Kissat, nuo universumin hallitsijat ja ihanat karvapallerot

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
689
Loistavia kuvia tässä ketjussa taas. :)

Oma kisse suoriutui taas vahvasti tänään, herättämällä koko porukan aamuyöllä aivan sanoinkuvaamattomaan innostuneeseen meteliin. Motivaationa tähän oli sitten ensilumisade, joka sai neidin aivan haltioihinsa jostain aluksi käsittämättömästä syystä, vaikka aikaisempina vuosina lumi ei ole pahemmin kiinnostanut eikä edes se ensilumikaan. Laskisikohan tuo että lumi tulee jotenkin väärään aikaan ja on siitä ihan liekeissään? En tiedä, mutta innoissaan on vieläkin ja kaikki on niin hienoa että ruokakin pitää syödä kiireellä että pääsee lunta ihmettelemään, vaikka normaalisti on sellainen hitaasti maisteleva kulinaristi. Ei näistä voi tietää. :D
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Yöpuulle pikkuhiljaa ruvetaan kisun kanssa :love:



Kaikkien näitten vuosien jälkeen kisu tulee edelleen viereen nukkumaan vaikka tietää että hyörin ja pyörin pitkänkin aikaa sängyssä ennen nukahtamista :D :)
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Kaikkien näitten vuosien jälkeen kisu tulee edelleen viereen nukkumaan vaikka tietää että hyörin ja pyörin pitkänkin aikaa sängyssä ennen nukahtamista :D :)
Näin on täälläkin. :) Tosin minä taas oppinut nukkumaan aika varoen. Se ei aina ole hyvä juttu.

Joka ilta vanhempi kissa kömpii viereen. Tällä pojalla on aina helposti kylmä, nuoremmalla toisinpäin, ja painautuu aina minuun kiinni.:joy: On joskus hieman hankalaa, mutta eipä ole sydäntä toista siirrellä. Sitä paitsi hän on kaikesta aina niin tyytyväisen oloinen, että sydän sulaa joka kerta.:love: On todella ihmisrakas. Kaikki ovesta tulevat ihmiset ovat mukavia. On pidetty varmaan aika hyvin entisessä paikassa maaseudulla, mutta on ilmeisesti hylätty, kun on ongelmat takajaloissa huomattu (takajaloista polvet lumpsuivat pois paikaltaan, on meidän hoidossa sitten molemmat takajalat kiristyksellä leikkauksessa korjattu).

Jos tulee otettua joskus päikkärit, niin vanha herra on viimeistään kymmenen minuutin päästä vieressä.:happy:

Alla pari kuvaa wanhasta herrasta. Ikää ollee jo 12 vuotta.

Ei ihan suoranaista vieressä nukkumisesta kuvaa löytynyt (tai löytyi, mutta ne oli muuten vähän rumia kun näkyy meitä palvelijoita).


Tässä ollaan niin komeita. Tihrutaan lintusia, luomuruokaa ;) Vitsi vitsi! :D En päästä kissoja ikinä ulos itsekseen, ainoastaan valjaissa, mutta tiedossa on tämän entisen navettakissan napanneen ties mitä kiinni. Minä vaalin kaikkien eläinten elämää, niin paljon kuin se lihansyöjäkissan kanssa on mahdollista. Kisujen ruoasta ei voi ajatella kuten ihmisten (toivottavasti tuleva vegaaniomistaja).

Edit. 12.1.18, kuvat olivat kadonneet, linkit korjattu.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Olisikos kellään vinkkiä millä tuon meidän neidin haavan voisi suojata? Tuo t-paita ei kestänyt edes ekaa yötä päällä.
Nyt neidillä on yllä sukkahousuviritelmä, etutassuille reiät ja reilusti mittaa eteenpäin, mutta se valahtaa jatkuvasti puoliksi pois haavan päältä ja kisse oli yöllä tai nyt aamupäivällä raapinut haavan taas auki :(
Ainut mitä itse keksin oli korville reiät ja vetää sukkikset korvienkin yli, mutta se tuskin niin vilkkailla korvilla pysyisi paikallaan ja voisi olla myös perin epämukava paikallaollessaan.
Satelliitti-kauluri ei tule kyseeseen haavan sijainnin vuoksi

ps. olen kateellinen teille joiden kisset tulee viereen nukkumaan, täällä tullaan vain max 10 minuutiksi rinnan päälle purisemaan ja sitten lähtee yleensä syömään, joskus harvoin nukkuu jalkopäädyssä (tyyliin kerran pari vuoteen) ja muutaman kerran ihan parhailla paikoilla - kunhan orjia ei ole sängyssä. Pentuna viimeksi nukkui öitä oikeasti viekussa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Olisikos kellään vinkkiä millä tuon meidän neidin haavan voisi suojata? Tuo t-paita ei kestänyt edes ekaa yötä päällä.
Nyt neidillä on yllä sukkahousuviritelmä, etutassuille reiät ja reilusti mittaa eteenpäin, mutta se valahtaa jatkuvasti puoliksi pois haavan päältä ja kisse oli yöllä tai nyt aamupäivällä raapinut haavan taas auki :(
Ainut mitä itse keksin oli korville reiät ja vetää sukkikset korvienkin yli, mutta se tuskin niin vilkkailla korvilla pysyisi paikallaan ja voisi olla myös perin epämukava paikallaollessaan.
Satelliitti-kauluri ei tule kyseeseen haavan sijainnin vuoksi

ps. olen kateellinen teille joiden kisset tulee viereen nukkumaan, täällä tullaan vain max 10 minuutiksi rinnan päälle purisemaan ja sitten lähtee yleensä syömään, joskus harvoin nukkuu jalkopäädyssä (tyyliin kerran pari vuoteen) ja muutaman kerran ihan parhailla paikoilla - kunhan orjia ei ole sängyssä. Pentuna viimeksi nukkui öitä oikeasti viekussa
Itse olen käyttänyt eläinlääkärin ohjeesta pientä määrää abilaria (pihkasalva) kissan haavoihin tms. eivät tykkää sen mausta tai hajusta niin jättävät haavaan omaan rauhaansa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Itse olen käyttänyt eläinlääkärin ohjeesta pientä määrää abilaria (pihkasalva) kissan haavoihin tms. eivät tykkää sen mausta tai hajusta niin jättävät haavaan omaan rauhaansa.
Myös raapimisen suhteen? Tuo haava on paikassa mihin ei kieli yllä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Myös raapimisen suhteen? Tuo haava on paikassa mihin ei kieli yllä
Omalla kissalla ollut selässä ja hännässä haavoja mihin tuota tullut siveltyä ja ovat ihan rauhassa antaneet parantua :) Tuokin varmasti toki kissa kohtaista. Kyllä se varmasti välillisesti auttaa kun tassuaankin suullaan pesevät eikä varmaan maku miellytä :)
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Tulee herkästi orpo olo jos nukkuu omassa sängyssä ja kissa ei tuu viereen köllöttelemään :D

Äkkiseltään ei tuu mieleen mitään millä sais kissan viereen nukkumaan. Kait se on yksilöllinen juttu? :confused:
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Itse olen käyttänyt eläinlääkärin ohjeesta pientä määrää abilaria (pihkasalva) kissan haavoihin tms. eivät tykkää sen mausta tai hajusta niin jättävät haavaan omaan rauhaansa.
Ja itse salvahan auttaa vielä haavojen paranemista, oikein hyvä tuote. Olen itse käyttänyt vaikean haavan hoidossa. En olisi arvannut että voi kissoillekin käyttää, hieno vinkki (toivottavasti sellaista ei kissojen kanssa tule).

Kovasti tsemppiä @Kaotik kissan kanssa. Toivottavasti Abilarista olisi apua. Ehdottomasti kokeilisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Haluan sitten painottaa ettei mitään hirveetä määrää laiteta sitä voidetta koska pienikin määrä on paljon kokoon nähden :) itse olen sitä sormen päällä töpötellyt kevyesti
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Joo, ei sitä laiteta ihmisten hoidossakaan paljoa. :)
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Myös raapimisen suhteen? Tuo haava on paikassa mihin ei kieli yllä
En halua udella, mutta omalla tavalla huolissaan, niin mitä Kisselle kuuluu? Toivottavasti parempaa!

Kai kokeilit sitä pihkasalvaa. Se on oikeasti aivan mahtava tuote. Itsellä oli leikkauksen jälkeen haava, minkä kanssa oli todellisia ongelmia, niin Meilahden sairaalassa on lienee Suomen paras haavahoitaja (ei yksin minun mielipide, vaan häntä tarvitaan jatkuvasti ympäri sairaalaa konsultoimassa ja hoitamassa vaikeita infektoituneita haavoja, kouluttaa muita, pitää luentoja, revitään koko ajan joka paikkaan) ja on silti maailman mukavin hoitohenkilökuntaan kuuluva ihminen, niin huh..., siis asiaan, niin haavaani hoidettiin hyvällä menestyksellä myös Abilarilla. Aivan mahtava tuote.

Nimim. paljon leikelty, ja joka kerta ollut ongelmia haavan umpeutumisen kanssa, ja aina lopulta saatu kiinni. Tiinalle terkut tästä!!
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
En halua udella, mutta omalla tavalla huolissaan, niin mitä Kisselle kuuluu? Toivottavasti parempaa!

Kai kokeilit sitä pihkasalvaa. Se on oikeasti aivan mahtava tuote. Itsellä oli leikkauksen jälkeen haava, minkä kanssa oli todellisia ongelmia, niin Meilahden sairaalassa on lienee Suomen paras haavahoitaja (ei yksin minun mielipide, vaan häntä tarvitaan jatkuvasti ympäri sairaalaa konsultoimassa ja hoitamassa vaikeita infektoituneita haavoja, kouluttaa muita, pitää luentoja, revitään koko ajan joka paikkaan) ja on silti maailman mukavin hoitohenkilökuntaan kuuluva ihminen, niin huh..., siis asiaan, niin haavaani hoidettiin hyvällä menestyksellä myös Abilarilla. Aivan mahtava tuote.

Nimim. paljon leikelty, ja joka kerta ollut ongelmia haavan umpeutumisen kanssa, ja aina lopulta saatu kiinni. Tiinalle terkut tästä!!
Haava näyttäisi olevan paranemaan päin, ei ole raavittu enää uudestaan auki vaikken Abilaria olekaan laittanut. Päätin olla ottamatta Abilaria, koska en halua tunkea kahta salvaa samaan aikaan, tuohonhan tuli siis eläinlääkäriltä resepti hoitavaan rasvaan (Isaderm vet)
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Joo, selvä juttu kun on määrätty jotain muuta. On vaan pyörinyt tuon avauspostauksen kuva välillä mielessä niin oli pakko tiedustella tilannetta.

Oikein mukava kuulla että haava on paranemaan päin.:) Kyllähän näitä vaivoja itse kestää, mutta on erityisen ikävää jos kissakaveri on kipeä. Tsemppiä sinne teille!!:tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kissa möykkäsi oven takana yöllä niin pitkään, että siltä lähti karvaakin irti käsittelyssä. Hirveästi sitä ei kannata juoksuttaa, että ei kuse alleen ja vähän kusikin, mutta olisi sen arvoista. Toivottavasti uudelleenkoulutus meni perille. Jostain syystä se kaipaa toisinaan nimenomaan yöllä ihmisen huomiota. Lievemmissä tapauksissa herättelen sitä, kun olen hereillä, että on tarpeeksi väsynyt yöllä. Nyt sitä vaan ei näy missään ja piiloilee.
Toinen kissa ei vastaavaa tee ja vaikuttaa älykkäältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Kissa möykkäsi oven takana yöllä niin pitkään, että siltä lähti karvaakin irti käsittelyssä. Hirveästi sitä ei kannata juoksuttaa, että ei kuse alleen ja vähän kusikin, mutta olisi sen arvoista. Toivottavasti uudelleenkoulutus meni perille. Jostain syystä se kaipaa toisinaan nimenomaan yöllä ihmisen huomiota. Lievemmissä tapauksissa herättelen sitä, kun olen hereillä, että on tarpeeksi väsynyt yöllä. Nyt sitä vaan ei näy missään ja piiloilee.
Toinen kissa ei vastaavaa tee ja vaikuttaa älykkäältä.
Käsittelyssä? Juoksuttaa? Mikä uudelleen koulutus? o_O

Ei jotenkin aukea tuo viesti kokonaisuudessaan. Kissa möykkäsi ja juoksi joo.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Emäntä alkanut kärttää kissaa nyt oikein tosissaan ja mun pitäis kuulemma vielä osallistua sen kustannuksiin/hoitamiseen. Ei kyllä pätkääkään kiinnostais. Roduksi on kaavaillut ragdollia kun on kuulemma "koiramainen" käytökseltään.

Oma kokemus on kahden eri exän kanssa maatiaiskissoista, joiden hoito jäi myös yllättäen meikäläisen vastuulle ja sitten kun ei mua kiinnostanut niin alkoi kusi haisemaan kun ei kukaan tyhjännyt koppia. Nykyinen emäntä toki on aika paljon vastuullisempi tapaus muutenkin kuin nuo exät, joten sinänsä ei ehkä ihan vertailukelpoinen.

Noh pääseehän siitä eroon sitten kun alkaa kusi haisemaan. Vituttais vaan ehkä kertaluokkaa enempi vielä tonnin kissaa piikille kuin maatiaista...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Emäntä alkanut kärttää kissaa nyt oikein tosissaan ja mun pitäis kuulemma vielä osallistua sen kustannuksiin/hoitamiseen. Ei kyllä pätkääkään kiinnostais. Roduksi on kaavaillut ragdollia kun on kuulemma "koiramainen" käytökseltään.

Oma kokemus on kahden eri exän kanssa maatiaiskissoista, joiden hoito jäi myös yllättäen meikäläisen vastuulle ja sitten kun ei mua kiinnostanut niin alkoi kusi haisemaan kun ei kukaan tyhjännyt koppia. Nykyinen emäntä toki on aika paljon vastuullisempi tapaus muutenkin kuin nuo exät, joten sinänsä ei ehkä ihan vertailukelpoinen.

Noh pääseehän siitä eroon sitten kun alkaa kusi haisemaan. Vituttais vaan ehkä kertaluokkaa enempi vielä tonnin kissaa piikille kuin maatiaista...
Jos ei kiinnosta, niin sitten tuskin kannattaa lähteä leikkiin mukaan. :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Täytyy kyllä sanoa että ihan turhaan sitä rotua alkaa katsomaan kun kaikki kissat ovat täysin yksilöitä. Ei sitä koskaan tiedä kuka käyttäytyy koiramaisesti ja kuka ei, lotolla saatat saada vain täyden kusipään :D Itsellä kolme maatiaista joista yksi noutaa, yksi pelkää varjoaan ja kolmas vain löntystää edes takas satunnaisesti kehräten.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Jos ei kiinnosta, niin sitten tuskin kannattaa lähteä leikkiin mukaan. :think:
No näinpä, mutta minkäs teet jos toinen on jo käytännössä päättänyt kissan hommata? Eroakaan ei viitsisi ottaa ja alkaa muksun huoltajuudesta tappelemaan kissan takia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Täytyy kyllä sanoa että ihan turhaan sitä rotua alkaa katsomaan kun kaikki kissat ovat täysin yksilöitä. Ei sitä koskaan tiedä kuka käyttäytyy koiramaisesti ja kuka ei, lotolla saatat saada vain täyden kusipään :D Itsellä kolme maatiaista joista yksi noutaa, yksi pelkää varjoaan ja kolmas vain löntystää edes takas satunnaisesti kehräten.
Kyllähän noilla eri rotuisilla kissoilla on "rodunomaisia" piirteitä, mutta kyllä se yksilöllisyys näkyy silti. Meillä toinen alkaa miukumaukumaan, kun sen ottaa syliin ja taas toisinaan se tulee itse hakemaan sitä huomiota. Sama catti harvemmin tulee kerjäämällä kerjäämään ruokaa. Harmaa yksilö taas sano sanaakaan, kun ottaa syliin. Saattaa vain katsella maailmaa ja vähä sanoa välillä jotain. Tämä catti taas vinkuu ruokaa lähes jatkuvasti :D

No näinpä, mutta minkäs teet jos toinen on jo käytännössä päättänyt kissan hommata? Eroakaan ei viitsisi ottaa ja alkaa muksun huoltajuudesta tappelemaan kissan takia...
Mitä olen ymmärtänyt niin ragdollit on aika flekuja ihan jo nimensä perusteella. Tuo rotu olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta päädyttiin Scottish Straight catteihin. Päivääkään en ole katunut tätä päätöstä, vaikka olinkin "koiraihminen" pienestä pitäen.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Mutta kissojen pissanhajuun ei rodut tai roduttomuus vaikuta. Siihen vaikuttaa se että jotkut eivät viitsi satsata kissaan edes sen verran että leikkauttaisivat sen. Leikatun kissan pissa menettää aika tehokkaasti hajunsa. Ja käyttäytyminen muuttuu lempeämmäksi, kun kissalla on itselläänkin paha olla. Ei mulla muuta.

Edit. Ja totta perhanassa se astia alkaa haista, jos ei hoideta astiaa tms. Ei missään nimessä kissaa tuollaiseen perheeseen. Hankkikaa se koira vaikka mieluummin (niitähän ei-kissaihmiset yleensä arvostavat edes vähän), niin ei tarvitse kissaa "vahingossa" potkaista pellolle tai "unohtaa" ulos tai viedä löytöeläintaloon. Se kissa on tunteva ja elävä eläin herranjumala! Ei mikään laite, sisustuselementti, lelu tms. josta voi luopua tuosta vain. Vttu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Mutta kissojen pissanhajuun ei rodut tai roduttomuus vaikuta. Siihen vaikuttaa se että jotkut eivät viitsi satsata kissaan edes sen verran että leikkauttaisivat sen. Leikatun kissan pissa menettää aika tehokkaasti hajunsa. Ja käyttäytyminen muuttuu lempeämmäksi, kun kissalla on itselläänkin paha olla. Ei mulla muuta.

Edit. Ja totta perhanassa se astia alkaa haista, jos ei hoideta astiaa tms. Ei missään nimessä kissaa tuollaiseen perheeseen. Hankkikaa se koira vaikka mieluummin (niitähän ei-kissaihmiset yleensä arvostavat edes vähän), niin ei tarvitse kissaa "vahingossa" potkaista pellolle tai "unohtaa" ulos tai viedä löytöeläintaloon. Se kissa on tunteva ja elävä eläin herranjumala! Ei mikään laite, sisustuselementti, lelu tms. josta voi luopua tuosta vain. Vttu
Kyllä sitten tuoksuu ainakin leikkaamattoman naaraan pissa, kun kiima on pahimmillaan. Se pissa on peräti sellaista kiteistä.

Jotkut ei leikkaa noita sen takia, kun tekevät noilla rotukissoilla pentuja ja sitten ei voi käyttää kiimannestolääkkeitä ihan liian pitkään. Tossa eräs sukulainen halusi lainata kissaa uusien pentujen takia niin, kun niistä alkuastutuksista ei näyttänyt tulevan mitään ja kissa vaan kiimoissa karjuu sekä kuseksii niin tämä typerys oikein soittaa, että "Tämä kissa on hullu ja se pitäisi lopettaa!"

Sitten, kun niitä pentuja tuleekin vain yksi niin tappiota tuli tai osa kuolee kohtuun. Rotukissat on niin herkkiä. Eräskin pentu kuoli emonsa maitoon. Muistaakseni vuorokauden aikana se pentu ei olisi saanut juoda sitä maitoa ja siihen oli varauduttu, mutta jotenkin se sai sen suojan pois. Viimeisimmistä pennuista meinasi kaksi pentua kuolla, kun emo ei tajunnut sitä suojapussia repiä auki niin kuin niiden kuuluu tehdä. Nähtävästi noita pentuja pystyy elvyttämään ja ei niistä kehareitakaan tullut. Synnytyskin voi alkaa kello kolmelta yöllä ja silloin pitää olla jatkuvasti läsnä, jos se pitää viedä eläinlääkäriin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ai niin sainkin nukuttua rauhassa. Vieläkin se kissa näyttää ahdistuneelta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3
Meiltä löytyy kaksi kissaa, 11-vuotias maatiaiskolli ja puolivuotias rescuetyttö. Vähän jännitti että miten tämä kolli oppii olemaan toisen kissan kanssa, kun oli ollut melkein koko ikänsä yksin, mutta onneksi pahempia yhteenottoja ei ole tullut. Vanhempi vielä sähähtelee villille pennulle, mutta saattavat nukkua jo samalla sängyllä ihan rauhassa.

Kuvaa pennusta, tosin nykyään alkaa olla jo vähän aikuisemman kissan piirteitä :)

 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Oijoijoi <3 Aivan suloinen nenu ja koko nassu. :love:

Ja kiitos kun olet ottanut Kisusta rescuetytön!! :)
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
43
Meillä kanssa kissalla korvan takana rupi (kuten jollain kirjoittajalla yllä), jota kissa raapii. Leikkasin saksilla suurimman osan pois, kun oli sellainen roikkuvaa-mallia. Nyt leikkauksen jälkeen antanut olla rauhassa, paitsi tänä yönä on näköjään taas repinyt auki. Karvoja ei ole ruven ympärillä ollenkaan jäljellä. Tämä katti muutti meille vähän samaan tapaan, kuin (jälleen kerran, kuten jollain kirjoittajalla yllä). Eli tuli sisään pari vuotta sitten. Käveli saunaan, sinne jäi makaamaan. Omistajat selvitetty, mutta olivat dumpanneet kisun vanhemmilleen (oman) raskauden alettua, koska pelkäsivät allergiaa (sic!). No ei se siellä viihtynyt. Sanoivat, että pitäkää, "ei kiinnosta" Itse koimme, että juuri kuolleen koiramme henki ohjasi uuden perheenjäsenen. Joka on kaikenlisäksi saman värinen, kuin koiramme oli :) Näin tuli koiraihmisistä palvelijoita, koska yhtäkään yötä ei olla nukutta tämän jälkeen heräämättä. Yöeläin herättää aina kahdesti yössä, ulos ja sisään. Välillä vituttaa, mutta on toi niin hauska tapaus, ja mulkku :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Eihän nuo vaan raatele kangassohvia ja pahimmillaan lirauttele niihin?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
364
Ei meilläkään sohvia tai tuoleja juurikaan raavita eikä kuseksita niihin. Raapimispuun ja astiat osaavat etsiä. Saattaa tietenkin ikä olla osasyy siihen, ettei enää jaksa hillua niin paljon.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Täällä neiti kyllä raapii sohvaa, ihan sama onko nahkaa, tekonahkaa vai kangasta. Jostain syystä kiipeilypuun raapimispinnat eivät ole innostaneet pitkään aikaan kuin korkeintaan satunnaisesti, ehkä sohvan raapiminen loppuisi jos hankkisi uusia raapimispaikkoja, mutta toisaalta se ei ole ajankohtaista ennen uutta sohvaa, siihen saakka saa raapia rauhassa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Täällä neiti kyllä raapii sohvaa, ihan sama onko nahkaa, tekonahkaa vai kangasta. Jostain syystä kiipeilypuun raapimispinnat eivät ole innostaneet pitkään aikaan kuin korkeintaan satunnaisesti, ehkä sohvan raapiminen loppuisi jos hankkisi uusia raapimispaikkoja, mutta toisaalta se ei ole ajankohtaista ennen uutta sohvaa, siihen saakka saa raapia rauhassa
Tottuu sitten raapimaan sohvaa ja ei ole väliä vaikka ostaisi uuden ;)
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Hamassa muinaisuudessa kouluaikoina yhdellä koulukaverilla oli ihan sekopää kissa. Komea kuin mikä, sellainen tasainen melkein sinisenharmaa turkki. Katti vain yritti tappaa kaikki muut kissat jotka näki. Ja kerran se koulukaveri tuli sitten kouluun aika happamana näköisenä. Oli pitänyt syntikkaa ikkunan vieressä ja kun siinä ei mitään ikkunalautaa ollut, niin katti oli katsellut ikkunasta ulos sen syntikan päällä istuen. Kaveri oli sitten siirtänyt sen syntikan muualle ja kun ikkunasta ei päässyt enää ulos katselemaan, niin katti suuttui. Oli mennyt ja kussut sen syntikan sisälle. Kaveri manasi, että jälleenmyyntiarvo meni, kun ketään ei kiinnosta kissankuselta haiseva syntikka. Eikä sen syntikka muistaakseni ollut edes mikään halpa malli.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
182
MJay: Palvelijan paikka on lattialla.

