Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toki eläinkaupasta kuivamuonat. Olen suosinut jo monen monta vuotta Zooplussaa missä on kiittettävän laaja valikoima eri valmistajien kuiva & märkäruokia edulliseen hintaan.Rixwaattorille ajattelin vain mainita että eläinkaupasta kuivamuonat, niin ei tarvii sit alkaa jossain vaiheessa syöttää munuaislääkitystä jne.
Haava oli korvan ulkopuolella. Mutta on nyt jo parantunut
Jos turkki on siisti ja kiiltävä ja nahka ei hilseile silittäessä vastakarvaan, niin kattisi on vain outo. Tykkäähän jotkut uimisesta ja laguaarissa vesihanan alla pelleilystä ja toiset juoksee karkuun kun kuulee veden lorinaa..Hei. Osaako joku sanoa miksi toinen kissoistani haluaa pyöriskellä lumessa parvekkeella? Toiselle moinen olisi kauhistus kun on oikein vilukissa, mutta nuorempi kisu tekee tuota. Hän on normaalistikin sellainen että pitää viileästä, kesät ovat vaikeita.
Lumessa siis menee heti toiselle kyljelle, ja sitten kiepsauttaa selän kautta toiselle. Tekeekö teillä kenelläkään kissat tuota? Koiriahan näkee usein tekevän innoissaan moista.
Asiasta ei kai olisi niin haittaa itsessään(?), mutta kun parvekkella on välillä lintujen kakkoja, kun parveke ei ole tällä hetkellä verkotettu (olen siis aina itse mukana kun käydään parvekkeella). Talven ja lumen tullessa, niitä kakkoja ei tahdo huomata joten vaikea pestä pois. Muulloinhan pesen joko pelkät kakit pois ja aika usein sitten Tolulla koko parvekkeen moppaamalla. En tiedä meneekö liiallisuuksiin mutta jotenkin ei vain houkuta päästää kissoja sellaisten pariin.
En pidä jo kissojen vuoksi ajatuksesta linnunkakasta kissan turkissa, mutta kun itselläni on vielä huono tapa pusuttella nuorempaa kissaa niskasta ja päälaelta (pitää siitä kovasti, oikein puskee päätä takaisin, wanhempi oikein ei). Turkki on tällä ihanan puhtaan tuoksuinen, kun ei tuoksu ei sitten miltään.
Onko kukaan tilannut nyt ihan vastikään Zooplussalta, pitääkö todella paikkansa ettei lähetyksen vahvistusviestissä ole lähetysseurantatunnusta enää ollenkaan? Ihan älyttömän kiva nyt odotella isoa kissanhiekkasäkkiä, kun ennen on pystynyt sentään netistä kyttäämään minä päivänä sitä pitäisi olla kotona odottelemassa. Epäilemättä pakettikortinkin saapumisessa kestää se normaali pari-kolme päivää toimitusyrityksen jälkeen, vaikka itse asiamiesposti sijaitsee tuossa sadan metrin päässä ja lähetystunnuksella saisi noudettua. Hirveästi ylimääräistä vaivaa palkata joku kantamaan se puolestani/kanssani kotiin kun en tuommoista laatikkoa jaksa itse nostaa edes maasta ilmaan. DPD:n kanssa sentään sai aina tiedon toimitusajankohdasta ja sen pystyi erikseen sopimaan, mikäli ensimmäinen yritys meni pieleen.
Ainakin, kun itse olen tilannut niin on aina ollut tuo lähetysnumero siinä viestissä missä on ilmoitettu, että paketti on lähetetty. Vai tarkoititko juuri sitä viestiä, ettei siinä nyt olisikaan? Viime perjantailta tuli ainakin itselle tuo viesti ja siinä oli seurantanumero, tilasin DHL:n toimituksella.
Tästä syystä maksankin sen euron ylimääräistä DPD-toimituksesta. Posti yrittää kuitenkin toimittaa DHL:n pakettia keskellä päivää, jolloin en ole kotona. Vituttaa hakea sitä 30kg pakettia itse Postista. DPD:llä saa paketin aina varmasti kotiovelle.DPD:n kanssa sentään sai aina tiedon toimitusajankohdasta ja sen pystyi erikseen sopimaan, mikäli ensimmäinen yritys meni pieleen.
Monesti on maksettukin, mutta tällä kertaa tähtäsin siihen ettei toimitus ole sinä ainoana viikonpäivänä kun en ole kotona eli tiistaina. Löytyi tuo seurantanumerokin nyt "oma Zooplus" -sivun kautta, ja sen mukaan on yritetty toimittaa tiistaina. Olis vaan pitänyt odottaa viikonloppuun...Tästä syystä maksankin sen euron ylimääräistä DPD-toimituksesta. Posti yrittää kuitenkin toimittaa DHL:n pakettia keskellä päivää, jolloin en ole kotona. Vituttaa hakea sitä 30kg pakettia itse Postista. DPD:llä saa paketin aina varmasti kotiovelle.
