuksen yhteydessä, pieni hermoili hieman ja kakkasi kuljetuslaatikkoon. Auto rampilta ylös ja heitettiin paskainen alusta pakattuna peräkonttiin, onneksi matkaa ei ollut kuin kaksi tuntia. Kotiin tullessa ennen kuin päästettiin pentu ulos matkalaatikosta, laitettiin hyysikkä valmiiksi ja suoraan kannettiin poju sinne, oppi näin heti käymään pissalla oikeassa paikassa. Seuraavana päivänä ei uskaltanut kuitenkaan päästellä sitä kakkoshätää ja alettiin jo vähän itsekin ihmettelemään, epäiltiin vaan ruokavalion muutosta, kun hälle oli syötetty vähän mitä sattuu aikaisemmin. Seuraavana aamuna nukuin ja tämä tuli viereen naukumaan, joten ajattelin, että kaipaa vaan huomiota. Väänsi sitten paskat peitolle :D Kannoin niskasta hiekkalaatikolle ja tämän jälkeen Elmeri onkin osannut kakkia oikeaan paikkaan.

Todella iloista huomata, kuinka kisu rohkenee joka päivä uusiin suorituksiin. Tasapaino, koordinaatio ja rohkeus kasvaa ihan silmissä, vaikka tuntuu rötvivän sen 20 tuntia vuorokaudesta. Välillä saa kuitenkin paikat kyytiä kun Herra ottaa ravia ympäri kämppää.

Liikkuu niin pirun nopeaa, ettei kerkeä kunnollakuvata ilman salamaa.

Elmo-4.jpg DSC_8814.jpg Elmo-2.jpg Elmo-3.jpg

Ei näköjään pikkukuvat toimi enää muokkaamisen jälkeen, laitetaan spoilereihin. @Sampsa !1!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
16
Onko kukaan tilannut nyt ihan vastikään Zooplussalta, pitääkö todella paikkansa ettei lähetyksen vahvistusviestissä ole lähetysseurantatunnusta enää ollenkaan? Ihan älyttömän kiva nyt odotella isoa kissanhiekkasäkkiä, kun ennen on pystynyt sentään netistä kyttäämään minä päivänä sitä pitäisi olla kotona odottelemassa. Epäilemättä pakettikortinkin saapumisessa kestää se normaali pari-kolme päivää toimitusyrityksen jälkeen, vaikka itse asiamiesposti sijaitsee tuossa sadan metrin päässä ja lähetystunnuksella saisi noudettua. Hirveästi ylimääräistä vaivaa palkata joku kantamaan se puolestani/kanssani kotiin kun en tuommoista laatikkoa jaksa itse nostaa edes maasta ilmaan. DPD:n kanssa sentään sai aina tiedon toimitusajankohdasta ja sen pystyi erikseen sopimaan, mikäli ensimmäinen yritys meni pieleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
260
Onko kukaan tilannut nyt ihan vastikään Zooplussalta, pitääkö todella paikkansa ettei lähetyksen vahvistusviestissä ole lähetysseurantatunnusta enää ollenkaan? Ihan älyttömän kiva nyt odotella isoa kissanhiekkasäkkiä, kun ennen on pystynyt sentään netistä kyttäämään minä päivänä sitä pitäisi olla kotona odottelemassa. Epäilemättä pakettikortinkin saapumisessa kestää se normaali pari-kolme päivää toimitusyrityksen jälkeen, vaikka itse asiamiesposti sijaitsee tuossa sadan metrin päässä ja lähetystunnuksella saisi noudettua. Hirveästi ylimääräistä vaivaa palkata joku kantamaan se puolestani/kanssani kotiin kun en tuommoista laatikkoa jaksa itse nostaa edes maasta ilmaan. DPD:n kanssa sentään sai aina tiedon toimitusajankohdasta ja sen pystyi erikseen sopimaan, mikäli ensimmäinen yritys meni pieleen.
Ainakin, kun itse olen tilannut niin on aina ollut tuo lähetysnumero siinä viestissä missä on ilmoitettu, että paketti on lähetetty. Vai tarkoititko juuri sitä viestiä, ettei siinä nyt olisikaan? Viime perjantailta tuli ainakin itselle tuo viesti ja siinä oli seurantanumero, tilasin DHL:n toimituksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
16
Ainakin, kun itse olen tilannut niin on aina ollut tuo lähetysnumero siinä viestissä missä on ilmoitettu, että paketti on lähetetty. Vai tarkoititko juuri sitä viestiä, ettei siinä nyt olisikaan? Viime perjantailta tuli ainakin itselle tuo viesti ja siinä oli seurantanumero, tilasin DHL:n toimituksella.
Juuri näin, minun uusimmassa "tilauksesi on lähetetty" -viestissäni on siis täytynyt olla vain jokin virhe. Päiväys viime torstailta. Huh, ehdin jo kirota mielessäni jos tuo käytäntö olisi yleisestikin muuttunut...

Eli siinä, missä normaalisti on lukenut näin:
Paketti 1( 1) :sta on pakattu ja annettu toimituskumppanillemme DHL .
Lähetysnumeronne tähän pakettiin: XXXXXXXXXXXX

Lähetysnumerolla voitte seurata toimituksen kulkua DHL n verkkosivulla:

luki tällä kertaa näin:
Paketti 1( 1) :sta on pakattu ja annettu toimituskumppanillemme DHL .

Yksityiskohtaiset tiedot pakettien sisällöistä löydät alta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
111
DPD:n kanssa sentään sai aina tiedon toimitusajankohdasta ja sen pystyi erikseen sopimaan, mikäli ensimmäinen yritys meni pieleen.
Tästä syystä maksankin sen euron ylimääräistä DPD-toimituksesta. Posti yrittää kuitenkin toimittaa DHL:n pakettia keskellä päivää, jolloin en ole kotona. Vituttaa hakea sitä 30kg pakettia itse Postista. DPD:llä saa paketin aina varmasti kotiovelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
16
Tästä syystä maksankin sen euron ylimääräistä DPD-toimituksesta. Posti yrittää kuitenkin toimittaa DHL:n pakettia keskellä päivää, jolloin en ole kotona. Vituttaa hakea sitä 30kg pakettia itse Postista. DPD:llä saa paketin aina varmasti kotiovelle.
Monesti on maksettukin, mutta tällä kertaa tähtäsin siihen ettei toimitus ole sinä ainoana viikonpäivänä kun en ole kotona eli tiistaina. Löytyi tuo seurantanumerokin nyt "oma Zooplus" -sivun kautta, ja sen mukaan on yritetty toimittaa tiistaina. :facepalm: Olis vaan pitänyt odottaa viikonloppuun...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Tästä syystä maksankin sen euron ylimääräistä DPD-toimituksesta. Posti yrittää kuitenkin toimittaa DHL:n pakettia keskellä päivää, jolloin en ole kotona. Vituttaa hakea sitä 30kg pakettia itse Postista. DPD:llä saa paketin aina varmasti kotiovelle.
Muija tilasi vasta alkuviikosta myös ja otti DPD:n kuljetuksen pienestä lisämaksusta. Aikanaan kun DHL alkoi tekemään noita haamukäyntejä niin vaihdettiin. Nyt soittavat etuajassa ja sopivat toimitusajan. Tälläkin kertaa tulossa noin 100kg hiekkaa ja kuivanappuloita niin vituttaisihan se niitä itse kantaa Siwasta kotiin :D

Bonuksena juoluinen kuva viime vuodelta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Käyttikö kukaan poltettavia puupellettäjä hyyskissä?
Minkä kokoisia säkkejä? Niin isot pelletit ei jää varpaiden väliin?