Itselläni käy vain kaksi lainakissaa silloin tällöin --> entistä kahden istuttavaa sohvaa ei raavittu koskaan. Sain mutsilta paremman sohvan ja kummatkin käsinojat saivat käsittelyn... Ovatko kissat muotitietoisia vai vittumaisia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Onko edes sellasta kissaa olemassakaan, mikä ei raapisi sohvaa.
Kumpikaan ei meidän kolmea nahkasohvaa ole raapinut. Entistä kangassohvaa kyllä.
Raapimapuita on sekä mattoja, joihin raastavat kynsiään. Sitten, kun menee leikkaamaan kynsiä niin sitten oikein kunnolla raapivat.

Toinen kiimapöllyssä kyllä kusi sohvaan, mutta onneksi nahkaiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
MJay: Palvelijan paikka on lattialla.

Itselläni käy vain kaksi lainakissaa silloin tällöin --> entistä kahden istuttavaa sohvaa ei raavittu koskaan. Sain mutsilta paremman sohvan ja kummatkin käsinojat saivat käsittelyn... Ovatko kissat muotitietoisia vai vittumaisia?
Itse asiassa kuva on otettu viereiseltä sohvalta sohvapöydän päältä puhelimella, mutta hyvin hämää kyllä :D Meillä ei kumpikaan kissoista sohviin koske, raapimistelineilleen antavat kyllä kunnolla kyytiä päivittäin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Tottuu sitten raapimaan sohvaa ja ei ole väliä vaikka ostaisi uuden ;)
Tuntuu valkkaavan aina uusimman kohteen, kiipeilypuu lopetti edellisen sohvan raavinnan, kunnes rymsteerasin kämpän uuteen järjestykseen jolloin sohvasta tuli taas ykkönen (kiipeilypuu pysyi vanhalla paikalla). Sohvan vaihdon aikana vanha sohva, vaikka oli vielä kämpässä, ei kiinnostanut vaan kynnet tekivät tuttavuutta vain uuteen
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 030
Viestejä
4 189 509
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom