Tassu & Massi, tiedostavat valtaisan asemansa yhteiskunnan hierarkiassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin on täälläkin. Tosin minä taas oppinut nukkumaan aika varoen. Se ei aina ole hyvä juttu.Kaikkien näitten vuosien jälkeen kisu tulee edelleen viereen nukkumaan vaikka tietää että hyörin ja pyörin pitkänkin aikaa sängyssä ennen nukahtamista
Itse olen käyttänyt eläinlääkärin ohjeesta pientä määrää abilaria (pihkasalva) kissan haavoihin tms. eivät tykkää sen mausta tai hajusta niin jättävät haavaan omaan rauhaansa.Olisikos kellään vinkkiä millä tuon meidän neidin haavan voisi suojata? Tuo t-paita ei kestänyt edes ekaa yötä päällä.
Nyt neidillä on yllä sukkahousuviritelmä, etutassuille reiät ja reilusti mittaa eteenpäin, mutta se valahtaa jatkuvasti puoliksi pois haavan päältä ja kisse oli yöllä tai nyt aamupäivällä raapinut haavan taas auki
Ainut mitä itse keksin oli korville reiät ja vetää sukkikset korvienkin yli, mutta se tuskin niin vilkkailla korvilla pysyisi paikallaan ja voisi olla myös perin epämukava paikallaollessaan.
Satelliitti-kauluri ei tule kyseeseen haavan sijainnin vuoksi
ps. olen kateellinen teille joiden kisset tulee viereen nukkumaan, täällä tullaan vain max 10 minuutiksi rinnan päälle purisemaan ja sitten lähtee yleensä syömään, joskus harvoin nukkuu jalkopäädyssä (tyyliin kerran pari vuoteen) ja muutaman kerran ihan parhailla paikoilla - kunhan orjia ei ole sängyssä. Pentuna viimeksi nukkui öitä oikeasti viekussa
Myös raapimisen suhteen? Tuo haava on paikassa mihin ei kieli ylläItse olen käyttänyt eläinlääkärin ohjeesta pientä määrää abilaria (pihkasalva) kissan haavoihin tms. eivät tykkää sen mausta tai hajusta niin jättävät haavaan omaan rauhaansa.
Omalla kissalla ollut selässä ja hännässä haavoja mihin tuota tullut siveltyä ja ovat ihan rauhassa antaneet parantua Tuokin varmasti toki kissa kohtaista. Kyllä se varmasti välillisesti auttaa kun tassuaankin suullaan pesevät eikä varmaan maku miellytäMyös raapimisen suhteen? Tuo haava on paikassa mihin ei kieli yllä
Ja itse salvahan auttaa vielä haavojen paranemista, oikein hyvä tuote. Olen itse käyttänyt vaikean haavan hoidossa. En olisi arvannut että voi kissoillekin käyttää, hieno vinkki (toivottavasti sellaista ei kissojen kanssa tule).Itse olen käyttänyt eläinlääkärin ohjeesta pientä määrää abilaria (pihkasalva) kissan haavoihin tms. eivät tykkää sen mausta tai hajusta niin jättävät haavaan omaan rauhaansa.
En halua udella, mutta omalla tavalla huolissaan, niin mitä Kisselle kuuluu? Toivottavasti parempaa!Myös raapimisen suhteen? Tuo haava on paikassa mihin ei kieli yllä
Haava näyttäisi olevan paranemaan päin, ei ole raavittu enää uudestaan auki vaikken Abilaria olekaan laittanut. Päätin olla ottamatta Abilaria, koska en halua tunkea kahta salvaa samaan aikaan, tuohonhan tuli siis eläinlääkäriltä resepti hoitavaan rasvaan (Isaderm vet)En halua udella, mutta omalla tavalla huolissaan, niin mitä Kisselle kuuluu? Toivottavasti parempaa!