Mietin vaan, että kun Zooplussasta tuli heikkotasoista puupellettiä niin ne oli jo valmiiksi sellaista pölyä ja nämä on niin pieniä, että tulevat varpaiden välissä mukanakin. Toki paakkuuntuvaa, mutta nähtävästi joutuu melkein kaikki vaihtamaan kuitenkin niin ihan sama.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
62
Onko kukaan opettanut kissaa vessanpöntölle? Leijonan luola USA - sarjassa sattui olemaan http://www.citikitty.com/ tuote ja aloin siitä kelailemaan josko opettaisi omat kissat kanssa. Pääsisi ainaisesta kissan vessojen putsauksesta eroon. Kokemuksia?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Joten jos joku tietää jonkun kohtelevan kissaa pahoin ja sillä on lapsia, niin ilmoitusta vaan lastensuojeluun etttä tällainen paska kiduttaa tai jopa raiskaa lapsiaan.
No aika pitkälle meneviä päätelmiä. Vaikka minullakin pistää eläimiä väärin kohtelevat todella vihaksi, niin en sentään lähtisi moista ilmoitusta lapsien kohtelusta tekemään, ellei siitä todella ole todisteita. On hyvä tietää, että lastensuojeluun ilmoittamista ei voi tehdä anonyymisti, eli joutuu antamaan omat tietonsa. Ilmoituksen kohde saa nämä tiedot myös. Tällä suojellaan tahallista kiusaamista ilman syytä, jollaisesta voi saada itse tuomion.

Sen sijaan eläinten huonosta kohtelusta, jonka siis tietää todeksi, voi ilmoittaa esim. Suomen eläinsuojeluyhdistyksen lomakkeella. Mutta kuten em. lomakekin sanoo: "Kiireellisissä tapauksissa älä jätä palautetta tätä kautta, vaan ota yhteyttä suoraan alueen eläinsuojeluneuvojaan tai oman kunnan eläinlääkäriin, terveystarkastajaan tai aivan akuuteissa tapauksissa poliisiin."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Onko kukaan opettanut kissaa vessanpöntölle? Leijonan luola USA - sarjassa sattui olemaan http://www.citikitty.com/ tuote ja aloin siitä kelailemaan josko opettaisi omat kissat kanssa. Pääsisi ainaisesta kissan vessojen putsauksesta eroon. Kokemuksia?
Satuin kattomaan tuon samaisen jakson, ihmettelin sitä vaan että näitä on ollut jo useampia vuosia tarjolla - että ei sinällään ole mikään uusi keksintö.

Esim tossa yks:
https://www.mustijamirri.fi/litter-kwitter-033329

Mutta joo, itse en vaan tykkää ajatuksesta. Pidetään vessat erillään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
10
Käyttikö kukaan poltettavia puupellettäjä hyyskissä?
Minkä kokoisia säkkejä? Niin isot pelletit ei jää varpaiden väliin?

Mietin vaan, että kun Zooplussasta tuli heikkotasoista puupellettiä niin ne oli jo valmiiksi sellaista pölyä ja nämä on niin pieniä, että tulevat varpaiden välissä mukanakin. Toki paakkuuntuvaa, mutta nähtävästi joutuu melkein kaikki vaihtamaan kuitenkin niin ihan sama.
Meillä käytössä Vapon 16kg puupellettisäkillinen kissojen vessassa. Koppivessan (luukullinen) edessä sellainen "kissanvessamatto", johon suuremmin kaikki irtopalikat jäävät, niitäkin siihen tulee varsin vähän. Asuintilan puolelle ilmaantuvat pääosin jos tuo nuorempi (4v) sitä päättää käyttää pelivälineenä. Sitä pikkumujua tulee jonnin verran varsinkin kissanvessan ympäristöön ja toisinaan jos vessasta tulee vauhtilähtö (kaveri avustaa vähän vaanimalla), saattaa sitä pellettimujua (kuivaa tavaraa) tulla muuallekin tassunpohjassa.

Vessan putsaus päivittäinen sen kissanvessaharjan kanssa, pötkylät pois ja suurinpiirtein kaikki muju (= virtsa) ja sitte mahdollisesti pellettien lisäys, mikä ei ole edes päivittäistä. Sellanen sopiva määrä, noin about vessanpohja peittoon, vähän voi olla reilumminkin niin ei joka päivä tarvitse lisätä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Meillä käytössä Vapon 16kg puupellettisäkillinen kissojen vessassa. Koppivessan (luukullinen) edessä sellainen "kissanvessamatto", johon suuremmin kaikki irtopalikat jäävät, niitäkin siihen tulee varsin vähän. Asuintilan puolelle ilmaantuvat pääosin jos tuo nuorempi (4v) sitä päättää käyttää pelivälineenä. Sitä pikkumujua tulee jonnin verran varsinkin kissanvessan ympäristöön ja toisinaan jos vessasta tulee vauhtilähtö (kaveri avustaa vähän vaanimalla), saattaa sitä pellettimujua (kuivaa tavaraa) tulla muuallekin tassunpohjassa.

Vessan putsaus päivittäinen sen kissanvessaharjan kanssa, pötkylät pois ja suurinpiirtein kaikki muju (= virtsa) ja sitte mahdollisesti pellettien lisäys, mikä ei ole edes päivittäistä. Sellanen sopiva määrä, noin about vessanpohja peittoon, vähän voi olla reilumminkin niin ei joka päivä tarvitse lisätä.
Kerran viikossa vaan tulee putsattua tai tarpeen mukaan, mutta tokihan hyyskä on iso. Meneekö se puupelletti herkästi pölyksi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
10
Kerran viikossa vaan tulee putsattua tai tarpeen mukaan, mutta tokihan hyyskä on iso. Meneekö se puupelletti herkästi pölyksi?
Enpä nyt voisi sanoa, että se pölyksi muuttuu.. Pelletti muovautuu pelkäksi sahajauhoksi kastuessaan (=kusta), mikä on heti tapahtuessaan hyvinkin kiinteä jauho, ei paakkuunnu kuitenkaan ja kuivuessaan sellasta isojakeista jauhoa mikä ei pölise.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
260
Meillä paakkuuntuvaa Ököplussaa josta lappaan päivittäin pökäleet ja paakut vessanpönttöön.

En tiedä paremmasta joten tällä ollaan menty pari vuotta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
260
No, riski on kyllä tiedostettu mutta ongelmia ei ole ollut.

Tuo ököplussa menee kyllä vedessä aivan muhjuksi joten en usko sen mitään tukkivan, ja jos tukkii niin omatpahan on jätevesijärjestelmäni minkä tarvittaessa pääsen rassaamaan umpisäiliölle asti..
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 205



Kissa ei kyllä malta jättää mua hetkeksikään rauhaan :D

Välillä haluaa tulla uloskin mukaan mutta odotas vaan ku päästään yli 100m päähän kotoa ni jo alkaa huutaminen ja sisälle pitäs päästä :D


Tälläkin hetkellä kissa makoilee sylissä ku koitan pelailla :p
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882



Kissa ei kyllä malta jättää mua hetkeksikään rauhaan :D

Välillä haluaa tulla uloskin mukaan mutta odotas vaan ku päästään yli 100m päähän kotoa ni jo alkaa huutaminen ja sisälle pitäs päästä :D


Tälläkin hetkellä kissa makoilee sylissä ku koitan pelailla :p
OT: Tex Willeriäkö lueskelet? Pitäs ettiä jostain niitä, oli suosikki sarjakuva pentuna
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
96
Meillä käytössä Vapon 16kg puupellettisäkillinen kissojen vessassa. Koppivessan (luukullinen) edessä sellainen "kissanvessamatto", johon suuremmin kaikki irtopalikat jäävät, niitäkin siihen tulee varsin vähän. Asuintilan puolelle ilmaantuvat pääosin jos tuo nuorempi (4v) sitä päättää käyttää pelivälineenä. Sitä pikkumujua tulee jonnin verran varsinkin kissanvessan ympäristöön ja toisinaan jos vessasta tulee vauhtilähtö (kaveri avustaa vähän vaanimalla), saattaa sitä pellettimujua (kuivaa tavaraa) tulla muuallekin tassunpohjassa.

Vessan putsaus päivittäinen sen kissanvessaharjan kanssa, pötkylät pois ja suurinpiirtein kaikki muju (= virtsa) ja sitte mahdollisesti pellettien lisäys, mikä ei ole edes päivittäistä. Sellanen sopiva määrä, noin about vessanpohja peittoon, vähän voi olla reilumminkin niin ei joka päivä tarvitse lisätä.
Meillä ollut käytössä tämä ByggMaxin pelletti joka on noin 8mm eli puolet pienempi kuin Vapon. Hintana ollut 4 säkkiä/20€:
https://www.byggmax.fi/lämmitys/polttopuut/pelletit-p4552

Käytössä tälläisessä pelletti wc:ssä (sama maksaa suomessa 130€):
https://degooisediersuper.nl/peewee-ecodome-bruin?search=peewee

Kissat on kyllä tykänneet. Tuossa hyvä puoli on se, että pelletit eivät mene heti "mujuksi" pissasta koska se valuu alempaan osaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
260
"Pätsähteleekö" tai sylkeekö teidän kissat?

Meidän kattia kun leikittää/härnää avoportaissa niin päästelee välillä innostuessaan "päts" ääniä jotka on siis osoitettu leikittäjälle ja yleensä ns. päin näköä.

Kissan naama on leikkisän veikeänä, hampaita ei näytä, eikä mikään estä sitä poistumasta tilanteesta. Seuraavaksi voi hyvinkin tulla kehräämään ja kiehnäämään jalkoihin.

Kuva liittyy
DSC_0168_resized_20161124_101903857.JPG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Onko kenenkään muun kissa suorastaan hulluna nappikuulokkeisiin? Meidän kissan pitäisi aina päästä nuoleskelemaan nappeja kun niitä käsittelee. Onko korvavaikussa jotain mistä kissa tykkää?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Itse luulen että kisut, ainakin omani, ovat kiinnostuneet niistä koska ne niin mukavasti heiluvat johtojen päissä, kuin heitä varten tehdyt lelut. Mutta kannattaa kenties opettaa heti ettei ole leluja, ettei kisulle tai kuulokkeille käy huonosti, jos esim. kuulokkeiden kumiosa lähtee irti ja joutuu kissan kurkkuun tms. Tai näin olen ainakin itse kisujen kanssa toiminut. Toinen kisuista olisi kyllä aina käpsää työntämässä mukaan kaapelisotkuun sen näköisenä, että nuo killuttimethan on selvästi meidän leluja. Onneksi en ole unohtanut niitä minnekään esille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
364
Onko kenenkään muun kissa suorastaan hulluna nappikuulokkeisiin? Meidän kissan pitäisi aina päästä nuoleskelemaan nappeja kun niitä käsittelee. Onko korvavaikussa jotain mistä kissa tykkää?
Kaverin kissa haluaa aina haistella korvia. Ollaan kanssa sitä ihmetelty miksi, mutta kai se jotenkin liittyy vaikkuun. Ei ole mitään sairauksiakaan ollut päällä tai tulossa niin ei ole mikään ennustajakissa :D Hetken haisteltuaan on tyytyväinen taas.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
makeita kuvia on. Kissat, voi kunpa ei olisi allerginen.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 205
Kaverin kissa haluaa aina haistella korvia. Ollaan kanssa sitä ihmetelty miksi, mutta kai se jotenkin liittyy vaikkuun. Ei ole mitään sairauksiakaan ollut päällä tai tulossa niin ei ole mikään ennustajakissa :D Hetken haisteltuaan on tyytyväinen taas.
Oma kissa tahtoo kans pari sekunttia nuuskia korvia ku tulee yöllä viereen nukkumaan :D

 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
231
Meidän toinen neiti teki mielenosoitukseksi paskat suoraan silmieni edessä, katsoi vielä suoraan minua päin. Lienee jonkunlainen mielipiteen ilmaisu. Vessa on siisti, mutta pesin sen nyt vielä kunnolla ja vaihdoin hiekat. Kävi tämän jälkeen pisulla ihan kiltisti.

Joko nyt vessa ei kelvannut, tai sitten murjotti että joutui olemaan poikkeuksellisesti melkein 12 tuntia ilman ihmiskontaktia. Näitä veikkaisin.

On ollut ajatuksissa vessan vaihtaminen noin muutenkin niin onko mielipiteitä kissavessoista mistä kulku ylhäältä? Vessa on meillä olkkarissa, kun ei vain ole muita sopivia paikkoja vessalle. Mitä vähemmän hiekkaa kulkeutuisi olisi se hyvä.

Nyt meillä on tämä käytössä: http://www.zooplus.fi/shop/kissat/hoitotarvikkeet/kannelliset/design/319175 joka on sopivan kokoinen isoille Norskeille.

Nyt Zooplussaan on tullut enemmän vaihtoehtoja noista mitkä on ylhäältä päin toimivia, ennen oli vain Modko ModCat josta kommentteja lukemalla selvisi, että on kooltaan sopiva jollekkin 3 kiloiselle pikkukatille.

Mietin Petmate top entry kissanvessaa koonsa puolesta, mutta on aavistuksen ruma. Onko ideoita vastaavasta? Tai tästäkin, mahtuuko katti pyörähtämään ympäri haluttaessa?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Oman, tietenkin rajallisen, kokemuksen mukaan kissa ei tee mielenosoituksena kakkoja väärään paikkaan, vaan kyse on jostain muusta.

Ne kerrat yli 30 vuoden aikana kissani on tehnyt muualle kuin astiaan, syy on ollut kissaa vaivaavasta sairaudesta. Toki syitä lienee muitakin, esim. astian sijainti yms, mutta mielenosoituksena kakkiva kissa taitaa olla vain meidän ihmisten usein kissoja ihmimillistävä luulo. Mielestäni kissa välttää astian ulkopuolelle tekemistä viimeiseen asti.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
231
Jostain muusta voi olla. Viimeksi kun näin kävi vessa oli likainen ja katti yritti tästä kovin kertoa mutta en ymmärtänyt ennenkuin oli myöhäistä.

Nyt ei suuremmin yrittänyt kertoa mitään. Täytyy seurailla, mutta tosiaan vessan vaihto on noin muutenkin ajankohtaista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
63
Meidän toinen neiti teki mielenosoitukseksi paskat suoraan silmieni edessä, katsoi vielä suoraan minua päin. Lienee jonkunlainen mielipiteen ilmaisu. Vessa on siisti, mutta pesin sen nyt vielä kunnolla ja vaihdoin hiekat. Kävi tämän jälkeen pisulla ihan kiltisti.

Joko nyt vessa ei kelvannut, tai sitten murjotti että joutui olemaan poikkeuksellisesti melkein 12 tuntia ilman ihmiskontaktia. Näitä veikkaisin.

On ollut ajatuksissa vessan vaihtaminen noin muutenkin niin onko mielipiteitä kissavessoista mistä kulku ylhäältä? Vessa on meillä olkkarissa, kun ei vain ole muita sopivia paikkoja vessalle. Mitä vähemmän hiekkaa kulkeutuisi olisi se hyvä.

Nyt meillä on tämä käytössä: http://www.zooplus.fi/shop/kissat/hoitotarvikkeet/kannelliset/design/319175 joka on sopivan kokoinen isoille Norskeille.

Nyt Zooplussaan on tullut enemmän vaihtoehtoja noista mitkä on ylhäältä päin toimivia, ennen oli vain Modko ModCat josta kommentteja lukemalla selvisi, että on kooltaan sopiva jollekkin 3 kiloiselle pikkukatille.

Mietin Petmate top entry kissanvessaa koonsa puolesta, mutta on aavistuksen ruma. Onko ideoita vastaavasta? Tai tästäkin, mahtuuko katti pyörähtämään ympäri haluttaessa?
Meillä on ollut tuo modkat käytössä noin 3 vuotta ja on ollut loistava kapistus. Kattikin tuntuu arvostan eikä ole tullut "vahinkoja" muualle sen aikana. Katilla painoa reilu 5kg, eli ei ihan pienimmästä päästä. Vaihdettiin kyllä samaan aikaan pelleteistä zooplussan hiekkaan, niin silläkin on toki voinut olla jotain vaikutusta...
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
231
Meillä on ollut tuo modkat käytössä noin 3 vuotta ja on ollut loistava kapistus. Kattikin tuntuu arvostan eikä ole tullut "vahinkoja" muualle sen aikana. Katilla painoa reilu 5kg, eli ei ihan pienimmästä päästä. Vaihdettiin kyllä samaan aikaan pelleteistä zooplussan hiekkaan, niin silläkin on toki voinut olla jotain vaikutusta...
Meidän isompi on noin 5,5 kg ja toinen sitten 5kg luokkaa. Riittäisiköhän se...on vähän hintava vaan ostettavaksi testiä varten.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
45
Oman, tietenkin rajallisen, kokemuksen mukaan kissa ei tee mielenosoituksena kakkoja väärään paikkaan, vaan kyse on jostain muusta.

Ne kerrat yli 30 vuoden aikana kissani on tehnyt muualle kuin astiaan, syy on ollut kissaa vaivaavasta sairaudesta. Toki syitä lienee muitakin, esim. astian sijainti yms, mutta mielenosoituksena kakkiva kissa taitaa olla vain meidän ihmisten usein kissoja ihmimillistävä luulo. Mielestäni kissa välttää astian ulkopuolelle tekemistä viimeiseen asti.
Reilut 20 vuotta sitten kun asuin vielä kotona, saimme veljeltäni kaksi kissan pentua, kun ei raukoilla muuta paikkaa ollut. Kotiutuivat oikein hyvin ja oppivat sisä siisteiksi. Eivät siis olleet tehneet enää tarpeitaan muualle kuin hiekkalaatikkoon. Kun veljeni tuli tämän jälkeen käymään ensimmäistä kertaa kissat tuotuaan (aikaa oli kulunut useampi kuukausi), kävi toinen kateista vääntämässä paskat hänen kenkäänsä. Kissa oli terve ja laatikko juuri putsattu, joten vaikea tuota on mielestäni selittää muulla kuin mielenosoituksella. Samainen herra osoitti mieltänsä myös, jos joku perheestä oli kauemmin pois kotoa.

Tämä samainen herra oli muutenkin omapäinen tapaus. Myöhempinä vuosinaan jos mokillä ollessa kuuli, että joku puhui kotiin lähtemisestä, painuin aina johonkin piiloon. Ei saanut edes ruualla houkuteltua(ei tullut normaaliin aikaan syömään vaan vasta myöhään illalla) vaan piti aina käydä fyysisesti etsimässä ja ottamassa kiinni. Kissat ja koirat ovat fiksumpia olioita kuin monet meistä uskoo.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Kyllä minä eläimiä pidän monella tapaa viisaina, mutta mielenosoittamiseen en usko. Mutta suodaan se minulle, samoin kun minä suon, että kukin uskoo mihin haluaa. Mutta koska näiden rakkaiden karvakorvien hyvinvointi on itselle etusijalla, halusin vain tuoda esille myös mahdollisuuden että kissalla on jokin hätänä. Asiaan kannattaa kiinnittää huomiota jos kissan käyttäytyminen muuttuu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
18
Olen harkitsemassa löytöeläinkissan adoptiota. Itsellä on ollut perheessä kissoja joskus, mutta tästä on sen verran aikaa ja itse en ollut tuolloin pääasiallisessa hoitovastuussa niin ei ole asiat ihan tuoreessa muistissa tai tiedossa. Ajattelinkin kysäistä, olenkohan unohtanut jotain todella oleellista tästä alustavasta hankintalistasta:

-Asuntoon muutamia säilytysratkaisuja joilla saadaan pesuaineet yms. myrkyt ja vaaralliset asiat kissan ulottumattomiin
-Hiekkalaatikko ja hiekkaa
-Ruoka-astiat ja ruokaa
-Leluja ja virikkeitä
-Raapimis/kiipeämispuu
-Kantokoppa
-Harja ja kynsileikkurit
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
231
Kävin ostamassa tuollaisen ylhäältä sisään mentävän kissanvessan. Jotenkin yksinkertaisena ajattelin, että tuo vähentäisi hiekan kulkeutumista, mutta nehän ponkasevat tuolta astiasta suoraan sohvalle, niin eipä se suuremmin vähennä hiekan määrää. Lentää vain laajemmalle alueelle.

Kävi hassusti tuossa viikko sitten, en huomannut että kissa karkasi rappuun. Vasta seuraavana aamuna 07 toinen kissa päätti kertoa meille muille, missä ystävä on ja saatiin karkuri takaisin kotiin. Ei ole karkuri katti ulko-ovea lähelläkään sen jälkeen käynyt. Oli kyllä nolo kokemus itselleni, miten muka en tajunnut että yksi kissa uupui.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 917
Viestejä
4 206 462
Jäsenet
70 996
Uusin jäsen
yoinks

Hinta.fi

Ylös Bottom