Tästä syystä maksankin sen euron ylimääräistä DPD-toimituksesta. Posti yrittää kuitenkin toimittaa DHL:n pakettia keskellä päivää, jolloin en ole kotona. Vituttaa hakea sitä 30kg pakettia itse Postista. DPD:llä saa paketin aina varmasti kotiovelle.
No aika pitkälle meneviä päätelmiä. Vaikka minullakin pistää eläimiä väärin kohtelevat todella vihaksi, niin en sentään lähtisi moista ilmoitusta lapsien kohtelusta tekemään, ellei siitä todella ole todisteita. On hyvä tietää, että lastensuojeluun ilmoittamista ei voi tehdä anonyymisti, eli joutuu antamaan omat tietonsa. Ilmoituksen kohde saa nämä tiedot myös. Tällä suojellaan tahallista kiusaamista ilman syytä, jollaisesta voi saada itse tuomion.Joten jos joku tietää jonkun kohtelevan kissaa pahoin ja sillä on lapsia, niin ilmoitusta vaan lastensuojeluun etttä tällainen paska kiduttaa tai jopa raiskaa lapsiaan.
Onko kukaan opettanut kissaa vessanpöntölle? Leijonan luola USA - sarjassa sattui olemaan http://www.citikitty.com/ tuote ja aloin siitä kelailemaan josko opettaisi omat kissat kanssa. Pääsisi ainaisesta kissan vessojen putsauksesta eroon. Kokemuksia?
Käyttikö kukaan poltettavia puupellettäjä hyyskissä?
Minkä kokoisia säkkejä? Niin isot pelletit ei jää varpaiden väliin?
Mietin vaan, että kun Zooplussasta tuli heikkotasoista puupellettiä niin ne oli jo valmiiksi sellaista pölyä ja nämä on niin pieniä, että tulevat varpaiden välissä mukanakin. Toki paakkuuntuvaa, mutta nähtävästi joutuu melkein kaikki vaihtamaan kuitenkin niin ihan sama.
Meillä käytössä Vapon 16kg puupellettisäkillinen kissojen vessassa. Koppivessan (luukullinen) edessä sellainen "kissanvessamatto", johon suuremmin kaikki irtopalikat jäävät, niitäkin siihen tulee varsin vähän. Asuintilan puolelle ilmaantuvat pääosin jos tuo nuorempi (4v) sitä päättää käyttää pelivälineenä. Sitä pikkumujua tulee jonnin verran varsinkin kissanvessan ympäristöön ja toisinaan jos vessasta tulee vauhtilähtö (kaveri avustaa vähän vaanimalla), saattaa sitä pellettimujua (kuivaa tavaraa) tulla muuallekin tassunpohjassa.
Vessan putsaus päivittäinen sen kissanvessaharjan kanssa, pötkylät pois ja suurinpiirtein kaikki muju (= virtsa) ja sitte mahdollisesti pellettien lisäys, mikä ei ole edes päivittäistä. Sellanen sopiva määrä, noin about vessanpohja peittoon, vähän voi olla reilumminkin niin ei joka päivä tarvitse lisätä.
Kerran viikossa vaan tulee putsattua tai tarpeen mukaan, mutta tokihan hyyskä on iso. Meneekö se puupelletti herkästi pölyksi?
En suosittele. T: Paha viemäritukospaakut vessanpönttöön.
Kissa ei kyllä malta jättää mua hetkeksikään rauhaan
Välillä haluaa tulla uloskin mukaan mutta odotas vaan ku päästään yli 100m päähän kotoa ni jo alkaa huutaminen ja sisälle pitäs päästä
Tälläkin hetkellä kissa makoilee sylissä ku koitan pelailla
Sitäpä juuri. Vanhoja kronikoita innostuin lukemaan jälleen kerranOT: Tex Willeriäkö lueskelet? Pitäs ettiä jostain niitä, oli suosikki sarjakuva pentuna
Meillä käytössä Vapon 16kg puupellettisäkillinen kissojen vessassa. Koppivessan (luukullinen) edessä sellainen "kissanvessamatto", johon suuremmin kaikki irtopalikat jäävät, niitäkin siihen tulee varsin vähän. Asuintilan puolelle ilmaantuvat pääosin jos tuo nuorempi (4v) sitä päättää käyttää pelivälineenä. Sitä pikkumujua tulee jonnin verran varsinkin kissanvessan ympäristöön ja toisinaan jos vessasta tulee vauhtilähtö (kaveri avustaa vähän vaanimalla), saattaa sitä pellettimujua (kuivaa tavaraa) tulla muuallekin tassunpohjassa.
Vessan putsaus päivittäinen sen kissanvessaharjan kanssa, pötkylät pois ja suurinpiirtein kaikki muju (= virtsa) ja sitte mahdollisesti pellettien lisäys, mikä ei ole edes päivittäistä. Sellanen sopiva määrä, noin about vessanpohja peittoon, vähän voi olla reilumminkin niin ei joka päivä tarvitse lisätä.
Ja vakiokalustoon kuuluu meilläkin(oli isokorvainen tyttöpentu sijoitus pentuessa meillä) Itämainen pitkäkarva.Täältä löytyy myös pari itämaista pitkäkarvaa
Kaverin kissa haluaa aina haistella korvia. Ollaan kanssa sitä ihmetelty miksi, mutta kai se jotenkin liittyy vaikkuun. Ei ole mitään sairauksiakaan ollut päällä tai tulossa niin ei ole mikään ennustajakissa Hetken haisteltuaan on tyytyväinen taas.Onko kenenkään muun kissa suorastaan hulluna nappikuulokkeisiin? Meidän kissan pitäisi aina päästä nuoleskelemaan nappeja kun niitä käsittelee. Onko korvavaikussa jotain mistä kissa tykkää?
Oma kissa tahtoo kans pari sekunttia nuuskia korvia ku tulee yöllä viereen nukkumaanKaverin kissa haluaa aina haistella korvia. Ollaan kanssa sitä ihmetelty miksi, mutta kai se jotenkin liittyy vaikkuun. Ei ole mitään sairauksiakaan ollut päällä tai tulossa niin ei ole mikään ennustajakissa Hetken haisteltuaan on tyytyväinen taas.
Meidän toinen neiti teki mielenosoitukseksi paskat suoraan silmieni edessä, katsoi vielä suoraan minua päin. Lienee jonkunlainen mielipiteen ilmaisu. Vessa on siisti, mutta pesin sen nyt vielä kunnolla ja vaihdoin hiekat. Kävi tämän jälkeen pisulla ihan kiltisti.
Joko nyt vessa ei kelvannut, tai sitten murjotti että joutui olemaan poikkeuksellisesti melkein 12 tuntia ilman ihmiskontaktia. Näitä veikkaisin.
On ollut ajatuksissa vessan vaihtaminen noin muutenkin niin onko mielipiteitä kissavessoista mistä kulku ylhäältä? Vessa on meillä olkkarissa, kun ei vain ole muita sopivia paikkoja vessalle. Mitä vähemmän hiekkaa kulkeutuisi olisi se hyvä.
Nyt meillä on tämä käytössä: http://www.zooplus.fi/shop/kissat/hoitotarvikkeet/kannelliset/design/319175 joka on sopivan kokoinen isoille Norskeille.
Nyt Zooplussaan on tullut enemmän vaihtoehtoja noista mitkä on ylhäältä päin toimivia, ennen oli vain Modko ModCat josta kommentteja lukemalla selvisi, että on kooltaan sopiva jollekkin 3 kiloiselle pikkukatille.
Mietin Petmate top entry kissanvessaa koonsa puolesta, mutta on aavistuksen ruma. Onko ideoita vastaavasta? Tai tästäkin, mahtuuko katti pyörähtämään ympäri haluttaessa?
Meillä on ollut tuo modkat käytössä noin 3 vuotta ja on ollut loistava kapistus. Kattikin tuntuu arvostan eikä ole tullut "vahinkoja" muualle sen aikana. Katilla painoa reilu 5kg, eli ei ihan pienimmästä päästä. Vaihdettiin kyllä samaan aikaan pelleteistä zooplussan hiekkaan, niin silläkin on toki voinut olla jotain vaikutusta...
Oman, tietenkin rajallisen, kokemuksen mukaan kissa ei tee mielenosoituksena kakkoja väärään paikkaan, vaan kyse on jostain muusta.
Ne kerrat yli 30 vuoden aikana kissani on tehnyt muualle kuin astiaan, syy on ollut kissaa vaivaavasta sairaudesta. Toki syitä lienee muitakin, esim. astian sijainti yms, mutta mielenosoituksena kakkiva kissa taitaa olla vain meidän ihmisten usein kissoja ihmimillistävä luulo. Mielestäni kissa välttää astian ulkopuolelle tekemistä viimeiseen asti.