Kai kokeilit sitä pihkasalvaa. Se on oikeasti aivan mahtava tuote. Itsellä oli leikkauksen jälkeen haava, minkä kanssa oli todellisia ongelmia, niin Meilahden sairaalassa on lienee Suomen paras haavahoitaja (ei yksin minun mielipide, vaan häntä tarvitaan jatkuvasti ympäri sairaalaa konsultoimassa ja hoitamassa vaikeita infektoituneita haavoja, kouluttaa muita, pitää luentoja, revitään koko ajan joka paikkaan) ja on silti maailman mukavin hoitohenkilökuntaan kuuluva ihminen, niin huh..., siis asiaan, niin haavaani hoidettiin hyvällä menestyksellä myös Abilarilla. Aivan mahtava tuote.
Nimim. paljon leikelty, ja joka kerta ollut ongelmia haavan umpeutumisen kanssa, ja aina lopulta saatu kiinni. Tiinalle terkut tästä!!
Käsittelyssä? Juoksuttaa? Mikä uudelleen koulutus?Kissa möykkäsi oven takana yöllä niin pitkään, että siltä lähti karvaakin irti käsittelyssä. Hirveästi sitä ei kannata juoksuttaa, että ei kuse alleen ja vähän kusikin, mutta olisi sen arvoista. Toivottavasti uudelleenkoulutus meni perille. Jostain syystä se kaipaa toisinaan nimenomaan yöllä ihmisen huomiota. Lievemmissä tapauksissa herättelen sitä, kun olen hereillä, että on tarpeeksi väsynyt yöllä. Nyt sitä vaan ei näy missään ja piiloilee.
Toinen kissa ei vastaavaa tee ja vaikuttaa älykkäältä.
Jos ei kiinnosta, niin sitten tuskin kannattaa lähteä leikkiin mukaan.Emäntä alkanut kärttää kissaa nyt oikein tosissaan ja mun pitäis kuulemma vielä osallistua sen kustannuksiin/hoitamiseen. Ei kyllä pätkääkään kiinnostais. Roduksi on kaavaillut ragdollia kun on kuulemma "koiramainen" käytökseltään.
Oma kokemus on kahden eri exän kanssa maatiaiskissoista, joiden hoito jäi myös yllättäen meikäläisen vastuulle ja sitten kun ei mua kiinnostanut niin alkoi kusi haisemaan kun ei kukaan tyhjännyt koppia. Nykyinen emäntä toki on aika paljon vastuullisempi tapaus muutenkin kuin nuo exät, joten sinänsä ei ehkä ihan vertailukelpoinen.
Noh pääseehän siitä eroon sitten kun alkaa kusi haisemaan. Vituttais vaan ehkä kertaluokkaa enempi vielä tonnin kissaa piikille kuin maatiaista...
Jos ei kiinnosta, niin sitten tuskin kannattaa lähteä leikkiin mukaan.
Kyllähän noilla eri rotuisilla kissoilla on "rodunomaisia" piirteitä, mutta kyllä se yksilöllisyys näkyy silti. Meillä toinen alkaa miukumaukumaan, kun sen ottaa syliin ja taas toisinaan se tulee itse hakemaan sitä huomiota. Sama catti harvemmin tulee kerjäämällä kerjäämään ruokaa. Harmaa yksilö taas sano sanaakaan, kun ottaa syliin. Saattaa vain katsella maailmaa ja vähä sanoa välillä jotain. Tämä catti taas vinkuu ruokaa lähes jatkuvastiTäytyy kyllä sanoa että ihan turhaan sitä rotua alkaa katsomaan kun kaikki kissat ovat täysin yksilöitä. Ei sitä koskaan tiedä kuka käyttäytyy koiramaisesti ja kuka ei, lotolla saatat saada vain täyden kusipään Itsellä kolme maatiaista joista yksi noutaa, yksi pelkää varjoaan ja kolmas vain löntystää edes takas satunnaisesti kehräten.
Mitä olen ymmärtänyt niin ragdollit on aika flekuja ihan jo nimensä perusteella. Tuo rotu olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta päädyttiin Scottish Straight catteihin. Päivääkään en ole katunut tätä päätöstä, vaikka olinkin "koiraihminen" pienestä pitäen.No näinpä, mutta minkäs teet jos toinen on jo käytännössä päättänyt kissan hommata? Eroakaan ei viitsisi ottaa ja alkaa muksun huoltajuudesta tappelemaan kissan takia...
Mutta kissojen pissanhajuun ei rodut tai roduttomuus vaikuta. Siihen vaikuttaa se että jotkut eivät viitsi satsata kissaan edes sen verran että leikkauttaisivat sen. Leikatun kissan pissa menettää aika tehokkaasti hajunsa. Ja käyttäytyminen muuttuu lempeämmäksi, kun kissalla on itselläänkin paha olla. Ei mulla muuta.
Edit. Ja totta perhanassa se astia alkaa haista, jos ei hoideta astiaa tms. Ei missään nimessä kissaa tuollaiseen perheeseen. Hankkikaa se koira vaikka mieluummin (niitähän ei-kissaihmiset yleensä arvostavat edes vähän), niin ei tarvitse kissaa "vahingossa" potkaista pellolle tai "unohtaa" ulos tai viedä löytöeläintaloon. Se kissa on tunteva ja elävä eläin herranjumala! Ei mikään laite, sisustuselementti, lelu tms. josta voi luopua tuosta vain. Vttu
Ja salmiakkiaakkoset eivät maistu enää samalta kuin ennen.Mutta kissojen pissanhajuun ei rodut tai roduttomuus vaikuta. ... Leikatun kissan pissa menettää aika tehokkaasti hajunsa.Kyllä sitten tuoksuu ainakin leikkaamattoman naaraan pissa, kun kiima on pahimmillaan. Se pissa on peräti sellaista kiteistä.
Laitetaas pari kuvaa meitin kissoista
Totta kai kaikki kissat raatelee kangassohvia ja kusee joka paikkaanEihän nuo vaan raatele kangassohvia ja pahimmillaan lirauttele niihin?
On? Ei meidän catit ainakaan ole raapinut sohvaa muuten kuin satunnaisesti kerran kahdessa kuukaudessa ja sekin loppuu aika äkkiä.Onko edes sellasta kissaa olemassakaan, mikä ei raapisi sohvaa.
Tottuu sitten raapimaan sohvaa ja ei ole väliä vaikka ostaisi uudenTäällä neiti kyllä raapii sohvaa, ihan sama onko nahkaa, tekonahkaa vai kangasta. Jostain syystä kiipeilypuun raapimispinnat eivät ole innostaneet pitkään aikaan kuin korkeintaan satunnaisesti, ehkä sohvan raapiminen loppuisi jos hankkisi uusia raapimispaikkoja, mutta toisaalta se ei ole ajankohtaista ennen uutta sohvaa, siihen saakka saa raapia rauhassa
Onko edes sellasta kissaa olemassakaan, mikä ei raapisi sohvaa.
MJay: Palvelijan paikka on lattialla.
Itselläni käy vain kaksi lainakissaa silloin tällöin --> entistä kahden istuttavaa sohvaa ei raavittu koskaan. Sain mutsilta paremman sohvan ja kummatkin käsinojat saivat käsittelyn... Ovatko kissat muotitietoisia vai vittumaisia?
Tuntuu valkkaavan aina uusimman kohteen, kiipeilypuu lopetti edellisen sohvan raavinnan, kunnes rymsteerasin kämpän uuteen järjestykseen jolloin sohvasta tuli taas ykkönen (kiipeilypuu pysyi vanhalla paikalla). Sohvan vaihdon aikana vanha sohva, vaikka oli vielä kämpässä, ei kiinnostanut vaan kynnet tekivät tuttavuutta vain uuteenTottuu sitten raapimaan sohvaa ja ei ole väliä vaikka ostaisi uuden