Kissat, nuo universumin hallitsijat ja ihanat karvapallerot

Itse olen sitä minttu bentoniittia ostanut, löyhkääviä hiekkoja varomme
-ja juu: sitä silicaakin: auton kosteudenpoistoon ;-)

Jos haluaa syyllisyydentunteitaan kehittää, niin tuo savi, se pölyää joillain hiekoilla vähän, joillain paljon, ja voin kuvitella mikä savipölykeuhko kissoja uhkaa kun sitä hengittelevät 10 vuotta...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli 10kk ikäinen narttu pentu tänne. Jännä ainakin tuo silmien ympärysten väritys 🙂

On huippu aktiivinen kissa, mutta ei nyt vielä näytä sitä puolta. Vaakku 11kk voi olla ihan kiva kaveri sitten myöhemmin, kun Mystikki vähän tottuu ensin ihan uuteen paikkaan.
IMG_20260424_162133~4.jpg


Vaakku kävi makoilemassa saunan lattialla kanssa.
Screenshot_2026-04-24-23-01-39-062_com.google.android.apps.photos~2.jpg
 
Otin vuoden ikäisen Vaakun eilen maaseudulle mukaan. Siellä oli vapaastiulkoileva lähes saman näköinen naapurin kissa. Vaakku oikealla ja näyttää olevan häntä aavistuksen pörröllään ja selkä myös.
Screenshot_2026-05-18-05-33-41-266_com.google.android.apps.photos~2.jpg

Screenshot_2026-05-18-06-45-10-892_com.google.android.apps.photos~2.jpg


Tuo vaakku vaan pääsi irti valjaista, kun valjaiden toinen lukko jostain syystä aukesi. Kissa oli 4h 30min hukassa, kun se karkasi vanhaan navettaan piiloon. Siinä loppuvaiheessa huhuilin Vaakkua ja jostain kuului naukumista. Navetassahan on ne melko syvät urat lattiassa. Ne on peitetty laudoilla, niin sieltä se Vaakku ilmestyi näkyviin. En saanut ihan kiinni, vaan karkasi samaan piiloon uudelleen. Muutaman minuutin päästä se kumminkin ilmestyi takaisin ja sain kiinni. Ensin kissa kyllä kävi pihalla pissillä ja sitten vasta "antautui".

Kaksi kertaa näin sen väärän naapurin kissan keskellä peltoja, mutta puhelimella kiikaroin, niin eri näkoinen ja sillä oli panta kaulassa. Aika samaa kokoa kyllä kissat.
Screenshot_2026-05-18-06-38-30-847_com.google.android.apps.photos.jpg


Muut kaksi kissaa
Screenshot_2026-05-18-06-39-46-562_com.google.android.apps.photos~2.jpg
 
"Tuotako menin syömään? Yäks!"
IMG_20260520_100635.jpg
Meillä menee välillä niin et "lapset" tekee nälkäkuolemaa kupin vieressä ja sit ku saavat ruokaa ni: "Hyi, emmä tota ainakaan syö, ei oo nälkä".. kissat :love:

E: ja sit vieläpä niin tänään merkki X on parasta ikinä, momsmoms.. ja huomenna jos annat samaa ni tuo hyi, ei mulla ollukkaa nälkä..
 
Joo, ja toinen kissa syö tuota, ja toisella tassu värähtää inhosta.
Meillä tällä somalilla usein kolme pussia auki, kun "en mä kahta kertaa samaa peräsin!"
Ja toinen, abessiinialainen mussuttaa raakaa kanaa tai possua, se sentään neljä päivää putkeen samaa, kunnes vaihdetaan siihen toiseen....
 
Avokki varasi tänään 18v kissavanhukselle viimeisen matkan 12.6. Tulee kotiin lääkäri tekemään tuon operaation, niin ei tarvitse toisen kärsiä yhtään enempää. Lonkat kissalla niin huonossa kunnossa takapäässä ja kun ei viitsi lääkkeitä syöttää tai toista enempää kiusata, niin siksi näin.
On kyllä ollut itku herkässä tänään, koska on niin mahtava kissa luonteeltaan. Mutta parempi olla toisen ilman kipuja.
 
Avokki varasi tänään 18v kissavanhukselle viimeisen matkan 12.6. Tulee kotiin lääkäri tekemään tuon operaation, niin ei tarvitse toisen kärsiä yhtään enempää. Lonkat kissalla niin huonossa kunnossa takapäässä ja kun ei viitsi lääkkeitä syöttää tai toista enempää kiusata, niin siksi näin.
On kyllä ollut itku herkässä tänään, koska on niin mahtava kissa luonteeltaan. Mutta parempi olla toisen ilman kipuja.
Meillä oli samanlainen tapaus oman kissavanhuksen kanssa viime syksynä. Olisi täyttänyt joulukuussa 20 vuotta, mutta lonkat olivat hänelläkin liian huonossa kunnossa. Tuo eläinlääkärin kotikäynti kyllä kuulostaa hyvältä, on varmasti mukavampi hoitaa asia kotona tutussa ympäristössä. Pitää itsekin tutustua tuohon mahdollisuuteen jos tulevaisuudessa tulee samanlainen tilanne. Voimia ja jaksamista sinne!
 
Meillä oli samanlainen tapaus oman kissavanhuksen kanssa viime syksynä. Olisi täyttänyt joulukuussa 20 vuotta, mutta lonkat olivat hänelläkin liian huonossa kunnossa. Tuo eläinlääkärin kotikäynti kyllä kuulostaa hyvältä, on varmasti mukavampi hoitaa asia kotona tutussa ympäristössä. Pitää itsekin tutustua tuohon mahdollisuuteen jos tulevaisuudessa tulee samanlainen tilanne. Voimia ja jaksamista sinne!
Se kotikäynti on kyllä paras. Meilläkin oli just toi sama homma viime vuonna, eläinlääkäri tuli kotiin ja kissa sai nukkua rauhassa omalla paikallaan. Ei tarvinnu stressata autossa tai odotushuoneessa. Tosi raskas päätös, mutta helpottaa ku tietää ettei tarvinnu kärsiä.
 
Avokki varasi tänään 18v kissavanhukselle viimeisen matkan 12.6. Tulee kotiin lääkäri tekemään tuon operaation, niin ei tarvitse toisen kärsiä yhtään enempää. Lonkat kissalla niin huonossa kunnossa takapäässä ja kun ei viitsi lääkkeitä syöttää tai toista enempää kiusata, niin siksi näin.
On kyllä ollut itku herkässä tänään, koska on niin mahtava kissa luonteeltaan. Mutta parempi olla toisen ilman kipuja.
Eilen oli tuo päivä kun kissa lopetettiin. Tässä on nyt tullut pari päivää itkettyä kun ikävä on niin kova. Tuhkat haettiin tänään päivällä ja sovin entisen appiukon kanssa jo sirottelun mereen sille osoitetulle paikalle. En tiedä, tuntuu raskaalta. :(
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 311
Viestejä
5 247 036
Jäsenet
83 483
Uusin jäsen
UwU_LoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom